Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קסנטיה 2 ליטר טורבו - 8 שסתומים בלבד, מדוע?


שימו לב! השרשור הזה בן 6243 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לרכב שלי יש מנוע 2 ליטר ו 16 שסתומים ומספק (או אמור היה כחדש) 135 כ"ס. דגמי ה 2 ליטר טורבו של הקסנטיה מיוצרים עם 8 שסתומים בלבד ומייצרים 152 כ"ס אבל עם מומנט הרבה יותר גדול.

השאלה שלי היא האם ישנה סיבה הגיונית (מלבד היותם צרפתים..) לכך שלא מייצרים את ה 16 שסתומים עם טורבו? האם זה לא יהיה חזק הרבה יותר?

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא בהכרח. ריבוי שסתומים נועד לאפשר למנועים אטמוספריים לנשום טוב יותר בסל"ד גבוה. השסתומים נפתחים בכל מחזור לשבריר שניה, וכמות האוויר שהואקום יונק לתא השריפה מוגבלת. במנוע מוגדש אין בעיה כזו כיוון שהאוויר נדחס פנימה בלחץ. כמה נדחס ? כמה שהיצרן קובע למגדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכב שלי יש מנוע 2 ליטר ו 16 שסתומים ומספק (או אמור היה כחדש) 135 כ"ס. דגמי ה 2 ליטר טורבו של הקסנטיה מיוצרים עם 8 שסתומים בלבד ומייצרים 152 כ"ס אבל עם מומנט הרבה יותר גדול.

השאלה שלי היא האם ישנה סיבה הגיונית (מלבד היותם צרפתים..) לכך שלא מייצרים את ה 16 שסתומים עם טורבו? האם זה לא יהיה חזק הרבה יותר?

 

 

לדעתי התשובה בגוף השאלה, פשוט חיפשו יותר מומנט, ומנוע 8 שסתומים בד"כ נותן יותר מומנט.

הקסנטיה היא לא רכב ספורטיבי אלא משפחתית/מנהלים וככזו אין לה דרישה למנוע עתיר הספק וחובב סל"ד.

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהסיבה היא זו שהמנוע הזה היה קיים גם ב 605 טורבו, שם הוא 8V. כלומר לא ניסו לשפר את ה 16V אלא השתמשו במנוע קיים כבר.

כבר לא 205, גם לא 106...

Golf Generation 2002

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי התשובה בגוף השאלה, פשוט חיפשו יותר מומנט, ומנוע 8 שסתומים בד"כ נותן יותר מומנט.

הקסנטיה היא לא רכב ספורטיבי אלא משפחתית/מנהלים וככזו אין לה דרישה למנוע עתיר הספק וחובב סל"ד.

 

אז בעצם - לא בטוח שטורבו על מנוע 16 שסתומים ייתן מומנט גדול יותר אבל בהחלט ייתן מרווח נשימה גדול יותר למנוע במעלה הטורים?

 

שמתי לב גם שדגם המנוע שלי (RFV) הוא מהמתקדמים יותר והוא מורכב עד שנת 2001, אבל מצד שני יש לו פחות הספק מהישנים יותר שהורכבו בין 93' ל 97'.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם - לא בטוח שטורבו על מנוע 16 שסתומים ייתן מומנט גדול יותר אבל בהחלט ייתן מרווח נשימה גדול יותר למנוע במעלה הטורים?

 

שמתי לב גם שדגם המנוע שלי (RFV) הוא מהמתקדמים יותר והוא מורכב עד שנת 2001, אבל מצד שני יש לו פחות הספק מהישנים יותר שהורכבו בין 93' ל 97'.

 

 

לגבי מומנט, 8 שסתומים יתן יותר. 16 שסתומים יהיה ספורטיבי יותר באופן פעולתו, וכמובן שהכל תלוי בכיול המנוע

וגודל המגדש.

 

לגבי המנוע, כנראה שתקנות זיהום אויר גרמו לירידה בהספק.

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע הזה (RGX) לא הותקן בשום רכב בעל אוריינטציה ספורטיבית, אלא ברכבים הגדולים של PSA בלבד (XAN, XM, 406, 605). למיטב ידיעתי מדובר בטורבו בלחץ נמוך, מה שמצביע על כוונות מתכנניו.

 

יש שמועות לגבי הצהרת הספק די אופטימית במנועי ה-16V הראשונים. אני זוכר שמישהו הביא פעם קישור המצביע כי למעשה היו שם באזור ה-135 כ"ס בלבד, ולא 150+ כפי שהוצהר.

 

בקסנטיה הוצע מנוע 3.0 ליטר, שאמור היה לספק את חובבי הביצועים.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מומנט, 8 שסתומים יתן יותר. 16 שסתומים יהיה ספורטיבי יותר באופן פעולתו, וכמובן שהכל תלוי בכיול המנוע

וגודל המגדש.

 

לגבי המנוע, כנראה שתקנות זיהום אויר גרמו לירידה בהספק.

לא בדיוק,במנוע 8 שסתומים נתון הק"גמ לא בהכרח יהווה מספר גבוהה יותר אלא לרוב זמינות גבוהה יותר למשל כך:

מנוע 8 שסתומים: 21.2 קג"מ 3200 סל"ד.

מנוע 16 שסתומים: 23.4 קג"מ 4800 סל"ד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיים מנוע 16V עם טורבו לפיז'ו. RGZ או T16 האגדי. יצרו אותו ב 2 גירסאות עיקריות. אחת ל 205 לתחרויות ראלי ואחת סידרתית ל 405. ה 405 נותנת במקור 200 כ"ס, ה 205 בגירסת הראלי נותנת 400.

המנוע ל 205 בנוי לסל"ד הרבה יותר גבוה וקשה מאוד לנהוג בו בכביש ציבורי.

יצרו 400 T16 סידרתי (405 T16). בישראל יש 2 מנועים כאלו, עד כמה שידוע לי.

פוטנציאל השיפורים של ה T16 הוא מטורף והמנוע הזה מאוד מבוקש באירופה (וגם בישראל). המחיר בהתאם.

 

 

המומנט הגבוה של ה RGX (טורבו 8V) לעומת ה 16 שסתומים (RFV) נובע מן הסתם מהטורבו.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובקשר למומנט - למנוע 16 שסטומים של הדור הראשון ב306 יש 19.5 קג"מ ב3500 , למנוע ה8 שסתומים יש 17.5 קג"מ ב4000+ סל"ד ... ואני אחסוך לכם את השאלה הבאה - גם שיא ההספק בסל"ד יותר גבוהה בS16 (להל"ן רצועת כח רחבה יותר)

זה הרבה יותר מכמות השסתומים במנוע.

 

לגבי זה שיש להם 135 ולא 155 כ"ס - אני אשמח לראות מסמך אמיתי שמאשר את זה ולא שמועה.

כי בפועל בכביש יש מספיק הבדל (רמז - הS16 צמוד לGTI6 עד מעל 100 קמ"ש) כדי לטעון אחרת.

 

בקשר למנוע טורבו - המנוע בקסנטיה אכן מתבסס על המנוע שבא ב605 ופותח ב92 בעוד מנוע ה16 שסטומים בקסנטיות אחרי 97 תוכנן מאוחר הרבה יותר.

 

ליביו

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובקשר למומנט - למנוע 16 שסטומים של הדור הראשון ב306 יש 19.5 קג"מ ב3500 , למנוע ה8 שסתומים יש 17.5 קג"מ ב4000+ סל"ד ... ואני אחסוך לכם את השאלה הבאה - גם שיא ההספק בסל"ד יותר גבוהה בS16 (להל"ן רצועת כח רחבה יותר)

 

במקרה הנ"ל בגלל סעפת יניקה משתנה המנוע ה16 שסתומים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הנ"ל בגלל סעפת יניקה משתנה המנוע ה16 שסתומים

 

באילו מנועים מורכבת הסעפת המשתנה? (גם ב RFV?)

 

הכרתי בחור במוסך סיטרואן בעכו שהיתה לו קסנטיה ידנית ללא טורבו, הצמיגים שלה היו רחבים יותר והוא טען שזה דגם משופר יותר משלי, הוא גם הזכיר משהו בקשר לסעפת משתנה.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבט פעם בתא מנוע של S16 ותבין. קשה לטפל בהם.

 

המנועים החדשים הם RFV ו RFS. ה RFV נותן 135 כ"ס עם מומנט של 18.4 קג"מ ב 4300 סל"ד, מנתק ב 6200, מגיע עם 406 ו 306 XSI דור שני. המנוע השני , RFS, נותן 167 כ"ס, מומנט של 21 קג"מ ב 5500 סל"ד ומנתק ב 7200. זה המנוע שמגיע עם ה GTI6, הנדירה כל כך בארצנו. ההבדל בין RFV ל RFS הוא בסעפת יניקה קצרה יותר ל GTI6, (כלומר בנויה יותר להספק מה XSI שבנויה למומנט בסל""ד בינוני) עם מצערת גדולה יותר. סעפת פליטה 4 ל 1 מתוכננת מעולה ב GTI6 (גוש ברזל ב XSI). יחס דחיסה גבוה יותר. קאמשפטים חמים יותר לGTI6 , קפיצי שסתומים כפולים ב GTI6.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6243 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...