Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ורק על גרסת ה170 כ"ס! ה150 כ"ס עגלה עד מאוד. :roll:
דבר ראשון, מאיזה שנה זה מתחיל להיות 170 כ"ס ?

דבר שני, אם אתה אומר ש150 כ"ס זה עגלה, כנראה שיש לך משהו יותר טוב מזה .. :)

נכון לעכשיו אני נוסע על איביזה 1600 (100 כ"ס).. לפני זה נסעתי על לנסר 1500 סמ"ק (7.4 כ"ס ?)..

הכל יחסי הייתי אומר, לא ?

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אין על אטמוספרי , בחברת bmw הבינו את זה כבר ממזמן...:wink:

 

מצחיק שאתה אומר את זה, כי בב.מ.וו כנראה חוזרים למנועי טורבו בקרוב... עומדים להציג כנראה את ה-335. סדרה 3 עם מנוע 3 ליטר וטורבו... במקום 258 כ"ס, בערך 330 כ"ס... הממ...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אני מתאר לעצמי שמה שלא יהיה טורבו תמיד יגיב הרבה יותר טוב וידביק לכיסא יותר מאשר מנוע גדול.

אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

פורסם
דבר ראשון, מאיזה שנה זה מתחיל להיות 170 כ"ס ?

דבר שני, אם אתה אומר ש150 כ"ס זה עגלה, כנראה שיש לך משהו יותר טוב מזה .. :)

נכון לעכשיו אני נוסע על איביזה 1600 (100 כ"ס).. לפני זה נסעתי על לנסר 1500 סמ"ק (7.4 כ"ס ?)..

הכל יחסי הייתי אומר, לא ?

לV5 יש 150 כ"ס מוצהרים שמרגישים משום מה כמו הרבה פחות.

ואם אני זוכר נכון ה170 כ"ס זה 2001+.

.All Imprezas are equal,some are more equal then others

פורסם
ואם אני זוכר נכון ה170 כ"ס זה 2001+.
איך אני יכול לדעת בוודאות את זה לפני שאני קונה אחד ?

זה כתוב ברישיון או משהו כזה ?

פורסם

זה אמור להיות כתוב ברישיון, לפחות למכוניות חדשות שיש כיום בשוק זה כתוב. אין לי מושג אבל מאיזה שנתון התחילו לכתוב את הכ"ס ברישיון.

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

פורסם
לא יאומן :shock: , bmw לא נגעו במנועים מוגדשים אחרי ה-2002ti

ומסורת היא לא מילה גסה במחוז בוואריה, איפה שמעת את זה?

 

זו אולי קצת פרסומת עצמית אבל:

 

http://www.auto.co.il/Content/Articles/ArticlesView.asp?ArticleID=1706

 

:wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
לא יאומן :shock: , bmw לא נגעו במנועים מוגדשים אחרי ה-2002ti

ומסורת היא לא מילה גסה במחוז בוואריה, איפה שמעת את זה?

תיקון קל, BMW התעסקו במגדשים עד סוף שנות ה-80.

ה-745i של אותן שנים(חוץ מזאת של ד"א) הייתה בעלת מנוע 3.5 ליטר טורבו.

והייתה גם גרסת יצור מצומצמת מאוד של ה-333i טורבו.

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.

פורסם
לפי מה שהבנתי גולף V5 יש רק אוטומט, לכן גם הביצועים שלו יותר נחותים מה-GTI שהוא ידני.

 

תיקון טעות יש גולף V5 גיר רגיל

אצלו בעיר יש 2 כאלו(אחת של מכר..:)..)

צריך להיות דיי מהיר

חתימת השתמש נמצאת בשיפוצים מצטערים על אי-הנוחות.

פורסם

סעיף נוסף בהשוואה בין המנועים שלא הוזכר כאן הוא האמינות.

 

בעיקרון, כולנו פה מחפשים הספקים גבוהים, ממנועים כמה שיותר אמינים. נכון?

מנוע אטמוספרי בעל נפח גדול (טורים נמוכים) יהיה לעולם יותר אמין ממנוע קטן בעל הספק זהה (עבודה בטורים יותר גבוהים), בנוסף, אם נוסיף לשיכלול את כל מערכת הטורבו (שלא קיימת באטמוספרי) על כל שלל בעיותיה ותקלותיה הפוטנציאליות...... בסופו של היום, האטמוספרי יהיה יותר אמין ויותר זול לתחזוקה.

אני בכל מקרה חסיד גדול של נפח ושיפורים מכניים מסורתיים.

שונא טורבו ושונא ניטרו. ואז בא הסרט המקולל ההוא וכולם מדברים על ניטרו וגדישות.......:-P

גועל נפש :-)

בברכה,יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

כפי שנאמר, "אין תחליפים לסנטימטרים מעוקבים"

אבל...

מנוע גדול שוקל יותר ממנוע קטן. לעומת זאת, כמו שנאמר, מנוע קטן + טורבו יהיה פחות אמין (לרוב) בגלל הסיבוכיות הנילוות, עוד חלקים, סל"ד יותר גבוהה וגם נוחות בנסיעה היא נתון שצריך לבוא בחשבון(תנסה להחנות אימפרזה טורבו מהשנים הראשונות בירידה ברוורס במקום שאין לך יכולת תימרון :roll: )...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם
מצחיק שאתה אומר את זה, כי בב.מ.וו כנראה חוזרים למנועי טורבו בקרוב... עומדים להציג כנראה את ה-335. סדרה 3 עם מנוע 3 ליטר וטורבו... במקום 258 כ"ס, בערך 330 כ"ס... הממ...

 

רוני

סתם גימיק שיווקי :-P

Greddy Type S - טעם החיים 8)

פורסם
רציתי לשאול לגבי הבדל בין שני מנועים בנפחים שונים,

האחד עם טורבו, והשני לא אך גדול יותר.

נתוני היצרן אומרים ששני המנועים זהים מבחינת הספק (כ"ס. לא יודע לגבי מומנט).

אם כן, מה ההבדל בכל זאת ?

האם עדיף מנוע קטן יותר עם מגדש טורבו או מנוע גדול יותר ללא ?

מה ההשפעה של הטורבו/מנוע גדול יותר - על צריכת דלק ?

 

תודה מראש,

יניב.

יניב -

 

ישנם מיתוסים רבים לגבי גדישה של מנוע במגדש טורבו.

אחד מאותם המיתוסים הוא על ההשהייה של הטורבו לפני שהוא מגיע לגדישה מלאה.

 

מצחיק אותי לחשוב שאף אחד מהמגיבים בשרשור לא התייחס בכלל למנוע הספציפי שדיברת עליו.

מישהו כאן נהג פעם במכונית שמצויידת במנוע ה-1.8T של VAG בגירסה שבגולף המדוברת?!

אני בטוח שיש כאן כאלו שכן, אז הנה השאלה הבאה (רטורית, אין חובה לענות) - האם במנוע זה מורגשת איזושהי השהיית טורבו?

 

התשובה החד-משמעית ללא עוררין היא - לא!

 

מנוע ה-1.8T בגירסתו המדוברת הוא מנוע גמיש מאוד שמצוייד במגדש קטן במיוחד המותאם לו.

יוצא מכך שפעולת הטורבו נטולת כל השהייה שהיא וזמינות הכוח שלו גבוהה מזו של מנוע אטמוספרי ולו גם כזה שניפחו גדול במעט.

מנוע הטורבו המדובר נמצא בשיא המומנט שלו כבר ב-1800 סל"ד בערך ואותו המומנט זמין עד 4900 סל"ד אם זכרוני אינו מטעני.

אני לא זוכר את עקומת המומנט של מנוע ה-V5 אבל בהיותו אטמוספרי אני בספק גדול אם הוא מסוגל להשתוות בנתונים אלו למנוע המוגדש.

 

המיתוס הזה של מגדש נותן את הכוח במכה אחת לעומת ליניאריות המנועים האטמוספריים מקורו בשלל מכוניות ישנות שמבחינה טכנולוגית לא היו מצויידות במגדשים כמו אילו שקיימים כיום או שלא נבנו כמו שצריך... המיתוס הזה גם חזק מאוד בישראל בגלל שכל אחד שמשתיל טורבו הולך ותוקע מגדש T3/4 על מנוע 1.6L (מגדש ענק על מנוע קטן) ומתפלא למה הכוח מגיע בסל"ד גבוה ובמכה.

 

התשובה היא שיש מעט מאוד אנשים שיודעים להתאים מגדשים נכונים למנועים בשביל לייצר אופן פעולה ועקומת כוח ליניאריים... אלו שכן יודעים נהנים מעקומת כוח נהדרת וכוח זמין בכל סל"ד שהוא, וכמובן ביטול מוחלט של אותה ההשהייה הידועה לשימצה.

 

אני הייתי הולך על המנוע המוגדש בכל יום מימות השנה על פני המנוע האטמוספרי, מה גם, שאחרי בעלות של ארבע שנים על אחת מאותן המכוניות המצויידות במנוע המדובר (להורים שלי הייתה אודי A3 טורבו עד לא מזמן) אני יכול להגיד לך שעם תחזוקה רגילה ושותפת ע"פ המלצות היצרן אין לרכב שום בעיה של אמינות בכלל... מן הסתם, אבא שלי שהיה הנהג העיקרי ברכב הוא לא איזה ילד דביל שראה יותר מדי פעמים את The Fags & The Furious ועושה מירוצי רחובות עם האוטו...

עוד אני יודע שלרכב הספציפי אצלנו במשפחה ממוצע צריכת הדלק היה באיזור ה-11-12 ק"מ לליטר שהוא נתון טוב מאוד לדעתי (נסיעה עירונית ובין עירונית ביחס זהה למדי).

 

מוטי.

פורסם

המיתוס הזה של מגדש נותן את הכוח במכה אחת לעומת ליניאריות המנועים האטמוספריים מקורו בשלל מכוניות ישנות שמבחינה טכנולוגית לא היו מצויידות במגדשים כמו אילו שקיימים כיום או שלא נבנו כמו שצריך...

מתפלא עליך האמת, לא יפה להכליל..:wink:

בכללי אתה צודק, טורבו צ'ארג'רים מודרנים עם גיאומטריה משתנה וכו' אכן נותנים זמינות טובה מבעבר.

אבל אם מדברים על רמות הספק גבוהות (>100 כ"ס לליטר) למנוע מוגדש, אז ברוב המקרים צריך יהיה לעשות שימוש בקאמשפטים עם אוברלאפ לא קטן, מה שבלי שום ברירה יפגע בזמינות בסל"ד נמוך ע"ח ההספק בסל"ד גבוה (

 

The Fags & The Furious

הרגת אותי... :hihi::roflmao::hihi:

HFturbo


×
×
  • תוכן חדש...