Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום רב. רוצה להבין לגבי שמן גיר. לטויוטה יאריס 2012 ופג"ו 2008 שנת 2017. אוטומט שניהן. 

היאריס עברה 165 אלף והפג'ו 120 אלף, לא הוחלף שמן גיר לעולם בשניהן.

בספרי רכב אין אזכור מדוייק לזה. ליאריס עוד רשום שצריך לבדוק בטיפולים רגילים ואם רוצים להחמיר אז כל  60 אלף. בפג'ו בכלל לא רשום על הגיר. האם יש צורך בדחיפות להחליף שמן גיר כדי לשמור על חיי הגיר לטווח ארוך?

האם חשוב שהשמנים יהיו מקוריים?  והאם צריך להחליף שם עוד חלפים חוץ מהשמן או להסתפק פשוט בהחלפת השמן וזהו.  ראיתי שיש מוסכים שאומרים לא לגעת בגיר וזה עלול לגרום לבעיות. מה נכון לעשות?

עריכה אחרונה על ידי manwithcar
פורסם (נערך)

בפג'ו 208 שנת 2014 מנוע פרינס VTI לא צריך להחליף שמן גיר, אולי גם אצלך ב 2008 זה ככה, איזה מנוע זה?

להבנתי, בגלל שפג'ו מעריכים שתצטרך להחליף שרשרת טיימינג סביב 250K ק"מ, ולא תעשה את זה בגלל העלות, אז גם לא תחליף לעולם שמן גיר, כי לא ישתלם לך.

המנוע הזה מיועד לגג 250K ק"מ אני חושב. ואולי פחות. וכנראה זה המצב גם עם ה 2008 של שנת 2017.

 

אם היו מייעדים את המנוע ל 500K ק"מ ההנחייה הייתה אחרת.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני 6 שעות, גולדן191 כתב:

בפג'ו 208 שנת 2014 מנוע פרינס VTI לא צריך להחליף שמן גיר, אולי גם אצלך ב 2008 זה ככה, איזה מנוע זה?

להבנתי, בגלל שפג'ו מעריכים שתצטרך להחליף שרשרת טיימינג סביב 250K ק"מ, ולא תעשה את זה בגלל העלות, אז גם לא תחליף לעולם שמן גיר, כי לא ישתלם לך.

המנוע הזה מיועד לגג 250K ק"מ אני חושב. ואולי פחות. וכנראה זה המצב גם עם ה 2008 של שנת 2017.

 

אם היו מייעדים את המנוע ל 500K ק"מ ההנחייה הייתה אחרת.

מנוע 1.2 פיורטק, רצועה טבולה בשמן. הוחלפה פעמיים כבר. 

פורסם

אם זה 2017, אז זה כבר כנראה לא AL4, 

אני עשיתי בפיגו 208 שלי שנת 2015 עכשיו עם 114 אלף, בכל מקרה אי אפשר לעשות החלפה מלאה, אבל תיקן את הקפיצות בגיר וכנראה יאריך את החיים של הגיר גם כן בלא מעט זמן. 

אם זה נכון גם לגיר החדש שלהם? לא יודע אבל מניח שרוב הסיכויים שנכון לכל גיר שמשתמש בשמן, אין כזה דבר שמן שלא מאבד מהצמיגות שלו אחרי כל כך הרבה קילומטרים בגיר, אתה יכול לבקש שיבדקו את הצבע של השמן ולפי זה תחליט, ככל שיותר מתקרב לשחור כדאי מאוד להחליף, כמובן שגם יגידו לך שיש סיכון, כי אם השמן הישן תקוע בייחד עם חלקי ברזל קטנים מהדיסקים של הגיר האוטומטי ההחלפה יכולה לשחרר אותם ואז צריך לשפץ או להחליף גיר.

פורסם

ישנם מכוניות שבהן עושים החלפה חלקית. אצלי בסוייק מבקשים בפעם הראשונה ב 100 אלף ואחר כך כל 60 אלף. זאת לא החלפה מלאה אלא חלקית. במקום להחליף ב 60 כמו שביקשו החלפתי אחרי 100 אלף. יש בהחלט הבדל משמעותי בהתנהגות. כמובן שמן גיר מקורי בלבד של הונדה שתואם לדרישות.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
בתאריך 20.11.2025 בשעה 08:32, Mukah כתב:

אני עשיתי בפיגו 208 שלי שנת 2015 עכשיו עם 114 אלף, בכל מקרה אי אפשר לעשות החלפה מלאה, אבל תיקן את הקפיצות בגיר וכנראה יאריך את החיים של הגיר גם כן בלא מעט זמן. 

 

היי, עשית לבד? יש מדריך בבקשה? תודה

פורסם

בAL4 למרות שהיצרן קורא לזה קופסה ללא פתיחה בפועל כולם מחליפים שמן בסביבות ה 100K ואפילו לפני

לגבי הדרכה זכור לי שנתקלתי במדריך של איציק נ. אבל זה בגדול יחסית פשוט רק צריך בוקסה ריבועית 8 מ"מ כמיטב המסורת הצרפתית

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אוהו, פתחת כאן דילמה שאנשים מתערבבים איתה מאז שהמציאו גלגלי שיניים בתוך קופסא.

כמובן שכל נוזל סיכה מאבד יכולות ככל שהוא עובד, ומתחמם, ואפילו בתוך סביבה סגורה הוא קצת מתחמצן. 

הענין הוא שגם הקלאצ'ים של היאריס שלך כבר ראו ימים טובים יותר, ואם הגיר עובד טוב, אז יתכן שזה בין השאר בזכות טינופת ושמן שרוף שהתמצק ושומר שם על העניינים יציבים (גם נזילות קלות לפעמים נסתמו ככה). 

לכן מומלץ מקסימום להחליף חלקית מה שיוצא בגרביטציה, אפילו פעמיים, אבל לא לעשות פלאשינג אגרסיבי כמו שההגיון אומר. זה מחליף לך מקסימום 40% מהנפח.

באופן פרדוקסלי מה שהשמן שרוף יותר ככה יתכן שהוא חיוני שם ונחוצה זהירות, ומה שהוא טרי יותר סביר שאפשר להחליף בלי בעיה. גירים... 😧

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם (נערך)
בתאריך 22.11.2025 בשעה 20:19, גולדן191 כתב:

שלי 2014 עם 44K ק"מ ואני מתלבט אם צריך להחליף.. לא הוחלף מעולם, אין קפיצות בנסיעה עצמה כלל, רק טיפה אולי בהתחלה.. 

כנראה שיהיה בסדר להחזיק עד 60 אלף , אבל מן הסתם יותר בטוח מוקדם יותר.

אני לא עשיתי לבד, היה נראה לי מסובך מדי בעיקר כי אין לי בוקים וכלים כרגע, עלה 500ש"ח במוסך.

 

עריכה אחרונה על ידי gggg2
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

ואם מחליפים שמן גיר עדיף תמיד מקורי או אפשר חברה טובה כמו MOTUL שעומד בתקן? 

אני די בטוח שטויוטה קונים את השמן הזה מאיזה יצרן ומדביקים את השם שלהם על זה, אבל אולי אני טועה. 

עריכה אחרונה על ידי manwithcar
  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 26.11.2025 בשעה 15:04, manwithcar כתב:

ואם מחליפים שמן גיר עדיף תמיד מקורי או אפשר חברה טובה כמו MOTUL שעומד בתקן? 

אני די בטוח שטויוטה קונים את השמן הזה מאיזה יצרן ומדביקים את השם שלהם על זה, אבל אולי אני טועה. 

דווקא שזה מגיע לשמן גיר אני קונה אך ורק את המקורי של החברה. יש חלקים בגיר שרק שמן מקורי מתאים ואילו שימוש בשמן גנרי שמתאים לכמה סוגי מכוניות עלול לתפקד בצורה לא ראוייה. זה לא הוצאה רצינית. שמן גיר מקורי להונדה עולה באזור ה 100 שקלים לליטר וצריך בערך 3 ליטרים. שאתה מחלק 300 שקלים ל 60 אלף ק"מ זה בטל בשישים לעומת היתרון שתקבל בשימוש בשמן גיר מקורי שמתאים לתיבת הילוכים שלך.

 

  • אהבתי 1

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...