Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6777 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

את השאלה הזאת ברצוני להפנות לבעלי המוסכים ולחברי הפורום המקצועיים.

השאלה שברצוני לשאול היא לגבי רצועות הטיימינג בכלליות.כפי שידוע בממוצע מחליפים טיימינג כל 5 שנים או בסבביבות

ה90.000ק"מ.ברכב שהחליפו טיימינג+מותחים ואחרי שנה נקרעה הרצועה. המוסך אמור ליספוג את הנזק?

כמה זמן נותנים אחריות על הטיימינג?

פורסם

שלום רב !

בענף הרכב נוהגים לתת אחריות על העבודה והחלפים, שלושה חודשים בלבד, לכן לאחר שנה , אין בפניך אפשרות להלין

ולבוא בתלונות, ולבקש אחריות, ולהסתמך על זמן, שנה היא זמן רב, ולא ניתן להסתמך על אורך חיים שנמדד בק"מ.

בברכת חג שמח

ושנה טובה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום רב !

בענף הרכב נוהגים לתת אחריות על העבודה והחלפים, שלושה חודשים בלבד, לכן לאחר שנה , אין בפניך אפשרות להלין

ולבוא בתלונות, ולבקש אחריות, ולהסתמך על זמן, שנה היא זמן רב, ולא ניתן להסתמך על אורך חיים שנמדד בק"מ.

בברכת חג שמח

ושנה טובה.

צביקה

צביקה אני מהצד שלך (מכונאי) .פשוט מאוד היום קרה לנו מקרה במוסך ואני רוצה לדעת אם יש עדיין אנשים עם היגיון

כמו שלך(ושלי)אני מקוה לישמוע עוד תגובות

פורסם
צביקה אני מהצד שלך (מכונאי) .פשוט מאוד היום קרה לנו מקרה במוסך ואני רוצה לדעת אם יש עדיין אנשים עם היגיון

כמו שלך(ושלי)אני מקוה לישמוע עוד תגובות

ראשית אני שמח לשמוע ממך שאתה מכונאי, ומניסיוני עם לקוחות, וברצוני לסייג את תשובתי,{אינני עושה הכללה)הגיון ולקוחות לא הולך ביחד.

למזלנו החוק לצידי המוסך במררנה הזה, טהוא מספק הגנה ללקוח עד שלושה חודשים על העבודה והחלפים, ומעל שלושה חודשים, אין לו שום זכויעות בנושא, המוסך איננו יכול היות אחראי על אורך חיים של הרצועה, מעל שלושה חודשים, הוא לא היצרן, וזאת גם אם חל פגם ביצור בסדרת יצור מסויימת.

זוהי דעתי האישית בלבד, ואני מזמין את מי שרוצה לחלוק עלי.

שנה טובה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אם האחריות היא רק 3 חודשים ועבר כבר שנה אין מה לעשות..

אבל יכול להיות שהלכת למוסך ושמו לך רצועת טיימינג ישנה שעבר התוקף שלה יש לרצועת טיימינג ולכל דבר חיי מדף ויתכן ושמו לך רצועה שהיא ישנה אני לא בטוח במה שאני אומר ואני לא יודע אם זה נכון ואפשרי אבל אני בטוח שיש לרצועה חיי מדף.

אבל כמו שנאמר כעבור 3 חודשים אין אחריות מצד המוסך שביצע את העבודה לכן צריך ליבדוק דאת שוב לעומק.

פורסם

יש מוסכים מורשים, שנותנים שנה אחריות על טיימינג.

 

מבחינת החוק היבש אתה מחוייב לתת 3 חודשים או 6000 ק"מ, מה שבא קודם.

 

אבל תסתכל על זה מצד הלקוח. הלקוח החליף רצועה לפי הוראות היצרן, בשביל שהיא לא תיקרע. שילם לך על העבודה, ויצא מהמוסך שלך, כשהוא בטוח, שהוא יכול לנסוע בשקט עוד 3 שנים או 90000 ק"מ.

הרי ברור לך, שאם לא תשתתף, לפחות חלקית בעלות התיקון, הלקוח הזה לא יחזור למוסך שלך, וגם את השיפוץ ראש הפעם, כנראה לא יעשה אצלך.

 

מבחינת החוק אתה לא חייב.

אני לא מכונאי, אבל אם הייתי במקומך, הייתי מחייב את הלקוח רק במחיר החלפים ואת מחיר העבודה הייתי סופג.

 

 

פורסם

צביקה, אתה חי בסרט :shock:...היום מוסכים מורשים כמו צ'מפיון נותנים 2 אחריות על חלקים ועבודה.

מי שנותן אחריות 3 חודשים אזי אני אישית לא ממליץ עליו בחום.

איזה כייף לי :)

פורסם

צביקה לא חי בסרט כי 99% המוסכים הכללים, כלומר כאלו שלא מורשי יבואנים, בכלל לא מציינים על החשבונית שהם נותנים, מה תקופת האחריות.

 

 

במקרה כזה האחריות היא המינימום המוגדר בחוק, כלומר 3 חודשים או 6000 ק"מ.

 

כל דבר שהוא מעבר לכך תלוי רק ברצון הטוב של בעל המוסך.

 

פותח השירשור לא ציין, שהוא עובד במוסך מורשה יבואן. מוסך מורשה יבואן עדיין מחיייב לאותם 3 חודשים בלבד, יש כאלו, כמו צ'מפיון בדוגמא שלך, שנותנים אחריות מורחבת, ומחיר העבודה שם בהתאם, אבל כאן זה לא המקרה.

 

 

פורסם

מרק 10 ידידי שלום רב!

על החשבונית שאני מקבל מהספק שלי, רשום בפרוש שהאחריות על החלפים היא לשלושה חודשים בלבד, וזאת בתנאי שהחשבונית נפרעה, מה ציפת שבאם מכרתי ללקוח תושבת קרבורטור, שעשוייה מגומי, והורכבה ללקוח , והתושבת נקרעה לאחר 6 חודשים, האם אני אמור להחליף ללקוח תושבת חדשה, על חשבוני, (כשאני לא יכול להזדכות עליה על ידי הספק,או לבוא לקראת הלקוח, ולהחליף לו תושבת קרבורטור במחיר עלות, ולספוג את מחיר העבודה?

ברור שאבחר באפשרות בשנייה, על מנת לשמור על יחסי , בעל עסק /לקוח.

אך חוקית אני לא מחוייב כלפיו.

בברכה

צביקה

****** לפותח השרשור, אנא ציין את סוג הרכב, והנזק שנגרם.

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
אבל תסתכל על זה מצד הלקוח. הלקוח החליף רצועה לפי הוראות היצרן, בשביל שהיא לא תיקרע. שילם לך על העבודה, ויצא מהמוסך שלך, כשהוא בטוח, שהוא יכול לנסוע בשקט עוד 3 שנים או 90000 ק"מ.

הרי ברור לך, שאם לא תשתתף, לפחות חלקית בעלות התיקון, הלקוח הזה לא יחזור למוסך שלך, וגם את השיפוץ ראש הפעם, כנראה לא יעשה אצלך.

 

מחזק - הגדרת במדויק את הבעיה.

 

אינני משוכנע בכך, אבל תחושת הבטן שלי אומרת שבמקרה של תביעה המוסך יפסיד.

הנזק נחלק לשניים:

- החלפת הרצועה לחדשה.

- חיקון נזקי הקריעה.

 

יתכן שהחוק מגן על המוסך מפני הנזק הראשון, אך נראה לי שעל הנזק העקיף (שהוא גם העיקרי) יש למוסך אחריות מסויימת.

ממליץ להמתין לחוות דעת נוספות.

פורסם

לא הועלתה כאן שאלה בסיסית: האם יש אינדיקציה ברורה לכך שהנזק נעשה בגלל רשלנות של המוסך?

 

אם כן. נכון לדעתי לפצות את הלקוח במלוא הנזק גם אם הוא בא לאחר 50 שנה מהטיפול.

 

אם לא. לא מגיע ללקוח כלום, גם אחרי יומיים.

 

זה מבחינת המוסר (שלי) , לא מבחינת החוק.

פורסם
לא הועלתה כאן שאלה בסיסית: האם יש אינדיקציה ברורה לכך שהנזק נעשה בגלל רשלנות של המוסך?

 

אם כן. נכון לדעתי לפצות את הלקוח במלוא הנזק גם אם הוא בא לאחר 50 שנה מהטיפול.

 

אם לא. לא מגיע ללקוח כלום, גם אחרי יומיים.

 

זה מבחינת המוסר (שלי) , לא מבחינת החוק.

 

חנן ידידי שלום רב!

פעם ראשונה שיש לי הסכמה מלאה לדברייך, אין כל ספק שאם יוכח, שהרשלנות היתה של המוסך, לא משנה מה הזמן שעבר

[אם כי יהיה קשה להוכיח זאת כמדומני, לא?]

וכמובן שאני מחזק את המשפט השני, שגם אם חגורת טיימינג, אמורה להחזיק כ90 אלף ק"מ, פגם ביצור החגורה, אינו אמור לזכות את הלקוח, בעבודה חוזרת , לאחר כשנה מההרכבה,ולמוסך לשאת במלוא הנזק.

שנה טובה וחג שמח!

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

×
×
  • תוכן חדש...