Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התרשמות קלילה מטויוטה יאריס TAIL STUPID


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8351 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום לאחר הרבה ימים שלא הייתי פה, נכנסתי לפורום, ומה רואות עניי :?:

 

3 עמודים של דיבורים ודעות על היאריס והטיול של שבת (כן היאריס שלי ושמה בישראל ללי)

 

קראתי את כל הדעות, חלקן הגדול נכונות, חלקן שטויות במיץ וודקה, וליבי נחמץ בקירבי.

יצאתי החוצה וללי שלי חייכה עלי ביופייה הקורן ובשיזוף המהמם שלה (-:

 

נכנסתי לתא הנהג הכה מוכר ולאחר כמה דקות חזר החיוך לפני מסיבה פשוטה שרובכם לא מבינים והיא שרכב וספורטיביות נמדדים גם כן בדבר מאוד אלמנטרי.

 

באופי :!:

 

 

אופי זה דבר שיגרום לרכב חלש יחסית להחשב ספורטיבי ולרכב חזק מאוד להחשב פחות ספורטיבי.

 

אופי קשור לדעתי בכל מרכיבי הרכב, יכולות, מהירות, שלדה, עצבנות ורגש.

 

היאריס יותר ספורטיבית מה XS לא כי היא מהירה יותר (ואני ממש לא בטוח שהיא יותר מהירה) אלא בעצבנות שהיא משדרת, בדוושות בעלות הטווח הקצר וההילוכים הקצרים, היאריס ספורטיבית כי שאתה נוסע בא, זה מה שהיא משדרת לך.

 

אופי :!::!::!:

 

ההשוואה לקליאו בכלל לא במקום.

הקליאו היא בדרגת מחיר, סוסים ועלויות אחזקה גבוהה יותר ואין לי שום ספק שאם הייתי מרוויח עוד 3K בחודש אז בהחלט הייתי הולך עליה, אבל מה לעשות שבחיים צריך להתפשר.היאריס מתחרה ב 206 XS (ומנצחת) באברט (ומנצחת) אולי בקליאו 1600 ידנית או רכבים דומים ובקטגוריה של מחירים עד 100 וקצת אלף שקל אין לה מתחרות.

 

למעשה היא הרכב היחיד שבאמת יכול להקרא קטנה חמה במחירים כאלו (האברט במחיר קרוב ומתחרה).

 

היאריס אוחזת מצויין :!:

 

בגלל העצבנות שלה, כביש לא טוב גורם לה לקופצנות רבה שמתבטאת בקפיצות ישבן ופרונט, בכביש מצויין האחיזה תשתפר בהמון.

גם ככה, בכבישים המשובשים של אזור ירושליים, היא היתה צמודה לשתי קליאו ספורט וסקסו VTS במהירויות של עד מאה, מאה וקצת קמ"ש. ואני עוד לא מיומן מספיק על הרכב (אצלי פחות מחודש).

 

(ורוני, היאריס אוחזת כמו ה 1.3 אולי כשהיא על הגג).

 

הכוח שלה סבבה במהירויות נמוכות עקב הילוכים קצרצרים אבל אכן חסר לה כוח, בייחוד במהירויות גבוהות.

 

התאוצה יפה ביותר ובשל היותה עיקבית היא לא מרגישה ככה (גם שנסעתי באיביזה טורבו הישנה עם המנוע 1.8 156 סוס, התאוצה נראתה רגילה עקב היותה עיקבית מרגע הלחיצה ועד רגע החלפת ההילוך)

 

יש אנשים שאוהבים הרבה משחק בהילוכים (גם אני למשל) ועדיין המנוע של הטויוטה מאפשר להכנס להילוך ולצאת באותו הילוך ועם משיכה טובה, יתרון לפי דעתי.

 

הכישכוש בזנב נובע בעיקר באספלט לא טוב כאשר באספלט רגיל הרכב יציב מאוד ומוכן לכשכש בעיקר בשל משחק של הנהג.

 

אני מאוד נהיינתי בנסיעה, אני מאוד אוהב את הרכב ואין לי ספק שבעוד 3 שנים (סוף הליסינג) תהיה לי חיה אחרת, טובה יותר (בתקווה אולי גם תגיע היאריס 150).

 

בינתיים, בשיקולים מלאים (גם כלכליים) אני חושב שזו הקניה הטובה ביותר שאפשר לקנות במסגרת התקציב של 100K קניה ו 1-1.5K אחזקה.

 

נשתמע :)

 

אוהב אותך יאריס קטנה שלי 8)

 

ניב סדובסקי

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
היאריס אוחזת מצויין :!:

 

בגלל העצבנות שלה, כביש לא טוב גורם לה לקופצנות רבה שמתבטאת בקפיצות ישבן ופרונט, בכביש מצויין האחיזה תשתפר בהמון.

גם ככה, בכבישים המשובשים של אזור ירושליים, היא היתה צמודה לשתי קליאו ספורט וסקסו VTS במהירויות של עד מאה, מאה וקצת קמ"ש. ואני עוד לא מיומן מספיק על הרכב (אצלי פחות מחודש).

 

(ורוני, היאריס אוחזת כמו ה 1.3 אולי כשהיא על הגג).

 

היי ניב, אני אנצל את ההזדמנות גם כאן להודות לך על הסיבוב המהנה (ביותר!) וגם להגיד לך שאני מסכים איתך - ליאריס יש ה-מ-ו-ן אופי, והמון פוטנציאל (150 כ"ס... גררר....) וזה מה שהזכיר לי כל כך את ה-205 בה (לעומת זאת הגובה ותנוחת הישיבה לא הזכירו :wink: )

 

בנוגע לאחיזה - זה הדבר היחיד שאנחנו לא כל כך מסכימים, אני חושב שאחת הסיבות שעמדת בקצב של האחרים היא - שאף אחד מאיתנו לא ממש לחץ. אם כי עפר צודק כשהוא אומר שההבדלים יהיו מקסימום של כמה עשרות שניות בכבישים האלו.

 

בכביש מצוין האחיזה באמת עדיפה בגלל שהיא מכונית קשיחה למדי, אבל כך גם הסקסו והקליאו.

 

לא סתם אמרתי שרוב הסיכויים של-1.3 רגילה אין הרבה פחות אחיזה. מדריך ונהג מרוצים די ידוע אמר לי לא מזמן כי בחלק מהכבישים הללו מכונית כמו מזדה 6 תוכל לנסוע מהר יותר מהונדה S2000.

 

ה-TS קשיחה וקופצנית, זוויות הגלגול שלה קטנות, מה שגם פוגם קצת באחיזה. ה-1.3 האוטומטית מגיעה אמנם עם גומי נחות אבל היא רכה יותר ופחות מסתבכת עם אספלט גרוע, וכן זוויות הגלגול שלה גדולות למדי.

תראה, זה דבר שאפשר גם לבדוק. אתה תביא את ה-TS, אני אביא את ה-1.3 אוטומט, ונראה אם אני עומד בקצב שלך :wink: (או נראה על איזו מהירות אנחנו מסוגלים לעשות סיבוב מסוים)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
היאריס אוחזת מצויין :!:

 

בגלל העצבנות שלה, כביש לא טוב גורם לה לקופצנות רבה שמתבטאת בקפיצות ישבן ופרונט, בכביש מצויין האחיזה תשתפר בהמון.

גם ככה, בכבישים המשובשים של אזור ירושליים, היא היתה צמודה לשתי קליאו ספורט וסקסו VTS במהירויות של עד מאה, מאה וקצת קמ"ש. ואני עוד לא מיומן מספיק על הרכב (אצלי פחות מחודש).

 

(ורוני, היאריס אוחזת כמו ה 1.3 אולי כשהיא על הגג).

 

היי ניב, אני אנצל את ההזדמנות גם כאן להודות לך על הסיבוב המהנה (ביותר!) וגם להגיד לך שאני מסכים איתך - ליאריס יש ה-מ-ו-ן אופי, והמון פוטנציאל (150 כ"ס... גררר....) וזה מה שהזכיר לי כל כך את ה-205 בה (לעומת זאת הגובה ותנוחת הישיבה לא הזכירו :wink: )

 

בנוגע לאחיזה - זה הדבר היחיד שאנחנו לא כל כך מסכימים, אני חושב שאחת הסיבות שעמדת בקצב של האחרים היא - שאף אחד מאיתנו לא ממש לחץ. אם כי עפר צודק כשהוא אומר שההבדלים יהיו מקסימום של כמה עשרות שניות בכבישים האלו.

 

בכביש מצוין האחיזה באמת עדיפה בגלל שהיא מכונית קשיחה למדי, אבל כך גם הסקסו והקליאו.

 

לא סתם אמרתי שרוב הסיכויים של-1.3 רגילה אין הרבה פחות אחיזה. מדריך ונהג מרוצים די ידוע אמר לי לא מזמן כי בחלק מהכבישים הללו מכונית כמו מזדה 6 תוכל לנסוע מהר יותר מהונדה S2000.

 

ה-TS קשיחה וקופצנית, זוויות הגלגול שלה קטנות, מה שגם פוגם קצת באחיזה. ה-1.3 האוטומטית מגיעה אמנם עם גומי נחות אבל היא רכה יותר ופחות מסתבכת עם אספלט גרוע, וכן זוויות הגלגול שלה גדולות למדי.

תראה, זה דבר שאפשר גם לבדוק. אתה תביא את ה-TS, אני אביא את ה-1.3 אוטומט, ונראה אם אני עומד בקצב שלך :wink: (או נראה על איזו מהירות אנחנו מסוגלים לעשות סיבוב מסוים)

 

רוני

 

רוני, אני חושב שאתה צריך לבקש סיבוב , כשהרכב יעמוד על 30 אלף ק"מ....

המנוע עוד בתול.... תן לו להיפתח לעולם :D

אני חושב שאז התגובה תהיה יותר טובה...

 

מזכיר לי את המבחן בין ה106 GTI והאיביזה קופרה שהעלה דניאל קודם....

אין מצב שבעולם שה GTI עומדת איתה....

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

רוני, אני חושב שאתה צריך לבקש סיבוב , כשהרכב יעמוד על 30 אלף ק"מ....

המנוע עוד בתול.... תן לו להיפתח לעולם :D

אני חושב שאז התגובה תהיה יותר טובה...

 

מזכיר לי את המבחן בין ה106 GTI והאיביזה קופרה שהעלה דניאל קודם....

אין מצב שבעולם שה GTI עומדת איתה....

 

אני מופתע שאין בתגובה שלך איזכור לכך שפז'ו זה איכסה פיכסה... אין מצב שה-106 עומדת עם האיביזה? מצטער, כנראה שיש. ואפילו לוקחת.

 

ה-106 שוקלת 950 קילו ונהנית מיחסי העברה קצרים. האיביזה שוקלת 1120 קילו ויחסי העברה לא קצרים מדי... נתוני היצרן הם אולי 8.7 לפז'ו ו-8.3 לסיאט, אבל לפי מגזין EVO ה-106 עושה 7.4 ל-60 מייל והסיאט רק 7.9.

 

נכתב במבחן ב"אוטו" שנראה להם שהנתון של 8.7 הוא קצת אופטימי, אבל אני יכול להגיד לך שמניסיון, בלי לקרוע את הקלאץ' או את המנוע יותר מדי, אפשר לאמת את הנתון הזה בלי בעיה. עם קצת יותר מאמץ אפשר לרדת לאזור ה-8 שניות בסקסו (ב-106 לא בדקתי, אבל זה מאוד מאוד דומה).

 

בנוגע לעוד סיבוב, ברור שאני אבקש :wink:

 

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני, אני חושב שאתה צריך לבקש סיבוב , כשהרכב יעמוד על 30 אלף ק"מ....

המנוע עוד בתול.... תן לו להיפתח לעולם :D

אני חושב שאז התגובה תהיה יותר טובה...

 

מזכיר לי את המבחן בין ה106 GTI והאיביזה קופרה שהעלה דניאל קודם....

אין מצב שבעולם שה GTI עומדת איתה....

 

אני מופתע שאין בתגובה שלך איזכור לכך שפז'ו זה איכסה פיכסה... אין מצב שה-106 עומדת עם האיביזה? מצטער, כנראה שיש. ואפילו לוקחת.

 

ה-106 שוקלת 950 קילו ונהנית מיחסי העברה קצרים. האיביזה שוקלת 1120 קילו ויחסי העברה לא קצרים מדי... נתוני היצרן הם אולי 8.7 לפז'ו ו-8.3 לסיאט, אבל לפי מגזין EVO ה-106 עושה 7.4 ל-60 מייל והסיאט רק 7.9.

 

נכתב במבחן ב"אוטו" שנראה להם שהנתון של 8.7 הוא קצת אופטימי, אבל אני יכול להגיד לך שמניסיון, בלי לקרוע את הקלאץ' או את המנוע יותר מדי, אפשר לאמת את הנתון הזה בלי בעיה. עם קצת יותר מאמץ אפשר לרדת לאזור ה-8 שניות בסקסו (ב-106 לא בדקתי, אבל זה מאוד מאוד דומה).

 

בנוגע לעוד סיבוב, ברור שאני אבקש :wink:

 

 

רוני

 

אני דיי מופתע ממשהו אחד - הפיג'ו יותר חזקה גם במהירויות גבוהות? זה מפתיע אותי. מהירויות גבוהות זה בדרך כלל בעיקר כ"ס וכמעט ולא משפיע משקל. אז איך הפיג'ו יכולה לקחת את הסיאט...הייתי מצפה שלא יהיה ככה.

 

וסתם הערה בקשר ליאריס כדיי שההודעה תיהיה קשורה לת'רד: ניראת ממש מעולה בכללי. עדי מהפורום כבר קיבלה את היאריס שלה (ראיתי אותה היום ליד הבית שלה, בצבע אדום מדהים). לא הייתי קונה את האוטו רק בגלל צורת הנסיעה בו. נסעתי ביאריס הרגילה...כמו מיני וואן.... אבל נשמע רכב חמוד מאוד. לא ניראת ספורטיבית בעליל, אבל לנסוע בה לא נסעתי, ויכול להיות שבנסיעה מרגישים את הספורטיביות שבה. בהצלחה בבדיקה רוני עם היאריס ספורט.

Back to the original - NC again.

פורסם
אני דיי מופתע ממשהו אחד - הפיג'ו יותר חזקה גם במהירויות גבוהות? זה מפתיע אותי. מהירויות גבוהות זה בדרך כלל בעיקר כ"ס וכמעט ולא משפיע משקל. אז איך הפיג'ו יכולה לקחת את הסיאט...הייתי מצפה שלא יהיה ככה.

 

אין לי מושג, לא השוויתי בין שתיהן מעולם. רק ציינתי מדוע אני חושב שזה הגיוני שה-106 תקח את האיביזה ברוב המקרים.

 

אני מאמין שבהילוך חמישי לאיביזה יהיה יתרון, אם כי ב"אוטו" כתבו שגם ב-80-120 הפז'ו לוקחת, בטח מעל זה היתרון קטן לאט לאט...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
ה-TS קשיחה וקופצנית, זוויות הגלגול שלה קטנות, מה שגם פוגם קצת באחיזה. ה-1.3 האוטומטית מגיעה אמנם עם גומי נחות אבל היא רכה יותר ופחות מסתבכת עם אספלט גרוע, וכן זוויות הגלגול שלה גדולות למדי.

תראה, זה דבר שאפשר גם לבדוק. אתה תביא את ה-TS, אני אביא את ה-1.3 אוטומט, ונראה אם אני עומד בקצב שלך :wink: (או נראה על איזו מהירות אנחנו מסוגלים לעשות סיבוב מסוים)

 

אתה תעמוד בקצב בקלות. אם הצלחתי לעמוד בקצב עם יאריס 1.3 אוטומטית עם מכוניות חזקות ו"נחשבות" מה-TS משמעותית.

נכון, סביר להניח שהייתי מהיר יותר באותן מכוניות, אבל עדיין, נהיגה ארוכה ביאריס רגילה בכבישי נהיגה טובים ממחישה עד כמה היכולת שלה גבוהה.

 

אגב, התחושה שלך "כאילו" ה-TS אוחזת פחות, או מאבדת אחיזה יותר בקלות לעומת האוטו של ההורים שלך, לא משוללת יסוד ואתה לא צריך להגיד אותך בהתנצלות. זה אכן ובהחלט המצב. מקומות בהם היאריס שלי לא מאבדת אחיזה, ה-TS מקשקשת בזנבה או מחליקה בצורה אחרת. ככה זה כשיש הנמכה של 30 מ"מ (אל תתפסו אותי במספר, אני כמעט בטוח בזה) והקשחה. למרבה הפלא, מאבדים אחיזה, לטובת התנהגות שמערבת את הנהג יותר. (המשפט האחרון, רצוי שיקרא על ידי בעלי ראלי שחושבים שיהנו מיותר אחיזה בכבישים ציבוריים בארץ עם הקשחות והנמכות).

פורסם

אתה תעמוד בקצב בקלות. אם הצלחתי לעמוד בקצב עם יאריס 1.3 אוטומטית עם מכוניות חזקות ו"נחשבות" מה-TS משמעותית.

נכון, סביר להניח שהייתי מהיר יותר באותן מכוניות, אבל עדיין, נהיגה ארוכה ביאריס רגילה בכבישי נהיגה טובים ממחישה עד כמה היכולת שלה גבוהה.

 

אגב, התחושה שלך "כאילו" ה-TS אוחזת פחות, או מאבדת אחיזה יותר בקלות לעומת האוטו של ההורים שלך, לא משוללת יסוד ואתה לא צריך להגיד אותך בהתנצלות. זה אכן ובהחלט המצב. מקומות בהם היאריס שלי לא מאבדת אחיזה, ה-TS מקשקשת בזנבה או מחליקה בצורה אחרת. ככה זה כשיש הנמכה של 30 מ"מ (אל תתפסו אותי במספר, אני כמעט בטוח בזה) והקשחה. למרבה הפלא, מאבדים אחיזה, לטובת התנהגות שמערבת את הנהג יותר. (המשפט האחרון, רצוי שיקרא על ידי בעלי ראלי שחושבים שיהנו מיותר אחיזה בכבישים ציבוריים בארץ עם הקשחות והנמכות).

 

תראו, כתב רכב ידוע ומפורסם מסכים איתי!! :wink:

 

אם אני זוכר נכון, ההנמכה היא 20 מ"מ, הקשחה של בולמים ב-20% וקפיצים בעוד 15% או משהו בסגנון.

 

והמשפט האחרון מאוד נכון, והוא אחת הסיבות שאני לא מנמיך את שלי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני, אני חושב שאתה צריך לבקש סיבוב , כשהרכב יעמוד על 30 אלף ק"מ....

המנוע עוד בתול.... תן לו להיפתח לעולם :D

אני חושב שאז התגובה תהיה יותר טובה...

 

מזכיר לי את המבחן בין ה106 GTI והאיביזה קופרה שהעלה דניאל קודם....

אין מצב שבעולם שה GTI עומדת איתה....

 

אני מופתע שאין בתגובה שלך איזכור לכך שפז'ו זה איכסה פיכסה... אין מצב שה-106 עומדת עם האיביזה? מצטער, כנראה שיש. ואפילו לוקחת.

 

ה-106 שוקלת 950 קילו ונהנית מיחסי העברה קצרים. האיביזה שוקלת 1120 קילו ויחסי העברה לא קצרים מדי... נתוני היצרן הם אולי 8.7 לפז'ו ו-8.3 לסיאט, אבל לפי מגזין EVO ה-106 עושה 7.4 ל-60 מייל והסיאט רק 7.9.

 

נכתב במבחן ב"אוטו" שנראה להם שהנתון של 8.7 הוא קצת אופטימי, אבל אני יכול להגיד לך שמניסיון, בלי לקרוע את הקלאץ' או את המנוע יותר מדי, אפשר לאמת את הנתון הזה בלי בעיה. עם קצת יותר מאמץ אפשר לרדת לאזור ה-8 שניות בסקסו (ב-106 לא בדקתי, אבל זה מאוד מאוד דומה).

 

בנוגע לעוד סיבוב, ברור שאני אבקש :wink:

 

 

רוני

 

לפי בקשת הקהל : פיג'ו זה פיכסה :lol:

 

למרות הפרש במשקל של כ 170 ק"ג והפרש בהספק : 32 כ"ס לטובת האיביזה,

לדעתי האביזה תהיה מהירה יותר. לא בצורה מאוד משמעותית אבל עדיין.

 

 

נ.ב. נחשפה התרמית : מנוע ה16V של ה GTI/VTS הוא רק 118 כ"ס ולא 120 כמו שאתם גורסים :wink:

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

לפי בקשת הקהל : פיג'ו זה פיכסה :lol:

 

למרות הפרש במשקל של כ 170 ק"ג והפרש בהספק : 32 כ"ס לטובת האיביזה,

לדעתי האביזה תהיה מהירה יותר. לא בצורה מאוד משמעותית אבל עדיין.

 

 

נ.ב. נחשפה התרמית : מנוע ה16V של ה GTI/VTS הוא רק 118 כ"ס ולא 120 כמו שאתם גורסים :wink:

 

אוקיי. לדעת בוחני "אוטו" שבחנו אותן אחת מול השניה, ולדעת אנשי EVO שמדדו תוצאות 0-60 מייל, אתה טועה!! עכשיו בוא נראה, למי כדאי להאמין... אנ-דנ-דינו, סופ...

 

ובנוגע ל"תרמית" - תקן DIN, מכיר? גם לקליאו 172 יש "רק" 170 כ"ס...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לפי בקשת הקהל : פיג'ו זה פיכסה :lol:

 

למרות הפרש במשקל של כ 170 ק"ג והפרש בהספק : 32 כ"ס לטובת האיביזה,

לדעתי האביזה תהיה מהירה יותר. לא בצורה מאוד משמעותית אבל עדיין.

 

 

נ.ב. נחשפה התרמית : מנוע ה16V של ה GTI/VTS הוא רק 118 כ"ס ולא 120 כמו שאתם גורסים :wink:

 

אוקיי. לדעת בוחני "אוטו" שבחנו אותן אחת מול השניה, ולדעת אנשי EVO שמדדו תוצאות 0-60 מייל, אתה טועה!! עכשיו בוא נראה, למי כדאי להאמין... אנ-דנ-דינו, סופ...

 

ובנוגע ל"תרמית" - תקן DIN, מכיר? גם לקליאו 172 יש "רק" 170 כ"ס...

 

רוני

 

 

לא נכון לקליאו ספורט יש 180כ"ס, כשהמנוע היה רק על 3K... (לפי DIN 70020).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טוב נו אחרי צ'יפ של סופרצ'יפ... :mm_tongu:

 

 

לפני היה 169.8כ"ס (לפי DIN 70020)

Finger's gonna kill me.


×
×
  • תוכן חדש...