Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6781 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

ברשותי 306 XSI דור שני (16 שסתומים). הרכב מתקרב ל 200K ק"מ. המנוע במצב טוב מאוד, מעולם לא התחמם או פורק.

מבחינת שילדה ובלמים, הרכב מוקשח ומונמך, כולל אנטי רול 28 מ"מ ומערכת בלימה של GTI6 וצינורות בלימה שזורים.

הדילמה היא כזו:

1. האם להוסיף טורבו על המנוע הקיים בגדישה של 0.8 באר (אין לי מתיזי שמן מנוע ולכן מעל 0.8 זה די מסוכן) תוך כדי שימוש בקיט של DP-Engineering שיש לי (תמונות בלינק בחתימה), GT28RS. הספק משוער של 230 כ"ס (לאחר איבודי הספק כתוצאה מחום).

חסרונות: לא חוקי, בעיה בטסט, דורש ניהול מנוע עצמאי, הרבה זמן לפרוייקט, אולי תהיינה בעיות אמינות.

יתרונות: 16 שסתומים עם טורבו, יסע יותר טוב מ 605, זמינות חלקים גבוהה, יש כמעט את כל החלקים.

 

2. השתלת 605 טורבו. 150 כ"ס במקור. אפשר להגיע ל 190 עם ניהול מקורי.

יתרונות - אפשר לאשר ולכן חוקי, מנוע טורבו במקור - לכן יותר אמין. יחס דחיסה נמוך במקור (לעומת אטם עבה באפשרות 1).

חסרונות - כבד, 8 שסתומים, עצל, נדוש.

תת אפשרות נוספת - להשתיל 605T ולאשר. להחליף לראש 16 שסתומים ולהשתמש בקיט שיש לי (גמו באפשרות 1). אז זה גם חוקי, כי המספר מוטבע על הבלוק והוא מאושר - מה שמייקר את כל העסק כי מעורבת גם השתלת מנוע אבל אז נהנים משני העולמות.

 

3. החלפת סעפות לכאלו של GTI 6 + צנרת טובה יותר + אולי קמשאפטים חמים יותר יכולים להביא את הרכב לאיזור ה 180-190 כ"ס (עם ניהול טוב).

יתרונות: חוקי, אמין יותר מאפשרות 1. זמינות חלקי מנוע גבוהה (לא מדבר על הסעפות)

חסרונות , הכוח מגיע בסל"ד גבוה, בלאי מואץ למנוע עקב הסל"ד, הספק ולא מומנט.

 

 

מה דעתם (המלומדת והאובייקטיבית בבקשה)?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

האפשרות השניה כולל החלפת הראש נשמעת הכי כדאית ומתאימה. השתלת ה-605T כמובן עם ראש 16 שסתומים.

תמיד תוכל בעתיד גם לשדרג את השבלול :wink:

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

פורסם

השקעת כל כך הרבה בשביל להביא את החלקים האלה מחו"ל ופתאום אתה מעדיך 605T.

לפי דעתי תשאר עם האופצייה הראשונה שבשבילה כל כך התאמצת, רק שקודם תחליף מנוע 200K לא באים ברגל.

תחפש איזה מנוע מייבוא 10-20 אלף ק"מ ועליו תשים את הטורבו והכל :wink:

מה שגם, למצוא 605T בארץ, עדיין אפשרי?? :roll:

נדב - [email protected]

 

למכירה אוסף ענקי של דגמי מכוניות - *52 דגמים*

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1730383#post1730383

פורסם

דווקא שבלול גדול יותר כבר יש. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

גלעד!

אם כבר העלת את הנושא בפורום ,אז לטובת הכלל אעלה את דעתי כאן.

 

הדבר שהכי מטריד אותך הוא נושא החוקיות,במיוחד אם חס וחלילה תהיה מעורב בתאונת דרכים.

גם אם נניח שתמכור ותקנה GT ותהיה מעורב בתאונה , תמיד יכול לבוא בוחן ולמצוא "אגזוז של רנו,סעפת של הונדה.."

הרי גם ככה הם לא מבינים במיוחד (חצי נחמה).

בארצנו הקטנטונת כל מה שקשור לנושא השיפורים ברכב אינו חוקי.

 

הצעתי :

בלוק מנוע של 605 T ,ד"א יש בו שפריצרים של שמן לבוכנות.

בוכנות מחוזקות שיתאימו ל16 שס' -אמינות ויחס דחיסה מתאים לגדישה.

ניהול מנוע עצמאי, או לחילופין מחשב של 605 עם מזרקים מתאימים (יש לך שני סטים כאלה),להספק של עד 190 כ"ס.

את שאר הדברים החשובים כבר הבאת ,

 

יאללה תגדוש כבר!

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

פורסם

ירון,

תודה על התגובה.

לגבי הצעתך - הבוכנות ב 605T לא בניות כך שיתנו יחס דחיסה נמוך מלכתחילה? אם אני זוכר נכון, ב RGX יש יחס דחיסה של 8.5 ל 1. או שהרכבת הראש 16V משנה איכשהו את יחס הדחיסה?

המזרקים שיש לי הם 4 של 440cc של פורד (חדשים) או 4 265cc של GTI6.

אם אני מבין נכון, אתה ממליץ להכניס בלוק של 8V, לשים עליו 16V ואת זה לאשר (שכבר הכל מורכב)?

יש גם הבדל (אפילו אם הוא קטן) בין מנוע שיש לו אישור ממכון טסטים לעומת מנוע שבכלל לא מאושר).

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

רגע, לא הבנתי..

מנוע ה-605 הוא בעל 8 שס'.

מאיפה מגיע הכיוון עם ראש מנוע אחר בעל 16 שס'?

ראש המנוע הנוכחי יתאים לבלוק של מנוע ה 8 שס' ב-605?

פורסם

זה עוד בבירורים אבל כנראה שזה מתאים. שני המנועים הם XU10J.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

הצעתי :

בלוק מנוע של 605 T ,ד"א יש בו שפריצרים של שמן לבוכנות.

בוכנות מחוזקות שיתאימו ל16 שס' -אמינות ויחס דחיסה מתאים לגדישה.

ניהול מנוע עצמאי, או לחילופין מחשב של 605 עם מזרקים מתאימים (יש לך שני סטים כאלה),להספק של עד 190 כ"ס.

את שאר הדברים החשובים כבר הבאת ,

 

יאללה תגדוש כבר!

 

גלעד,אם אני לא טועה זה מה שהצעתי לך.. :wink:

למרות שאני מרוצה מה8 שסתומים,ואתה גם יכול לשאול את מר ירון..

לגבי היחס דחיסה,RGX מגיע ביחס 1:8 לעומת RGY שהוא גם 2000T עם יחס דחיסה של 1:8.5

למה זה? RGX = בוכנות קעורות וRGY = בוכנות שטוחות,מה שכן יכול להשפיע בנושא זה הראש 16,ייתכן שהוא נמוך יותר מהראש המקורי של הRGX אז היחס דחיסה יעלה..

 

BMW

לגבי השאלה שלך, ראש 16 לדוגמא של S16 יושב 1:1

פורסם

עומר,

אם אתה מרוצה מה-8, תחשוב מה תהיה התוצאה עם ראש 16 וסעפת יניקה של GTI6 עם בית מצערת בקוטר 70ממ... :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

תודה על המידע.

גלעד, אשמח אם תוכל לעדכן בנושא.

אני מתכנן (אולי) פרוייקט מעניין כשאחזור מטיול ארוך שאני יוצא אליו בקרוב.

 

אצלי הכוונה היא לשדרג את מנוע ה-1.8 ליטר שלי ב-306 למשהו חזק יותר.

כרגע המנוע הנוכחי (8 שס') עומד על 240K.

 

אני אגב חשבתי יותר בכיוון של השתלת מנוע GTI6 כולל הגיר, החלפת סרן אחורי (תופים) לסרן של XSI/GTI6 עם דיסקים והחלפת בלמים קדמיים.

 

אמיר.

פורסם

אני מחפש מנוע של GTI6 כבר שנתיים. קשה מאוד למצוא כאלו. את הגיר אפילו יותר קשה למצוא.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

עומר,

את בעיית הראש הנמוך יותר יכול לפתור אטם עבה יותר (למשל של דיזל - 1.5 מ"מ במקום 1.2 מ"מ, שיש לי בבית אטם אחד לדוגמא. אמור לעמוד ביחס דחיסה של 20 ל-1).

אבל בשביל זה צריך את הידע של אביב.

איך מבדילים בין RGX ל RGY?

אם הראש אכן נמוך יותר, אפשר לחפש RGX עם היחס הנמוך יותר.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
עומר,

את בעיית הראש הנמוך יותר יכול לפתור אטם עבה יותר (למשל של דיזל - 1.5 מ"מ במקום 1.2 מ"מ, שיש לי בבית אטם אחד לדוגמא. אמור לעמוד ביחס דחיסה של 20 ל-1).

אבל בשביל זה צריך את הידע של אביב.

איך מבדילים בין RGX ל RGY?

אם הראש אכן נמוך יותר, אפשר לחפש RGX עם היחס הנמוך יותר.

 

בעיקרון.. כתוב על המנוע דגם :lol:

אם אני לא טועה יש איזה הבדל בפרפר מצערת אבל לא משנה,תבדוק את הדגם שכתוב על הבלוק

פורסם
אני מחפש מנוע של GTI6 כבר שנתיים. קשה מאוד למצוא כאלו. את הגיר אפילו יותר קשה למצוא.

בדקת אפשרות ייבוא של מנוע כזה?


×
×
  • תוכן חדש...