Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8325 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עקיפה מימין בשטח הצומת ממצב עצירה ברמזור מותר ע"פ החוק (הייתי בנהיגה מונעת לפני כחודש וזה אחד הדברים שאני הכי זוכר :) ), אבל שוב בשטח הרמזור בלבד !.

מצב לדוג' : אני בצד ימין מחכה לרמזור לפניה שמאלה עם שני נתיבים אני עוקף בזמן הפניה את הרכב שמשמאל אלי בזמן הפניה (שנינו הולכים לצד שמאל) זה מותר ע"פ החוק בשטח הצומת.

 

למצב השני כן אתה צריך לעבור נתיב ולתת לנהג לעבור לימני או ש......

 

שיגיע מצב שבו אתה והוא עומדים אחד ליד השני ומגיעים שני רכבים אחד מימין ואחד משמאל ואז ע"פ החוק אתה נמצא במצב של טור ומותר לך לעקוף!

 

אבל שוב שניים מימין ושניים משמאל.

 

אלו החוקים ב 100%.

 

נ.ב אם אני חוזר על משהוא לא לכעוס כי פשוט לא היה לי כוח לקרוא את כל התגובות.

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אז תומר בזמנו דיבר על איזה פרט שעד 4 מכוניות זה עקיפה מימין ומעל זה חליפה על פני טור או משהו כזה

יש בזה אמת? הגדרה כלשהי בחוק?

 

זה בדיוק היה בדבריה של בי-רו.

אם אתה עוקף כבר מימין, תעקוף כמה מכוניות,

ואז זה יחשב עקיפת טור.

 

 

לפי הבנתי, אם אתה עוקף כמה מכוניות זה לא פוטר אותך, עם מאחורייך או לפנייך יש מישהו שעושה את אותו הדבר, אז זה כבר "שיירה מול שיירה" וזה בסדר.

פורסם

אני רוצה להבין דבר אחד.

 

את, אף פעם אף פעם לא עקפת מימין איזה חילזון שנסע בנתיב השמאלי מנותק מהעולם?

 

ואני מתכוון כשהייתם לבד ולא ב"טור" מכוניות.

פורסם

הרהרתי בראשי בקשר לאמור כאן על עקיפה מימין בשטח הצומת. רק רציתי לסגור פה איזה פתח לאי-הבנה: איסור עקיפת רכב משמאלו או מימינו על מעבר חציה תקף בכל מקרה.

ז"א, נניח אתה מתקרב אל או עומד ברמזור שמתחלף מאדום לירוק. אתה קולט זאת ועומד לחלוף על פני רכב משמאלך או מימינך שעדיין עומד ברמזור. אם ברמזור ישנו מעבר חציה, אזי זו לכל הדעות עקיפה על מעבר החציה, שהיא עבירה חמורה ומסוכנת.

 

פעם היה לי מקרה דומה: התקרבתי באיטיות יחסית (בערך 40 קמ"ש) לצומת מרומזרת וראיתי שהרמזור מתחלף לירוק. נתתי גז, אבל... תחושות בטן אמרנו? האוטובוס שמימיני לא עשה רייס מהרמזור כהרגלם של נהגי אגד וזה היה חשוד. הורדתי רגל מהגז, התחלתי בבלימה ואז ראיתי אותם: קשיש עם הפיליפינית שלו באמצע "הזברה" שטרם השלימו לחצות את הכביש, למרות שהרמזור כבר התחלף. לא היה לי סיכוי לראות אותם כי האוטובוס מימיני הסתיר. בלמתי חזק ועצרתי ממש על פס העצירה. הקשיש כנראה לא הבחין בי בכלל, הפיליפינית כמעט חטפה התקף-לב. אבל זה שעצרתי - הציל גם את הקשיש, גם את הפיליפינית וגם אותי (אותי מדו"ח). מייד אחרי הצומת עמדה ניידת והשוטר סימן לי לעצור בצד. "ראית מה כמעט עשית?",- שאל השוטר יחסית רגוע (היה צעיר, עוד לא התקלקל כנראה). "כן, אני מצטער... אבל הייתי זהיר והספקתי לעצור לפני מעברר החציה.",- עניתי. הוא סיפר לי סיפור עצוב שבנסיבות זהות רק לפני כמה ימים נהרגה ילדה בת 11, נזף בי, אך הסתפק בזאת וויתר על הדו"ח.

 

אגב, אני רואה המון פעמים שנהגים עוברים את פס העצירה, "פולשים" למעבר חציה, כביכול לא הספיקו לעצור על הקו או מתחילים לזוז וחוצים את פס העצירה לפני שהרמזור מתחלף לירוק. ידידיי היקרים, כל אלה - עבירות תנועה, אומנם לא חצית צומת ב-"אדום", אבל בכל זאת מספיק כדאי לחטוף דו"ח.

 

נ.ב. באותה הזדמנות חגיגית, אני מתנצל בפני be_roo במידה והיא נפגעה מפניותיי אליה בלשון זכר :oops: . בכלל, אני נוהג לכתוב בלשון זכר לשם פשטות, אך דבריי תמיד מתייחסים לזכר ונקבה כאחד, כל עוד לא צוין אחרת.

   

*** ההודעה נערכה: תוקנו טעויות הקללדה ושגיאות קתיב ***

ט.ל.ח.

 

Reaching for Venus De Milo

But shes never gonna hold you tight

Styx - Killing The Things That You Love

פורסם

אין שום צורך בהתנצלות (ודאי שלא חגיגית), כי לא היתה שום פגיעה :-)

התנצלות היתה מעומק הלב. :) ההזדמנות היתה... טובה. :D

   

*** ההודעה נערכה: תוקנו טעויות הקללדה ושגיאות קתיב ***

ט.ל.ח.

 

Reaching for Venus De Milo

But shes never gonna hold you tight

Styx - Killing The Things That You Love

פורסם
אני הולך להציג שני מצבים היפוטתיים שונים לגבי עקיפה מימין, ואבקש תגובות לכל מצב בנפרד.

 

א. רמזור. רכב (נניח לאנטיס), עומד במסלול השמאלי, אני מגיע נעמד במקביל אליו במסלול השמאלי ( נניח שאני עם 206 1.4 עגלתית). הרמזור מתחלף לירוק שנינו מתחילים לנסוע , כאשר במהירות מסויימת נניח 50 קמ"ש אני מתחיל לצבור עליו פער עד שהוא נשאר מאחורי. האם דבר כזה נקרא עבירה/עקיפה מימין?

 

ב. אותם רכבים, הלאנטיס נוסעת 80 ואני מגיע במהירות 100 קמ"ש כאשר אני על המסלול הימני והיא על השמאלי. האם הדבר הנכון מבחינת החוק, הוא לעבור למסלול השמאלי, לחכות שהלאנטיס תעבור למסלול הימני ואז לחלוף עליה?

 

 

תודה על התשובות ואשמח לקבל הסבר.

 

 

גיא.

 

 

א. זאת הטעות שלו,אסור היה לו לעמוד בנתיב השמאלי כשהימני פנוי, כך שלא עשית עבירה...

ב. אם נגיד וניקלעת למצב כזה,אני הייתי מציע שתעבור לצד השמאלי ותציק לו קצת עם אור גבוהה...זאת עבירה שלך...

 

 

למרות שלפי דעתי אין לך מה להתייחס לזה, כי לשוטרים של היום יש דברים יותר חשובים

לעשות בלו"ז הצפוף שלהם...

כמו למשל להציק לאנשים טובים עם מערכות טובות...או איזה אגזוז מרעיש!!! :mad:

פורסם
ביצוע עביר השל נהג אחר לא מבטל את העבירה שלך. עקרונית עם נהג נוסע בנתיב השמאלי 20 קמ"ש באיילון, על פי חוק עדיין אסור לעקוף אותו מימין.

 

"להציק" לנהגים אחרים לא מומלץ בשום מקרה.

 

 

כשחושבים על זה, יש הגיון במה שאתה אומר... :?

פורסם

בי-רו

 

שמך נמחק לבקשתך. סליחה אם הכנסת שמך גרמה לך לאי נעימות, זאת לא הייתה המטרה.

 

לי יש וידוי קטן (אלעק), אני עוקף מימין.

 

דווקא במצב של נסיעה "בטור" העקיפה מימין יותר מסוכנת כי מן הסתם אם יש פחות מכוניות אז סטטיסטית יש פחות הסתברויות לאינטראקציות בין המכוניות.

 

כשאני מגיע למתנחל/ת שמאל, שאיתות אורות אחד לא מזיז לו/ה, אני לא ממתין ועוקף מימין.

לא לפני שאני יוצר קשר עין עם הנהג/ת מקדימה בעזרת המראות שלו/ה, ובטוח ש:

א. הוא/היא קלט/ה אותי ובכל זאת אינו/ה מוכן/ה לזוז ימינה. או

ב. הוא/היא לא קלט/ה אותי ולא יזוז/תזוז ימינה כי הוא/היא לא מבין/ה מה רע בנהיגה שלו/ה.


×
×
  • תוכן חדש...