Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

נראה שיש לי מפה נזילה

פג'ו 208 vti prince 2014

מישהו החליף ויודע כמה עולה החלפה?

להבנתי זה גם אפשרי לטפל ב DIY .. מישהו עשה?

תודה

IMG_20251211_180311.jpg

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני 6 שעות, גולדן191 כתב:

זניח לחלוטין 

אז כרגע לשחרר מזה? 

אם כך אז ככל הנראה מדובר ״בהזעה״ בלבד ולא בנזילה ממש, נקה את האיזור היטב והמשך לעקוב אחר המצב ומפלס השמן.

פורסם
לפני 12 שעות, גולדן191 כתב:

זניח לחלוטין 

אז כרגע לשחרר מזה? 

זה לא נזילה, זה הזעה קלה, בשלב זה אין מה לגעת בזה. תעקוב ושים לב אם זה מתחזק. המצב הנתון לא יגרום לשום ירידה במפלס שמן. 

  • אהבתי 2

 

 

פורסם (נערך)

לא יודע מה זה המושג הזה הזעה. שמנים לא מזיעים, ולא שמים דאודורנט. או שזה אטום, או שזה לא. כשזה לא אטום יש לזה נטייה להגיע לקוילים לפלגים ולניצוץ ולעשות צרות. בנוסף זה משפיע על  ה Positive Crankcase Ventilation וגם עלול להכניס ריח לא נעים לתא הנוסעים. העלות לתקן את זה זניחה. גומיית מכסה שסתומים סביב 100 ש"ח, סיליקון של Victor Reinz עוד כמה עשרות ש"ח. מפרקים את המכסה, מנקים ובמיוחד איפה שהגומי יושב, שמים סיליקון בנקודות מסוימות שאם תחליט לעשות אמצא לך שרטוט ואסמן לך, וסוגרים בהצלבה וברגש כי זה מכסה פלסטיק ישן והם אוהבים להתפרק. למי שלא מנוסה בעבודה באיזי כולל הפסקת קפה ועוגיות מקסימום שעה וחצי שעתיים עבודה.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם (נערך)

השאלה אם זה מה שגרם לנזילה אצלי להראות ככה.. מצרף תמונה שרובכם כבר מכירים כי זה היה הפוסט הראשון שלי בפורום...

מהצד.. אם נוזל.. אתם מבינים

מעולם לא היה שמן על הרצפה אגב.. לגבי ריח.. מזערי בהחלט, רק כהמזגן לא עובד. כשזה על איוורור. אבל ממש ממש בקטנה.

WhatsAppImage2025-10-06at16_51.41_db0693de.thumb.jpg.580dff79bf57e8c32c3f74cfa7f17de7.jpg

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

זה בסבירות גבוהה ממקור אחר ולא מהמכסה שסתומים. אולי מחזיר שמן אחורי במנוע.

 

 

לפני 8 שעות, נירו72 כתב:

וסוגרים בהצלבה וברגש 

אם כבר אז יש לזה הוראות יצרן, סדר סגירה מסויים לפי התרשים ומומנט מוגדר, 10Nn. רצוי בכמה שלבים זאת אומרת לא להדק ישר ל 10Nm אלא לבצע 2-3 סביבם של הידוק חלקי ואז להדק ל 10. אם הסיליקון מיישמים בנקודות בהו מכסה שרשרת טיימניג נצמד לבית הקאמשאפט, שם יש מדרגה ואטם גומי יכול לא להספיק. 

 

לבדוק שאין שמן בתעלות הפלגים. 

 

IMG_20251213_102025.thumb.jpg.5426bcecce7679c6f367fd0155738790.jpg

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני 9 שעות, נירו72 כתב:

לא יודע מה זה המושג הזה הזעה. שמנים לא מזיעים, ולא שמים דאודורנט. או שזה אטום, או שזה לא. כשזה לא אטום יש לזה נטייה להגיע לקוילים לפלגים ולניצוץ ולעשות צרות. בנוסף זה משפיע על  ה Positive Crankcase Ventilation וגם עלול להכניס ריח לא נעים לתא הנוסעים. העלות לתקן את זה זניחה. גומיית מכסה שסתומים סביב 100 ש"ח, סיליקון של Victor Reinz עוד כמה עשרות ש"ח. מפרקים את המכסה, מנקים ובמיוחד איפה שהגומי יושב, שמים סיליקון בנקודות מסוימות שאם תחליט לעשות אמצא לך שרטוט ואסמן לך, וסוגרים בהצלבה וברגש כי זה מכסה פלסטיק ישן והם אוהבים להתפרק. למי שלא מנוסה בעבודה באיזי כולל הפסקת קפה ועוגיות מקסימום שעה וחצי שעתיים עבודה.

בתור מישהו מנוסה לקח לי בגרנד ויטרה להחליף כמעט שעתיים, כי המכסה לא רצה לצאת ונלחמתי איתו המון זמן... זה לא תמיד הולך חלק.

לגבי הזעה - בוודאי שקיים דבר כזה, בגלל אדי שמן שיכולים לצאת גם במרווח מינימלי לעומת שמן

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

לגבי הזעה - בוודאי שקיים דבר כזה, בגלל אדי שמן שיכולים לצאת גם במרווח מינימלי לעומת שמן

תבדוק מה טמפ' האידוי של שמן ותגיד לי אם במנוע רכב שמן הופך לאדים. אחסוך לך, מעל 250 מעלות והלכתי למינימום. המנוע יתפגר הרבה לפני ששמן מנוע יהפוך לגז. הזעה זו נזילה רגילה וקטנה שחודרת מבעד לאטם עייף ומשום מה הרבה חושבים בטעות שזה אידוי של שמן אבל זה לא. אם שמן עבר האטם גמור. האם שווה להחליף זו שאלה אחרת של vfm. דווקא מכסה שסתומים זה משהו שאסור להזניח, השמן הזה יש לו נטיה להגיע לכל מקום, כולל לקוילים ולפלגים עד שלבסוף זה מגיע לרמה שהרכב מתחיל לקרטע.

  • אהבתי 1
פורסם

ההמלצה הגורפת בכל המנועים של ב.מ.וו עם מכסה שתסומים מפלסטיק היא להחליף גם את מכסה השסתומים עצמו. זו פעולה שעושים אחת לכמה שנים רבות ולכן כבר עדיף ללכת על הבטוח ולהחליף גם את המכסה שבסוף קצת מתעוות מכל מחזורי החום שהוא עובר. אין מה לעשות, גומיות אטימה וחלקי פלסטיק שונים במנוע הם לא הצד החזק של ב.מ.וו. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, Buki כתב:

זה בסבירות גבוהה ממקור אחר ולא מהמכסה שסתומים. אולי מחזיר שמן אחורי במנוע.

 

 

אם כבר אז יש לזה הוראות יצרן, סדר סגירה מסויים לפי התרשים ומומנט מוגדר, 10Nn. רצוי בכמה שלבים זאת אומרת לא להדק ישר ל 10Nm אלא לבצע 2-3 סביבם של הידוק חלקי ואז להדק ל 10. אם הסיליקון מיישמים בנקודות בהו מכסה שרשרת טיימניג נצמד לבית הקאמשאפט, שם יש מדרגה ואטם גומי יכול לא להספיק. 

 

לבדוק שאין שמן בתעלות הפלגים. 

 

IMG_20251213_102025.thumb.jpg.5426bcecce7679c6f367fd0155738790.jpg

 

אתה צודק, לזה אני קורא לסגור בהצלבה לפי הוראות יצרן. אישית למכסה ישן אני מעדיף לסגור ידנית ועם מפתח t וברגש ב 2 3 פעימות. הם פריכים ועם ידית מומנט אפשר לשבור או לסדוק אותו. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, Buki כתב:

זה בסבירות גבוהה ממקור אחר ולא מהמכסה שסתומים. אולי מחזיר שמן אחורי במנוע.

 

הבנתי, תודה, אמשיך להיות במעקב וכנראה קונה dye oil detector מאמזון ואבדוק עם אולטרה סגול

לפני כשעה, נירו72 כתב:

תבדוק מה טמפ' האידוי של שמן ותגיד לי אם במנוע רכב שמן הופך לאדים. אחסוך לך, מעל 250 מעלות והלכתי למינימום

זכור לי מהלימודים שיש הבדל בין לחץ אדים לבין גז שחון. מ 250 מעלות השמן הופך לגז שחון אני חושב.

לפני כשעה, EliC25 כתב:

בתור מישהו מנוסה לקח לי בגרנד ויטרה להחליף כמעט שעתיים, כי המכסה לא רצה לצאת ונלחמתי איתו המון זמן... זה לא תמיד הולך חלק.

 

זהו, בגלל זה אני לא אטפל בזה לבד, אתן למוסך, אני לא בטוח שזה יעלה מעל 500 אבל אם אני יכול לקנות ערכה שתבדוק מאיפה השמן יוצא כנראה אעשה את זה..

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...