Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7620 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בהורדה להילוך שני בסובארו הידנית שלי, זה היה ההבדל בין להכנס לצומת לבין לעצור לפני קו ההפרדה בבלימת חרום :roll:

זה נכון רק אם הבלמים שלך לא תקינים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אורן, ידוע לי שהחלפת רפידות זולה משמעותית משיפוץ/החלפת גיר אך עדיין שנהגתי על האיביזה הידנית שהיתה לי נהגתי להוריד הילוכים בעדינות לעזור ולו במעט למנוע וזה בא לידי ביטוי גם בתרגול כך שבמקרה הצורך (מקרה חרום!) תוכל לעצור במהירות גבוהה יותר, גם ע"י הבלמים וגם ע"י בלימת מנוע (אגרסיבית יותר כמובן), אולי לא הכי בריא למנוע אך בהחלט הרבה (!) יותר אפקטיוי!

 

מה שכאלה שרגילים לבלום רק ע"י הבלמים לא רגילים וזה עוד דרך לתגבר בלימת חירום!

 

אז שילוב של הורדת הילוכים עדינה (ממש כמו בשיעורי נהיגה) ובלימה ע"י בלמי הרכב תביא תוצאות אופטימליות, לדעתי בכל אופן.

 

אולי גיר עולה יותר מרפידות אבל הבנאדם שווה "רק" כמה שקלים יותר מהגיר...

 

 

אלירן (שהולך לראות השיר שלנו, נינט הזאת.. :evil: )

אלירן לוק

Citroen ZX Volcane

למכירה :(

0526599998

פורסם

מה שכאלה שרגילים לבלום רק ע"י הבלמים לא רגילים וזה עוד דרך לתגבר בלימת חירום!

 

אז שילוב של הורדת הילוכים עדינה (ממש כמו בשיעורי נהיגה) ובלימה ע"י בלמי הרכב תביא תוצאות אופטימליות, לדעתי בכל אופן.

 

אם היה דולר על כל פעם שכתבתי את זה....

 

בלימת חירום מבצעים עם הבלמים בלבד וללא שימוש בהילוכים. שימוש בהילוכים לא מוסיף כושר בלימה ומפריע לנהג לעשות מה שהוא באמת צריך לעשות, לבלום ובמידת הצורך להתחמק מהמכשול. להיעזר בהילוכים לשם בלימה זה הרגל שגוי.

שימוש בהילוכים לצורך בלימה רלוונטי רק כאשר יש בעיה בבלמים.

כל האמור איננו מתייחס לשימוש בבלימת מנוע בירידות לשם שמירת מהירות, כפי שציין אומי5.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אם היה דולר על כל פעם שכתבתי את זה....

 

בלימת חירום מבצעים עם הבלמים בלבד וללא שימוש בהילוכים. שימוש בהילוכים לא מוסיף כושר בלימה ומפריע לנהג לעשות מה שהוא באמת צריך לעשות, לבלום ובמידת הצורך להתחמק מהמכשול. להיעזר בהילוכים לשם בלימה זה הרגל שגוי.

שימוש בהילוכים לצורך בלימה רלוונטי רק כאשר יש בעיה בבלמים.

כל האמור איננו מתייחס לשימוש בבלימת מנוע בירידות לשם שמירת מהירות, כפי שציין אומי5.

!WRONG

 

אני לא מבין הרבה בבלימות חירום, אבל מה שאני יודע שבכל מצב נסיעה אתה אמור להיות בהילוך הנכון!

 

כשאתה בולם מ120 ל30 ואתה משתמש רק בבלמים (נניח שהבלימה הזו היא הנכונה ביותר) כשתרצה להתחמק ממכשול בהילוך 5 כשתהיה על 20 30 האוטו לא יודע מה יסחוב, אלא אם כן יש לו איזה 400 כ"ס. :roll:

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם

יוסי, תודה שהגדלת והדגשת את האותיות, אני באמת צריך ללכת כבר לאופטימטריסט שלי כי לקרוא כתב רגיל אני כבר לא יכול.

 

כשאתה בולם מ-120 ל-30 ללא שימוש נכון בהילוכים אז או שיצאת ממצב חירום, או שאתה ממש אידיוט שנוסע 120 ונזכר שביציאה הבאה אתה יורד ואתה על השמאלי.

בכל מקרה, מרגע שבלמת, והורדת למהירות של 30 קמ"ש תוריד להילוך שני ותמשיך לנסוע במהירות 30 קמ"ש יש לך מספיק זמן ל"התחמק" ממכשול על הכביש, זאת מהירות כמעט אפסית.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

פורסם

אתמול נסעתי בירידות שבאיזור מצפה רמון לכיוון אילת ונהגתי על מיצובישי מאגנום אוטומט ובתחילה השתמשתי בבלמים כי פחדתי על הגיר אך לאחר דקה שתיים אבא שלי התעורר ואמר מה אני עושה אני ישרוף את הבלמים למרות שניסיתי כמה ספחות להחזיק את הבלמים ולעשות את זה במכות עדינות

ואז הורדתי להילוך שני וזה שמר על 60 פשוט נוח יותר וזה לא מזיק כלל אחרי בירורים עם אבא שלי לאחר הנסיעה

לגבי האובר דרייב זה לא היה עוזר הרבה כי זה יוריד לשלישי וזה עדין מהיר שם לירידות האחרונות לכיוון אילת

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

פורסם
!WRONG

 

אני לא מבין הרבה בבלימות חירום, אבל מה שאני יודע שבכל מצב נסיעה אתה אמור להיות בהילוך הנכון!

 

כשאתה בולם מ120 ל30 ואתה משתמש רק בבלמים (נניח שהבלימה הזו היא הנכונה ביותר) כשתרצה להתחמק ממכשול בהילוך 5 כשתהיה על 20 30 האוטו לא יודע מה יסחוב, אלא אם כן יש לו איזה 400 כ"ס. :roll:

יש לך קצת קושי בהבנת הנקרא, אז אני אעזור לך. אני כתבתי:

 

"בלימת חירום מבצעים עם הבלמים בלבד וללא שימוש בהילוכים"

 

שים לב להדגשה.

כלומר, כל הכתוב מתייחס לבלימת חירום ולאי שימוש בהילוכים לשם בלימה. אם בלמת בלימת חירום ולאחר (אני אחזור שוב כדי לוודא שאתה קורא) לאחר מכן אתה צריך/רוצה להמשיך לסוע, אז את משלב הילוך.

 

שאלות?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מסכים עם falou... ראשית השימוש בבלימת מנוע נועד בעיקר לירידות ארוכות שבהן לא רוצים לטגן את הבלמים, ובבלימות רגילות אין ממש צורך בזה...

 

 

בנוסף כמו שנאמר בבלימת חירום צריך להיות מרוכז בבלימה ובהתחמקות מהמכשול ולא בהורדת הילוכים שכן זה לא יעזור הרבה ואף יפריע...

 

 

ויוסי אף אחד לא דיבר על לנסוע ב30 קמ"ש בהילוך חמישי... בלמת חזק מ120 ל30, תכניס קלאץ' בדרך, שים שני וסע...

פורסם

ההילוכים 1 ו-2 נועדו להשתמש בהם הן בהתחלה נסיעה מכניסים ל-1 ובמהירות של 40 מעלים לשני ובמהירות של 55 ל-D בהאטה הגיר האוטומתי עושה לך עבודה שאתה רוצה לעצור בעדינות יש לך זמן ויש לך את המרחק תשתמש רק ברפידות אבל כאשר שאתה במהיריות גבוהות אתה לא יכול לעצור מהר במיוחד שאין לך את המרחק המתאים שאתה רוצה לעצור במהירויות כאלה תשתמש במנוע שאתה מוריד את ההילוך ל-2 התיבה מחכה שתרד מתחת למהירות של 110 ואז מכניסה להילוך 3 ועוזרת לך להאט וכאשר אתה מגיע ל-70 היא מורידה להילוך 2 וביניהם המחשב שומר על הגיר אז אין לך מה לפחד ואם אתה לא מאמין אתה יכול לבדוק בספר רכב שלך הוא מסביר הכל

פורסם
ההילוכים 1 ו-2 נועדו להשתמש בהם הן בהתחלה נסיעה מכניסים ל-1 ובמהירות של 40 מעלים לשני ובמהירות של 55 ל-D
לא, לא לא ושוב, לא !

מאיפה אתה מוציא את השטויות האלו ?

 

הגיר האוטומטי נועד ע"מ שלא ישחקו איתו מעבירים את בורר ההילוכים ל-D ויסעו, אין צורך לשחק עם 1 ו-2 שנועדו לעליות! ככה דופקים את הגיר ומגבירים את הבלאי שלו.

 

רוצים לשחק עם הגיר ? קנו ידני !

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

פורסם

עוד מעט תגידו שבשביל קיק באוטומט שמים אותו על N נותנים גז וזורקים לD...

 

מתחילים נסיעה בD ומסיימים אותה בP או בN. חוץ מזה אל תגעו בהילוכים. 1,2,3 ודומיהם נועדו לעליות וירידות, לא לפתיחות ולא לנסיעה רגילה במישור.

I should win a fucking AWARD for being me

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אם היית קורא ספר רכב של אוטו עם תיבת אוטומתית היית מבין שכן משתמשים שהילוכים הנ"ל ואם משתמשים בהם נכון הם אפילו מפחיתים את צריכת הדלק (ואתה יכול לבדוק אותי על זה)

פורסם

חברה אני נוהג להשתמש בהילוכים כאשר אני בולם. הברקסים שלי תקינים 100% (כך לפחות קבע הטסט), ואני חייב לציין שכאשר אני בולם ללא עזרת ההילוכים (קורה לעיתים רחוקות) מרחק הבלימה גדל....

 

כמו גם פעם הייתי במצב חירום בירידה שלפני הקסטל רכב לפני (סופה צבאית) בלמה בלימת חירום אחריו אני לחצתי על הבלמים אך הגלגלים ננעלו לכן הרגשתי שאני לא אספיק לעצור אך כיוון שכבר הספקתי לרדת מהילוך 5 ל3 הורדתי את הגז ובמקום להאט פשוט התחמקתי משם. (ד"א יש לי גיר ידני) ולפי דעתי אין נזק לגיר אם אני מוריד הילוך והסלד עולה מ 2000 ל3000 .

פורסם

רק שעוד מעט יבוא פה מישהו... ויספר

 

היום בירידה, הורדתי מהילוך חמישי לשני ופתאום שמעתי "קחחחחחחח" כזה, ופתאום נעלמו לי ההילוכים !! איזה מוזר זה!!


×
×
  • תוכן חדש...