Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בהמשך לוויכוח הקודם ,כתבה על קטלנות הSUV /גיפים


truejoker
שימו לב! השרשור הזה בן 6557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תפסיקו לטמון את הראש בחול.

רכב שטח, הוא יותר גבוה, עם מתלים יותר רכים, עם צמיגים פחות אוחזים ועם יחס הספק משקל פחות טוב מכמעט כל פרייבט מודרני. זה מחמיר עוד יותר אם מדברים על רכבי שטח ""קשוחים" כמו הצעצוע שלי (2 טון, 111 כ"ס, גובה כולל של 2.10 מטר וצמיגי שטח בחתך 85... ואין ABS או כריות אוויר).

אז נכון שרק במקרה של התנגשות עם רכב קטן ונמוך יותר יש לי עדיפות- אבל בכל מקרה אחר- כל פרייבט מצ'וקמק יותר בטוח ממנו.

 

אז מה..

אני מודע למגבלות ונוהג בהתאם. מי שנוהג ברכב שטח וטומן את הראש בחול וחושב שהוא יותר בטוח- עושה טעות מרה, שעלולה לעלות...

 

ועדיין- דיסקברי 3, עם מערכת בקרת אחיזה, וABS ו500 כריות אוויר, ועוד כל מיני דברים עם 3 אותיות באנגלית, יהיה הרבה יותר בטוח מהקורולה שנת 2000 של גיסתי, שאפילו ABS אין בה. מה לעשות... במקרה הזה הכסף קונה מערכות בטיחות שמפצות על נקודות התורפה הטבעיות. ושוב- חשוב למה משווים, כי פרייבט חדש שעולה כמו הדיסקו3 יהיה הרבה הרבה יותר בטוח ממנו...

הכל יחסי.

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנת הנקרא שלך שואפת לדפיקות הלב של נהג ג'יפ אחרי התהפכות. התגובה מידיעות אחרונות היא לא לעניין - היא זמריר סופר-מפגר של מישהו שרוב הסיכויים שכתב אותה בציניות ובעצם מסכים עם כל מה שפוסק כתב. ובכל מקרה, אם אתה מצטט תגובה כזו כמעין הוכחה לטפשותו של המאמר, אתה רק מדגיש את טפשותך שלך. מאיפה לך בכלל אם הלל פוסק מקנא? מאיפה לך כמה כסף יש לו ובאיזה כלי הוא נוהג? מה זה משנה, לעזאזל, למהות הכתבה שכתב? להזכירך (או ליידעך), מדובר בעיתונאי רכב מוכר וותיק שכתב כתבה מלאת עובדות, לא סתם מישהו שהחליט להתלונן.

 

ובקשר לתוכנית שראית - היא דיברה על בטיחות הולך רגל בהתנגשות עם ג'יפ, אבל כנראה שכחה לציין שהמסה של הג'יפ משפיעה גם היא על הפגיעה ושעל ג'יפים רבים מותקנים מגיני חזירים מסוכנים. ובכלל - היא דיברה על אספקט אחד של העניין, יש עוד המון אספקטים שסוקרו בכתבה של הלל פוסק.

 

 

 

אלכס, כמו שכתבתי לבחור מעליך, מדובר בעיתונאי רכב ותיק ולא סתם אחד שבא לו לעצבן את שכמותך. הוא התייחס לאספקטים רבים של הבטיחות ברכב שטח. אתה התייחסת רק לפגיעה בתאונה מול רכב אחר, נמוך יותר. ובנוגע למשקל - כמו שנראה בתחקיר המצולם, רכב עם שלדת סולם יגרום לפגיעה חמורה יותר אצל הנוסעים, אפילו אם הוא שוקל יותר. משקל לא מלמד על תכנון בטיחותי.

 

asher77 - לא קראת את הכתבה או שאתה גם לוקה בהבנת הנקרא. נכתב בה בפירוש שג'יפים במיליון שקל מתנהגים קצת שונה.

 

ודבר אחרון לפסיכומטריקס - אתה קשקשן. לא יאומן שאתה מעז להגיד למוטי שהשיא של השטויות היה בהודעה שלו, כשמי שאחראי פה לשטויות הגדולות מכולן הוא אתה.

להבנתך, כדאי לקנות רכב שטח כי אם תעשה תאונה בינונית בלבד, רוב הסיכויים שבעוד שמי שתתקע בו ימות כמעט בוודאות, אתה תצא מזה על הרגליים.

 

רוני

 

הבנת הנקרא שלי לא בהכרח לוקה בחסר. אולי יכולת ההבעה של הכותב לוקה בחסר. אני הבנתי את זה כך ואתה מצידי תבין את זה בעוד אלף צורות ואופנים. ובקשר לטיפשותי:

אלברט איינשטיין אמר פעם :" ישנם שני דברים אינסופיים : היקום וטיפשותו של האדם. לגבי הראשון אני בספק.." ובכן,לפי איינשטיין יכול להיות שאתה צודק. וכן,זה ממש לא מזיז לי שבן אדם כמוך ,שאני בכלל לא מכיר ולא רוצה להכיר, יקרא לי טיפש בעקיפין או במישרין. לשמוע את זה ממך אולי זאת המחמאה הכי גדולה.

 

יאללה אין לי כוח יותר להתווכח איתכם-מצידי תרגישו כאילו שיכנעתם אותי (ממש לא). פשוט אנשים שקוראים להודעות שלי "שטויות" (ואני רק החזרתי באותו מטבע...) , וקוראים לי קשקשן ועוד שלל כינויים של ילדים בגנון-אז לא מן הראוי שאני אגיב לדברים שלהם.

 

יום טוב לכל הקשקשנים והטיפשים שבינינו.והיום גיליתי לצערי שאני אחד מהם.טוב נו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקראו טוב את מה שכתבתי ,קודם כל כתבתי פופוליסטי עם סימן שאלה בסוגרים לא כתוספת דקורטיבית

אלא כדי לתת דגש לכך שאין צורך ב"עליהום" כללי על הג'יפים,יותר חשוב להתיחס לאביזרי הבטיחות ברכבים שהם משמעותים ביותר ועלולים לחסוך לטענת היצרנים למעלה מ 50% מהתאונות בהשוואה לרכב נטול אביזרים.

כתבתי שצריך להתיחס לרכבים ספציפים (לא רק הג'יפ במליון...) יש טבלאות מחקר ,אמריקאים גם הם שמראים למשל מקדם התהפכות לדגמים שונים ואפשר לראות הבדלים ניכרים בין הדגמים השונים ,לפעמים ההבדלים משמעותים לגבי אותו רכב עצמו בהבדלי שנות יצור בודדות.

לפעמים יש מחקרים ומחקרים נוגדים ויש לתת גם עליהם את הדעת,אני לא מקבל את הכתבה גם עם היא מבוססת על "מחקרים אמריקאים" כמובנת מאליה ככתבה וכלשונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבותיי

 

1.לא כל מה שכותב איזשהו כתב רכב (ולא משנה מה שנות הוותק שלו),זה תורה מסיני!

עברנו את השלב הזה מ-ז-מ-ן. דר"א אני רוכש הערכה רבה לכתבים שהם מכרים שלי.

 

2. מעניין איזה רעש היה כאן לו מר דורי קלגסבלד, היה נוהג בסובארו אימפרזה STI....

 

יהי זיכרם של האם ובנה ברוך

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר, לידיעת כל מי שלא הבין זאת, בכתבה שנועדה לפקוח את עיניהם של רוכשי SUV גדול, ולהבהיר להם כי הרכב הזה דורש התאמת נהיגה, ואינו פשוט לשליטה כרכב משפחתי ממוצע. עכשיו, מכיוון שלפחות במקרה אחד נטען כאן כי יכולת ההבעה שלי לוקה בחסר, הנה החלק הפותח שלה פעם נוספת - של הכתבה, כן? שלא יהיו אי הבנות.

 

"איך אתם רוצים את הכביש-שטח שלכם? יותר מהיר? יותר גבוה? יותר מאובזר? אין בעיה. רק קחו בחשבון שהוא יהיה פחות, הרבה פחות בטיחותי ממה שרוצים שתאמינו. ככה זה כשקל להם יותר להתהפך, כשהם מסוכנים לרכב פרטי בזמן תאונה, כשהם קטלניים יותר במפגש עם הולכי רגל. ובעיקר, כשנוהגים בהם כאלה שאין להם מושג"

 

בכך עוסקת הכתבה. לא מספיק ברור? מצטער.

 

אגב, בנושא הקנאה לבעלי SUV? אין מה לומר. צודקים לחלוטין. לכן יש אחד (SUV, כן?) בבעלותי, ברציפות, זה 12 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלל שלום

 

קראתי את כתבתך ב 7 ימים ומאד כעסתי, עליך, במיוחד משום שאתה אחד שמקורב ומכיר את נישת אנשי השטח שנפגעו מהכתבה, קראתי גם את השירשורים בג'יפטריפ ובפורומי שטח אחרים, אני מניח שגם אתה ... ?!

 

הדבר שהיית צריך לציין באותיות קידוש לבנה, ובתחילת הכתבה אם לא בכותרת שלה הוא :

 

"כשנוהגים בהם כאלה שאין להם מושג"

 

מכאן, כל מה שהכתבה ייצרה, במיוחד בסמיכות מצמררת לתאונת הטוארג ונהגת הפונטו המסכנה והילד שלה, היא תדמית שלילית לרכבי שטח SUV's ולנהגים שבאמת אוהבים שטח, פתחה כמה ראשים מפגרים של נערי אוצר אטומים, שכבר ימצאו איך למסמר אותנו (תראה מה קרה למיסים על הטומקאר וחבריו החודש !!! ) או משרד התחבורע שכבר ימצא איך להעיק עלינו ... ועוד כשבראשו עומד גנרל מאוכזב בדימוס !!!

 

גם אני, כמוך, מחזיק כבר המון שנים רכב 4X4: טויוטה פוראנר 3.0 V6, עם 2 טון של ברזל ישן ונכון, עם הגבהות (OME), צמיגי שטח מלא, בלי ABS ובלי אלקטרוניקה של לפלפים ....

 

לכביש אני מחזיק עוד רכב 4X4, סיאט לאון טורבו 20VT-4 ......

 

הדבר שהכתבה הייתה צריכה לתת לכל בעלי הSUV הצפוניים היא עוד דיסקט, ואיך בדיוק מחליפים דיסקט בין הקטגויות מעל, זה הכל.

 

ידיד ותיק (גפני) לימד אותי כשהגעתי מעולם רכבי הספורט והמירוצים לעולם השטח, כשעולים לרכב שטח, מחליפים דיסקט, אחרת מהר מאד תמצא את עצמך על הגג \ בתעלה \ הפוך \ מעוך \ פצוע \ או חמור מכך.

 

מה כתוב בתוך הדיסקט ?

 

את זה היית אתה צריך לתת בפאנצ' ליין של הכתבה (כולל המלצות לאותם משרדי ממשלה אטומים)

 

עכשיו אתה מבין למה אני כועס ?

 

ליאור ב.

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, גילוי נאות למפרע. אני לא בטוח שאוכל לענות לכל אחד בכל מקום ברחבי הרשת. מבלי לפגוע באיש כמובן. זה פשוט בלתי אפשרי. כמות הקוראים של "ynet" ו"7 ימים" גורמת לחשיפה מטורפת. ולא, לא קראתי ביקורות במקומות נוספים, למעט התגובות ב-ynet וכאן, מקום אליו מדי פעם אני מגיע כדי להתאוורר.

 

עכשיו, תשובה קצרה. כעיתונאי שמכסה כמעט כל תחום שנוגע להגדרה הרחבה רכב ותחבורה, כמעט תמיד יהיו טרוניות. לא אתחיל אפילו לפרט. כך גם במקרה של בעלי ה-SUV. צר לי, אבל מבלי לראות מה התפרסם במקומות אחרים, אני מניח כי הטענות שלהם (שלכם?) נגד פרסום הכתבה נגועות באינטרס אישי צר, לא בהיבט חברתי כולל.

 

לכם מותר (ואף רצוי) להיות אינטרסנטים. לי אסור. זה ידידי, כל הסיפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלל.

 

אני כבר מזמן לא אינטרסנט, הגיל מפריע ... :-P

 

עברתי די הרבה רכבי ספורט, מירוצי ראלי וראלי קרוס (כולל אשקלון) קורסים בצרפת, טרקטורונים, המון שנים על אופנועי כביש בימי סדום ערד העליזים, כולל סיבוב "איוורור" של כתב ב"מוטו" , מתחרה באליפות ישראל בקארט 2 פעימות, וכן, גם רכבי 4X4 ...

 

אבל עדיין, במיוחד עקב התפוצה של 7 ימים וYNET, ועקב רמת הנהיגה של מרבית הקוראים שם, הייתי משתדל לקדם את הנושא ואת תרבות הנהיגה ע"מ להידמות לאירופאים, לאמריקאים, ואפילו לשכנינו בירדן ובבחריין, העיקר לא לתת חומר למחשבה ל"אוכלי הפגרים" במשרדי הממשלה החשוכים ...

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל למה לא בעצם?

 

ה-SUV הממוצע הוא מפגע תחבורתי כמעט בכל מובן, בעיקר כשמושיבים מאחרי ההגה מישהו או מישהי שלא מבינים את ההשלכות של נהיגה ברכב במימדים כאלו, ואני מוכןם להבטיח לך שרוב הנהגים שקונים SUV בשביל הפוזה לא מבינים את ההשלכות עד תומן.

 

מוטי, שגם לו יש רכב גדול, גבוה ובמשקל עצמי של מעל ל-2.5 טון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה אתה לא מתלונן גם על רנו מגאן למשל?

הרי יש לאוטו הזה חיזוקים בכל פינה, והוא ממש אבל ממש שמן יחסית למשפחתית .

גם הוא נחשב מפגע תחבורתי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה אתה לא מתלונן גם על רנו מגאן למשל?

הרי יש לאוטו הזה חיזוקים בכל פינה, והוא ממש אבל ממש שמן יחסית למשפחתית .

גם הוא נחשב מפגע תחבורתי? אני יושב מול המקלדת ושואל את עצמי אם להיות עוקצני או לא , החלטתי שלמרות שאתה מבטל את כולם כטפשים וקשקשנים , דבר המעיד עליך יותר מאשר על אלו שאליהם הפנת את דבריך , אני אניח מחמת הספק שאתה יכול להיות בסדר

שאלות מספר ואולי תוכל להבין :

מה רמת הנהג הממוצע שיוצא עם טסט לפי דעתך ?

מהי רמתו אחרי שנתיים על הכביש בהנחה שלא למד שום קורס לנהיגה מתקדמת?

מהי רמתו של אותו אחד אם הוא טיפה שחצן?

ותוסיף לכול התערובת הנפיצית הזו אדם שהוא גם פחדן , וטיפה מפחד מההגה .

ועכשיו בוא נניח שיש לך דרך לאבחן את מצב הנהג ואתה נוסע כביש עם נהג כזה מה אתה הולך לעשות ?

אותה שאלה רק שהוא נוהג על SUV ?

רוב קוני הSUV הם אנשים שיש להם הרבה כסף והSUV משמש לאישה להסיע את הילדים .

אין קשר בין כמות הכסף שלך לידע המוטורי שלך , אבל ברוב המקרים יש קשר בין כמות הכסף ליחס שלך לאנשים שאין להם (ולכן גם יש את האמרה כסף חדש לעומת כסף ישן) . אין מה לעשות בשביל זה בדיוק הוא הוציא כל כך הרבה כסף , בשביל להבדיל את עצמו ממך אם אתה עני .

ולמען הגילוי הנאות אני הפלג העני של משפחה עשירה . היו לי תקופות שבהם הייתי עשיר והיות תקופות שלא .אין ולא היה לי אף פעם קנאה באלו שיש להם . והסיבה היא שמההכרות שלי אתם זה לא שווה כלום.

יש אמרה סינית עתיקה " אדם צריך 2 פרוטות . אחת לקנות אורז כדי לחיות והשניה לקנות פרח שיהיה בשביל מה לחיות " לרוב העשירים שראיתי בימי חלדי אין את היכולת להנות מהפרח . כי תאוות בצע , גורמת לאדם להיות חלול ולא יכול להנות .

אז בבקשה אל תחליטו שזה נגד עשירים /ג'יפים/אינטרסים אחרים . תסתכלו על המדינה שלנו ומה קורה בא באמת ותבינו שיש מיעוט שמשתמש ברכבים כאלו למטרה שלהם והרוב לא . וצריך לעורר את המודעות למה שקורה פה

בברכת שבוע טוב יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תאמר שכל מי שלומד נהיגה צריך ללמוד באמת לנהוג כדי שיוכל לנהוג בכל רכב שהרשיון מרשה לו- אפילו זה SUV- אני מסכים.

אבל אתה אומר שאת העשירים שקנו SUV חדש ונוצץ צריך ללמד לנהוג במגבלות הרכב שלהם.

לזה קשה לי להסכים.

כל מי שנוסע על הכביש צריך לדעת לנהוג- לא משנה במה הוא נוהג.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תאמר שכל מי שלומד נהיגה צריך ללמוד באמת לנהוג כדי שיוכל לנהוג בכל רכב שהרשיון מרשה לו- אפילו זה SUV- אני מסכים.

אבל אתה אומר שאת העשירים שקנו SUV חדש ונוצץ צריך ללמד לנהוג במגבלות הרכב שלהם.

לזה קשה לי להסכים. הרשה לי להזכיר לך מה אתה כתבת למעלה

תפסיקו לטמון את הראש בחול.

רכב שטח, הוא יותר גבוה, עם מתלים יותר רכים, עם צמיגים פחות אוחזים ועם יחס הספק משקל פחות טוב מכמעט כל פרייבט מודרני. זה מחמיר עוד יותר אם מדברים על רכבי שטח ""קשוחים" כמו הצעצוע שלי (2 טון, 111 כ"ס, גובה כולל של 2.10 מטר וצמיגי שטח בחתך 85... ואין ABS או כריות אוויר).

אז נכון שרק במקרה של התנגשות עם רכב קטן ונמוך יותר יש לי עדיפות- אבל בכל מקרה אחר- כל פרייבט מצ'וקמק יותר בטוח ממנו.

 

תסכים איתי שאם מישהו נוהג בכלי רכב שהוא הרבה יותר מסוכן הן לעצמו והן לציבור יש לציבור היכולת לדרוש ממנו שידע איך לשלוט בזה ? הרי אתה לא נותן רשיון רכיבה על אופנוע מתחת ל500 סמ"ק ורשיון מעל 500 סמ"ק באותו זמן , ושם מובן שנדרש יותר יכולת , כשמדובר בסיכון של הרוכב , כאן כשמדובר בסיכון הרוכב ובסיכון הרבים אתה אומר שלא צריך רשיון מיוחד למה ?

מי שנוסע על הכביש צריך לדעת לנהוג- לא משנה במה הוא נוהג.

 

אסף.

בברכה יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיקו לטמון את הראש בחול.

רכב שטח, הוא יותר גבוה, עם מתלים יותר רכים, עם צמיגים פחות אוחזים ועם יחס הספק משקל פחות טוב מכמעט כל פרייבט מודרני. זה מחמיר עוד יותר אם מדברים על רכבי שטח ""קשוחים" כמו הצעצוע שלי (2 טון, 111 כ"ס, גובה כולל של 2.10 מטר וצמיגי שטח בחתך 85... ואין ABS או כריות אוויר).

אז נכון שרק במקרה של התנגשות עם רכב קטן ונמוך יותר יש לי עדיפות- אבל בכל מקרה אחר- כל פרייבט מצ'וקמק יותר בטוח ממנו.

 

אז מה..

אני מודע למגבלות ונוהג בהתאם. מי שנוהג ברכב שטח וטומן את הראש בחול וחושב שהוא יותר בטוח- עושה טעות מרה, שעלולה לעלות...

 

ועדיין- דיסקברי 3, עם מערכת בקרת אחיזה, וABS ו500 כריות אוויר, ועוד כל מיני דברים עם 3 אותיות באנגלית, יהיה הרבה יותר בטוח מהקורולה שנת 2000 של גיסתי, שאפילו ABS אין בה. מה לעשות... במקרה הזה הכסף קונה מערכות בטיחות שמפצות על נקודות התורפה הטבעיות. ושוב- חשוב למה משווים, כי פרייבט חדש שעולה כמו הדיסקו3 יהיה הרבה הרבה יותר בטוח ממנו...

הכל יחסי.

אסף.

ההשוואה הנכונה היא בין SUV בתקציב נתון לבין רכב פרטי באותו תקציב.

או לכל הפחות באותו שנתון.

 

בהשוואה הזו ה-SUV נכשל כשלון חרוץ בכל הקטגוריות של התנהגות דינאמית ויכולת למניעת תאונה.

ה-טוארג הוא אמנם SUV מתוחכם עם המון טכנולוגיה ונתוני בלימה/האצה לא רעים בכלל, אבל באותו כסף ניתן לקנות ב.מ.וו (סדאן, לא SUV) בעלת נתונים טובים עוד יותר.

 

כמובן של-SUV יש יתרון משקלי מובנה בהתנגשות ראש-בראש עם רכב פרטי, אבל גישה נפסדת שכזו ("מירוץ חימוש") תביא לכך שכולם יקנו SUV-ים ואז חזרנו לנקודת ההתחלה בה כולם נוסעים ברכבים באותו משקל, אבל עכשיו כולם מוציאים כפול כסף על דלק וסובלים מכל החסרונות הדינמיים (בלימה, התהפכות וכו')

 

ולגבי הטיעון של משאיות ואוטובוסים ששוקלים עוד יותר מ-SUV - הם רע הכרחי שאין ברירה אלא לקבל אותו כי הוא דרוש לקיום הכלכלה המודרנית.

ובנוסף לכך, נהג אוטובוס ונהג משאית חייבים ברשיון מיוחד ונתונים ליותר פיקוח מאשר נהג רכב פרטי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טחנתם את הנושא הזה עד עפר דק , תופעת ה-suv רק תלך ותצמח במדינתנו הקטנה והעמוסה ,

וגם היצרנים של רכבים אלו יתפיחו אותם באורך ברוחב בכובד ובהספק , כי זה מה שאנשים רוצים וזה מה שהם יקבלו ...רואים את המגמה? , לא? , תקראו את הכתבה שוב

 

אני מסכים עם הלל , בכל מילה שהוא כתב .

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...