Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיקון מערכת השמע בפיגו 208GTI


פוסטים מומלצים

שלום לכולם

קניתי 208GTI בשנה שעברה שעברה פרוייקט סאונד ברמה גבוהה, רק שהבעלים האחרון החליט שלא נאה לו לקבל את הרכב עם כל המגברים וביקש מהבעלים שלפניו לפרק את הכל ולחבר למגבר אחד, הנושא לא הפריע לי עד שהתחילו בעיות סאונד, ושחבר גילה שהשחלות של הכבלים לרמקולים הם כבלי RJ45 של אינטרנט, ושאחת הבננות שאצלי נשברה. הבנתי בסופו של דבר שאני צריך לעבור על כל האוטו לבד בתור פרוייקט.

מבחינת תצורה לאחר הפירוק, יש רמקולים קדמיים קומפוננטים של JBL, וגם סט קואסקיאליים של Kicker בחלק האחורי, שני הזוגות מחוברים למגבר Zeus של hifonics, שהוא צמוד לסאבוופר עם רמקול של JBL ותיבת תהודה של חברה שאני לא זוכר את שמה.

המטרה שלי בראש ובראשונה להבין את החיווט של כל האוטו, כי במעבר בין הבעלים הקודמים היה ניתוק של מגברים והחלפת סאב(מצורפות תמונות), מטרה נוספת זה לחווט מחדש את כל הרמקולים לכבלי אודיו נורמליים מסוככים, לקבע את המגבר ואת הסאבוופר בבגאז בצורה אסתטית

אשמח לקבל המלצות על מגבר חדש ברמה של הקיים אצלי, שיוכל לתת מענה לקונפיגורציה הקיימת, על כבלים שיחליפו את הRJ45 הקיימים, וכלים או אביזרים וציוד שיעזור לי עם המלאכה.

תודה וחג שמח
 

WhatsApp Image 2024-10-17 at 19.00.34_d7d711cf.jpg

WhatsApp Image 2024-10-17 at 19.00.34_c3679881.jpg

WhatsApp Image 2024-10-17 at 19.00.34_11fbd25b.jpg

WhatsApp Image 2024-10-17 at 19.00.35_b8c4501c.jpg

WhatsApp Image 2024-10-17 at 19.00.34_f6c27448.jpg

עריכה אחרונה על ידי PandaKiller
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ברוך הבא לפורום.

אני מציע לבצע חיפוש רחב בפורום, כי יש המון מידע שכבר פזור בו.

כמובן שיוטיוב/גוגל יציע עוד הרבה מידע בנושא ואולי אף ספציפית לרכבך.

 

מהתמונות שהעלת, לדעתי הבעיה העיקרית היא מה שנראה כמו שימוש במנחתים זולים (הקופסאות החצי שקופות עם רישום קדמיים/אחוריים) ומנחיתי רעש (הגלילים השחורים).

לפיכך אני מניח שמדובר במערכת המקורית של הרכב. בהתאם, יתכן והמלצה רלוונטית תהיה להחליף אותה בכזו עם יציאות RCA במקור או אף יציאות דיגטליות (אם כי אלו יצריכו ציוד נספח נוסף). אמורים להיות מכשירים שמשמרים את השליטה במערכות הרכב דרך המולטימדיה המקורית (ראש למשל שרשור מתחתיך שמתייחס לפז'ו אחרת).

אם לא להחליף אותה, שקול החלפה למנחת איכותי או ללכת לכיוון של מעבד קול (DSP) שיתקן כבר את כל מה שאפשר (דורש הבנה מעמיקה איך לכוון נכון).

 

עוד נקודה לשיפור תהיה הכנסת הקרוסאובר לפנים הרכב, כדי להימנע מהרטיבות שהוא חשוף אליה בהתקנה בדלת.

 

מה דגם המגבר הנוכחי (יתכן ורשום עליו בפינה הימנית תחתונה, ב"קפל")?

האם הבננה שלו היא זו שנשברה? זו הסיבה להחלפה? אפשר לתקן אתה יודע.

בתמונה נראה כאילו יש מגבר נוסף מעליו, קשור? אם כן איזה דגם מדובר?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Tom_22 כתב:

ברוך הבא לפורום.

אני מציע לבצע חיפוש רחב בפורום, כי יש המון מידע שכבר פזור בו.

כמובן שיוטיוב/גוגל יציע עוד הרבה מידע בנושא ואולי אף ספציפית לרכבך.

 

מהתמונות שהעלת, לדעתי הבעיה העיקרית היא מה שנראה כמו שימוש במנחתים זולים (הקופסאות החצי שקופות עם רישום קדמיים/אחוריים) ומנחיתי רעש (הגלילים השחורים).

לפיכך אני מניח שמדובר במערכת המקורית של הרכב. בהתאם, יתכן והמלצה רלוונטית תהיה להחליף אותה בכזו עם יציאות RCA במקור או אף יציאות דיגטליות (אם כי אלו יצריכו ציוד נספח נוסף). אמורים להיות מכשירים שמשמרים את השליטה במערכות הרכב דרך המולטימדיה המקורית (ראש למשל שרשור מתחתיך שמתייחס לפז'ו אחרת).

אם לא להחליף אותה, שקול החלפה למנחת איכותי או ללכת לכיוון של מעבד קול (DSP) שיתקן כבר את כל מה שאפשר (דורש הבנה מעמיקה איך לכוון נכון).

 

עוד נקודה לשיפור תהיה הכנסת הקרוסאובר לפנים הרכב, כדי להימנע מהרטיבות שהוא חשוף אליה בהתקנה בדלת.

 

מה דגם המגבר הנוכחי (יתכן ורשום עליו בפינה הימנית תחתונה, ב"קפל")?

האם הבננה שלו היא זו שנשברה? זו הסיבה להחלפה? אפשר לתקן אתה יודע.

בתמונה נראה כאילו יש מגבר נוסף מעליו, קשור? אם כן איזה דגם מדובר?

קודם כל תודה על המענה,  ZRX1000.4 זה דגם המגבר שמחובר לרכב ויש לו כניסה אחת שרופה בחיבורים של ערוצים 3 ו-4, התמונות שצירפתי אלו תמונות מההתקנה המקורית שבוצעה ברכב.
נכון לכרגע אני מעדיף להשאר עם המערכת המקורית, תוכל להמליץ על מנחתים  ומנחיתי רעש איכותיים יותר?
לגבי הבננה שנשברה, האם צריך להחליף את כל המחבר?

לגבי נושא הDSP אני מעדיף להשאיר את כל הפרוייקט הזה בביצוע שלי, לכן הוספת משהו שדורש הבנה מעמיקה אני מעדיף להשאיר לפעמים אחרות.

תודה  :) 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעה, המגבר הזה לא נחשב כעומד בהצהרות הכוח שלו. כנראה סביב החצי-שני שליש מהמוצהר.

יש במגבר אפשרות להשתמש רק ב-2 כניסות ועדין להפעיל את כל היציאות (יש סוויץ' 2-3-4 Mode, ראה חוברת הפעלה אם אין לך) - אבל, אני לא בטוח אם זה עדין מאפשר שליטה נפרדת על אותם ערוצים דרך המגבר (דרך יחידת הראש אין על מה לדבר בכלל). יתרה מכך, אני לא משוכנע כמה זה בטוח בהתחשב שמשהו בחיבורים שם כבר שרוף.

 

לגבי תיקון שלו, צריך לפתוח ולראות.

אם יש לך הבנה באלקטרוניקה בסיסית (אני מניח שזה כל מה שנדרש, אבל לא מחייב), תוכל אולי למצוא חלפים. השאלה היא גם מה הוביל לזה ולוודא שלא יחזור.

אפשר כמובן להוציא למעבדה שתתקן.

 

מה שכן, לא הבנתי אבל איך הכל מחובר אליו. זה מגבר 4 ערוצים.

זוג קדמי + זוג אחורי + סאבוופר (יש דגם או תמונה?) מחוברים אליו? איך?

אפשר לשקול להגביר עם מגבר חדש 5 ערוצים או עדין שימוש במגבר 4 ערוצים שיגביר סט קדמי + סאבוופר ואת האחוריים לחבר ישירות למערכת המקורית או לנתק.

-----

לגבי מנחת, אני לא לגמרי חולש על כל האפשרויות בימינו.

הרבה מגברים חדשים כוללים מנחת פנימי, שאיכותם גם קצת בספק אבל אולי יהיו עדיפים מהמנחתים בשקל תשעים שהתקינו אצלך.

בחיפוש קל (אתרים כמו של ספונסר הפורום CarAudio, אלכסנדר, צ'יפר וכד'), ישנם מנחתים ייעודיים מחברות כמו Kicker, JL Audio, Cerwin Vega, Helix שיעלו מסביב 200 ש"ח ומעלה עבור 4 ערוצים. קצת יותר יקר, יש גם מוצרי "ליין דרייבר" למיניהם שכוללים יכולת עיבוד קלה ("אנלוגית") בנוסף להנחתה (מוצרים של Audio control לדוגמה).

חשוב: יתכן שברכבך המערכת המקורית צריכה להרגיש התנגדות כדי להפעיל יציאות רמקולים, והמנחת צריך לספק זאת (אם כי לפי המותקן כיום, אולי זו לא בעיה). ועוד רלוונטי איך המגבר מגבל סיגנל ל-Remote שלו.

-----

מעל לכל זה, חוזר שוב לענין ה-DSP. בעיקר משום שאתה מעדיף לא להחליף את המערכת המקורית.

מבחינת ההתקנה, זה לא משהו שדורש ידע מיוחד מעבר להתקנת שאר המערכת באופן כללי. אגב, יש גם מגברים משולבים עם מעבד.

זה כן דורש התעסקות בכיוון שלו. ברמה הבסיסית זה לא נורא מסובך בדר"כ, אבל ברמה מתקדמת יותר שיכולה למצות בפועל את הפוטנציאל דרוש ידע או סבלנות ללמוד ולנסות לבד.

-----

ומוסיף, חפש בנושא של בידוד ואיטום. נראה שאין אצלך כלום ושום דבר. 

זה משהו שתורם המון לסאונד ברכב.

 

תכין את הארנק 😜

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פחות בכיוון של לתקן את המגבר הקיים. לגבי תצורת החיבורים: זוג רמקולים מחובר לערוץ 1, זוג נוסף לערוץ 2 והסאב מתחבר לערוץ 4.

מה שחשבתי לעשות זה להחליף את המנחתים הזולים בכאלו איכותיים יותר,ולהביא מגבר 4 ערוצים נוסף שישמש רק לטובת רמקולים, ואת ולהשמיש את המגבר הקיים לטובת הסאבוופר בלבד
בהנחה וזה מה שאעשה, הייתי רוצה לנסות להטמיע זה שליטה בבאס דרך knob שנמצא בסביבת הנהג, כיצד זה מתבצע?

 

לגבי נושא הבידוד חשבתי על זה לחיוב, אצטרך לחקור עוד קצת את הנושא של הבידוד אבל הבנתי שזה באמת אכן מוסיף לסאונד.
 

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, PandaKiller כתב:

לגבי תצורת החיבורים: זוג רמקולים מחובר לערוץ 1, זוג נוסף לערוץ 2 והסאב מתחבר לערוץ 4.

הווו הזוועה. זה ככה "במקור" או רק אחרי שנשרפה כניסה המגבר?

למרות שברור לי שמדובר במצב זמני, אין לך למעשה סאונד סטריאו (אלא אם רמקול ימין קדמי + רמקול ימין אחורי מחוברים לערוץ 1 ובהתאם צד שמאל לערוץ 2).

זה גם בעייתי קצת כי הרמקולים שלך הם בעלי התנגדות נמוכה יותר מ-4 אוהם (ה-JBL מוצהר 3 אוהם, הקיקר 3.3 אוהם), מה שאומר שבחיבור מקביל ההתנגדות נמוכה יותר (אם כי במעט) מההתנגדות המינימלית של 2 אוהם שהמגבר מתוכנן לה (1.5-16 אוהם, כתלות איזה רמקולים מחוברים יחד במקביל).

זה גם אומר שהסאב מקבל אות רק מצד אחד ולא אות סכום, ומתוך הנחה שההתנגדות שלו היא 4 אוהם, הוא מופעל בהספק נמוך יחסית למה שכנראה נדרש.

 

כאמור, ניתן בעקרון להשמיש את יציאה 3 של המגבר ע"י שימוש רק בשתי כניסות תקינות והעברת המתג בו ל-2 ערוצים. זה ישכפל את האות לערוצים 3+4.

את הסאב להגביר בגישור על ערוצים 3+4, ואז להחליט אם להגביר רק את הקומפוננט הקדמי על ערוצים 1+2 או עדין לחבר קדמי ואחורי במקביל לכל צד (לפי הסידור שרשמתי בסוגריים לעיל) ולקוות לטוב עם המגבר.

 

לפני שעתיים, PandaKiller כתב:

חשבתי להחליף את המנחתים הזולים בכאלו איכותיים יותר, להביא מגבר 4 ערוצים נוסף שישמש רק לטובת רמקולים ואז להשמיש את המגבר הקיים לטובת הסאבוופר בלבד.
בהנחה וזה מה שאעשה, הייתי רוצה לנסות להטמיע שליטה בבאס דרך knob שנמצא בסביבת הנהג, כיצד זה מתבצע?

הצעת נוספת (מעבר לכל מה שעלה עד כה), בהנחה שהמגבר של הייפוניקס תקין למעט אותה כניסה, לרכוש מגבר מונובלוק לסאבוופר (יעזור ממש לדעת מה הדגם שלו כדי להבין כמה הגברה הוא בכלל צריך). מגברים כאלו לרוב מגיעים עם אפשרות של רימוט (לא תמיד כלול בערכה) כמו שאתה מעונין בו.

 

אם להישאר עם הרעיון שלך, כנראה שמשהו כמו Universal RCA Amplifier Bass Remote יהיה הכיוון. זה לא הפתרון האיכותי.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן:
היום התחלתי לפרק את כל הכבלים, החיבורים שם בוצעו בצורה לא טובה בכלל, כבלי טלפון לרמקולים הקדמיים, חיבורים של חוטים באמצעות קלמרת חשמל(!) והחיבורים של הרמקולים למגבר עם כבלים דקיקים מאוד.

מסתבר שהכבלים של הרמקולים האחוריים הם כבלי רמקולים סטנדרטיים, המשמעות שאני צריך להעביר כבלים חדשים לרמקולים הקדמיים, ועל הדרך להבין איך עובד החיבור של הקרוסאובר ולהעביר את היחידה עצמה לפנים הרכב.

לגבי המגבר הקיים, אני אצטרך לבדוק אותו ולראות איזה כניסות תקינות ואיזה לא
בלי קשר, אני צריך לעשות בננות חדשות לכבלי RCA שיוצאים מהמנחתים לכיוון המגבר.

 

לגבי ההצעה של מונובלוק היא יכולה להיות רלוונטית רק אם אגלה שהכניסה במגבר תקינה ולא מדובר בבעייה בכבל. בהנחה והתקלה בכניסה, מה אתה מציע, להעביר את המגבר הקיים ל-2 ערוצים ולרכוש מונובלוק, או לרכוש מגבר 4 ערוצים ולחבר את המגבר הקיים רק לסאבוופר על 2 ערוצים?

תודה על העזרה
 

WhatsApp Image 2024-10-18 at 16.03.15_beaa7177.jpg

WhatsApp Image 2024-10-18 at 16.03.14_9f33fc80.jpg

WhatsApp Image 2024-10-18 at 16.03.14_d3f02067.jpg

WhatsApp Image 2024-10-18 at 16.18.34_043c067c.jpg

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל האפשרויות פתוחות.

אתה שואל מה אני הייתי עושה? די תיארתי קודם - מוסיף DSP, רוכש לפחות מגבר אחד חדש נורמלי (אם לא משולב DSP) שיגביר לכל הפחות את הסט הקדמי + סאבוופר .

כל שאר השילובים גם אפשריים כמובן. מגבר ישן מתוקן, מגבר ישן + חדש, 2 חדשים וכיוצב'.

 

לגבי מספר ערוצי ההגברה הכולל זה יהיה תלוי קצת בתצורת העבודה הסופית המתוכננת, למה הכוונה -

הגברה של הסט קומפוננט הקדמי באופן פסיבי תצריך 2 ערוצים. אפשר עקרונית ללכת גם לכיוון של הגברה אקטיבית שבו המידבאס והטוויטר מקבלים ערוצי הגברה נפרדים (כלומר 4 ערוצים עבור רמקולים קדמיים), אבל האפשרות הזו דורשת יכולת לבצע חיתוך תדרים (מה שהקרוסאובר הפסיבי מבצע כעת) מה שיתקבל במקרה שלך רק ע"י שימוש ב-DSP או מגברים שתומכים בחיתוך מתאים (יותר נדיר).

אם תבחר להגביר (חיצונית ולא דרך המערכת המקורית כהשלמה בלבד) גם את הרמקולים האחוריים, עוד 2 ערוצים.

הגברה של הסאבוופר תדרוש ערוץ ייעודי (כמתקבל ממגבר מונובלוק או מגבר 3 או 5 ערוצים למשל) או הגברה ע"י גישור של 2 ערוצים במגבר אחר. הגברה בגישור היא אפשרות לגיטימית לחלוטין אבל פחות עדיפה בגדול ככל שזה נוגע לאיכות הסאונד והיכולת של המגבר לשלט על הסאב.

שורה תחתונה, מינימום 3 ערוצים (כשאחד הוא ייעודי לסאב או 4 כשזוג בגישור לסאב) ומקסימום 7 ערוצים (או 8 כשזוג בגישור לסאב).

 

הרבה אם לא הכל תלוי בתקציב שיוגדר לכך (כמו גם פתיחות לציוד יד שניה) וגם מה אתה מכוון לו מבחינת הסאונד (מעבר להסדרת ההתקנה הפיזית של המערכת), כאשר יש כאן ענין של הציפיות ביחס להשקעה.

תעיף מבט באתרים שהזכרתי קודם ואחרים לקבל מושג על עלויות כלליות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 17.10.2024 בשעה 21:55, PandaKiller כתב:

אני מעדיף להשאר עם המערכת המקורית

זה כבר בעיה , עדיפות להעיף אותה וללכת על יחידה חדשה 

גם אם זה יחידה זולה ב 500 שח ולא מולטימיה ההבדל יהיה שמיים וארץ 

כמו למשל קנווד KMM-BT306 עם 3 יציאות למגברים תיקוי זמנים ,אקולייזר רחב, עם BT מובנה ועוד ..אין מה להשוות באיכות.

 

אם אתה עדיין מתעקש 

לך על מנחת JL AUDIO LOC22 ברמה גבוהה 

 

תחליף את החיווט לרמקולים ל 1.5 ממ לפחות לסאב 2.5 ממ 

3 זוגות RCA אם אתה רוצה לשלוט קדימה אחורה סאב במידה ואת מחליף את היחידה מקורית ליחידה עם 3 יציאות 

כל כבל RCA קיים שהוא דפוק תחליף אותו.

 

את המגבר הקיים תשאיר לסאב בגישור 

תקנה מגבר 4 ערוצים טוב רק לרמקולים כמו infinity reference 3004a

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי אין לי בעיה עם ציוד יד שניה כל עוד הוא תקין ואיכותי, התקציב שלי לרכישת ציוד גם ככה לא בשמיים, לכן גם לקחתי על עצמי את הפרוייקט הזה על עצמי.

לגבי נושא הDSP, מה עלות של כזה איכותי(חדש\יד2)?
חושב שאלך על תצורה של 2 מגברים, שבקיים אשתמש לטובת הסאבוופר בלבד, ובמגבר נוסף לטובת הרמקולים הקדמיים והאחוריים.

 

לגבי החלפת המערכת, אני לא מעוניין בזה כרגע, שכן יש לי ברכב מובנה מערכת עם אנדרואיד אוטו, והמערכת המומלצת פה היא מערכת די בסיסית מבחינת פונקציונליות שרלוונטית לי.

לגבי עובי החוטים, אני מכיר שמדברים על עובי לפי Gauge ולא לפי ממ, אז אשמח לקבל חידוד בנושא.

 

כרגע הזמנתי קליפסים לדיפוני הדלתות הקדמיות *לפני שאני מתחיל את ההשחלות הקדמיות * כדי שלא אשבור ואתקע בלי ספיירים.

 

בנוסף, ראיתי שיש המלצות על הוספת קבל ענק לטובת איזון מתחים ו"הקלה" על האלטרנור ברכב, כמה זה רלוונטי לי ברכב ובמערכת המיועדת? קבל 2 פארד יתאים?
ראיתי את זה: 

https://www.amazon.com/gp/product/B014ITZAQ2/ref=ox_sc_act_title_5?smid=A2V3063JU9685N&psc=1

 

לגבי המנחתים, בדקתי באמאזון וראיתי כמה דברים, אשמח לקבל המלצות על משהו מהדגמים הנ"ל.
https://www.amazon.com/gp/product/B09FRLP16P/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A2V3063JU9685N&th=1
https://www.amazon.com/gp/product/B0CJB5TTPB/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3CUCPHY91XE4Q&psc=1

 

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, PandaKiller כתב:

לגבי נושא הDSP, מה עלות של כזה איכותי(חדש\יד2)?

של חברה מוכרת בתחום, חדש נראה לי מגזרת ה-1500 ש"ח צפונה. לא מתמצא לחלוטין בתמחורים ובחברות הזמינות. זה משהו שנעשה די נפוץ יותר ויותר וכמעט כל חברה מציעה מוצר כזה (ויש רמות שונות לגמרי בתוך התחום הזה).

ישנם מותגים סינים, גם של DSP לבדם וגם משולבי הגברה (שלא בהכרח תתאים - הספק או התנגדות), שאפשר למצוא בחצי אם לא פחות (מותג לדוגמה שעלה בעבר, Sennuopu).

@lanosforce תוספת שתופסת? ;) 

 

לפני 4 שעות, PandaKiller כתב:

לגבי עובי החוטים, אני מכיר שמדברים על עובי לפי Gauge ולא לפי ממ, אז אשמח לקבל חידוד בנושא.

https://www.elimec.co.il/?CategoryID=278&ArticleID=319

אגב, וודא שכבל המתח שלך מספק וגם מוגן כראוי עם פיוז ליד המצבר. בהתקנה של 2 מגברים מוטב שיהיה מפצל בקרבתם. כנ"ל למינוס (וחיבור איכותי שלו לשלדת הרכב).

 

אין לך שום צורך בקבל.

לגבי המנחתים, ככל שתזדקק להם, ישנם הבדלים קטנים בין השניים. היקר יותר מציע כיול נפרד לכל ערוץ (לא נראה לי קריטי, גם ככה מכוונים גיין במגבר, רק ששם זה בדר"כ לכל 2 ערוצים), והזול יותר מציע את אותה התנגדות שחלק מהמערכות דורשות (הזכרתי קודם, ולא יודע אם שלך צריכה ואם יש משמעות לכך אם לא צריכה).

 

לפני 4 שעות, PandaKiller כתב:

התקציב שלי לרכישת ציוד גם ככה לא בשמיים

יש מספר מוגדר (להכל כולל הכל)? אחרת כל ההמלצות קצת באוויר.

חוזר שוב לא להזניח את הרעיון לבצע בידוד/איטום. גם מינימלי יעזור. יש המון מידע בפורום וברשת (וכאמור ראה בדביקים לגבי הספונסר Caraudio - לציין, כי אין לי שום קשר אליו או למתקינים אחרים).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שהספקתי לקרוא וקצת להבין עד עכשיו - 

 

1. התקנה מחדש חובה - כל החיווט פסול והשאר בסימן שאלה. 

כבלי כוח בעוביים מתאימים על גבי מפצלים, פיוז ראשי ופיוז על כל פיצול למגבר. 

בידוד אקוסטי לדלתות קידמיות, התקנה של הרמקולים בדלתות על בסיס טבעות תיאום ביחד עם אטם (גסקט) לרמקול ואטם ספוג CCF בין הרמקול לדיפון. 

 

2. סה"כ סט קידמי שני חלקים ורמקולים אחוריים - עם הסט הקידמי יוגבר על טהרת הקרוס הפסיבי ובנוסף רמקולים אחוריים - אני לא רואה שום הצדקה לDSP חיצוני. בייחוד לא על תקציב דל. 

הייתי מתרכז בHU שיש בו DSP מובנה 5 ערוצים ומשתמש ביציאות המגברים שלו לכוון המגברים ועושה את כל החיתוכים והטיימינג והקטביות - מהHU ומהקרוסים הפסיביים. 

 

הJBL GTO609C הוא סט כניסה חביב ביותר - תיקח בחשבון שצריך לחתוך את המידבאסים האלה ב120 הרץ מתון או 90 הרץ ממש חד - הם לא מסוגלים ליותר מזה והטריק הוא לתזמן אותם כלפי הסאב וופר. 

 

בהצלחה. 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Tom_22 כתב:

אגב, וודא שכבל המתח שלך מספק וגם מוגן כראוי עם פיוז ליד המצבר. בהתקנה של 2 מגברים מוטב שיהיה מפצל בקרבתם. כנ"ל למינוס (וחיבור איכותי שלו לשלדת הרכב).

תוכל להסביר? כרגע יש אכן פיוז על יד המצבר, מה הכוונה שלך לגבי נושא המפצל בקונפיגורציה של 2 מגברים?

 

לפני 9 שעות, Tom_22 כתב:

של חברה מוכרת בתחום, חדש נראה לי מגזרת ה-1500 ש"ח צפונה. לא מתמצא לחלוטין בתמחורים ובחברות הזמינות. זה משהו שנעשה די נפוץ יותר ויותר וכמעט כל חברה מציעה מוצר כזה (ויש רמות שונות לגמרי בתוך התחום הזה).

ישנם מותגים סינים, גם של DSP לבדם וגם משולבי הגברה (שלא בהכרח תתאים - הספק או התנגדות), שאפשר למצוא בחצי אם לא פחות (מותג לדוגמה שעלה בעבר, Sennuopu).

אם ככה חושב שארד מנושא ה-DSP, לפחות לבינתיים

 

לפני 9 שעות, Tom_22 כתב:

 

יש מספר מוגדר (להכל כולל הכל)? אחרת כל ההמלצות קצת באוויר.

חוזר שוב לא להזניח את הרעיון לבצע בידוד/איטום. גם מינימלי יעזור. יש המון מידע בפורום וברשת (וכאמור ראה בדביקים לגבי הספונסר Caraudio - לציין, כי אין לי שום קשר אליו או למתקינים אחרים).

לגבי התקציב הסופי, המטרה זה באמת להשקיע כמה שפחות אך עדיין לקבל VFM טוב ביחס למוצר, הייתי אומר שהתקציב שלי כולל כל החמוצים מסביב (רכישה של מגבר חדש, טרמינלים וכיו"ב) הוא 1000-1300 שקלים

 

@lanosforce

תודה רבה על האינפורמציה, יש כמה מונחים שהשתמשת שאני לא מכיר כמו לחתוך  תדר מסויים, אני מניח שזה קשור לנושא של כיול התדרים.

לגבי נושא הבידוד, מדובר על עבודה מסובכת? יש איזו תורה שאני צריך ללמוד או דברים שחשוב שאדע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, PandaKiller כתב:

תוכל להסביר? כרגע יש אכן פיוז על יד המצבר, מה הכוונה שלך לגבי נושא המפצל בקונפיגורציה של 2 מגברים?

משהו כמו זה בשביל פלוסים (בהכללה, נתיכים מסוג AGM עדיפים, אחריהם AGU ואז השאר):

image.thumb.png.0c62ef6fb27a075415152e14329e0be5.pngimage.thumb.png.8951363d8354cae5bfff79e0c86e2949.png

 

משהו כמו זה בשביל מינוסים:

image.thumb.png.85a78250395a8b81a8e3361edccbed4e.png

 

לפני 45 דקות, PandaKiller כתב:

תודה רבה על האינפורמציה, יש כמה מונחים שהשתמשת שאני לא מכיר כמו לחתוך תדר מסויים, אני מניח שזה קשור לנושא של כיול התדרים.

ככל שלא תרכוש DSP או תחליף את יחידת הראש, לא תהיה לך הרבה שליטה על זה למעט מה שיש למגבר להציע.

הוא מתכוון לחיתוך HPF (High Pass Filter) לרמקולים ו-LPF (Low Pass Filter) לסאבוופר, שמונע מתדרים שהרמקולים מתקשים בהם מלנגן. צריך לייצר חפיפה מסויימת ביניהם.

 

לפני 49 דקות, PandaKiller כתב:

לגבי נושא הבידוד, מדובר על עבודה מסובכת? יש איזו תורה שאני צריך ללמוד או דברים שחשוב שאדע?

בתור התחלה:

 

מציע להביט גם בשרשור הבא, ספציפית נקודות 7-8:

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Tom_22 כתב:

משהו כמו זה בשביל פלוסים (בהכללה, נתיכים מסוג AGM עדיפים, אחריהם AGU ואז השאר):

image.thumb.png.0c62ef6fb27a075415152e14329e0be5.pngimage.thumb.png.8951363d8354cae5bfff79e0c86e2949.png

 

משהו כמו זה בשביל מינוסים:

image.thumb.png.85a78250395a8b81a8e3361edccbed4e.png

 

ככל שלא תרכוש DSP או תחליף את יחידת הראש, לא תהיה לך הרבה שליטה על זה למעט מה שיש למגבר להציע.

הוא מתכוון לחיתוך HPF (High Pass Filter) לרמקולים ו-LPF (Low Pass Filter) לסאבוופר, שמונע מתדרים שהרמקולים מתקשים בהם מלנגן. צריך לייצר חפיפה מסויימת ביניהם.

 

בתור התחלה:

 

מציע להביט גם בשרשור הבא, ספציפית נקודות 7-8:

 

לגבי המפצלים, בהנחה וקיים כרגע כבל הזנת חשמל למגבר, אוסיף מגבר נוסף, יהיה צורך בהעברת כבל זרם גבוה נוסף לכיוון החלק האחורי של הרכב?
 

לגבי נושא הפילטר HPF וLPF, ראיתי אצלי במגבר שניתן להגדיר כל ערוץ לפי סוג התדרים, אני מניח שההגדרה שם יותר strict ופחות מאפשרת משחק עם התדרים לעומת DSP, לכן ההבדל?

אקרא קצת את השרשרוים ששלחת, ואחזור עם מסקנות(בתקווה)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...