Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8438 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני מאד :x

 

1) היום בבוקר גיליתי שהקלאץ' שלי נתקע (ולא רק מרגיש שהולך להתקע כמו אתמול) בזמן שלוחצים אותו!!! פשוט סכנת נפשות לסוע ככה!

נאלצתי ללחוץ אותו חצי דרך בהחלפת הילוכים.

 

תבדקי שהשטיח לא נוגע בקלאץ' (טיפשי, אבל אפשרי - מנסיון) ושאין שום דבר אחר שפשוט "נועל" את הדוושה, אחרי הכל זה אוטו צפוף וצרפתי :lol:

 

יש למישהו מושג לגבי גורמים ופתרונות לבעיות הנ"ל?

 

הממ.. את נמצאת באחד כזה כרגע.. לא? :?

פג'ו 206 1.4 שנת 99

 

 

אל תדחה למחר, את מה שאפשר לדחות למחרתיים.

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ולרחלי - לא הבנתי למה 6 דיסקיות בלמים קדמיות? יש רק 4.

ולמה 6 ליטר נוזל קרור? נדמה לי שגם כאן צריך רק 4 (או אולי 5)

 

 

רחלי, מכיוון שאני החלפתי בעצמי מים לרדיאטור של ה106 וטרמוסטט עם טמפ' נמוכה יותר (כדי להיות שקט) אני יכול לבשר לך בוודאות שלא נכנסים שש ליטרים של מים ירוקים אלא רק 3.8 ליטר, אז ---------- שלא יעבדו עלייך (תנועת אצבא מאיימת...)

 

 

http://www.prestone.com/products/13.htm

D

פורסם
ולרחלי - לא הבנתי למה 6 דיסקיות בלמים קדמיות? יש רק 4.

ולמה 6 ליטר נוזל קרור? נדמה לי שגם כאן צריך רק 4 (או אולי 5)

 

 

רחלי, מכיוון שאני החלפתי בעצמי מים לרדיאטור של ה106 וטרמוסטט עם טמפ' נמוכה יותר (כדי להיות שקט) אני יכול לבשר לך בוודאות שלא נכנסים שש ליטרים של מים ירוקים אלא רק 3.8 ליטר, אז ---------- שלא יעבדו עלייך (תנועת אצבא מאיימת...)

 

 

http://www.prestone.com/products/13.htm

 

מה המצב יגאל :?::D

 

אני גם החלפתי מים לבד ונכנס בדיוק גלון (3.78 ל') אבל אני ניקזתי אויר אבל לא עד הסוף.

 

יש מצב שנכנס יותר לדעתי.

 

מה דעתך?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

אני ממש לא בטוח שלהחליף טרמוסטט לכזה עם טמפרטורה נמוכה זה רעיון טוב, סביבת החום האופטימלית שהטרמוסטט אמור לשמוא את המנוע מאוד חשובה לתפעול התקין שלו.

 

 

יכול להיות שמערכת הרכב תזהה את העובדה שמנוע לא מגיע לטמפרוטרת עבודה נכונה ותנסה לחמם אותו יותר, דבר שיגרום לצריכת דלק מוגברת ובלאי גבוה יותר.

 

 

זה לא המצאה שלי דר"א .

פורסם
אני ממש לא בטוח שלהחליף טרמוסטט לכזה עם טמפרטורה נמוכה זה רעיון טוב, סביבת החום האופטימלית שהטרמוסטט אמור לשמוא את המנוע מאוד חשובה לתפעול התקין שלו.

 

 

יכול להיות שמערכת הרכב תזהה את העובדה שמנוע לא מגיע לטמפרוטרת עבודה נכונה ותנסה לחמם אותו יותר, דבר שיגרום לצריכת דלק מוגברת ובלאי גבוה יותר.

 

 

זה לא המצאה שלי דר"א .

 

שלומי, אני לא יודע אצלך איך המעבד של אינטל עובד ב306, בכל המכוניות האחרות מערכת החימום דיי מפגרת ומאד מכנית, אתה צודק לגבי טמפ' אידיאלית והיא 90 מעלות, הטרמוסטט המקורי פותח ב89 מעלות ומתחיל להזרים מים במערכת, בזמן הזה המנוע ממשיך להתחמם כי הקירור לא מיידי, כך מגיעים לטמפ של יותר מ90.

אני הרכבתי טרמוסטט צרפתי שפותח ב83. ואני בהחלט רואה ירידה מסויימת בטמפ' העבודה שלמעשה מתאים לביצה המדברית שלנו.

אז לגבי זיהוי / חימום יתר / צריכת דלק / בלאי... לא מכיר AI כזה... :wink:

D

פורסם
אני ממש לא בטוח שלהחליף טרמוסטט לכזה עם טמפרטורה נמוכה זה רעיון טוב, סביבת החום האופטימלית שהטרמוסטט אמור לשמוא את המנוע מאוד חשובה לתפעול התקין שלו.

 

 

יכול להיות שמערכת הרכב תזהה את העובדה שמנוע לא מגיע לטמפרוטרת עבודה נכונה ותנסה לחמם אותו יותר, דבר שיגרום לצריכת דלק מוגברת ובלאי גבוה יותר.

 

 

זה לא המצאה שלי דר"א .

 

שלומי, אני לא יודע אצלך איך המעבד של אינטל עובד ב306, בכל המכוניות האחרות מערכת החימום דיי מפגרת ומאד מכנית, אתה צודק לגבי טמפ' אידיאלית והיא 90 מעלות, הטרמוסטט המקורי פותח ב89 מעלות ומתחיל להזרים מים במערכת, בזמן הזה המנוע ממשיך להתחמם כי הקירור לא מיידי, כך מגיעים לטמפ של יותר מ90.

אני הרכבתי טרמוסטט צרפתי שפותח ב83. ואני בהחלט רואה ירידה מסויימת בטמפ' העבודה שלמעשה מתאים לביצה המדברית שלנו.

אז לגבי זיהוי / חימום יתר / צריכת דלק / בלאי... לא מכיר AI כזה... :wink:

 

 

אח שלו, שמעתי את זה מבחור רציני , זה לא המצאה שלי , יכול להיות שהוא טעה, אני לא טועה.

 

צריך לבדוק את זה יותר לעומק.

פורסם

רחלי אני מכיר מוסך טוב לפיג'ו 106...

אבל הוא לא כל כך באיזור מגורייך...

אם יש לך כוח לבוא לעפולה יש שם מוסך טוב מאוד לפיג'ו106

הם היחידים שהצליחו לפתור לי איזה בעיה קטנה שהייתה לי ב106

הוא נקרא מוסך מונזה והוא ממוקם כאמור בעפולה

אני ממליץ :!:

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

שחושבים על זה, תרמוסטט קר מאוד מזיק

 

יש המון חסרונות בבעירה קרה יותר .

 

המנוע יכול לקדם הצתה בשביל למנוע זיהום אויר , תהליך השריפה של הדלק פחות יעיל בטמפרטורה נמוכה יותר מה שיכול ליצור לכלוך ומשקעים במערכת.

 

בכל מקרה, תפקידו של הטרמוסטט הוא לשמור את המנוע בטווח מסויים שהכי מתאים לו, גם אם אתה נוסע בסיביר וגם אם בסהרה.

 

לטעמי , לא רעיון טוב.

פורסם

הטרמוסטט המקורי של ה-106 נפתח ב-88 מעלות.

אותו טרמוסטט מותקן ב-106 שמשווקות באירופה שהיא משמעותית יותר קרה מארצנו.

בעיקרון החלפת טרמוסטט לערך נמוך או וויתור עליו אינו פיתרון לטיפול במערכת קירור תקולה, א-ב-ל והיה ואם כל המערכת נמצאה תקינה ועדיין בימים חמים במיוחד מערכת הקירור אינה מצליחה להתמודד עם החום הגבוה בהחלט יש אפשרות להתקין טרמוסטט בערך נמוך יותר, שוב לא בהגזמה, ערך של 5 מעלות הוא סביר אצלי אני יכול לדווח על עבודה מצוינת בחורף וגם בקיץ.

 

שלומי יצרני הרכב לא חפים מטעויות לדעתי היה לנכון לצייד את ה-106 בטרמוסטט שונה לארצות חמות, או לחילופין לציידה במערכת קירור שונה (רדיאטור מוגדל).

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם
אני ממש לא בטוח שלהחליף טרמוסטט לכזה עם טמפרטורה נמוכה זה רעיון טוב, סביבת החום האופטימלית שהטרמוסטט אמור לשמוא את המנוע מאוד חשובה לתפעול התקין שלו.

 

 

יכול להיות שמערכת הרכב תזהה את העובדה שמנוע לא מגיע לטמפרוטרת עבודה נכונה ותנסה לחמם אותו יותר, דבר שיגרום לצריכת דלק מוגברת ובלאי גבוה יותר.

 

 

זה לא המצאה שלי דר"א .

 

שלומי, אני לא יודע אצלך איך המעבד של אינטל עובד ב306, בכל המכוניות האחרות מערכת החימום דיי מפגרת ומאד מכנית, אתה צודק לגבי טמפ' אידיאלית והיא 90 מעלות, הטרמוסטט המקורי פותח ב89 מעלות ומתחיל להזרים מים במערכת, בזמן הזה המנוע ממשיך להתחמם כי הקירור לא מיידי, כך מגיעים לטמפ של יותר מ90.

אני הרכבתי טרמוסטט צרפתי שפותח ב83. ואני בהחלט רואה ירידה מסויימת בטמפ' העבודה שלמעשה מתאים לביצה המדברית שלנו.

אז לגבי זיהוי / חימום יתר / צריכת דלק / בלאי... לא מכיר AI כזה... :wink:

 

דווקא יש ואפילו ב-106. יצא לי לאחרונה להכיר טוב את המפות הללו שצרובות ב-ecu :wink:

יש 2 מפות כאלו:

- קידום/איחור הצתה כפונקציה של טמפ' נוזל הקירור

- שליטה על כמות הדלק כפונקציה של טמפ' נוזל הקירור

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

בקשר לנוזלים למיניהם.

 

אני יוצא מנקודת הנחה שזה זהה לסקסו. אם כך:

 

קיבולות:

שמן מנוע - 3.5 ליטר.

בין MIN ל-MAX - 1.5 ליטר.

מערכת קירור - מנוע 1.0-1.1 קיבולת של 5.7 ליטר. מנוע 1.4 זה 5.5 ליטר, מנוע 1.6 רגיל זה 5.8 ליטר, מנוע 1.6 16V זה 6.1 ליטר.

 

עוד מידע? (אחחח, היינס זה דבר טוב - תודה פיני :wink: )

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אני מטפל אצל מוסך ארז בדרך בן צבי 68... עוד מהתקופה שהיה לי את הסמוראי. הוא מתמחה בג'יפים, אבל גם מטפל בפריווטים לכל סוגיהם.

 

הבחור (עבד בסופר פאואר, ופתח את המוסך), הוא המוסכניק הישר היחיד שאני מכיר... לא מרמה, ולא מבלבל את השכל. ולא מקצר בעבודה. ואני תמיד נשאר ורואה איך עובדים על האוטו...

 

052876170

אמנם לרשום את זה זה אומר שיהיה לי יותר קשה למצוא אצלו זמן פנוי... אבל עכשיו עם פיאסטה, ולא עם סמוראי, אני מתכנן לבקר שם פחות...

פורסם
בקשר לנוזלים למיניהם.

 

אני יוצא מנקודת הנחה שזה זהה לסקסו. אם כך:

 

קיבולות:

שמן מנוע - 3.5 ליטר.

בין MIN ל-MAX - 1.5 ליטר.

מערכת קירור - מנוע 1.0-1.1 קיבולת של 5.7 ליטר. מנוע 1.4 זה 5.5 ליטר, מנוע 1.6 רגיל זה 5.8 ליטר, מנוע 1.6 16V זה 6.1 ליטר.

 

עוד מידע? (אחחח, היינס זה דבר טוב - תודה פיני :wink: )

 

רוני

 

כמה השלמות למידע שלך (לפי היינס 106)

 

שמן מנוע - 3.5 כולל פילטר (3.2 ללא)

 

מערכת קירור 5.5 ליטר לכל המנועים פרט למנוע בדגם TU5J4 קוד NFX שבו יש למלא 4.8 (אין לי מושג מה ההבדל בין המנוע הנ"ל לשאר)

 

שמו גיר רגיל 2 ל' , אוטו 4.5 כאשר ריק לגמרי או 2.5 כאשר רוקן ומולא מחדש

 

נוזל הגה כח 1.7 ל' (בערך)

 

נוזל שמשות מ- 1.5 עד- 2.8 כאשר הראשון זה כשה אין שפריצר מאחורה והשני כשה יש.

 

וכמובן מיכל דלק 45 ל' כאשר נורת אזהרה נדלקת ב 5 ל' אחרונים.

 

נ.ב.

 

מישה מבין מה שכתבתי עם המנועים שיסביר.

 

:wink:

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם
בקשר לנוזלים למיניהם.

 

אני יוצא מנקודת הנחה שזה זהה לסקסו. אם כך:

 

קיבולות:

שמן מנוע - 3.5 ליטר.

בין MIN ל-MAX - 1.5 ליטר.

מערכת קירור - מנוע 1.0-1.1 קיבולת של 5.7 ליטר. מנוע 1.4 זה 5.5 ליטר, מנוע 1.6 רגיל זה 5.8 ליטר, מנוע 1.6 16V זה 6.1 ליטר.

 

עוד מידע? (אחחח, היינס זה דבר טוב - תודה פיני :wink: )

 

רוני

 

כמה השלמות למידע שלך (לפי היינס 106)

 

שמן מנוע - 3.5 כולל פילטר (3.2 ללא)

 

מערכת קירור 5.5 ליטר לכל המנועים פרט למנוע בדגם TU5J4 קוד NFX שבו יש למלא 4.8 (אין לי מושג מה ההבדל בין המנוע הנ"ל לשאר)

 

שמו גיר רגיל 2 ל' , אוטו 4.5 כאשר ריק לגמרי או 2.5 כאשר רוקן ומולא מחדש

 

נוזל הגה כח 1.7 ל' (בערך)

 

נוזל שמשות מ- 1.5 עד- 2.8 כאשר הראשון זה כשה אין שפריצר מאחורה והשני כשה יש.

 

וכמובן מיכל דלק 45 ל' כאשר נורת אזהרה נדלקת ב 5 ל' אחרונים.

 

נ.ב.

 

מישה מבין מה שכתבתי עם המנועים שיסביר.

 

:wink:

 

תוספת קטנה אך חשובה - לפי היינס נפח מיכל הדלק בסאקסו (וב106) הינו 45ל'...

אומנן הצלחתי למלא 47 והנורית רק נדלקה :) או שדור / אלון מזייפים :) או שדגמים ממוזגים מגיעים עם מיכל גדול יותר...

 

ובחזרה למיטה...כיף להיות חולה בקיץ (לא!) :(

פורסם

כנראה שדור אלון מזייפים בגדול. גם לאחר שהנורה נדלקת אצלי לא הצלחתי עדיין למלא יותר מ-42 ליטר. מוזר.

 

בנוגע למנוע - TU5JP4 הוא מנוע ה-1587 סמ"ק 16V שקיים, ובכן, אצלי באוטו. הקוד שלו NFX ויחס הדחיסה 10.8. מינימום לחץ שמן ב-90 מעלות הוא 4 באר ב-4000 סל"ד. (ויש עוד שלל פרטים מגניבים כאלו שכתובים שם בהיינס :wink: )

 

דרך אגב, מוזר אך בסאקסו נכתב שנכנס 6.1 ליטר למערכת הקירור ולא 4.8.

 

יש עוד המון פרטים בסגנון כמות נוזל בלמים עם ABS (שהיא 0.36 ליטר) או בלי (0.45 ליטר)

 

סל"ד סרק בלי מזגן 850+-50 (לא מתכוונן, נשלט בעזרת מחשב)

או 900+-50 עם מזגן (אצלי הוא על 1000 :? )

 

הטרמוסטט נפתח ב-88 מעלות.

המזגן מפסיק לעבוד ב-112 מעלות.

נורת אזהרה נדלקת ב-118 מעלות.

מאוורר אחד מתחיל לעבוד ב-96 מעלות במהירות נמוכה וב-101 בגבוהה.

מאוורר שני מתחיל ב-97 מעלות וב-101 בהתאמה.

 

 

ואני יכול להמשיך עוד הרבה... :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...