Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן סי 5 איירקרוס - תקלה במכ"מ לשמירת מרחק (לאחר תאונה)


yuvalganim
מעבר לפיתרון נפתר ע"י קיורטוש אוטומוטיב,

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לפני כ-10 ימים עברתי תאונה, הייתה פגיעה בדלת נהג + כנף ואזור הג'נט השמאלי קידמי.

בוצעה עבודת פחחות וכו', וההתראה הזאת עדיין ממשיכה.

לאחר שמוסך ההסדר לא הצליח לאתר את מקור הבעיה,  הרכב נלקח למוסך מורשה סיטרואן באשדוד שיאבחן והוחלף חיישן (מציין לטובה את סיטרואן שהחליפו ובדקו ללא עלות כלל)

במוסך המורשה טוענים שכנראה משהו בחיבורים שנעשו בפחחות לקוי ושלחו אותי חזרה למוסך ההסדר.

האם מישהו יכול לתת טיפ איפה כדאי להסתכל יותר ומה בעצם מפעיל התראה שכזאת? אולי זה ייקצר תהליכים.

 

מדובר ברכב c5 air cross שנת 2020

תודה!

 

תקלה.jpg

עריכה אחרונה על ידי yuvalganim

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבנתי נכון, מוקד התאונה אינו בפגוש הקדמי. האם התקלה הופיע מייד עם קרות התאונה או רק לאחר תיקון הפחחות?

החלפת חיישן מכ"מ מחיייבת ביצוע תהליך כיול לאחר ההחלפה, עם כלים מיוחדים. האם בוצע כיול (למכ"מ הישן וכמובן גם לחדש)?

אם בוצע כיול, והוא נכשל, ייתכן שהסיבה נובעת מכך שהחיישן לא יושב טוב בגלל משהו שהתעקם ולא יושר כראוי. 

מה קודי התקלה שמופיעים בסריקת הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלה הופיע עם התאונה.

לא שאלתי איזה קוד תקלה מופיע, במוסך סיטרואן נאמר לי שייתכן וזה משהו בחיווט או בצמת חשמל. (ביום חמישי כשאשים את הרכב שוב במוסך אבקש מהם להגיד לי איזה קוד תקלה מופיע).

האם יש צמת חשמל שקשורה למכמ ועוברת באזור צד שמאל ליד הנהג (הצד שנפגע?) או אולי משהו בפגוש (שלא נפגע) ושווה לבדוק שם?

חשוב לציין שכל שאר החיישנים עובדים תקין - כולל חיישני מרחק, שטח מת במראות וכו

 

 

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

מחר אני אצלו ואעדכן!

אם אתה במקרה באזור פתח תקווה/אשדוד אשמח אפילו לקפוץ אליך בתשלום לפתור את זה.

לי יש תחושה חזקה שזה אכן המקרה

 

עריכה אחרונה על ידי yuvalganim

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.12.2024 בשעה 01:09, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ואיך מוסך דילר לא מודע שקיים COUNTER שאמורים לרסט אותו במקרה של "ארוע/תאונה" ?
הכי קל לזרוק, תפרקו חצי רכב :mm_tongue

בוא איתן לך טיפ, אולי תוך כמה דקות תפתור את הבעיה אם יש בהישג יד סורק נורמלי, לא מחייב DIAGBOX.
בשנה האחרונה בכמה ברלינגוים עם מנוע כמו שלך והיו מעורבים בתאונות קלות שהצריך פחחות, ולמזלם אותם מוסכים עובדים איתי, הבעיה נפתרה בכמה דקות.


וזה רק מחזק שזה גם מקרה שלך, אחרת יתר המערכות לא היו מתפקדות נכון, והייתה מקבל עוד הרבה קודים בעוד כמה מודולים.
הנה תיעוד ממקרים שזה עזר

B_1.thumb.jpeg.29f3501585672b0d2542b20a1cf1d120.jpeg

 

מוכר ? היה מלווה ב-DTC אחד במודול הזה
B_2.thumb.jpeg.8b53412d381ff344f00f3ff995d98f3d.jpeg

 

נכנסים ל-BSI, בוחרים SPECIAL FUNCTION-CONFIGURATION ומוצאים את זה 

B_3.thumb.png.a3eb19fa1142fd583bd2b5ed0998ccb5.png

 

לוחצים על זה....וואלה MAGIC...אולי :mm_cool:....תעדכן

 

שיחקת אותה! תודה רבה

הראית את זה למוסך והוא עשה בדיוק את זה ונפתר.

הוא לקח את הרכב למורשה סיטרואן שיחברו למחשב ואמר להם בדיוק מה לעשות.

תודה

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

MAGIC...מקווה חיבק או בירך אותך הפחח, חסכת לו הרבה כאב ראש/עבודה וזמן!

ללא ספק "נס חנוכה" מוקדם, שבפוקס אחרי כמה חודשים התחברתי לפורום וראיתי את השאלה שלך....פרו בונו חודשי ✔️

 

בתאריך 12.12.2024 בשעה 13:32, yuvalganim כתב:

הוא לקח את הרכב למורשה סיטרואן שיחברו למחשב ואמר להם בדיוק מה לעשות.

 WTF
אז בוא אגלה לך סוד, פעם ראשונה שהתבקשתי לפתור בעיה כזאת, זה היה לרכב ללא סימני פגיע !!!
אני לא גאון, בטח לא מכונאי/חשמלאי רכב קלאסי, פשוט אוטודידקט מושלם ויודע איך לגשת במהירות לחומר רפרנס ובכלל להבין מה הלוגיקה/רכיב שיכול להפעיל התראה כזאת. תוסיך לזה שלהבדיל מדילר ששם הציוד OEM מתממשק ישירות מול חומר טכני, ללא זה, הרבה יותר מסובך (לכן AI עוד הרבה שנים לא יהיה רלוונטי לטכנאים סטייל "גוגל/יוטיוב" חומר רפרנס אמיתי מזמן מאחורי קיר כסף, ש- OPEN AI לא לומד אותו רק את הטימטום האנושי) , אבל בהחלט אפשרי, רק צריך רצון והגיון בריא !!
מול הפרצוף של עובד לובינסקי היה TSB למקרה שלך 
Lighting of The Emergency Collision Alert System Warning Lamp and Display of The Message -Monitoring Radar Fault, Distance Control Functions Deactivated - TSB_D6AW01BMQ0_v8.pdf

 

אבל היי, לא יותר פשוט להגיד בטח הפחח עשה משהו לא נכון ? - נו לפחות אולי החליפו לך בחינם סתם חיישן, גם משהו.
עכשיו שתבינו לרכבי PSA היצרן פשוט בעיניי בטופ 5 בין יצרני לגאסי ביכולת הנגשה/חומר רפרנס ודרכי דיאגנוסטיקה בפלטפורמות שיש גישה אלייהם !

עכשיו נזכרתי שפתחתי לפני שנה דיון, סוג של "נבואת זעם" בקשר לרכבי צ'ינג צ'יאנג צ'יונג .אחרי שנה חייב להגיד לכם...הייתי עדין :mm_tongue
שם לא יהיה שום פרו בונו, כמעט 0 הנגשה חומר טכני/תמיכה אמיתית מצד היצרן (הכל נלמד ונצבר אינדיוידואלית ובסוד אצל עוסקים בתחום) ...אבל היי תמשיכו להלל את הפאר הסיני, ובכל דיון להתחיל להסביר עד כמה תעשיית הרכב הסיני זה העתיד (שבגדול זה נכון), אבל רק תזכרו "פרט שולי"....את הסיני מעיניין מקסימום לתת אחריות (שגם זה לא כזה נכון אלא יותר תלוי מי היבואן המקומי ועד כמה הוא נלחם מולם), דקה אחרי שיצא מאחריות, מבחינתם תקנה חדש, רואה את החברים שלי עובדי מוסך של יצרני לגאסי שלכוולם "העמיסו" כמה מותגי רכבי צ'ינג צ'יאנג צ'יונג (סיפרו לי את ההדרכה שעברו בסין ובארץ חלקם) איך מקללים (אשכרה שונאים את הסינים שבלתי אפשרי לעבוד מולם לרוב)  שהחזירו אותם שנות אור בתהליכי דיאגנוסטיקה וצורת הגשה של חומר טכני באנגלית קלוקלת וחאפרית  (אלו שבאמת מכבדים את עצמם, ולא סטייל המקרה של הדיון הזה, שגם אם יש את כל האמצעים, החומר האנושי הרס את הכל, אבל זה דיון בפני עצמו !) 
בקיצור כל "חולמי יד 2" (שבאמת יהיו במחירי שחיטה כי גם בארץ תיראו שירידת הערך תהיה מואצת) או בעלי רכב בסטטוס מסורב/סיים אחריות, תכינו הרבה גיובות ועצבי ברזל, ותשכחו מ-95%+ מוסכים כללים...שאת השם/דגם של רכבי צ'ינג צ'יאנג צ'יונג לא מצליחים לזכור/להגיד לי כאשר כל הזמן שואלים אותי טלפונית :mm_cool:

נ.ב.
בדיוק אתמול ישבתי ברכב כמו שלך, גם בציר 2019 עליה לכביש 01/2020

C5_1.thumb.jpeg.f989da15d07717e8f849e07b98bf27ef.jpeg

 

כל אחד והצרות שלו ...זאת "קלסיקה", אבל היי 195 אק"מ על מיכל מקורי לפי טענת הנהגת, הרכב במצב מעולה, בלי קירקושים, אפילו בלייב דטה אין שום סימן לבעית שרשרת קאמשאפט, האמת לא בדקתי אם בדגם הזה קיים 7 או 8 מ"מ, הנהגת סופר מרוצה מהרכב, מהנוחות וצריכת דלק !

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או איך אמר לי הפחח ממוסך ההסדר אחרי שהשוא סידר את הבעיה בדיוק באופן שאני אמרתי לו והוסבר כאן?

"כן עשינו מה שאמרת, אבל אני גם בדקתי והיה חוט רופף בכנף שמאל..." נו שווין.

לא בטוח שהוא הבין שהוא בעצם הודה שהוא לא תיקן טוב את הכנף רק כדי להודות שלא היה לו מושג מה לעשות....

האמת היא שהוא כנראה לא סידר כלום, פשוט התבייש להגיד שאין לו מושג איך לפתור...

שוב תודה לך

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...