Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 43 דקות, גולדן191 כתב:

זכור לי מהלימודים שיש הבדל בין לחץ אדים לבין גז שחון. מ 250 מעלות השמן הופך לגז שחון אני חושב.

הלכתי לבדוק את עצמי שוב, התשובה מורכבת. בתמצות ובקצרה הם בודקים אידוי לשמן במשך שעה בטמפ' של 250. הטמפ' שבה מתחילים להשתחרר אדים "דליקים" נקראת נקודת ההבזק. זה מעל 200 מעלות אבל לא רלבנטי לענייננו כי אנחנו מחפשים אדים רגילים ולא דליקים. אידוי קל יכול להתחיל בשמן סינתטי סטנדרטי מ 150 מעלות ומעלה. גם זה הרבה מעבר לטמפ' שבין המכסה שסתומים לראש.

 

ובכל מקרה "הזעה" לא קורית באטם תקין אלא רק באטם עייף שכבר לא מבצע מלאכתו ולכן בין אם אדים או בין אם שמן בצורתו המקורית זה דורש החלפה.

לפני 43 דקות, גולדן191 כתב:

אם אני יכול לקנות ערכה שתבדוק מאיפה השמן יוצא כנראה אעשה את זה

אישית לא נראה לי שהנזילה למטה מהמכסה שסתומים, אבל יש שמן בכל מקום שם זה לא מצב שניתן לעקוב מאיפה הנזילה. בכדי לגלות לא צריך שום ערכה. תעשה שטיפת מנוע מהחלק התחתון עם גרניק, יש מקומות שעושים בתשלום, ואת החלק העליון עם חומר ניקוי ספריי יעודי למנוע. כשהכל יהיה יבש ונקי תוכל לעקוב מאיפה הנזילה.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 55 דקות, נירו72 כתב:

הלכתי לבדוק את עצמי שוב, התשובה מורכבת. בתמצות ובקצרה הם בודקים אידוי לשמן במשך שעה בטמפ' של 250. הטמפ' שבה מתחילים להשתחרר אדים "דליקים" נקראת נקודת ההבזק. זה מעל 200 מעלות אבל לא רלבנטי לענייננו כי אנחנו מחפשים אדים רגילים ולא דליקים. אידוי קל יכול להתחיל בשמן סינתטי סטנדרטי מ 150 מעלות ומעלה. גם זה הרבה מעבר לטמפ' שבין המכסה שסתומים לראש.

 

הבנתי, אבל איך אתה מסביר שכשפותחים פקק שמן של המנוע כשהוא חם עולים אדים? 

לפני 56 דקות, נירו72 כתב:

אישית לא נראה לי שהנזילה למטה מהמכסה שסתומים, אבל יש שמן בכל מקום שם זה לא מצב שניתן לעקוב מאיפה הנזילה. בכדי לגלות לא צריך שום ערכה. תעשה שטיפת מנוע מהחלק התחתון עם גרניק, יש מקומות שעושים בתשלום, ואת החלק העליון עם חומר ניקוי ספריי יעודי למנוע. כשהכל יהיה יבש ונקי תוכל לעקוב מאיפה הנזילה.

הולך למוסך שיעשה לי ניקוי מנוע תחתון בכל מקרה לפני טסט, השאלה אם שווה לטפל בנזילה אם זה יעלה לי סביב 3,000 ש"ח לתקן ואולי יותר, כי הרכב גג שווה 20,000 בגלל שהוא עם קילומטראז' נמוך

אם הרכב היה עם 100K ק"מ במקום 45K ק"מ הוא היה שווה 14K ש"ח ואולי פחות

פורסם

בקרוב אצטרך לבקש ממוסך לעשות ניקוי לחלק התחתון, טסט מתקרב

 

איך זה עובד? הם מנקים עם גרניק אבל נזהרים על האלטרנטור? אף פעם לא ניקו לי את הרכב עם לחץ באיזורים יחסית רגישים, אני יודע שיש לא מעט חלקים במנוע ולידו שרגישים ללחץ

הם אמרו שהם מכירים את זה, פשוט לסמוך עליהם שיודעים מה עושים?

תודה

פורסם
לפני שעתיים, גולדן191 כתב:

איך זה עובד? הם מנקים עם גרניק אבל נזהרים על האלטרנטור? 

שמים degreaser נקודתית באמצעות מרסס ואז שטיפה בזרם מים חלש. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני 3 שעות, גולדן191 כתב:

הבנתי, אבל איך אתה מסביר שכשפותחים פקק שמן של המנוע כשהוא חם עולים אדים? 

לא אמור לקרות אם הכל תקין ובמיוחד מערכת ה PCV. שזה מסתדר עם כל שאר התסמינים שיש לך. כשיש בעיה במערכת נוצר לחץ חיובי חזק שמפעיל לחץ על האטמים והם מתחילים לנזול. סיכוי לא מבוטל שמשם בעיית הנזילות שלך.

 

לפני שעתיים, גולדן191 כתב:

איך זה עובד? הם מנקים עם גרניק אבל נזהרים על האלטרנטור? אף פעם לא ניקו לי את הרכב עם לחץ באיזורים יחסית רגישים, אני יודע שיש לא מעט חלקים במנוע ולידו שרגישים ללחץ. הם אמרו שהם מכירים את זה, פשוט לסמוך עליהם שיודעים מה עושים?

 ברכב סטנדרטי מהשנים שלך לא רואה משהו רגיש במיוחד למים או ללחץ מתחת למנוע אם יודעים מה עושים. בגדול חותכים גם בטון עם מים כמו לייזר. כך שזה הכל פונקציה של מקצועיות ולחץ מתאים. תבדוק מקום עם המלצות ותעשה את זה שם.

 

לפני 3 שעות, גולדן191 כתב:

הולך למוסך שיעשה לי ניקוי מנוע תחתון בכל מקרה לפני טסט, השאלה אם שווה לטפל בנזילה אם זה יעלה לי סביב 3,000 ש"ח לתקן ואולי יותר

 

איך הגעת למחיר הזה? אתה רץ יותר מדי קדימה למחוזות .. תעשה ניקוי ותבדוק את מערכת ה PCV. סיכוי גבוה שזה משם לפי מה שאתה מתאר.
 

  • אהבתי 1
פורסם
Just now, נירו72 כתב:

איך הגעת למחיר הזה? אתה רץ יותר מדי קדימה למחוזות .. תעשה ניקוי ותבדוק את מערכת ה PCV. סיכוי גבוה שזה משם לפי מה שאתה מתאר.

לפי התמונה כאן, אני חושש שיצטרכו כ 8-10 שעות של עבודה, לא?

כולל הדיאגנוסטיקה, והכל

ויש מצב שזה פשוט ישאר ככה שנים בלי צורך לטפל?

 

WhatsAppImage2025-10-06at16_51.41_db0693de.thumb.jpg.580dff79bf57e8c32c3f74cfa7f17de7.jpg.fe4d175f4b55a11d5e8c31d795fe7ca2.jpg

פורסם (נערך)

לנקות את המנוע חצי שעה במהירות 0.5. לבדוק מאיפה נוזל אתה לא צריך מוסך, סע כמה ימים ותחפש עם אור טוב או פנס אתה כבר תראה. מקסימום תצלם ותעלה לפורום כמה תמונות ונעזור לך. במקום 3,000 ש"ח תזמין אותנו לבירה 🙂 .

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 13.12.2025 בשעה 13:23, גולדן191 כתב:

זכור לי מהלימודים שיש הבדל בין לחץ אדים לבין גז שחון. מ 250 מעלות השמן הופך לגז שחון אני חושב.

בתאריך 13.12.2025 בשעה 12:10, EliC25 כתב:

טוב אז מסתבר שזה לא עובד ככה עם שמן מנוע

לשמן מנוע יש לחץ אדים מאד זניח ב 90 מעלות כפי שאפשר לראות כאן

כשפותחים פקק מילוי שמן מתחת למכסה מנוע, ועולים אדים, מדובר באדי מים כי המערכת לא אטומה, נכנס אוויר, ובאוויר יש לחות.. 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...