Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6169 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יובל,

אשמח לשלוח לך את הספר הנ"ל.

לגבי הערתך למילוי פילטר השמן לפני הרכבתו:

אני ממליץ לך לעיין בספר בפרק העוסק באופן החלפת השמן ברכב.

אכן מצויין בו כי יש הנוהגים למלא את הפילטר בכמות שמן מסויימת, במטרה לצמצם את משך פעולת המנוע ללא שימון, לאחר החלפת שמן.

אולם, קיימת שם הסתייגות המציינת כי שמן זה (הנמצא בפילטר) אינו עובר שימן בהגיעו למנוע.

אמנם הוא יצא נקי מאריזתו, אך בעת ההרכבה עלולים לחדור לכלוך כזה או אחר אליו, שכן הוא לא עובר במסלול הסינון של הפילטר, לפני הגעתו למנוע (למרות שלדעתי מדובר פה בדבר מאד שולי).

 

לגבי תדירות החלפת השמן:

הרכב המדובר אמנם אינו ניידת משטרה או רכב מירוצים, אך קיימים פרמטרים רבים ונוספים המשפיעים על תכיפות החלפת השמן. ממליץ לך לעיין בספר שאשלח וללמוד.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אשמח לעזור בכל שאלה (אגב מדובר במנועים דומים עד מאד, לא זהים).

אם אתה מעוניין במידע מפורט מהיצרן, יש בידיי את ה- TIS המלא של רנו לכל הדגמים, שבו משתמשים במוסכים המורשים בכל העולם.

 

אפי.

האם ה TIS כולל גם את הרנו סניק מהדגמים החדשים (מודל 2004 ומעלה)?

אם כן אשמח לקבל עותק.

פורסם

אפי , ח"ח על היוזמה הברוכה והשיתוף, אבל מפליא אותי דבר אחד:

 

עם כל כך חשוב לך לשמור על אורך חיים גבוה של המנוע, מדוע אינך מחליף או מנקה מסנן אויר כל 15K?

 

מסנן אויר סתום זו ארובה בטוחה להגברת שחיקת המנוע וקיצור חייו.

 

פעולת ההחלפה והניקוי של מסנן האויר, פשוטה, קלה ומהירה בהרבה, מהחלפת שמן מנוע ומסנן.

 

תחשוב על זה.....

 

 

אגב, מה זה TIS???

 

technical information system???

פורסם

דניאל, תודה רבה.

 

מי אמר לך שאינני דואג גם למסנן האויר? :wink:

המלצת היצרן היא לבצע החלפה בכל 60,000 ק"מ.

אני מחליף בכל 30,000.

 

TIS היא אכן מערכת ספרות טכנית מרוכזת ומאורגנת (בדומה מאד ל- MIDAS בעולם התעופה, למי שמכיר).

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

ברשותי רנו טווינגו 95:

1. ניסיתי לפתוח את הבורג התחתון עם מפתח חצי ועם מפתח רבע (אחד גדול אחד קן). מה זה אומר מפתח 8 מ"מ?

2. מישהו יודע איזה פילטר אני צריך, ואיזה מפתח עבורו?

תודה רבה מראש

פורסם

1 .מפתח 8 מ"מ הוא מפתח שראשו בצורת ריבוע, שגודל דפנותיו הוא 8 מ"מ.

מפתח חצי או רבע לא יתאים (זה באינטשים).

2. אני ממליץ להשתמש בפילטר שמן מקורי ולא לחסוך שקלים בודדים לטובת פילטר אחר.

עלותו של הפילטר המקורים היא כ-47 ש"ח וניתן להשיגו בכל מוסכי רנו (הפילטר, אגב, מיוצר ע"י חברת PurFlux).

לצורך פתיחתו ניתן להשתמש במפתחות אוניברסליים שונים, החובקים את גוף הפילטר, כדוגמא מתח השרשרת או מפתח רצועת-פח.

אני ממליץ לרכוש בהשקעה חד פעמית מפתח ייעודי, האוחז את כל הפילטר בחריציו ומתאים לו בדיוק (צורתו כמו בוקסה גדולה העוטפת את הפילטר, לפעמים היא נראית חלולה, כדוגמת זו שאני רכשתי - הבט בתמונות).

גם את מפתח בורג הניקוז וגם את מפתח הפילטר ניתן להשיג בחנויות לכלי עבודה מקצועיים (לא "אייס" ו"הום סנטר").

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

פורסם

שלום לכולם.

חזרתי בריא ושלם מהאבט"ש.

אני רוצה להתעניין איתכם מי קנה לאחרונה שמן מנוע מהפרסי.

אני רוצה להחליף בשבוע הקרוב שמן.

אני שואל כי כל פעם הוא משנה מחירים

פעם אחרונה לפני 4 חודש שילמתי 110 ש"ח נראה לי על הLM 10W40 MOS2

מי קנה לאחרונה את השמן הנ"ל מאיפה וכמה שילם?

שאני ידע עד כמה להתמקח איתו (-:

פורסם

זה פעם ראשונה שאני רואה את החלק התחתון של המנוע ברכב צרפתי לא מכוסה בנזילות שמן :)

 

 

חוצמזה מדריך מצויין ,

ישר כוח .

פורסם

אכן כל הכבוד. מה יהיה הפרק הבא בסדרת הפרויקטים המצולמים של אפי? "פרויקט F" :-P

 

לגבי המפתח לפילטר שמן, אז מסתבר שבאמת זה עסק יקר. שבוע שעבר קניתי מפתח יעודי ב"אספקה לתעשיה" ב 130 ש"ח.

אגב, לכל חובבי "החלף שמן בעצמך" אני ממליץ בחום על ג'ריקן שטוח הנכנס מתחת לרכב בעת החלפת שמן ומנקז לתוכו את השמן הישן. מאוד נוח ובעל תכולה של 8 ליטרים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...