Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 40 דקות, sperial כתב:

מכיר את העניין. העניין במקרה זה הוא שהיא מקבלת שכר מכל החברות, כך שמצטייר שהעניין שלה הרבה פחות מוטה.

 

אגב, כמה גובה ממך היועץ.הלכאורה אובייקטיבי?

אתה לא מכיר את מבנה התמריצים שלה. העמלות שהיא מקבלת אינן זהות בכל החברות, ויש הרבה פעמים עמלות שנגזרות מהעברת סכומים מחברה לחברה.

 

עבור ייעוץ בלתי תלוי לי ולבת זוגי שילמתי כ 3,000 שח.מדוע לכאורה בלתי תלוי? היועץ לא מקבל שום תשלום מאף אחד אחר בהקשר לתיק.

  • רעיון טוב! 2
פורסם

אני לא מבין למה צריך יועץ פנסיוני, זה קצת יותר עבודה מלבטח את הרכב אבל זה לא כזה ארוך:

מתקשרים ל-5 החברות, או אם מתעצלים ל-4, כלל/הראל/מנורה/מגדל/AIG 

מבקשים לדעת כמה דמי ניהול מהפקדה + דמי ניהול מצבירה יהיה לכם אם תניידו את הכסף ותצטרפו,

ולכמה שנים זה ישאר ככה - והאם דמי הניהול והצבירה ירדו עם השנים או לא. וזהו בעצם. אי אפשר לדעת באיזה חברה יהיה יותר איזון אקטוארי לרעה מהאחרים.

 

אפשר להשיג 0.2% דמי צבירה שנתיים וחודשיים של 0.9% בלי בעיה לדעתי אם אתם מסבירים שאתם בסקר שוק

פורסם
לפני 4 דקות, גולדן191 כתב:

אני לא מבין למה צריך יועץ פנסיוני, זה קצת יותר עבודה מלבטח את הרכב אבל זה לא כזה ארוך:

מתקשרים ל-5 החברות, או אם מתעצלים ל-4, כלל/הראל/מנורה/מגדל/AIG 

מבקשים לדעת כמה דמי ניהול מהפקדה + דמי ניהול מצבירה יהיה לכם אם תניידו את הכסף ותצטרפו,

ולכמה שנים זה ישאר ככה - והאם דמי הניהול והצבירה ירדו עם השנים או לא. וזהו בעצם. אי אפשר לדעת באיזה חברה יהיה יותר איזון אקטוארי לרעה מהאחרים.

 

אפשר להשיג 0.2% דמי צבירה שנתיים וחודשיים של 0.9% בלי בעיה לדעתי אם אתם מסבירים שאתם בסקר שוק

 

ברור שלא צריך ללכת ליועץ פנסיוני כדי לשאול אותו איפה דמי הניהול הכי טובים. זה מיותר.
אבל יש דברים הרבה יותר מורכבים שלרוב אנשים, ואפילו רוב הסוכנים לא יודעים.
האם ידעת שילד בעל מוגבלות יכול לקבל קצבת שארים לכל החיים, ועד לפני זמן קצר, אם היית מנייד את הפנסיה לאחר שהתגלתה המוגבלות הילד כבר לא זכאי לקצבת שארים לכל החיים?
האם אתה מסוגל לבצע חישוב כדאיות בין ביטוח מנהלים בדמי ניהול מסוימים ומקדם קבוע מסוים לקרן פנסיה?
האם אתה יודע שבביטוחי מנהלים מסוימים, הרווחים על סעיף הפיצויים נצברים לתגמולים ולא לפיצויים, ואם אתה מנייד את הכספים לקרן פנסיה אותם כספים שנמצאים בתגמולים חוזרים לסעיף הפיצויים?
האם אתה מכיר את הניואנסים של תקופת אכשרה בניוד כספים בין חברות פנסיה? זה עלול להיות מוקש רציני כאשר יש מצב רפואי קיים כלשהו.
האם אתה מכיר את ההבדל בין כספים קצבתיים לבין כספים הוניים והטיפול בהם?

סתם מספר דוגמאות, בטח יש עוד שאני לא מכיר. אבל לא הכל מתחיל ונגמר בדמי הניהול.

  • אהבתי 2
פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, Nemesis כתב:

האם ידעת שילד בעל מוגבלות יכול לקבל קצבת שארים לכל החיים, ועד לפני זמן קצר, אם היית מנייד את הפנסיה לאחר שהתגלתה המוגבלות הילד כבר לא זכאי לקצבת שארים לכל החיים?

לא רלוונטי אלי, אין לי ילדים, בעתיד אולי, אבל זה לא משהו שאפשר לסגור מחיפוש מעמיק בגוגל? או ממשהו שמתווסף למחקר בשיחות טלפון עם החברות?

לפני 14 דקות, Nemesis כתב:

האם אתה מסוגל לבצע חישוב כדאיות בין ביטוח מנהלים בדמי ניהול מסוימים ומקדם קבוע מסוים לקרן פנסיה?

ביטוח מנהלים אין לו מרכיב ביטוחי, זה מיושן, זה רק לאנשים ספיציפיים מאד שנניח מרוויחים הרבה, מפקידים הרבה לפנסיה ולקרן השתלמות ורוצים עוד איזשהו אפיק חסכוני. לא רלוונטי לי ולרוב הציבור.

לפני 14 דקות, Nemesis כתב:

האם אתה יודע שבביטוחי מנהלים מסוימים, הרווחים על סעיף הפיצויים נצברים לתגמולים ולא לפיצויים, ואם אתה מנייד את הכספים לקרן פנסיה אותם כספים שנמצאים בתגמולים חוזרים לסעיף הפיצויים?

ביטוח מנהלים לא רלוונטי כלל לרוב הציבור. פעם היה, לפני 2008.

לפני 14 דקות, Nemesis כתב:

האם אתה מכיר את הניואנסים של תקופת אכשרה בניוד כספים בין חברות פנסיה? זה עלול להיות מוקש רציני כאשר יש מצב רפואי קיים כלשהו.

תוכל לפרט? ולהסביר אם הייתי חופר בעצמי על התחום, לא הייתי מגלה את זה תוך שעה-שעתיים ממחקר בגוגל? וחוסך אלפי שקלים על ייעוץ?

לפני 14 דקות, Nemesis כתב:

האם אתה מכיר את ההבדל בין כספים קצבתיים לבין כספים הוניים והטיפול בהם?

כספים הוניים זה סיכון, אני לא רוצה לקבל פתאום סכום גדול, כי זה יכול להוות פיתוי לבזבוזי יתר, עדיף קצבה לדעתי.

אגב, זה אחד מהבעיות שהיו עם ביטוחי מנהלים לפני 2008. אנשים קיבלו המון כסף בבת אחת.......

 

 

כידוע פנסיה זה קצבה + ביטוחים

ביטוח מנהלים זה קצבה בלבד או שאפשר לקבל הוני בבת אחת. לא בטוח. אבל מה שבטוח, זה לא רלוונטי לרוב הציבור, זה נחות מפנסיה משמעותית בוודאות!!

 

מי שיש לו גם ככה הרבה כסף להפקיד, יכול לבצע מחקר מעמיק בגוגל מכמה מקורות. לא בטוח שצריך יועץ.

 

אני יודע להגיד בוודאות של 100% שבביטוח מנהלים, החברות שמקנות את השירות הזה, גובות עמלות הרבה יותר גבוהות מקרן פנסיה. זה החסרון העצום של זה.

בדרך כלל אנשים לא אמורים להסתכל לכיוון הזה, רק פנסיה (חובה על פי חוק) או קופת גמל להשקעה.

 

יש עוד אפשרויות של "קרן השתלמות פרטית" שזה להייטקיסטים (למשל) שעובדים עם הת.ז שלהם כח.פ, בנוסף להיותם שכירים, ויכולים להפקיד עצמאית

כמובן שקרן השתלמות בכללי זה אחלה דבר.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם (נערך)

אתה מסתכל על הדברים מנקודת המבט הצרה שלך ושכמותך, אבל שאלת שאלה כללית - לא מבין למה צריך לשלם עבור ייעוץ פנסיוני.
לך אולי אין ילדים, אבל לרוב האנשים יש ילדים, חלקם עם מוגבלות. אז עניין כזה בהחלט רלוונטי עבורם.
להרבה אנשים יש ביטוחי מנהלים, חלקם כדאיים, חלקם לא, חלקם גבוליים. על מי יסמכו שיעזור להם להחליט את ההחלטות הנכונות?
לא על כל דבר אפשר למצוא תשובה ברורה בגוגל ובטח שהחברות לא מנדבות מידע. למשל מידע בעניין ילד מוגבל עד לא מזמן היה נדיר למדי. גם בעניין ביטוחי מנהלים בהם התשואה הולכת לתגמולים קשה למצוא מידע.
נניח ואתה עובד באותו מקום 25 שנה, לא חתום על סעיף 14, ובמחי ניוד קטן הקטנת את חבות הפיצויים של המעסיק ב- 200 אלף ש״ח.
המידע לא מאוד נגיש, בטח ובטח אם אתה לא יודע מראש לשאול את השאלות הרלוונטיות.
נ.ב. לביטוח מנהלים בהחלט יש מרכיב ביטוחי, זו המהות המרכזית שלו - ביטוח. אפשר כמובן לצמצם אותו כי לרוב הוא די יקר - אם אתה יודע לבקש את זה.
גם בעניין הביטוח מנהלים שאמרת שהוא לקצבה בלבד ולא הוני. לא מדויק בכלל. עד 2008 היה ניתן להפקיד כספים בייעוד הוני. יש הרבה אנשים שנצברו להם כספים בייעוד הזה.

יש גם כמובן עניינים נוספים. לאנשים מבוגרים יותר, מה היתרונות והחסרונות בהפקדה לפי תיקון 190 לעומת גמל להשקעה?

אף אחד לא אומר שצריך לעשות ייעוץ פנסיוני כל שנה. אבל ייתכן שפעם - פעמיים בעשור, כדאי - במיוחד לפני שמבצעים שינויים גדולים בכספים הפנסיוניים.

עריכה אחרונה על ידי Nemesis
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 7 דקות, Nemesis כתב:

אתה מסתכל על הדברים מנקודת המבט הצרה שלך ושכמותך, אבל שאלת שאלה כללית - לא מבין למה צריך לשלם עבור ייעוץ פנסיוני.
לך אולי אין ילדים, אבל לרוב האנשים יש ילדים, חלקם עם מוגבלות. אז עניין כזה בהחלט רלוונטי עבורם.

הבנתי. מי שיש לו ילדים מקבל ומבין. יש כל מיני דברים שהציבור לא חשוף אליהם ולא מתמחה בהם לכן כדאי לשים כמה אלפים כדי לקבל ייעוץ.

 

לפני 7 דקות, Nemesis כתב:

להרבה אנשים יש ביטוחי מנהלים, חלקם כדאיים, חלקם לא, חלקם גבוליים. על מי יסמכו שיעזור להם להחליט את ההחלטות הנכונות?

 

לפני 7 דקות, Nemesis כתב:

נ.ב. לביטוח מנהלים בהחלט יש מרכיב ביטוחי, זו המהות המרכזית שלו - ביטוח. אפשר כמובן לצמצם אותו כי לרוב הוא די יקר - אם אתה לבקש את זה.

למה שמישהו מראש יחזיק ביטוח מנהלים כל השנים האלה, מאז שחוק הפנסיה יצא ב 2008? העמלות על הכסף שם גבוהות משמעותית ממה שחברות ביטוחי הפנסיה לוקחות.

אתה אומר, נניח מישהו עדיין יש לו ביטוח מנהלים, ויש מצב שיש שם הטבות על ילדים, שיתייעץ עם סוכן?

 

תקן אותי אם אני טועה, אבל רוב מי שהיה לו ביטוח מנהלים פשוט יכל להעביר כסף לקרן פנסיה או קופת גמל, כדי לא לשלם את כל העמלות?

עברו כמעט 20 שנה מאז 2008, לא מבין מי נשאר בביטוח מנהלים כשיש פנסיה.

לפני 7 דקות, Nemesis כתב:

נניח ואתה עובד באותו מקום 25 שנה, לא חתום על סעיף 14, ובמחי ניוד קטן הקטנת את חבות הפיצויים של המעסיק ב- 200 אלף ש״ח.

הבנתי, יש כל מיני דברים נסתרים בתחום הזה שרוצים להסתיר כדי להתחמק מתשלומים כבדים במקרים כאלה ואחרים, אבל בעצם אני שואל... נניח סוכן פנסיה יצא לפנסיה,

הוא לא יכול לחשוף את כל הסודות?

למה שיסתירו מאתנו דברים? מה קרה?

 

 

שאלה נוספת

האם כל המידע רלוונטי למישהו שיצא לפנסיה, כמו פותח הפוסט פה? הוא בן 67 כנראה אין לו ילדים מתחת לגיל 18?

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני 3 דקות, גולדן191 כתב:

למה שמישהו מראש יחזיק ביטוח מנהלים כל השנים האלה, מאז שחוק הפנסיה יצא ב 2008? העמלות על הכסף שם גבוהות משמעותית ממה שחברות ביטוחי הפנסיה לוקחות.

אתה אומר, נניח מישהו עדיין יש לו ביטוח מנהלים, ויש מצב שיש שם הטבות על ילדים, שיתייעץ עם סוכן?

 

תקן אותי אם אני טועה, אבל רוב מי שהיה לו ביטוח מנהלים פשוט יכל להעביר כסף לקרן פנסיה או קופת גמל, כדי לא לשלם את כל העמלות?

עברו כמעט 20 שנה מאז 2008, לא מבין מי נשאר בביטוח מנהלים כשיש פנסיה.

 

אולי יש לו ביטוח מנהלים שמבטיח לו קצבה של 6,500 ש״ח על כל מיליון שחסך כאשר בקרן פנסיה יקבל 5,000 ש״ח בחודש על כל מיליון שחסך? סתם דוגמא.

 

לפני 3 דקות, גולדן191 כתב:

הבנתי, יש כל מיני דברים נסתרים בתחום הזה שרוצים להסתיר כדי להתחמק מתשלומים כבדים במקרים כאלה ואחרים, אבל בעצם אני שואל... נניח סוכן פנסיה יצא לפנסיה,

הוא לא יכול לחשוף את כל הסודות?

למה שיסתירו מאתנו דברים? מה קרה?

 

זה לא עניין של הסתרה. זה עניין של רגולציה ותקנות מסובכות ולא פשוטות בכלל, שקשות יחסית להבנה.

אתה גם יכול לנהל בעצמך משפט בבית משפט השלום אם תרצה. כל המידע קיים, אתה לא חייב להיות עורך דין בשביל זה. אבל 99% מהאנשים לא יצליחו לנהל תיק בבית משפט השלום מבלי לטעות בעניינים מהותיים או פרוצדורליים שבסוף עלולים לפגוע בהם כי זה מסובך מדי.
 

לפני 3 דקות, גולדן191 כתב:

שאלה נוספת

האם כל המידע רלוונטי למישהו שיצא לפנסיה, כמו פותח הפוסט פה? הוא בן 67 כנראה אין לו ילדים מתחת לגיל 18?


אדרבא, דווקא למישהו כזה כדאי כפל כפליים להתייעץ עם יועץ פנסיוני מומחה בפרישה. במיוחד כאשר יש לו ערב רב של מוצרים.
בפרישה יש הרבה החלטות בלתי הפיכות שצריך להחליף. קצבאות מובטחות? כן? לא? גובה פנסיית שארים? השפעה על הקצבה של הבחירות הללו? האם יש כספים שהוא רוצה להשאיר להורשה בין דורית ממה שהצטבר?
קיבוע זכויות מול מס הכנסה?

ביצוע טעות עלול לעלות בסכומי עתק וזה לא בר תיקון.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 17 דקות, Nemesis כתב:

אולי יש לו ביטוח מנהלים שמבטיח לו קצבה של 6,500 ש״ח על כל מיליון שחסך כאשר בקרן פנסיה יקבל 5,000 ש״ח בחודש על כל מיליון שחסך? סתם דוגמא.

 

למרות שדמי הניהול בביטוח מנהלים גבוהים משמעותית בפנסיה, אני מבין שיש עדיין אנשים שנשארו שם. כאלה שהפקידו להם לפני 2008 מטעם העבודה, לפני חוק הפנסיה לכל עובד.

אז אני מבין מה אתה אומר, שם זה לא שבודקים כמה אדם חי בממוצע בישראל, ומחלקים את הסכום בחודשים. אפשר לקבל יותר פר חודש, סבבה. אבל אדם כזה עדיף שהיה מתייעץ עם יועץ פנסיוני לפני הרבה שנים, כי הכסף שהיה לו בביטוח המנהלים, העמלות עליו היו גבוהות משמעותית ביחס לקופת גמל או קרן פנסיה.

לפני 17 דקות, Nemesis כתב:

זה לא עניין של הסתרה. זה עניין של רגולציה ותקנות מסובכות ולא פשוטות בכלל, שקשות יחסית להבנה.

אתה גם יכול לנהל בעצמך משפט בבית משפט השלום אם תרצה. כל המידע קיים, אתה לא חייב להיות עורך דין בשביל זה. אבל 99% מהאנשים לא יצליחו לנהל תיק בבית משפט השלום מבלי לטעות בעניינים מהותיים או פרוצדורליים שבסוף עלולים לפגוע בהם כי זה מסובך מדי.

מבין מה אתה אומר לגמרי, זה לא בהכרח משהו שאתה תופר ב5-6 שעות לבד, וגם אם כן, יש כאלה שמעדיפים לשים 3K ש"ח ולחסוך לעצמם התעסקות של 6 שעות.

לפני 17 דקות, Nemesis כתב:

אדרבא, דווקא למישהו כזה כדאי כפל כפליים להתייעץ עם יועץ פנסיוני מומחה בפרישה. במיוחד כאשר יש לו ערב רב של מוצרים.
בפרישה יש הרבה החלטות בלתי הפיכות שצריך להחליף. קצבאות מובטחות? כן? לא? גובה פנסיית שארים? השפעה על הקצבה של הבחירות הללו? האם יש כספים שהוא רוצה להשאיר להורשה בין דורית ממה שהצטבר?
קיבוע זכויות מול מס הכנסה?

ביצוע טעות עלול לעלות בסכומי עתק וזה לא בר תיקון.

איך אדם יודע כמה הוא יוכל להשאיר הלאה בעצם? הוא לא יודע אם הוא חלילה ימות בגיל 80 או בגיל 90, ולפי החישוב הממוצע שגבר חי עד גיל 82, זה אומר מליון ש"ח חלקי 180 שזה 5,555 ש"ח, אבל אני מבין מה אתה אומר, זה יכול לקחת למישהו הרבה שעות למידה.
למרות שאולי הוא יכול להשוואות את התנאים של הפוליסה שלו לפוליסה אחרת בחברה אחרת ואז להיות כן בטוח תוך שעה שעתיים? או שלא עובד ככה?

 

לגבי מה שאמרת עם לנהל משפט,

אין בדיוק תואר של יועץ פנסיוני, זה גג קורס. למשפטים יש תואר ראשון שלם, אבל מבין מה אתה אומר.

 

 

נ.ב

לגבי ביטוח מנהלים. אם יש לו, עדיף בכל מקרה שלא יגע בזה כי הכסף שהוא הפסיד מאחוריו. אבוד. כל השנים לקחו לו עמלות גבוהות שיכל לחסוך, אז אין לו מה לטפל בזה עכשיו.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

צר לי, @גולדן191 - הפוסטים שלך מראים בדיוק כמה אתה זקוק לייעוץ פנסיוני. מדובר בנושא מורכב ביותר, עם רגולציה שמשתנה חדשות לבקרים. אתה חושב שתמצא הכל בגוגל. טעות! אין לך מושג מה לחפש בגוגל. ואם לא תחפש לא תמצא - גם אם המידע זמין

 הוסף לכך את העובדה שמדובר בלשון משפטית מפותלת, והסיכוי שתבין משהו קלוש.

 

איגוד העובדים שבו אני חבר ממליץ על ייעוץ פנסיוני לפחות 3 פעמים בחיים: בתחילת הקריירה, באמצע הדרך ולקראת פרישה. הוא גם מסבסד 3 פגישות כאלה.

 

אתה מדבר על "חיסכון" של 3,000 ש"ח. טרחת אי פעם להסתכל מה סכום החיסכון הפנסיוני שלך? הוא אמור להסתכם, בגיל הפרישה, בכמה מיליוני שקלים. אז 3,000 ש"ח, אפילו 4-5 פעמים בחיים, זה כלום ושום דבר. מהלך שגוי אחד ותפסיד פי 100.

 

כשאני התחלתי לעבוד לא היו הרבה אופציות: אם מקום העבודה היה מאורגן אלה היו הקרנות ההסתדרותיות, במוסדות ממשלתיים פנסיה תקציבית,, ואם לא היית שייך למקומות עבודה אלה - קרן הסתדרותית או ביטוח מנהלים. בכל אלה התנאים היו קבועים, היכולת שלך להתאמה אישית היתה אפסית. קופות גמל היו חסכונות לטווח 15 שנה (או יותר). קרנות הפנסיה ההסתדרותיות פעלו על עקרון שןנה לחלוטין מהקרנות הנוכחיות - היית צובר זכויות, בערך 2% מהשכר כל שנה (החישוב של אותם 2% מסובך, נניח לכך כרגע). היה רכיב ביטוחי, אבל אם צברת 2 מיליון ש"ח והלכת לעולמך בגיל 65 ויום מה שהיה נותר היה קצבת השארים, לא אותם מיליונים. בסביבות 1995 המבנה הזה התמוטט בגלל שילוב של שינויים אקטואריים (התארכות תוחלת החיים) ושחיתות בהסתדרות, ונוסדו קרנות הפנסיה החדשות שאתה מכיר היום.

 

החיסכון הפנסיוני כיום הוא נושא מורכב ביותר, הרגולציה מסובכת ומשתנה חדשות לבקרים, המצב האישי והמשפחתי שלך משתנה, מה שמצריך התאמת החיסכון והביטוחים מדי פעם. לא בכדי הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה שלך חוזר לברירת המחדל פעם בשנתיים ואתה צריך להתאימו למצבך האישי המעודכן - המדינה מגנה כך על בני/בנות הזוג והילדים למקרה ששכחת לעשות זאת.

 

עוד נקודה שאתה שוכח - אם תסתמך רק על קרן הפנסיה בגיל פרישה אתה עלול להיות בצרות בגלל צניחה של הכנסותיך ביום הפרישה. אתה צריך להתחיל לתכנן את הפרישה בגיל 30, עם חיסכון ארוך טווח נוסף כמו קרנות השתלמות וקופות גמל שלא תמשוך כשהן הופכות נזילות. ולצרף לכך השקעות ישירות בשוק ההון, עם יתרונות וחסרונות.

 

היציאה לגמלאות בעצמה - הנושא המקורי של השירשור -  גם היא מהלך מורכב. מקומות עבודה מסודרים מארגנים "קורס הכנה לפרישה" בהיקף של כ-3 ימי עבודה מלאים. אז חלק מהזמן מוקדש, למשל, באיך למלא את הזמן שהתפנה, אבל מרבית הזמן מוקדש לצדדים הכלכליים והמשפטיים. ותאמין לי, הם מסובכים מאוד. אל תחשוב שאתה יכול להבין אותם באופן עצמאי.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

במשך כמה שנים טובות עבדתי עם יועץ פנסיוני, במהלך השנים עברנו בין חברות שונות כדי למקסם דמי ניהול, במהלך השנים סמכתי על היועץ הפנסיוני.

כאשר היו לי כשלוש שנים לקראת גיל פרישה (מוקדמת - 60) דיברתי עם היועץ כדי להבין מה יהייה הסכום הצפוי (משוער) שאקבל. ומכאן היועץ התחיל לקרטע ולא קבלתי תשובות.

 

פניתי לחברות גמל שבהם הייתי מבוטח, מחברת כלל היו הכי רציניים, חזר אלי יועץ בכיר, וגם ארגן לי שתי עשיריות האחוז (0.2%) פחות מדמי ניהול הטובים כביכול שדאג לי היועץ פנסיוני שלי.

ורק להבין לדעתי ליועץ שלי יש חיים קלים, הכספים שלי מיועדים 100% לפנסיה, אני לא עשיתי ולא מעוניין בביטוחי חיים למינהם, לא מעוניין להשאיר כסף ליורשים או שאירים.

גם עכשיו כשהתחלתי לקבל את הפנסיה, לא היוונתי חלק מהכסף ככה שאין צורך בחישובי מיסים, כל הכסף עבור קיצבת פנסייה. 

פורסם
לפני 9 שעות, Nemesis כתב:

אתה לא מכיר את מבנה התמריצים שלה. העמלות שהיא מקבלת אינן זהות בכל החברות, ויש הרבה פעמים עמלות שנגזרות מהעברת סכומים מחברה לחברה.

 

עבור ייעוץ בלתי תלוי לי ולבת זוגי שילמתי כ 3,000 שח.מדוע לכאורה בלתי תלוי? היועץ לא מקבל שום תשלום מאף אחד אחר בהקשר לתיק.

אני רק אוסיף שיש סוכנים שגובים תשלום מהלקוח על שעת ייעוץ, וגם מקבלים עמלות מחברות אליהן הוא מביא לקוחות. 

אז בסוף האובייקטיביות היא לא תמיד 100 אחוזים. 

אבל בהחלט מסכים שעדיף ייעוץ מסוכן בלתי תלוי. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני 8 שעות, גולדן191 כתב:

שאלה נוספת

האם כל המידע רלוונטי למישהו שיצא לפנסיה, כמו פותח הפוסט פה? הוא בן 67 כנראה אין לו ילדים מתחת לגיל 18?

מכיון שהדיון סטה לדברים שלא נוגעים אלי, לא עקבתי בדיוק אחרי כל התגובות.

 

השאלה שלך טובה ובדיוק לענייני.

אני בן 60 רווק ללא ילדים בכלל. כך שכפי שכתבתי תגובה שתיים למעלה, לא מעניין אותי להשאיר כסף לשאירים, אין אף אחד עם או בלי מוגבליות שתלוי בי. באופן אישי גם אינני מעוניין בכלל בביטוח חיים או בריאות.

 

פורסם

למיטב ידיעתי,

קרן הפנסיה צריכה להיות מוגדרת בהתאם לסטטוס המשפחתי. זה כדאי. אבל קל להגיד..

 

כמו שאני מציע הרבה פעמים,

אולי כדאי שתשאל גם בתוכנית של גילי תמיר. מה הזכויות שלך.

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, Ron Poh כתב:

מכיון שהדיון סטה לדברים שלא נוגעים אלי, לא עקבתי בדיוק אחרי כל התגובות.

 

השאלה שלך טובה ובדיוק לענייני.

אני בן 60 רווק ללא ילדים בכלל. כך שכפי שכתבתי תגובה שתיים למעלה, לא מעניין אותי להשאיר כסף לשאירים, אין אף אחד עם או בלי מוגבליות שתלוי בי. באופן אישי גם אינני מעוניין בכלל בביטוח חיים או בריאות.

 

שוב, עניין אישי. מובן שבמצבך אינך זקוק להגנה על בני משפחה. אבל בריאות או סיעוד? הם נועדו להגן עליך, והביטוחים במסגרת קופ"ח לא יקרים. ביטוחים פרטיים אכן יקרים. שווה לך לבדוק - עבור עצמך. תביא בחשבון, למשל, שעובד זר סיעודי עולה 10,000-15,000 ש"ח בחודש, בית אבות סיעודי יותר מזה. עכשיו עליך להחליט האם אתה זקוק לכיסוי או שיש,לך הכסף כדי לדאוג לטיפול ל-5-10 שנים (כדוגמה. איני מכיר את האקטואריה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...