Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת פליטה מלאה למיאטה


senda
שימו לב! השרשור הזה בן 6320 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מהיכן אני ישיג את ה"צינור המכופף"?

איך אני יודע מה הקוטר המחבר של החיישן אויר? (אני מאמין שלכל המיאטות NA אותו הקוטר, לא?)

 

אחרי שאני יעשה את זה, אני יתחיל בפרוייקט שעשית :-). (אגב, קראתי את כולו, מעניין! :mm_yeah: ) .

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שני מושגים שאתה רוצה לדעת כשאתה נכנס לפרוייקטצ'יק שכזה -

 

I.D - קיצור של Internal Diameter שבעברית מתרגם ל-קוטר פנימי.

O.D - קיצור של Overall Diameter שהוא קוטר כללי או כולל (ותיכף תבין מה הוא כולל).

 

למה זה חשוב?

כי אתה מנסה למצוא שני קטרים.

האחד הוא הקוטר החיצוני של הטבעת של החיישן שהפילטר כרגע מורכב עליה, הצינור המכופף שאני מדבר עליו יישב על הטבעת הזו וייסגר עליה ובגלל זה חשוב יהיה לנו למצוא צינור עם I.D נכון שלא יהיה קטן מדי (אחרת לא תוכל לחבר אותו) ולא יהיה גדול מדי (אחרת לא תוכל לאטום את הרווח בינו לבין הטבעת בצורה טובה).

 

הקוטר השני הוא כמובן הקוטר הפנימי של צינור הגומי שיוצא מהפילטר ועליו יושב הבאנד שמחבר אותו לחיישן האויר כרגע.

הכיפוף שעליו אני מדבר ישב בתוך צינור הגומי שיוצא מהפילטר ועליו נסגור את הבאנד, ככה שכדאי שה-O.D של הכיפוף יהיה בקוטר הנכון מאותן הסיבות שציינתי למעלה.

 

מאיפה להשיג כיפוף 180º?

נסה אצל אגזוזנים, כדאי לבצע חיפוש בפורום ואם לא עולה כלום לפתוח שרשור בנושא.

הצינור שאתה רוצה נקרא כיפוף Mandrel 180º, כשהמילה Mandrel מתייחסת לכיפוף שקוטר הצינור נשמר בו זהה לכל אורכו, להבדיל מכיפוף שהרבה אגזוזנים יכולים להכין לך תוך שניה על ידי מעיכה של צינור ישר נורמלי, מה שמשיג את הזוית הרצויה אבל מקטין את הקוטר לאורך הכיפוף.

 

במידה וכל האופציות הנ"ל לא עובדות, תמיד אפשר לפנות לאיביי ולחפש את הערך Mandrel bend, הנה דוגמאות זריזות של צינורות בסגנון של מה שאתה צריך -

כיפוף 180º בקוטר 2.5 אינצ'ים

כיפוף 180º בקוטר 2.25 אינצ'ים

כיפוף 180º בקוטר 3 אינצ'ים

 

לגבי החומר שממנו עשוי הכיפוף, באיביי הרוב עשויים מנירוסטה (Stainless steel), פלדה עם ציפוי אלומיניום (Aluminized steel) ולפעמים סתם פלדה נורמלית (Mild steel).

אין חשיבות לסוג החומר מבחינת אופי הפעולה, רק שנירוסטה תהיה הכי קשה לעבוד איתה במידה ותצטרך לחתוך קצת את האורך של הרגליים של הכיפוף כדי להתאים אותן לחלל תא המנוע במידת הצורך.

השתיים האחרות יהיו יותר קלות לעבודה אבל עם נטיה קלה להחלדה בקצוות (לזו שמצופה באלומיניום) ונטיה יותר כבדה להחלדה כללית לזו שבאה בלי ציפוי.

עניין ההחלדה ניתן אגב לפתרון פשוט - צביעה או כל ציפוי אחר כמו אבקה / ניקל וכו'.

 

זה אולי נשמע כמו הרבה אבל בתכלס זה סיפור פשוט למדי וקל יחסית לביצוע.

תרגיש חופשי להמשיך לשאול אם יש צורך.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה המפורטת.

 

מחר אני יבדוק את הקוטר המדויק.

אחרי שיהיה לי את הקוטר המדויק אני יתחיל לחפש אצל אגזוזנים למינהם (למרות שהבנתי מאבא שלי, שעוסק ברכב, שיהיה קשה מאוד למצוא דבר שכזה) .

 

לפי מה שהבנתי אני צריך למדוד את הקוטר החיצוני של הטבעת של החיישן, ואת הקוטר הפנימי של צינור הגומי שיוצא מהפילטר.

זאת אומרת שבשני צידי "כיפוף 180º" צריכים להיות שני קוטרים שונים, האחד של החיצוני והשני הוא של הפנימי.

 

מקווה שהבנתי נכון, מבטיח לעדכן!

 

שוב תודה!:mm_yeah:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הסיכויים שהקוטר דווקא זהה למדי בשני הצדדים אחרת לא היית מצליח לחבר את הפילטר כמו שהוא כרגע.

את הצינור הייתי מתאים לחיבור שעל חיישן האויר קודם כל ואז מרחיב את הצינור להתאים אותו לפילטר אם יש צורך, לאגזוזנים יש מכשיר שמרחיב לצינורות את הקוטר, זה לוקח להם שניה בדיוק ורוב הסיכויים שאפילו לא יחייבו אותך בכסף אם תבוא בגישה הנכונה.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, יש לך טיימינג אתה :lol:

בדיוק ביום שישי קפצתי אליו לסדר את אחד האטמים בין הצינורות.

אז כבר לקחתי איתי את המצלמה והחלטתי לנצל את הרגע הנדיר כל כך שהיא על הליפט 8)

 

עובי צינורות הוא 2".

IMG_0033.jpg

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה תצפיות -

 

1. המסילות של המיאטה עקומות (כמו של 99% מהמיאטות האחרות), שקול הרכבה של משהו בסגנון של ה-Butterfly brace של FM.

 

2. "2 זה ממש ממש לא מספיק למיאטה מוגדשת, מעבר למערכת "2.5 ישחרר אצלך כמה סוסים בריאים שנתקעו בפקקים שמערכת "2 יוצרת.

 

3. מערכת הפליטה אצלך נראית דומה מאוד למקורית מלבד הביטול של הממיר (שאגב אין צורך בזה, אפשר להחזיר ממיר ולעבור ל-"2.5 כמו שאמרתי והתוצאה תהיה טובה יותר גם לביצועים וגם לשמירה על איכות הסביבה.

הכיפוף בצינור שמחליף את הממיר נראה בתמונה כאילו הוא לכיוון הלא נכון (!) ויוצר ברך מיותרת במערכת.

 

קבל תמונה של מערכת פליטה Free flow למיאטה טורבו :wink: -

 

3inchexhaust.jpg

 

האמת היא שאין צורך ללכת רחוק כמו שהלכתי בתמונה למעלה, אפשר להוסיף דוד אחורי ובאמת להשתיק את העסק כמו שצריך, אבל אני חושב שהרעיון מובן - מינימום כיפופים, מינימום מפרקים וקוטר בריא בתחום של "2.5 ומעלה.

 

חוץ מזה, רציתי לראות מה עשה שלומק'ה בקשר למערכת הקירור.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Butterfly brace..............

רעיון נחמד...........

אני רק פוחד שיחד איתו אני אתחיל להתיישב על הבטן פעמיים ביום - גם כך פעם בחודש-חודשיים אני מגרד והלב נקרא :cry: - עם הברייס הזה נראה לי אהיה חייב להרים את הרכב.

 

לגבי 2.5" - אני הרי לא מחפש להוציא 100% ביצועים.

מה שיש עכשיו זה מספיק מהיר.

זה הרי לא רק הצנרת הזו שמתחת שיחסית קל לייצר אותה אלא גם הצינור שיוצא מהשבלול - זה נראה לי קשה לייצר - בטח עדיף לקנות מוכן.........

איזה שינוי בהתנהגות של יחידת כוח צפוי לי עם עליה לצנרת 2.5" all the way?

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל מהצנרת שקל לייצר, כל מה שנמצא מהממיר הקטליטי ואחריו.

גם עם הדאון פייפ הנוכחי עדיין מדובר בהבדל עצום, תגובת המנוע תשתפר לכל אורך הסל"ד ותלווה בקפיצה משמעותית בכוח כמו גם מקסימום הגדישה החל מסל"ד נמוך יותר.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי קירור - הוא בזמנו יצר רדיאטור רחב כמה שניתן ובעל 2 שורות של צינורות.

הכרתי אותו כאשר הגעתי אליו לניקוי וחיפוש נזילות.

 

טפו טפו טפו - אין יותר התחממויות.

נראה מה יהיה בקיץ :wink:.

 

וד"א אני התחיל לשחק עם קרטון לראות איך אפשר לסדר שם הפרדה בין השבלול לשאר הדברים - אהבתי את מה שאתה עשית כי גם הגנת על משאבות של הברייקס ושל הקלאטצ'.

אצלי הזוויות שונות וגם הברייס מפריע - אבל נראה איך יסתדר הקרטון שם...........

 

וד"א מס' 2 - שאלתי אותו מה אני עושה עם הצינור קירור שעובר מתחת לסעפת - הוא היציע אולי לעטוף אותו באיזה חומר מבודד - ברור שקשה מאוד להגיע לשם ולעשות משהו.........

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וד"א מס' 2 - שאלתי אותו מה אני עושה עם הצינור קירור שעובר מתחת לסעפת - הוא היציע אולי לעטוף אותו באיזה חומר מבודד - ברור שקשה מאוד להגיע לשם ולעשות משהו.........

לא ברור בכלל דווקא, להפך, אני לא רואה מה הבעיה להגיע אליו ולעטוף אותו אם היית רוצה למרות שלדעתי התועלת תהיה נמוכה.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור בכלל דווקא, להפך, אני לא רואה מה הבעיה להגיע אליו ולעטוף אותו אם היית רוצה למרות שלדעתי התועלת תהיה נמוכה.

 

מוטי

 

אתה מתכוון שזה לא מסובך בלי לפרק את הסעפת? :shock:

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לפרק את הסעפת.

אני בכלל הייתי מבצע את העבודה מלמטה, אבל כמו שכתבתי, לדעתי התועלת בבידוד תהיה נמוכה מאוד במקרה זה.

 

אגב, למה שסתום הפריקה נמצא כ"כ רחוק מהמצערת?

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6320 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...