Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7095 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

לפני יומיים בדיוק עבר רכבי טיפול 10K שכלל גם החלפת בולמים, רצועת אביזרים(אלטרנטור,מזגן,הגה כוח וכו'..) ורצועת טיימינג (הוחלפה 10K לפני הזמן, בשביל ראש שקט ל-60K ק"מ הבאים).

 

רק אחרי שיצאתי מהמוסך והנמכתי את המוזיקה הבחנתי ברעש מוזר, כנראה בוודאות רעש רצועה, שמופיע רק בהאצה ונעלם עם הורדת מהירות הסיבוב במנוע.

במצב סרק, נשמע הרעש לסרוגין ולפרקים קצרים.

בסרק יכול להישמע הרעש רק לאחר מס' דקות עמידה ב-N או לא להישמע בכלל.

 

פתחתי מכסה מנוע ומשכתי כבל גז לאיבחון מקור הרעש.

חשד גבוה שרצועת הטיימינג מרעישה מעט.

 

ממצאים:

1)נדמה לי שבהילוך שני הרכב קצת מקרטע בתחילת גלגול-משהו שלא היה קודם. לא מדובר על הילוך גבוה מדי לתחילת נסיעה(שגורם לקושי טבעי) אלא לגמגום של שילוב לקוי של המנוע עם הילוך 2 בגיר.

ניסתי לשחזר את מספר הפעמים שהרגשתי קרטוע אך לא הצלחתי :roll::shock:

2)הרכב נוסע נהדר, אין סימנים והרגשה של בעיות בתזמון.

המנוע מתפקד מצויין בדיוק כפי שתיפקד קודם.

צריכת הדלק לא השתנתה.

 

מה יכול לגרום לרעש הרצועה? האם יכול להיות שהסיבה היא שהרצועה חדשה ועדיין "לא השתפשפה"?

או שאולי מכסה המיגון נוגע בה מעט?

 

**(עד יום ראשון אין לי אפשרות להגיע למוסך, לכן חשוב לי לדעת עד כמה סכנה יש בנסיעות עם הרכב)

 

תודה,

אמיר.

פורסם

שלום רב

הרעש אשר אתה שומע בא ממיסב רוב הסיכויים שהמיסב של מותח הטימינג ( בכול פולי יש מיסב כלומר במזגן .אלטרנטור. משאבת הגה . משאבצ מים )

יש אפשרות גם שמתחו את הרצועה יתר על המידה

 

דרך אגב באיזה רכב מדובר

בברכה זיסו יוסי

פורסם

שלום רב

אנני נוהג לתת עצות אים אפשר לסחוב עים הרעש בגלל שלא ראיתי או שמעתי את הרכב

אך נראה שכן ( יש לך גם אחריות מסוימת מהמוסך שביצע את העבודה )

האים החליפו לך מותחן ומשאבת מים ( מאד מומלץ עקב כך שהעבודה בוצעה ואתה משלם רק עבור החלקים )

בברכה זיסו יוסי

פורסם

קרה לי משהו דומה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=93402

 

בסופו של דבר קלטתי שהמכונאי חמור אז שיחררתי את רצועת הטיימינג בעצמי כפי שבני ל הסביר לי.:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=106257

הבעיה היחידה שיש לי עד היום(שנה אחרי הטיפול), היא שבימים קרים בדקה הראשונה שהרכב עובד אני שומע רעש של רצועה מתוחה מעט, ייתכן שזה מגיע מכוון האלטרנטור , או שהמותחן של הטיימינג שלי היה דפוק מההתחלה, אל תזניח את זה כי ייתכן שאני דפקתי את המותחן בכך שהקשבתי למכונאי שאמר שניתן להמשיך לנסוע ככה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

גם לי היה רעש דומה ברכב זהה (כמעט- 306 1.6) והתברר שהמותחן של רצועת האביזרים הלך. כמובן, אין זה אומר שגם אצלך המותחן לא תקין ומה שאני מציע לך לעשות בינתיים (בתנאים ביתיים) זה לפרק את רצועת האביזרים, להניע ולראות אם הרעש נפסק.

אם כן, בעיה קטנה- או שלא מתחו כמו שצריך את הרצועה החדשה, או שהמותחן עייף, או שהרעש הוא בגלל מיסב אלטרנטור.

אם לא, סביר להניח שהבעיה במערכת הטיימינג ואז כבר לא הייתי ממליץ לך להמשיך לנסוע.

פורסם

הגורם העיקרי לרעש מרצועת התיזמון אחרי החלפה הוא מתיחת יתר.

 

חזור בהקדם האפשרי למוסך, לאבחון מקור הרעש ותיקונו.

פורסם

סטינגר, הרכב עבר כ-50K ק"מ מאז החלפת הטיימינג האחרון. עד ההחלפה הנוכחית הכל היה תקין, יכול להיות שהמותחן פתאום הלך במקביל להחלפת הרצועה?

נראה לי קצת מוזר, בכל אופן עניין המתיחה נשמע הגיוני מאוד.

אגב, אם אני זוכר נכון, מותחן הרצועות מפורק בזמן החלפת הרצועה.

אני לא סגור בוודאות על מקור הרעש אבל גם רצועת האביזרים יכולה להיות תחת חשד.

 

אני מקווה ביום ראשון לחזור למוסך לבדיקה.

עד אז אשתדל על נסיעות מעטות.

 

אגב, לא הבנתי את מה שבני הסביר לamitt, האם אופן המתיחה ב-205 זהה לאופן המתיחה אצלי?

תודה לכולם,

אמיר.

פורסם

המותחן ב-306 1.8 שונה לחלוטין מה-1.6, ובטח ובטח מה-205 , וזאת כיוון שה1.8 הינו מנוע XU , בעוד שני האחרים הינם TU.

 

עם זאת - עצתו של העוקצן אינה רעה.

פרק את רצועת האביזרים לשתי דקות . אם הרעש נפסק , הבעייה קלה למדי, ואפשר לנסות לאתר את מקור הרעש.

אם הרעש נמשך - הייתי ניגש למוסך ומסביר למוסכניק שהוא הצליח לפספס איכשהו.

 

בכל מקרה- בד"כ התעלמות מרעשים כאלה מביאה לנזק נוסף. רצוי לתקן מהר ככל האפשר.

פורסם

אוקיי,

קיבלתי את הערותיכם.

אני לא מתכון לפרק שום רצועת אביזרים או כל דבר אחר- לא בגלל שאני עצלן (טוב, גם אין לי זמן בסופ"ש) אלא משום שהשארתי מספיק כסף במוסך על הטיפול הגדול כדי לקבל את הרכב חזרה כמו שצריך.

יום ראשון אני במוסך, אני אעדכן.

×
×
  • תוכן חדש...