Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, henvis כתב:

 למה לא החלפת פלגים בטיפול הזה? לפי מה שזכור לי צריך להחליף כל 5 שנים/ 100אלף המוקדם מהם.

הספר טיפולים יש התייחסות רק לק״מ שהוא 100 א ק״מ, לכן כניראה לא הוחלפו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני כשעה, BEEKER כתב:

אל תבלבל אותו עם עובדות.

 

זה היקף עבודה של כמה שעות, החלפת שמנים, פילטרים, פירוק גלגלים, בלמים וכו'

ומוסך שמכבד את עצמו לא יגבה פחות מ- 2,000 ש"ח,

בטח למי שמביא חלקים בעצמו.

זה רכב שמשבית ליפט ליום עבודה שלם, והעסק צריך לתמחר את זה.

 

 

 

ניתן לחסוך, אבל לא חצי מהמחיר.

החלקים לבדם עולים 2,000 ש"ח,

ועבודה לא תעלה 500 ש"ח, גם לא אצל מכונאי שמשלים הכנסה בשעות הפנאי ויעלה את האוטו על מדרכה.

 

 

גם זמנו של פות"ש הוא יקר, כל ההתעסקות הזו של לאסוף חלקים יש לה עלות כספית,

גם השבתה של יום-יומיים היא קריטית, בטח כשהרכב הוא של בת הזוג.

 

 

 

 

.

היקף עבודה של כמה שעות? משבית ליפט ליום עבודה שלם? חחח...

 

עריכה אחרונה על ידי shha
  • אהבתי 1
  • משעמם 1
פורסם

@shha אתה יכול להוסיף עוד כמה ח', אבל בסופו של דבר המחירים וקבועי הזמן שאתה מדבר עליהם לא מצביעים על מוסך מסודר מדי, או עבודה איכותית מדי. אין קסמים.

 

ולא כולם רואים את העולם דרך החור בגרוש. חלק מעריכים את הזמן שלהם או את חוסר ההתעסקות שלהם בשווה כסף, וחיים עם זה טוב מאד.

  • אהבתי 4

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני כשעה, yulianx כתב:

הספר טיפולים יש התייחסות רק לק״מ שהוא 100 א ק״מ, לכן כניראה לא הוחלפו.

יש לי כזו 2019, בספר רכב רשום כל 5 שנים או 100א, השנה אני אמור להחליף למרות שהרכב רק עם 53 א קמ

פורסם

יכול שיש עידכון בדגמים החדשים יותר.

אצלי רשום רק כול 100 אלף.

IMG_2429.thumb.png.43c944fca07f2e25b6f64a354ad5cf8f.png

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 49 דקות, BEEKER כתב:

כמה זמן לדעתך לוקחת כזו עבודה?

החלפת שמן מנוע+גיר, פילטר שמן, פילטר דלק, פילטר אויר ומזגן  צלחות ורפידות קדימה, למכונאי מיומן במוסך על ליפט גג שעה כשעובד בנינוחות. זה שזמן התקן לעבודות האלה ארוך יותר, זה בכלל לא קשור. לפעמים במוסך על פעולה שלוקחת לאדם לא מיומן חמש דקות, הם שמים זמן תקן של חצי שעה ויותר. בדקתי בגוגל, פילטר דלק של הספייס סטאר הוא לא פילטר טבול, אז הפירוק פשוט, שני צינורות כניסה ויציאה.

אני לא סתם זורק זמן, כי בערך את העבודה הזו עשו לי פעם במוסך כללי. תוך 40 דקות הייתי בחוץ, לאחר תשלום.

שמן ברקס במוסכים לא עושים לפי הספר, הם לא מנקזים מפטמות הגלגלים, אלא רק שואבים מהכוסית, לכן זה עניין של דקה שתיים ובכלל עדיף שלא יגעו, כי זה ברכה לבטלה.

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
פורסם
לפני שעה, RK כתב:

@shha אתה יכול להוסיף עוד כמה ח', אבל בסופו של דבר המחירים וקבועי הזמן שאתה מדבר עליהם לא מצביעים על מוסך מסודר מדי, או עבודה איכותית מדי. אין קסמים.

 

ולא כולם רואים את העולם דרך החור בגרוש. חלק מעריכים את הזמן שלהם או את חוסר ההתעסקות שלהם בשווה כסף, וחיים עם זה טוב מאד.

מה זה בכלל קשור?!

בגלל דעות כאלה, ישראל הפכה לאחת המדינות היקרות בעולם. אולי כדאי לנו ללמוד מהאמריקני הממוצע, שבשביל חיסכון של 10 סנט לגלון דלק יסע עם הרכב קילומטרים כדי לתדלק בתחנה היותר זולה.

פורסם
לפני 42 דקות, henvis כתב:

יש לי כזו 2019, בספר רכב רשום כל 5 שנים או 100א, השנה אני אמור להחליף למרות שהרכב רק עם 53 א קמ

 

בהמשך לזה שמורשים של מיצובישי מחפשים להשלים הכנסה... למה צריך להחליף פלאגים כול 5 שנים בלי קשר לקילומטראז'? לא יודע.

תעשה לעצמך ולכיס שלך טובה אל תחליף פלאגים. באמת שזה הדבר הכי מיותר ששמעתי מזה הרבה זמן. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

מעריך את התחזוקה על האוטו, הקונה שלה יהנה מאוטו מטופל. 

 

חבל שנצבעו בעבר דברים שלא צריך בשביל התאמה של הצבע.. כל דבר שצבעי בארץ נוגע לא מחזיק מעמד, עדיף שיהיה הבדל צבע ולא קילופים. צריך בתיקונים בארץ להגיד להם לא רק לא ללכת לחלק ליד אלא לצבוע נקודתית ולעשות רק לקה על כל החלק - אם מתאפשר.

הם עושים תיקונים שנראים יפה במוסך שאתה מקבל את האוטו, ואז אחרכך הכל מתקלף, זה כבר לא חשוב - כבר שילמת.

 

אם הפילטר דלק לא טבול במיכל אז זה עבודה מאוד קלה שאפשר לעשות בבית בלי לדעת כלום ואני מניח שקונים אותו בהרבה פחות מ300 שקל באיביי... אם הוא היה טבול אז אישית לא הייתי מחליף, לא היה קורה לו כלום. לא ברור לי גם למה שמן גיר צריך לעלות ככה אבל לא מכיר גירים רציפים.

מסכים עם כל מילה של shha. וכשמישהו זורק שאפשר לעשות את זה ב4000 שקל פחות אז לא צריך ללכת ולבדוק את זה על השקל, גם אם הוא טעה ואפשר לחסוך ״רק״ 3000 או ״רק״ 2500 זה המון כסף למשהו שמבזבז חצי יום עבודה. ההתפסות במילה\מספר זה בדיוק הדברים שבגללם לא נעים לאנשים להביע את דעתם בפורום הזה.

גם בחישוב עלות יום עבודה של הייטקיסט יוצא ששווה להתעסק בזה לבד בבית :) לא הייתי משלם 5000 שקל בחיים, ובטח שלא על דגם כזה. מסכים שמי שלעבוד לבד על האוטו בדברים קלים כמו אלה עושה לו רע בנשמה שווה לו לשלם, אבל זה פורום רכב - קנו ג'ק ובוקים וסט כלים מעליאקספרס ותהנו מזה.

 

 

  • אהבתי 3

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
לפני כשעה, shha כתב:

מה זה בכלל קשור?!

 

 

מה קשור מה? החיסכון בזמן ובקשב כשמישהו אחר עושה את העבודה? זמן = כסף, אלה לא מילים ריקות, זאת המציאות. אף אחד לא יסע לחסוך 10 סנט אם הנסיעה עצמה תעלה לו 10 דולר.

  • אהבתי 1

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 55 דקות, liorwohl כתב:

מעריך את התחזוקה על האוטו, הקונה שלה יהנה מאוטו מטופל. 

 

חבל שנצבעו בעבר דברים שלא צריך בשביל התאמה של הצבע.. כל דבר שצבעי בארץ נוגע לא מחזיק מעמד, עדיף שיהיה הבדל צבע ולא קילופים. צריך בתיקונים בארץ להגיד להם לא רק לא ללכת לחלק ליד אלא לצבוע נקודתית ולעשות רק לקה על כל החלק - אם מתאפשר.

הם עושים תיקונים שנראים יפה במוסך שאתה מקבל את האוטו, ואז אחרכך הכל מתקלף, זה כבר לא חשוב - כבר שילמת.

 

אם הפילטר דלק לא טבול במיכל אז זה עבודה מאוד קלה שאפשר לעשות בבית בלי לדעת כלום ואני מניח שקונים אותו בהרבה פחות מ300 שקל באיביי... אם הוא היה טבול אז אישית לא הייתי מחליף, לא היה קורה לו כלום. לא ברור לי גם למה שמן גיר צריך לעלות ככה אבל לא מכיר גירים רציפים.

מסכים עם כל מילה של shha. וכשמישהו זורק שאפשר לעשות את זה ב4000 שקל פחות אז לא צריך ללכת ולבדוק את זה על השקל, גם אם הוא טעה ואפשר לחסוך ״רק״ 3000 או ״רק״ 2500 זה המון כסף למשהו שמבזבז חצי יום עבודה. ההתפסות במילה\מספר זה בדיוק הדברים שבגללם לא נעים לאנשים להביע את דעתם בפורום הזה.

גם בחישוב עלות יום עבודה של הייטקיסט יוצא ששווה להתעסק בזה לבד בבית :) לא הייתי משלם 5000 שקל בחיים, ובטח שלא על דגם כזה. מסכים שמי שלעבוד לבד על האוטו בדברים קלים כמו אלה עושה לו רע בנשמה שווה לו לשלם, אבל זה פורום רכב - קנו ג'ק ובוקים וסט כלים מעליאקספרס ותהנו מזה.

 

 

אני אוהב רכבים, אבל לא בא לי לי לעבוד עליהם, להתלכלך, להזיע, לנסוע לקנות חלפים, לנסוע למסור שמן לריקון. מה גם שטיפול קטן עולה איזה 600 שקל.

 

לגבי צביעה אכן זה מבאס, אם כי יכול לקרות גם לרכבים עם צבע מקורי. אני קליאו 2014 של אבא עם צבע במצב לא מזהיר (אדום).

פשוט חשבתי שיהיה קשה למכור ככה את הרכב, וגם לנו היה מבאס לראות פגוש עם חלקים שחורים בגלל הקילוף.

אבל להתחיל לצבוע גם דלת ואת כול הקורה זה כבר לא משתלם.

היום הרכב עולה במחירון 20 אלף, נגיד שנה הבאה אפשר יהיה למכור אותו אזור 15 אלף? מקווה שקונה יעריך יותר היסטוריה מלאה ורכב ללא תיקוני שילדה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 36 דקות, RK כתב:

 

מה קשור מה? החיסכון בזמן ובקשב כשמישהו אחר עושה את העבודה? זמן = כסף, אלה לא מילים ריקות, זאת המציאות. אף אחד לא יסע לחסוך 10 סנט אם הנסיעה עצמה תעלה לו 10 דולר.

עובדה שבאמריקה כן יסעו. בשביל העיקרון. בגלל זה לא דופקים אותם במחירים כמו שדופקים אותנו.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...