Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיני או סופר מיני תקציב 40-50K


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מחפש לקנות רכב יד שנייה כאוטו יחיד במשפחה (זוג+ילד)  שיסע בממוצע 10,000 ק"מ בשנה (70% עירוני, 30% בינעירוני).

התקציב הוא 40K-50K, רצוי קרוב יותר ל40K כי אני רוצה להשאיר מרווח לתיקונים/יישור קו/הפתעות.

כרגע נוסע על פיג'ו 2008 שנת 2014 ורוצה לעבור לרכב שיהיה קטן יותר (הילד גדל, אין כבר צורך בבגאז' גדול לעגלה עם אמבטיה ועוד).

שמתי עין על מספר דגמים של רכבים קטנים (פיקנטו, ספארק, i10) ובתקציב הזה נראה שגם השנתונים טריים יחסית (2017-2020) והייתי רוצה להישאר בטווח הזה ולא לרדת בשנים.
דגמים שפסלתי: אייגו, סיטיגו, סיאט מי  - קטנות מידי, מיקרה - אולי בחלק מההיבטים הרכב טוב אבל הוא פשוט לא עושה לי את זה

מספר שאלות שאשמח לקבל עליהם תשובה שתעזור לי לקבל החלטה:

1. אני מאוד מתלבט אם ללכת עם רכב שהוא מיני או סופר מיני, נכון לעכשיו הילד בכיסא בטיחות שיכול לגרום לצפיפות בשורה האחורית וגם בגאז' מאוד קטן אבל מצד שני, אני קונה את האוטו לטווח ארוך מאוד וכיסא הבטיחות ועגלות וכו' זה זמני, הסתכלתי על מספר אופציות בקטגוריית סופר מיני (איביזה-ידנית, קליאו, i20) והרכבים קרצו לי בעיקר בגלל הנראות שלהם. האם יש סופר מיני ממה שציינתי או אחר שתוכלו להציע שיהיה בתקציב ויותר כדאי מרכבי המיני? מאיזה דגמים או שנתונים להיזהר?

2.במידה ובכל זאת כדאי לי ללכת עם רכב מיני, אשמח לשיתוף חוויות ממשפחות בגודל דומה שהשתמשו ברכב מיני כלשהו ואם זה צפוף מאוד. אנחנו בד"כ נורא צנועים בדברים שלוקחים איתנו במידה ויוצאים לטייל לדוגמא, ומאחר והאישה תשב בשורה האחורית עם הילד, חשבתי להשתמש במושב ליד הנהג גם כן בתור מקום לשים תיקים וכו' 

 

דברים שחשובים לי ברכב: אמינות (לייתר דיוק, חוסר מחלות - אני מאוד פדנט בכל מה שקשור לרכבים שלי ומתחזק אותם באכפתיות לכן כשאני אומר אמינות הכוונה שכול עוד האוטו מטופל כמו צריך לא אמורות לצוץ בעיות חריגות), זמינות חלפים, צריכת דלק

Nice to have: מערכת מולטימדיה עם תמיכה בAndroid Auto, קרוז קונטרול

דברים שפחות חשובים: בידוד רעשים, רמת נוקשות של מתלים (בסך הכל רמת הכבישים בארץ יחסית בסדר, אז לא נותן לזה משקל יותר מידי)

 

עריכה אחרונה על ידי Rioda
פורסם

לעניות דעתי התקציב שלך לא כל כך מתאים לציפיות שלך. אם הרכב הקיים תקין - אני הייתי דוחה את ההחלפה וחוסך עוד קצת.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

לנו יש מיצובישי ספייס סטאר שגם הילד שלנו גדל איתה, בהתחלה לא הכי נוח בגלל חוסר מקום לעגלה וסל קל שתופס מקום, בהמשך יותר טוב עם טיולון שהוא קטן יותר ומושב בטיחות ובהמשך עם מושב הגבהה בכלל אין בעיה.

אז אם מיני ספארק אופציה טובה וזריזה.

אם סופר מיני ידנית, איביזה אכן אופציה טובה, הייתי בודק גם רנו קליאו או דאציה סנדרו סטפוואי.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 48 דקות, Rioda כתב:

מחפש לקנות רכב יד שנייה כאוטו יחיד במשפחה (זוג+ילד)  שיסע בממוצע 10,000 ק"מ בשנה (70% עירוני, 30% בינעירוני).

התקציב הוא 40K-50K, רצוי קרוב יותר ל40K כי אני רוצה להשאיר מרווח לתיקונים/יישור קו/הפתעות.

כרגע נוסע על פיג'ו 2008 שנת 2014 ורוצה לעבור לרכב שיהיה קטן יותר (הילד גדל, אין כבר צורך בבגאז' גדול לעגלה עם אמבטיה ועוד).

שמתי עין על מספר דגמים של רכבים קטנים (פיקנטו, ספארק, i10) ובתקציב הזה נראה שגם השנתונים טריים יחסית (2017-2020) והייתי רוצה להישאר בטווח הזה ולא לרדת בשנים.
דגמים שפסלתי: אייגו, סיטיגו, סיאט מי  - קטנות מידי, מיקרה - אולי בחלק מההיבטים הרכב טוב אבל הוא פשוט לא עושה לי את זה

מספר שאלות שאשמח לקבל עליהם תשובה שתעזור לי לקבל החלטה:

1. אני מאוד מתלבט אם ללכת עם רכב שהוא מיני או סופר מיני, נכון לעכשיו הילד בכיסא בטיחות שיכול לגרום לצפיפות בשורה האחורית וגם בגאז' מאוד קטן אבל מצד שני, אני קונה את האוטו לטווח ארוך מאוד וכיסא הבטיחות ועגלות וכו' זה זמני, הסתכלתי על מספר אופציות בקטגוריית סופר מיני (איביזה-ידנית, קליאו, i20) והרכבים קרצו לי בעיקר בגלל הנראות שלהם. האם יש סופר מיני ממה שציינתי או אחר שתוכלו להציע שיהיה בתקציב ויותר כדאי מרכבי המיני? מאיזה דגמים או שנתונים להיזהר?

2.במידה ובכל זאת כדאי לי ללכת עם רכב מיני, אשמח לשיתוף חוויות ממשפחות בגודל דומה שהשתמשו ברכב מיני כלשהו ואם זה צפוף מאוד. אנחנו בד"כ נורא צנועים בדברים שלוקחים איתנו במידה ויוצאים לטייל לדוגמא, ומאחר והאישה תשב בשורה האחורית עם הילד, חשבתי להשתמש במושב ליד הנהג גם כן בתור מקום לשים תיקים וכו' 

 

דברים שחשובים לי ברכב: אמינות (לייתר דיוק, חוסר מחלות - אני מאוד פדנט בכל מה שקשור לרכבים שלי ומתחזק אותם באכפתיות לכן כשאני אומר אמינות הכוונה שכול עוד האוטו מטופל כמו צריך לא אמורות לצוץ בעיות חריגות), זמינות חלפים, צריכת דלק

Nice to have: מערכת מולטימדיה עם תמיכה בAndroid Auto, קרוז קונטרול

דברים שפחות חשובים: בידוד רעשים, רמת נוקשות של מתלים (בסך הכל רמת הכבישים בארץ יחסית בסדר, אז לא נותן לזה משקל יותר מידי)

 

קודם כל קח בחשבון שכל הרכבים ירגישו לך כמו ירידה משמעותית ברמה ובאיכות חיים.

אם אתה שואל אותי הייתי הולך בכלל לכיון של הונדה סיויק האצבק דור 9, וזה כבר ישרת אותך לשנים רבות קדימה בלי כאב ראש והרכב מספיק איכותי.

מבחינת גודל חיצונית הוא יהיה פלוס מינוס דומה ל2008 שלך, אבל הרבה יותר מרווח בפנים בכל זאת זה קלאס אחד מעל.

*חוץ מזה שמבחינת אמינות אין מה להשוות, ה2008 מגיעה עם מנוע שהוא פצצה מתקתקת אז זה רק שאלה של זמן שם.

 

אם זה גדול מידי אז חושב שעדיף ללכת לכיון של סופר מיני(אם פסלת אייגו וסיטיגו לדעתי יש טעם לפסול את כל הקטגוריה) כמו איביזה(עדיף 1.0) או קליאו(עדיף 0.9 בלבד), יונדאי קיה לא הייתי נוגע, הונדה גאז או יאריס גם אופציות אבל לדעתי האיביזה ערך לכסף יותר טוב מיאריס למשל(גאז היא קטגוריה בפני עצמה אז צריך לקחת אותה בחשבון אם היא עונה על הצורך)

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם
לפני שעה, ik3 כתב:

ה2008 מגיעה עם מנוע שהוא פצצה מתקתקת אז זה רק שאלה של זמן שם

אני לא יודע אם מדובר בידני או אוטומט, אבל אם זה אוטומט אז מדובר במנוע 1.6 אטמוספרי, שהוא די אמין.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם
לפני שעה, zvit כתב:

לעניות דעתי התקציב שלך לא כל כך מתאים לציפיות שלך. אם הרכב הקיים תקין - אני הייתי דוחה את ההחלפה וחוסך עוד קצת.

קיבלתי, הרכב כמובן תקין לכן אני לא ממהר עם זה ומנסה לעשות פה את הסקר שוק שלי לפני. אני לא חושב שציינתי איזשהם ציפיות מטורפות, או שאולי לא ניסחתי את זה מספיק טוב, בסופו של דבר מה שהכי חשוב זה שהאוטו יהיה אמין וייתן עבודה למשך זמן ארוך תחת טיפול תקין ולקבל קצת שיתוף חוויות מאנשים שהיו סיטואציה דומה.
סיקרנת אותי אבל, איזה תקציב היית מציע ואילו דגמים?

 

לפני שעה, yulianx כתב:

לנו יש מיצובישי ספייס סטאר שגם הילד שלנו גדל איתה, בהתחלה לא הכי נוח בגלל חוסר מקום לעגלה וסל קל שתופס מקום, בהמשך יותר טוב עם טיולון שהוא קטן יותר ומושב בטיחות ובהמשך עם מושב הגבהה בכלל אין בעיה.

אז אם מיני ספארק אופציה טובה וזריזה.

אם סופר מיני ידנית, איביזה אכן אופציה טובה, הייתי בודק גם רנו קליאו או דאציה סנדרו סטפוואי.

איך הספייס סטאר באמת?

 

לפני שעה, ik3 כתב:

קודם כל קח בחשבון שכל הרכבים ירגישו לך כמו ירידה משמעותית ברמה ובאיכות חיים.

אם אתה שואל אותי הייתי הולך בכלל לכיון של הונדה סיויק האצבק דור 9, וזה כבר ישרת אותך לשנים רבות קדימה בלי כאב ראש והרכב מספיק איכותי.

מבחינת גודל חיצונית הוא יהיה פלוס מינוס דומה ל2008 שלך, אבל הרבה יותר מרווח בפנים בכל זאת זה קלאס אחד מעל.

*חוץ מזה שמבחינת אמינות אין מה להשוות, ה2008 מגיעה עם מנוע שהוא פצצה מתקתקת אז זה רק שאלה של זמן שם.

 

אם זה גדול מידי אז חושב שעדיף ללכת לכיון של סופר מיני(אם פסלת אייגו וסיטיגו לדעתי יש טעם לפסול את כל הקטגוריה) כמו איביזה(עדיף 1.0) או קליאו(עדיף 0.9 בלבד), יונדאי קיה לא הייתי נוגע, הונדה גאז או יאריס גם אופציות אבל לדעתי האיביזה ערך לכסף יותר טוב מיאריס למשל(גאז היא קטגוריה בפני עצמה אז צריך לקחת אותה בחשבון אם היא עונה על הצורך)

תראה, אני מבין לחלוטין שאלה מכוניות זולות מסיבה, ואיכות הפלסטיק אולי לא תיהיה דומה ואולי המושב יהיה קצת פחות רך, כול אלה דברים שאני מוכן לחיות איתם. אני יעריך טיפה יותר מודרניות ברכב ואמינות מאשר פלסטיקה באיכות קצת יותר טובה או עוד כמה סנטימטרים בשמאל וימין בסלון או שיש משהו אחר שאני לא לוקח בחשבון?

אגב אני מניח שאתה מתייחס למנוע 1.2 פיורטק בהערה על הפיג'ו, אצלי הוא אטמוספרי 1.6 מעבר לתיקון מספר דברים שירשתי מהבעלים הקודמים, לא היו שום בעיות מיוחדות (בבעלותי קרוב ל3 שנים).
קיבלתי את ההמלצה על האיביזה.

 

פורסם

הספייס רועשת במאמץ ורוכנת בפניות יותר מהממוצע.

מנגד חסכונית מאוד ואמינה, אנחנו רכשנו חדשה ב 2014, כרגע עם קצת מעל 200 אלף ק״מ, עם אמינות טובה למעט צריכת שמן של ליטר ל 4/5 אלף.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אנסה שוב חהסביר את הרציונל העומד מאחורי מה שכתבתי:

 

יש לך רכב תקין בן 11 שנים שערכו בשוק כ-15000 ש"ח. אתה רוצה להוסיף עוד 25000 ש"ח ולא ברור לי מה תקבל בתמורה שישדרג אותך משמעותית - זה כמו לזרות כסף לרוח - לא תשדרג את עצמך בכלום.

הרכב שלך הגיע לערך שממנו אין משמעות לירידת ערך שהיא בדרך כלל העלות המשמעותית באחזקת רכב. אתה לא נוסע המון כך שחסכון בדלק לא יביא חסכון משמעותי, כך שגם אם יהיו לך תיקונים פה ושם העלות למעשה תהיה נמוכה מרכישה של רכב צעיר ב-4-5 שנים ללא שיפור משמעותי באיכות החיים עם הרכב. ככל שאתה יכול הייתי ממשיך להחזיק את הרכב הקיים, ומחליף אותו בהתקרבו לגיל רכב מיושן או כשאמינות תרד מאד.

  • אהבתי 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)
לפני 31 דקות, Rioda כתב:

קיבלתי, הרכב כמובן תקין לכן אני לא ממהר עם זה ומנסה לעשות פה את הסקר שוק שלי לפני. אני לא חושב שציינתי איזשהם ציפיות מטורפות, או שאולי לא ניסחתי את זה מספיק טוב, בסופו של דבר מה שהכי חשוב זה שהאוטו יהיה אמין וייתן עבודה למשך זמן ארוך תחת טיפול תקין ולקבל קצת שיתוף חוויות מאנשים שהיו סיטואציה דומה.
סיקרנת אותי אבל, איזה תקציב היית מציע ואילו דגמים?

 

איך הספייס סטאר באמת?

 

תראה, אני מבין לחלוטין שאלה מכוניות זולות מסיבה, ואיכות הפלסטיק אולי לא תיהיה דומה ואולי המושב יהיה קצת פחות רך, כול אלה דברים שאני מוכן לחיות איתם. אני יעריך טיפה יותר מודרניות ברכב ואמינות מאשר פלסטיקה באיכות קצת יותר טובה או עוד כמה סנטימטרים בשמאל וימין בסלון או שיש משהו אחר שאני לא לוקח בחשבון?

אגב אני מניח שאתה מתייחס למנוע 1.2 פיורטק בהערה על הפיג'ו, אצלי הוא אטמוספרי 1.6 מעבר לתיקון מספר דברים שירשתי מהבעלים הקודמים, לא היו שום בעיות מיוחדות (בבעלותי קרוב ל3 שנים).
קיבלתי את ההמלצה על האיביזה.

 

נכון התכוונתי לפיורטק בנוגע לפיגו לא ידעתי שה2008 מגיע גם עם הפרינס בכל מקרה זה לא הדגם המוצלח שלו אבל הוא לא סרטן כמו מה שהיה לפניו ניתן לו את זה.

רכבי מיני אתה יכול לצפות לרמה של רכבים משנות ה90 פחות או יותר, לפעמים זה נותן מראית עין של משהו יותר אבל קצת הסתכלות ואתה מבין שמדובר במראית עין בלבד.

עכשיו זה מגיע עם שני דברים לטוב ולרע, לרוב רובם בנויים בטכנולוגיות מאוד מיושנות ומינימום בהכל ככה שלרוב האמינות היא סהכ ממש סבבה כי הכל דיי בדוק ושמים מינימום דברים שיכולים להתקלקל.

 

במצבך הכיוונים שהייתי הולך עליהם הם סיוויק או מאזדה 3(דור 3) האצבק, במיוחד אם אתה מתכון להחזיק את הרכב לאורך זמן, פשוט רכבי מיני למיניהם ירגישו כמו מתקן עינויים שכזה, גילוי נאות אני מחזיק ברכב מיני בסגנון וסהכ מרוצה ממנו מאוד, אבל זה דורש תיאום ציפיות מהדרישות שלך מהרכב ומההקרבות שאתה מוכן לתת.

כרכב שהוא יותר נקרא לזה (rounded) הייתי הולך על אחת מהשניים למעלה(למה לא קורולה אישית קצת פחות אוהב וגם היא סדאן בשנים האלו למיטב זכרוני מה שמוסיף לאורך הרכב פרט לזה מדובר ברכב נהדר)

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...