Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6910 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כאשר אני נוסע ישר, מגיע לכיכר, אני מסתכל שמאלה, רואה רכב שבדיוק גם בא להיכנס לכיכר (אותו מקום שאני הייתי, התחלה של כניסה לכיכר) אני צריך לקבל את הזכות קדימה או לתת?

יש לציין שהרכב בא משמאלי

תודה

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זכות הקדימה היא לרכב שנמצא בכיכר.

 

אם אני לא טועה, במקום בו זכות הקדימה היא לא שלך (צומת, כיכר...) אתה יכול להיכנס לנתיב הנסיעה רק אם לא תגרום בכך הפרעה לרכב החוצה (לא תיאלץ אותו להאט ע"מ לאפשר לך להיכנס).

 

לשאלתך, אם הכניסה שלך לכיכר אינה מפריעה ו/או גורמת להפרעה לרכב החוצה, אין בעיה - כנס!

בכל תרחיש אחר, המתן וכנס בהזדמנות הראשונה שלא תגרום הפרעה למשתמשים בדרך החוצה.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם

זכות הקדימה בככר היא לרכב הנע במעגל התנועה.

אם שניכם עומדים להכנס למעגל התנועה, אין כל זכות לאף אחד מכם, שניכם חייבים לתת.

אם אתם יחידים בככר, אין כל מניעה ששניכם תכנסו ביחד למעגל ללא כל הפרעה זה לזה.

ותמיד תזכור - זכות מקבלים - לא לוקחים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

"זכות קדימה - רכב בכיכר, רכב הבא מימין ורכב הבא ממול כשאנחנו לקראת פניה שמאלה יקבלו זכות קדימה."

 

מה שמוביל למסקנה שאם הרכב היה משמאלך אז אתה מימינו והזכות היא שלך,

אבל זכות קדימה מקבלים ולא לוקחים...

 

 

 

אביתר

פורסם

אם הבנתי את השאלה שלך נכון, אז המצב שאתה מתאר הוא מצב ששנכם נכנסים לכיכר מכבישים שונים באותה עת,כאשר הוא משמאלך.

 

אם זה המצב, אז מה הבעיה שתיכנסו במקביל?

וכם כבר, אז זכות הקדימה היא שלו,כי עבורו אין אף אחד בכיכר לכן אין לו למי להביא זכות קדימה,ואילו עבורך, הכיכר תהיה תפוסה על ידו, ובכיכר זכות הקדימה היא של הנע בכיכר.

פורסם
זכות הקדימה בככר היא לרכב הנע במעגל התנועה.

אם שניכם עומדים להכנס למעגל התנועה, אין כל זכות לאף אחד מכם, שניכם חייבים לתת.

אם אתם יחידים בככר, אין כל מניעה ששניכם תכנסו ביחד למעגל ללא כל הפרעה זה לזה.

ותמיד תזכור - זכות מקבלים - לא לוקחים.

 

לדעתי זכות הקדימה היא של הרכב משמאל. הרי בנקודת ההפרעה האפשרית הוא יהיה בתוך הכיכר ואתה ממתין להשתלב ובגלל שהוא בתוך הכיכר זכות הקדימה היא שלו.

 

זה דומה לרכב הפונה שמאלה תוח חצית נתיב הנסיעה שלך. כשהוא עומד אין שום תקנה או חוק בנושא זכות הקדימה אבל בנקודת ההפרעה שלו לגביך אתה הרכב שבא מימין ולכן מגיעה לך זכות הקדימה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

שי - מה שאתה כותב זה נבון, אבל זו לא לשון החוק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

השאלה הזאת ממחישה למה אין בארץ עצור מרובע וימינה באדום.

 

בסאן-פרנסיסקו יש הרבה צמתים מרובעי כוון, בהם לכולם יש תמרור עצור - לכל ארבעת הנהגים האפשריים. זכות הקדימה היא פשוטה: מי שהגיע קודם, יוצא קודם. בכל קליפורניה יש אפשרות לפנות ימינה ברמזור אדום - הוא משמש כמקביל לתמרור עצור.

 

נהגתי רבות בסאן-פרנסיסקו, ומעולם לא נתקלתי בבעיה עם השיטה. זה עובד מצויין, ואם הגיעו שניים יחד, לרוב יוותרו אחד לשני ולא ינסו לזנק ביחד. גם הימינה באדום עובד היטב, ומפנה צמתים ללא תאונות.

 

בארץ, כל כניסה למעגל תנועה זה מלחמה. אתה רואה מרחוק אנשים מאיצים בטירוף רק כדי להכנס לככר לפניך. הרבה אנשים "לא רואים": מסתכלים כביכול לכוון השני בזמן שבזוית העין מקפידים לראות שבאמת נבהלת ממהירות הכניסה שלהם לככר וויתרת על זכות הקדימה שלך.

 

במקום לשאול שאלות מהסוג הזה, הייתי מתרגל אדיבות בכביש. תן לשני להכנס לפניך, מה כבר תפסיד?

 

נמרוד

פורסם

לא יקרה כלום אם תאפשר לאוטו השני לעזור אתה תיאלץ להמתין עוד מספר שניות אבל זה עדיף מאשר להסתכן בתאונה או סתם להכנס למצב מסוכן

פורסם

זכות קדימה לרכב הבא משמאלך בכיכר היא אינה דבר מובן מאליו.

יש לשים לב לשילוט לפני הכיכר מכיוון שקיימים כיכרות בארץ שבהם זכות הקדימה היא לרכב הבא מימין (כמו כיכר המשקפיים בכפר סבא).

דבר די מטומטם את האמת, כבר יצא לי להיות כמעט מעורב בתאונה הרבה פעמים שם בגלל שאנשים מורגלים לתת זכות קדימה לרכב הבא משמאל.

חזרתי לפורום לאחר 3 שנים מהנות במיוחד בצה"ל. :-D

(שבמהלכן קצת התבגרתי ולכן אני מעוניין מאוד לשנות את שם המשתמש שלי, אם זה אפשרי).

"172..one day you will be mine"

פורסם

החוק קובע שזכות קדימה הוא לרכב הבא מימין, אלא אם כן ישנה הנחיה שונה בשטח !!

 

במרבית מעגלי התנועה בארץ הזכות היא של הרכב אשר נמצא במעגל התנועה, באירופה לעומת זאת יש זכות קדימה לרכב הבא מימין.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

הזכות היא של הרכב שלא מעניין אותו מכלום ופשוט נכנס למעגל.

כאחד שעובר הרבה מאד כיכרות מדי יום אני פשוט מאט לפני כיכר מספיק בשביל לעצור בנוחות.

95% מהפעמים מישהוא מאחד הכניסות מתפרץ בלי להאט אפילו.

70%מהפעמים מאט הרבה פחות ממני אז הוא נכנס.

5% אני מקבל זכות קדימה מה(בדרך כלל)נהגת ברכב השני.

מבחינה חוקית? הזכות היא לרכב הבא מימין ולרכב בתוך המעגל.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תודה רבה לכולם

 

השאלה היא בגלל שאתמול קרה לי מצב וכמעט הייתה תאונה.

מכיוון שאני נהג חדש, אמא שלי ישבה לידי והיא אמרה לי שהשתגעתי, אמרתי לה שהזכות קדימה היא שלי, לפי החוק.

ברור שהייתי צריך להאיט ולעצור כי הוא התפרץ כמו חזיר לכביש, אבל כאשר אתה עם אמא ועוד 3 חברים טובים מאחורה..

בוא נגיד ככה, אם הייתה תאונה חס וחלילה, מי היה צריך לשלם למי את הנזק?

אגב ההתערבות היא על 50 שקלים :)

פורסם

שמע, אין בררה ובכביש חייבים להיות חכמים.

מי שיש לו "כבוד" מוצא את עצמו באמבולנס, כי לא עצר\האט\לא משנה.

צריך להיות חכמים ולהיזהר.אין מה לעשות.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...