Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סמארט #1 - חוויות ראשונות אחרי 1,000 ק"מ


Yellow Engine

פוסטים מומלצים

מודה שכל פעם שאני נוסע ונתקל באחת אני לרגע חושב שיצאה לשוק מולטיפלה 2025.

image.thumb.jpeg.985f80e8815704b2dc2cb1811401b4a4.jpeg

 

וברצינות - זה רכב חמוד ומיוחד בסה"כ החבילה לא רעה. ציינת פה מספר דברים לחיוב וגם פחות שהרגשתי בעצמי בנסיעה של מספר דקות שעשיתי עליו, אבל מה שאותי הטריד זה תגובת דוושת הבלם שהיתה לא אחידה בעליל על גבול משהו לא תקין ברכב. אך בעליו טען שככה הוא מתנהג ומתרגלים..

 

תתחדש ותהנה מהרכב :)

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעלבתי בשם הרכב שלי.... מה זה, זה אחד המכוערים בהיסטוריה, איך אתה משווה  🤭

באמת קטע עם הבלמים. ותודה  🙏

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יש דמיון, מדובר בעיצוב קופסתי רבוע בשני המקרים, עם דגש על מרחב פנים. ולא צריך לדפוק ראש בקיר בתסכול, המולטיפלה, למרות הסטיגמה, היא אוטו מקסים לטעמי ובעיקר פרקטית ללא תחרות, המון מקום ברכב קצר יחסית, שישה מושבים, ראות פנטסטית בשל שטח חלונות ענק וכמובן ובנובע תחושה אורירית. אין כאלה דברים היום, גם לא בחשמליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה. התרשמתי ראשונית שמבחינת איכות הרכבה, חומרים, בידוד רעשים/ויברציות ואיכות הנסיעה מדובר במרצדס לייט יותר מאשר ברכב סיני משופר. מה התחושה שלך בנושא עד כה?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Derish כתב:

תודה על הסקירה. התרשמתי ראשונית שמבחינת איכות הרכבה, חומרים, בידוד רעשים/ויברציות ואיכות הנסיעה מדובר במרצדס לייט יותר מאשר ברכב סיני משופר. מה התחושה שלך בנושא עד כה?

 

האמת שאין לי המון ניסיון עם סיניות אחרות. מדי פעם עושה נסיעות קצרות בעבודה עם רכב החברה - atto3 וזהו. אם הכוונה ב"רכב סיני" היא למשהו זול ולא מוגמר, זה לא המצב. הרכב בנוי טוב ומרגיש מהודק ועם חומרים לרוב איכותיים.  מצד שני גם ניסיון במרצדס אין לי, וכמו שציינתי - הייתי מצפה לעבודה טובה יותר של המתלים ופחות טלטולים על מהמורות

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה, הייתי מאוד שמח לכמה מילים ממך לגבי הטענה ביתית בבית משותף וחניה רחוקה.

 

איך מבטחים את זה?

עלות משוערת ועד כמה הרכב נטען והחשמל בבית יציב בזמן הזה?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, בצד הלוגיסטי:

 

כפי שאמרתי, החנייה רחוקה מהבניין. זה מצריך הנחת כבלים מארון החשמל הביתי (אני בקומה שנייה, הבנתי שבקומות גבוהות זו כבר בעיה), דרך פיר החשמל והאלקטרוניקה, ואז בקומת הקרקע הטמנה שלהם מתחת לקרקע (השטח הצמוד לבניין והמשמש לחנייה בנוי מאבנים משתלבות) ועד לעמדת הטעינה. זו הרבה עבודה וזה הרבה כסף, משהו בטווח של 5 ספרות. למזלי יש בבניין חשמלאי שעוסק בזה ביומיום. הוא הכין תשתית, ואז חיבר כל דייר שרצה בכך (כרגע אנחנו ארבעה משתמשים) וזה הוזיל משמעותית את העלות לכדי 4,500 אלף ש"ח. זה לא כולל עמדת טעינה 1,500-2,000 ש"ח - ועוד דמי התקנה, וכן תשלום לחשמלאי בודק שיאשר את כל הקונסטרוקציה (עוד 1,000-1,500 ש"ח). סיפור ארוך, את האמת שלא הייתי ממליץ למי שבמצב שלי, אלא רק לבעלי בית פרטי או לפחות מי שהחנייה שלו קרובה לבניין.

הרכב שלי יכול לקבל טעינה של 22KW (בניגוד לרוב החשמליות הפופולריות שזה 11KW) ולכן רכשתי עמדת טעינה בהתאם - הבעיה שהלוח הביתי לא עומד בקצב כזה, אלא אם כן אתה מחליף את הלוח באמצעות חב' החשמל, עניין של עוד כמה אלפי שקלים. אז לא עשיתי את זה, אלא פשוט הגבלתי באמצעות האפליקציה של העמדה את הטעינה לסביב 12KW. כאן זה כבר עובד יפה מאוד, כבר הטענתי בשעות היום כשבמקביל הבית צרך חשמל כרגיל ואפילו דוד השמש דלק, ולא נרשמה נפילה או קפיצה של הפיוז הראשי. בקצב טעינה הזה, הסוללה עוברת מסביב 20% לטעינה מלאה תוך 4-5 שעות.

לגבי הביטוח - האמת היא שנפל עליי שבוע לחוץ במיוחד של קבלת הרכב ועמדת הטעינה ועיסוק ברכב נוסף בבית, וכל מה שעשיתי בנושא היה שיחת טלפון לחברה שאני עושה אצלה ביטוח דירה, ולהוסיף עמדת טעינה. אני אפילו לא זוכר כמה זה עלה, ומה בדיוק הביטוח מכסה. אני מניח שמה שקשור בארון חשמל מבוטח בכל מקרה בביטוח הדירה הרגיל. בקיצור,  אני באמת צריך לבדוק את זה.

  • אהבתי 1

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסבר בנושא תשתית הטעינה.

מעניין שכתבת שהגבלת את ה טעינה ל 12kw. כמה זרם מקסימאלי כל פאזה אצלך בבית?
3 פאזות עם 40A כל אחת? שואל כי מרבית הדירות בארץ הם 3 פאזות עם 25A לפאזה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לענות, למרות שאני ממש חלש בענייני חשמל:

צודק, גם לי בבית יש תלת פאזי 3X25. לצורך טעינה ביתית, מתקינים לך בארון החשמל לוח נפרד לטעינה בלבד, בסמוך לשעון החשמל הביתי, והוא מתחבר בלעדית לעמדת הטעינה בחוץ. התקינו לי פאזה עם מתח של 20A אאל"ט.

כפי שאמרתי, בנסיון להטעין את הרכב בצריכה של 22KW כפי שהוא מסוגל - העומס היה גדול והמתג קפץ (של פאזת הטעינה בלבד, לא של שאר הבית - בבית המשיכה אספקת חשמל סדירה!).

הבנתי שלשדרג לפאזות עם יותר מתח זה סיפור גם בירוקרטי וגם די יקר, ולכן הסתפקתי בפתרון של שליטה בטעינה באמצעות האפליקציה.

שוב, אני מתנצל אם לא דייקתי או ערבבתי מושגים  🤭

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוודא נזק לצד שלישי במקרה הזה חניון הבנין ותבדוק מול וועד הבית אם יש צורך להוסיף לביטוח הבנין עצמו.

אם הביטוח הפרטי שלך מכסה נזקים לצד שלישי בעקבות מקרה טעינה תבדוק עד איזה סכום.

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.1.2025 בשעה 12:38, Yellow Engine כתב:

היי,

 

אז הגיע הזמן להתחדש. בבואי לבחור רכב חדש, השיקול היה שזהו רכב כמעט רק לשימוש שלי - לנסיעות משפחתיות יש רכב מהעבודה של אשתי. ולי מה שחשוב, זה בעיקר כוח זמין, נוחות ואמינות. אחרי בדיקת האופציות, גיליתי שרוב הדגמים הרלוונטיים נושאים בקירבם תיבות הילוכים "רגישות" נקרא לזה ככה, גיר רובוטי וגיר כפול וכל מה שסובל מתקלות ולא סובלני לנסיעה בפקקים. ואני לצערי נוסע הרבה מאוד בפקקים, למעשה יכול באמת ליהנות מהרכב רק בשעות מאוחרות או בסופ"שים. ומשם הדרך היתה קצרה לבחינת אפשרויות של רכב חשמלי, שבו הבעיה הזו לא קיימת.

אז התחלתי לבדוק. יש לי בעיה שאני לא אוהב לבחור רכבים שכל העדר בוחר, או כל חברות הליסינג משתמשות, חייב משהו קצת יותר ייחודי. צדה אותי הפלטפורמה של ג'ילי עליה בנויות זיקר, וולבו EX-30 וסמארט. הוולבו ירדה בגלל טווח מוצהר של פחות מ- 400 ק"מ, ובגלל הזנחת האבזור בגירסת הכניסה. בחנתי את הזיקר, מצאה חן בעיניי אבל קצת חששתי מהמותג החדש, וגם באיזשהו שלב של המו"מ קיבלתי תחושה שהם לא מתאמצים לסגור עסקה. אז נשארנו עם הסמארט #1, והתקדמנו עד לרכישה.

יש הרבה מה לספר על כל הקטע של טעינה ביתית - אני גר בבניין משותף, עם חניה פרטית אבל קצת רחוקה (20 מטר בערך מהבניין). אז אחסוך כאן את הסאגה והפרוצדורות, אולי נכתוב על זה בשרשור אחר. ובינתיים נתמקד ברכב עצמו.

חיצונית:

אי אפשר להתבלבל בינו לבין חשמליות אחרות. הוא בהחלט מבודל, ומכאן אפשר לאהוב את העיצוב עם הגג שמשתפל אחורה באופן ייחודי, או לא לאהוב. בעיניי מאוד מצא חן. מה שכן, ראיתי שאם הגג בצבע המרכב זה הרבה פחות נאה ומרשים מאשר שילוב צבעים. אני בחרתי בגג שחור וצבע כסוף, ואני יכול לבשר לכם שכמי שחולה על ניקיון הרכב - כסוף זה הצבע שהכי פחות ניכר עליו הלכלוך. על רכב שחור האבק נראה לבן-אפור, על רכב לבן האבק נראה שחור-חום. הכסוף מסווה את הלכלוך, עד השטיפה הקרובה  😊

מנוע וסוללה:

הרכב שוקל כמעט 2 טון, אבל הוא טס יפה מאוד קדימה עם תאוצות טובות לעקיפה, בקטע הזה אין תלונות. תחושת הכוח מורגשת וזמינה בכל שלב. הטווח המוצהר הוא 420 ק"מ, במציאות אנחנו מדברים על סביב 380 ק"מ לטעינה.

נוחות:

הרכב מרווח ונוח מאוד, מרגיש תמיכה טובה מהכסא לגבי הדואב. הקונסולה המרכזית נוחה לא רק עם תאי האחסון, אלא גם כמשענת יד... אין מה לכתוב לגבי כפתורי התפעול - כי בקושי יש כאלה. הרוב כמובן דרך המסך (תיכף נגיע). בידוד רעשים - בסה"כ בסדר, לא מדהים וגם לא שווה תלונות. בהזדמנות זו שאלה - מה הביג דיל בגג פנורמי?? כאילו - אני הנהג, לא ממש יכול להביט למעלה ולהנות משמיים בהירים כי אני נוהג, נכון? אז מה, רק הנוסעים נהנים? וגם - זה לא אותו דבר כמו גג נפתח או סאנרוף, שאתה יכול ליהנות מהאוויר. הראות טובה מכל הצדדים, בסך הכל הרכב מרגיש בשליטה טובה.

אבזור:

כצפוי מפרימיום טק, המון איבזור. לא אעבור על הכל, אהבתי בעיקר שיש טעינה אלחוטית, ושהפתיחה ונעילה של הרכב קורות אוטומטית וללא צורך לא במפתח ולא בשלט. הריפוד מרגיש איכותי, כנ"ל הדיפון בדלתות ובדשבורד, אבל חלקי הפלסטיק דווקא נראים פחות איכותיים. לגבי המסך - עשיתי את המתבקש, לקחתי זמן פנוי באחד מימי שישי והתחלתי לשחק בתפריטים עד שהגעתי לשליטה די טובה בהם (כמובן שתמיד לומדים דברים חדשים). יש ריבוי מצלמות שכמובן עוזר בניהוג, אבל מצד שני זה נראה כאילו כל פגיעת פח חלילה, תדפוק איזו מצלמה, שלא לדבר על מראות שכמובן סופגות מכות על ימין ועל שמאל.

בטיחות:

7 כריות ואיבזור ואמצעי בטיחות כמקובל. מצד שני, לפחות בהתחלה ולפני שהתחלתי לשחק עם ההגדרות, הרכב ציפצף בלי הפסקה עם התראות כמעט על כל דבר וזה חירפן - גם כשאתה חורג מהמהירות באותו כביש, וגם כשהוא חושב שאתה קרוב מדי לרכב חולף מהצד או אופנוע שחוצה אותך פתאום. שתי הנסיעות הראשונות היו אשכרה רצף התראות ארוך... ביטלתי חלק ולחלק התרגלתי. הבלמים עובדים היטב, ובכל זאת תחושה שקשה לי להסביר, כאילו מין "תיווך" בין הבלם לרכב, כאילו עוצמת הדריכה שלי לא תמיד משתקפת ולפעמים יוצא שאני לוחץ חזק מדי והרכב עושה קול של אי נחת מהמאמץ בבלימה...

התנהגות:

הרכב מוגדר כקרוסאובר, למרות שהישיבה לא גבוהה והמימדים לא גדולים במיוחד. ובקטע הזה, התחושה פחות טובה משהיתה לי במאזדה 3 שהחלפתי - הרכב לא אוהב דרכים משובשות, לא מעלים אותם ואתה מקפץ איתו על מהמורות. הניהוג די מושפע מהגדרות הבטיחות (בקרת סטייה בעיקר), אני צריך למצוא הזדמנות לבטל אותן ולנסוע ביום פנוי בכביש פנוי ולבדוק פניות וסיבובים חדים.

וכמה תמונות לסיום:

20250104_103401.JPG

20241226_110750.jpg

20250104_103455.JPG

20250104_103515.JPG

תתחדש

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט בחירה מוצלחת, אחרי נסיעה על הרבה מהחשמליות הקיימות, אפשר לומר שהסמאט באמת בליגה אחרת.

 

אגב מעניין מה שכתבת שהרכב לא מחבב מהמורות מוזר לי, ברכב שנסעתי איתו דווקא הייתה נסיעה חלקה למרות הכבישים המשובשים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...