Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגדש טורבו מול נפח גדול יותר


יניב_ה
שימו לב! השרשור הזה בן 6901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני עומד על 313 כ"ס ועל מגבלת הגדישה שלו עם ה-wastegate המקורי, אם אני מעלה גדישה ל-wastegate אין מספיק כוח להיסגר והוא מתחיל לקפוץ... עם קפיץ אחר אפשר להגיע איתו עד קרוב ל-400 כ"ס כמו שכבר יצא לי לראות (dyno sheet, לא סיפורי סבתא).

 

בכל מקרה, סטינו לגמרי מהנושא והייתי שמח לראות אם יש למישהו מכל אילו שכתבו שעדיף המנוע האטמוספרי בגלל עקומת הכוח משהו להגיד בעניין...

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לשלי יש 9.9:1

איך זה לדעתך?

ניצן

יחס דחיסה מקורי?

זה די גבוה אבל גם בהרבה הונדות ושאר יפניות יש יחס דחיסה גבוה וגודשים אותן בכל זאת... על מנוע מקורי לא תוכל לגדוש יותר מגדישה נמוכה כמו 5-6 PSI (בערך 0.35-0.4 באר) בלי להכנס ליותר מדי אלקטרוניקה בסיסית (תזמון הצתה).

יש לך גם בעיה של איכות דלק זוועתית בארץ, משהו מקביל למי-שתן.

 

אני לא מכיר באופן אישי אם המנוע והגיר שלך ואין לי מושג כמה כוח הם יחזיקו לפני שייתפרקו לחתיכות... רוב המכוניות מסוגלות לקבל על עצמן גדישה נמוכה מסוג זה עם כמה שינויים בסיסיים.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן לחיצה על השם שלי ובקש לצפות בפרופיל שלי.

כשהפרופיל שלי מולך, לחיצה על כל הנושאים שנפתחו על ידי תוביל אותך לכמה וכמה שרשורים שפתחתי בעניין המיאטה שלי בעבר.

התשובות לכל שאלותיך נמצאות שם... אין לי פשוט כוח לכתוב את הכל מחדש... :-P:wink:

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחס דחיסה מקורי?

זה די גבוה אבל גם בהרבה הונדות ושאר יפניות יש יחס דחיסה גבוה וגודשים אותן בכל זאת... על מנוע מקורי לא תוכל לגדוש יותר מגדישה נמוכה כמו 5-6 PSI (בערך 0.35-0.4 באר) בלי להכנס ליותר מדי אלקטרוניקה בסיסית (תזמון הצתה).

יש לך גם בעיה של איכות דלק זוועתית בארץ, משהו מקביל למי-שתן.

 

אני לא מכיר באופן אישי אם המנוע והגיר שלך ואין לי מושג כמה כוח הם יחזיקו לפני שייתפרקו לחתיכות... רוב המכוניות מסוגלות לקבל על עצמן גדישה נמוכה מסוג זה עם כמה שינויים בסיסיים.

 

מוטי.

אין לי כוונה להתקין טורבו ללאדה שלי-השילדה לא תעמוד בזה(וגם הכיס) :smile: .

 

זה אכן היחס המקורי.

 

המנוע הוא 4 צילינדר רוחבי 8 שסתומים 1500 סגסוגת ברזל SOHC קרבורטור כפול "הצתה אלקטרונית".

גיר רגיל 5 הילוכים.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע עם מנוע אטמוספרי יהיה יותר נוח לשבת עליו מאשר מנוע טורבו, כנ"ל לגבי הנאה, שניהם לא בדיוק מרופדים מי יודע מה, כל כיסא מאפן תוצרת כתר פלסטיק יהיה יותר מהנה לישיבה... :lol:

 

במילים אחרות, טורבו לאורך כל הדרך.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הבנתי שכדי לגדוש יותר חזק צריך להוריד שטח מהכתרים ובכך להוריד את היחס דחיסה, אח"כ צריך לאחר את ההצתה

ואת האמת עוד לא ראיתי מנוע מוגדש בלחץ עם יחס דחיסה גבוה מ- 1:8

 

מה הרעיון מאחורי גדישה בלחץ גבוה בלי להוריד יחס דחיסה, פשוט לוקחים אוקטן יותר גבוה במקום להוריד יחס דחיסה?

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, סטינו לגמרי מהנושא והייתי שמח לראות אם יש למישהו מכל אילו שכתבו שעדיף המנוע האטמוספרי בגלל עקומת הכוח משהו להגיד בעניין...

 

מוטי.

מה חשבת, שאני אשתוק וזהוא? :-P

 

אז ככה......את מנוע ה 1800 טורבו של VAG אתה יכול מצידי לצבוע בירוק ולזרוק לים.

רוצה לדעת למה?

יש על האוטו שלל מערכות סבוכות ומסובכות,מגדשים,פורקים,ווסתים, סנסורים והכל בשביל מה???

בשביל להוציא את אותו הספק ש VAG הוציאו ממנוע 2 ליטר, אלומניום אטמוספרי לפני 20 שנה!!!

 

מוטי, זאת קידמה? לייקר לי את האוטו בכמה עשרות אלפי שקלים, לסבך אותו מכנית ואלקטרונית לרמה כזאת שאין מכונאי בארץ שבאמת מבין מה הולך שם (טוב,אולי אחד), בשביל מה?

לתת לי הספק של לפני 20 שנה?

 

אין לי פה סיבה שאני אגיד איך הייתי משפר מנוע בנפח גדול יותר בלי טורבו, VAG כבר עשו את העבודה בשבילי.

 

ההתנגדות שלי לטורבו היא עקרונית (גם כסטנדרט וגם כשיפור), אין צורך להוסיף מערכות סבוכות לאוטו בכדי להגיע להספקים שאפשר להגיע אליהם בדרכים יותר מסורתיות.

שמרן, מה לעשות.:-)

 

שלא לדבר על זה שמרבית המנועים יצתרכו סידרת שיפורים "מסורתית" בכדי להתקין עליו טורבו.

אם התכנון הוא להתקין טורבו קטן בלחץ נמוך, כך שהמנוע יעמוד בזה, אז בודאי ובודאי שבמחיר של הקיט, עדיף כבר להתקין מנוע גדול ולשפר.

 

בברכה,באהבה ובדום מתוח!

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יניב,

 

צר לי לנפץ בועה (שמאד מקובלת באירופה האמת ופחות בארה"ב) אבל הספק סופי זה באמת לא הכל בחיים...

 

הכוח האפקטיבי של מנוע, ושיפור של כל מנוע, מתמקד בנסיון לקבל עקומת מומנט רחבה וגבוהה ככל הניתן. כוחות סוס הם רק מדד אחד, שלא בהכרח מתרגם בשטח לביצועים טובים יותר.

כך בתיאוריה (ראה למשל את ספרו של Guy Croft), וכך בפועל - ומנועי VAG 1.8 הם דוגמא מצויינת.

 

לדוגמא בוא נקצין קצת: נסה לדמיין מנוע בנפח 500 סמ"ק של אופנוע, שמוציא 100 כ"ס, ונתקין אותו ברכב שהיה בו במקור מנוע 1600סמ"ק שמוציא 85-90 כ"ס למשל. תוכל לראות באופן ברור איך למרות יתרון של 15 כ"ס הרכב הראשון ישאר הרחק מאחור.

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה בדיוק מה שאני אומר, תוספת בנפח היא תוספת במומנט! נכון שבד"כ גם בהספק, אבל המומנט מדבר בנפחים גדולים.

 

 

תראה, סתינו מהנושא,שוב, ונגררנו לשיפורים למיניהם אז בא נדבוק בשאלה המקורית.

תרשה לי לתת דוגמא/שאלה.ותזכור,אין שיפורים אין שיפצורים !

 

אונו 1000 פייר. . כדי להנות ממנה יותר, אתה מתקין מגדש, או מחליף למנוע 20V של הקופה(בלי טורבו כמובן)?

205 סטייל (בכוונה לא כתבתי GTI). שם מגדש או מתקין מנוע MI16?

מרצדס 190.(מונית לשעבר :-) ) מגדש או מנוע מ 600S?

גולף 1300, מגדש או מנוע VR6?

ב.מ.וו 316, מגדש או מנוע M3(או אפילו "סתם" מנוע 330)?

 

אני לא מוצא אף מכונית שהייתי מתקין בה קיט גדישה ולא מנוע בנפח גדול יותר.

אולי איזה אמריקאית 7.4 ליטר שפשות אין כבר לאן להגדיל את המנוע.

בברכה,יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...