Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים ערב טוב,

אני מחפש כבר לא מעט זמן סיוויק האצבק עם נתונים טובים במחיר נורמלי וזה לא ממש הולך לי, בכל מקרה ראיתי היום סיוויק 2016 סדאן ורציתי לשאול כמה שאלות לגבי ההבדלים בין שני הסוגים, מלבד הדלת החמישית והכיסאות המתקפלים בהאצבק האם יש עוד הבדל בין שני הרכבים? האם זה באמת רק עניין של טעם או שבאמת יש הבדלים משמעותיים בין שני הסוגים? אשמח לקבל עזרה ממי שיודע ומבין בנושא, עוד משהו קטן שאני רוצה לשאול, זה נכון שלא כדאי לקנות מסוחר? (מה שראיתי זה של סוחר מחיפה), שמעתי שהמון סוחרים מחיפה ונתניה הם רמאים ושלא כדאי להתקרב אליהם, זה נכון או שזה רק סטיגמה ושטויות של אנשים? ואם החלטתי לצורך העניין לקנות מסוחר ואני גר במרכז והסחור מהדרום / צפון, אני צריך ליסוע אליו ולאחר מכן לחזור למרכז למוסך שלי לצורך בדיקה ואז שוב פעם ליסוע אליו כדי לסגור עסקה? ככה זה עובד? מתנצל מראש על השאלות אבל אני פשוט לא כ"כ מבין אז אני רוצה לדעת כמו שצריך איך הכל מתנהל, דרך אגב אני אציין שהרכב הוא לצורך שימוש לנסיעה לעבודה וחזרה (60 ק"מ כל יום), חשוב לי שיהיה רכב אמין שלא יעשה לי בעיות כל יומיים, האם הסיוויק זה הבחירה הנכונה עבורי? תודה מראש לעוזרים.

פורסם (נערך)

כל עוד מדובר במנוע 1.8 אז המכלולים המכניים זהים, וזה נטו עניין של העדפה.

 

לא מומלץ לקנות מסוחרים באופן כללי, ובמיוחד בנתניה.

עריכה אחרונה על ידי שחר 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם (נערך)

זה מאוד משתנה עם השנים.

באופן כללי בניגוד לרוב היצרנים אצלם אלו שתי גרסאות מרכב של אותו רכב בסיוויק זה אחרת.

במזדה לדוגמא הסדאן וההאצבק חוץ מהמבנה הכל זהה. וגם במבנה הרבה דומה. גם בסלון דומה עד זהה.

בסיוויק יש הבדלים משמעותיים. ההאצ'בק לאורך מספר דורות יוצרה בברטניה וזה רכב די שונה מהסדאן. ומכוון לשווקים אחרים.

באופן כללי ההאצ'בק מעט איכותית יותר כי מכוונת לשוק האירופי. הסלון גם די שונה. אין לי היכרות אישית עם הסדאן. 

בדור 9 (2012-2016) המנועים והגיר היו זהים (או לכל הפחות מאוד דומים) כשרוב הרכב שונה 

בדור 10 (2017-2021) ההבדלים משמעותיים עוד יותר כשההאצבק עם מנועי טורבו (1.0 או 1.5) וגיר רציף והסדאן עם מנוע 1.6 אטמוספרי וגיר אוטומטי "רגיל". בסדאן מערכת הנעה מיושנת וחלשה בהרבה. אבל כנראה אמינה ועמידה יותר.

 

בקיצור, רכבים די שונים עם שם דומה ולעיתים מערכת הנעה זהה.

 

באופן כללי הסיוויק רכב אמין למעט דור 10 עם מנוע 1.0 טורבו קטסטרופלי. אם אמינות בראש סדר העדיפות שלך אז כנראה בדור 10 עדיפה הסדאן. כי זו טכנולוגיה פשוטה ומוכחת. בדור 9 אני לא חושב שיש הבדלי אמינות בין הסדאן להאצ'בק.

 

ה 1.5 סובל מצורך בהחלפה תדירה של השמן.  

 

אחרי שכתבתי אני רואה שהתייחסת ל 2016. כמו שכתבתי בעצמי וכמו ששחר כתב, בדור הזה אין הבדלי אמינות. באופן כללי רכב אמין מאוד. לי אישית בהאצ'בק היתה בעיה רצינית במנוע אבל זה לא היה מייצג. והיבואן ספג את התיקון ללא עלות הרבה אחרי תום האחריות

 

יש מה לחשוד שרכב אמין ומבוקש כזה מגיע לסוחר. לבדוק היטב

 

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
פורסם
לפני 30 דקות, שחר 1 כתב:

כל עוד מדובר במנוע 1.8 אז המכלולים המכניים זהים, וזה נטו עניין של העדפה.

 

לא מומלץ לקנות מסוחרים באופן כללי, ובמיוחד בנתניה.

 

לפני 30 דקות, razi_pazi כתב:

זה מאוד משתנה עם השנים.

באופן כללי בניגוד לרוב היצרנים אצלם אלו שתי גרסאות מרכב של אותו רכב בסיוויק זה אחרת.

במזדה לדוגמא הסדאן וההאצבק חוץ מהמבנה הכל זהה. וגם במבנה הרבה דומה. גם בסלון דומה עד זהה.

בסיוויק יש הבדלים משמעותיים. ההאצ'בק לאורך מספר דורות יוצרה בברטניה וזה רכב די שונה מהסדאן. ומכוון לשווקים אחרים.

באופן כללי ההאצ'בק מעט איכותית יותר כי מכוונת לשוק האירופי. הסלון גם די שונה. אין לי היכרות אישית עם הסדאן. 

בדור 9 (2012-2016) המנועים והגיר היו זהים (או לכל הפחות מאוד דומים) כשרוב הרכב שונה 

בדור 10 (2017-2021) ההבדלים משמעותיים עוד יותר כשההאצבק עם מנועי טורבו (1.0 או 1.5) וגיר רציף והסדאן עם מנוע 1.6 אטמוספרי וגיר אוטומטי "רגיל". בסדאן מערכת הנעה מיושנת וחלשה בהרבה. אבל כנראה אמינה ועמידה יותר.

 

בקיצור, רכבים די שונים עם שם דומה ולעיתים מערכת הנעה זהה.

 

באופן כללי הסיוויק רכב אמין למעט דור 10 עם מנוע 1.0 טורבו קטסטרופלי. אם אמינות בראש סדר העדיפות שלך אז כנראה בדור 10 עדיפה הסדאן. כי זו טכנולוגיה פשוטה ומוכחת. בדור 9 אני לא חושב שיש הבדלי אמינות בין הסדאן להאצ'בק.

 

ה 1.5 סובל מצורך בהחלפה תדירה של השמן.  

 

אחרי שכתבתי אני רואה שהתייחסת ל 2016. כמו שכתבתי בעצמי וכמו ששחר כתב, בדור הזה אין הבדלי אמינות. באופן כללי רכב אמין מאוד. לי אישית בהאצ'בק היתה בעיה רצינית במנוע אבל זה לא היה מייצג. והיבואן ספג את התיקון ללא עלות הרבה אחרי תום האחריות

 

יש מה לחשוד שרכב אמין ומבוקש כזה מגיע לסוחר. לבדוק היטב

 

תודה חברים, למען האמת אני לא מצליח להבין משהו... אם אני לוקח את הרכב לבדיקה והכל בסדר למה לא לקנות בעצם מסוחר? מן הסתם המחיר יהיה יותר גבוה אבל מלבד המחיר מה אני מפספס? זה באמת כזה גרוע לקנות מהם?

פורסם

הרבה פעמים הרכבים שמגיעים לסוחרים אלה נבלות.

למשל רכבים שעברו תאונה רצינית (אבדן להלכה נניח) ותוקנו בצורה חאפרית (כיאה למדינת החאפר).

 

גם זיופי קילומטראז' זה דבר נפוץ אצל סוחרים כאלה...

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם
לפני 35 דקות, שחר 1 כתב:

הרבה פעמים הרכבים שמגיעים לסוחרים אלה נבלות.

למשל רכבים שעברו תאונה רצינית (אבדן להלכה נניח) ותוקנו בצורה חאפרית (כיאה למדינת החאפר).

 

גם זיופי קילומטראז' זה דבר נפוץ אצל סוחרים כאלה...

אני מבין, אבל הכל אפשר לבדוק בבדיקה אז מה הטעם? כיאלו מי שלוקח בלי בדיקה הוא טיפש, אבל אם בכל מקרה אני עושה בדיקה והכל בסדר למה לא לקנות בעצם? חוץ מהמחיר שמן הסתם יהיה גבוה יותר

פורסם

לא הכל אפשר לבדוק בבדיקה. רחוק מזה.

 

תמיד כדאי לבדוק גם תיעוד טיפולים (שכולל קילומטראז') ועוד. תציץ במדריכי הקניה בפורום.

 

לי אין ניסיון עם סוחרים פרטיים קטנים. אבל חכמת ההמונים כאן סוברת שחלק מהתמחותם היא מציאת קונים לרכבים בעייתיים שמוכרים פרטיים לא מצליחים למכור וגם שמגרשים גדולים כלל לא מנסים למכור.

 

כנראה שהזהירות מחייבת ספקנות רבה לגבי כל פרט לא מאומת

  • אהבתי 1
פורסם
Just now, razi_pazi כתב:

לא הכל אפשר לבדוק בבדיקה. רחוק מזה.

 

תמיד כדאי לבדוק גם תיעוד טיפולים (שכולל קילומטראז') ועוד. תציץ במדריכי הקניה בפורום.

 

לי אין ניסיון עם סוחרים פרטיים קטנים. אבל חכמת ההמונים כאן סוברת שחלק מהתמחותם היא מציאת קונים לרכבים בעייתיים שמוכרים פרטיים לא מצליחים למכור וגם שמגרשים גדולים כלל לא מנסים למכור.

 

כנראה שהזהירות מחייבת ספקנות רבה לגבי כל פרט לא מאומת

הבנתי, המגרש טוען שיש היסטוריית טיפולים וזה מה שהוא כותב "הרכב יד שניה פרטית שמורה כחדשה ומטופלת בזמן במוסך מורשה מאישה מבוגרת רכב חסכוני ביותר ללא תקלות ומתחייב בבדיקה ומתחייב על הקילומטרים לרצינים בלבד", אז שווה לבדוק

פורסם (נערך)

שיטען מה שהוא רוצה.

את הרוב אין לך איך לבדוק.

את היסטוריית הטיפולים כן יש לך איך לבדוק. תתחיל שם.

 

רישיונות עבר וניירת טיפולים מאפשרת לראות שהקילומטראז הגיוני.

 

אני לא יודע מה זה אומר לרציניים בלבד.... לסוחר יש קריטיריון אחד בלבד ביחס לקונים. אנשים עם כסף לקנות את הרכב.

 

גם אצל מוכרים פרטיים הפרסום "לרציניים בלבד" לא שווה הרבה. אולי אצלכם הכוונה היא לצמצם בלבולי שכל בטלפון

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...