Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלת מילוי גז למזגן (ושמן)


super-man
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

האם בעת מילוי גז למזגן, המכונה שואבת בנוסף את השמן שבמדחס?

 

כשאומרים וואקום, האם הכוונה שהמכונה שואבת את הכל מתוך המדחס (כולל השמן) או רק הגז עצמו?

 

אם הבנתי נכון התהליך מתבצע כך:

 

1. מחברים מהמכונה אל הרכב שעון על החיבור של לחץ גבוה ושעון על לחץ נמוך

2. המכונה מראה לחצים על הצגים

3. לאחר מכן שואבת את כל הגז (קרר) (והשמן?)

4. ואז מבצעת וואקום בכדי שלא יוותר אוויר/לחות במערכת

5. ממלא בגז/שמן מחדש

 

האם המכונה ממחזרת את מה שנשאב וכשיש אי תאימות במשקל מוסיפה כמה שחסר למה שנשאב או מחדירה בחומר (גז ושמן) חדש ו"טרי"?

אני משער שהמכונה ממחזרת ורק מוסיפה כמה שחסר. כלומר אם כתוב 820 גרם. והמכונה שאבה 400 היא תחזיר את ה 400 ותוסיף עוד 420. אבל אשמח להיות בטוח.

ולגבי השמן אני לא בטוח אם המכונה מחזירה את אותו השמן או מוסיפה שמן חדש (אם השמן בכלל נשאב בכל התהליך או שיש לי בלבול בסדר פעולות)

 

תודה לעונים

עריכה אחרונה על ידי super-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום שישי האחרון ביצעתי טיפול ועל הדרך גם מילאתי גז כי היה לי חסר. מי שטיפלתי אצלו השתמש במכונה מיוחדת וביצע את התהליך כך:

  1. חיבר את המכונה לכניסות לחץ גבוה/נמוך.
  2. השתמש במכונה כדי לשאוב את הקרר.
  3. הסתכל כמה המכונה שאבה (במקרה שלי 250 גרם).
  4. שם את המכונה במצב של ״ואקום״ ונתן לה לעבוד כמה דקות.
  5. שם את המכונה במצב של מילוי בדיוק לכמות שהייתה חסרה.

 

להבנתי, המכונה גם מיחזרה את מה שהיא שאבה (כך הוא גם קרא לתהליך - ״מחזור גז״ ולא ״מילוי גז״), לכן מה שכתבת עושה היגיון.

אני לא יודע להגיד אם השמן מעורב בתהליך. יכול להיות שהיא גם שואבת אותו ופשוט ממחזרת אותו, אבל אני יודע בוודאות שהיא לא הוסיפה או גרעה שמן, רק קרר.

 

אני מקווה שזה עזר לך באיזשהו אופן. בכל מקרה, יש פה שרשור שאולי יהיה בו עוד מידע שימושי:

 

עריכה אחרונה על ידי Fraysa
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Fraysa, שלום חבר!

 

בוודאי שזה עזר לי, קודם כל - תודה שהתייחסות והגבת. מעריך את זה.

 

אני כמובן אשמח לקבל עוד תשובות מחבר'ה שאני זוכר את הכינוי שלהם פה, אם ירצו להגיב כמובן,

אני בטוח שהם יוכלו לאשר לי את התהליך ב-100% (עדיין נותרה השאלה לגבי השמן).

לגבי המחזור אני מאמין שהתשובה כמעט וודאית שהמכונה ממחזרת, גם כי חיזקת עם תגובה שלך.

כמובן כשיש חוסר היא מוסיפה "חומר" חדש וטרי (שאני לא יודע אם בתוך זה כלול גם השמן).

 

אגב כתבת במקרה שלך המכונה שאבה 250 גרם. כמה גרם של קרר אמור להיות לך אתה זוכר במקרה? שמת לב כמה המכונה הכניסה?

 

עריכה: אעבור כעת על השרשור - תודה!

עכשיו שמתי שאת השרשור פתח חבר הפורום יגאל

(זכיתי להכיר אותו, אפילו כמה פעמים, הוא עזר לנו המון עם הרכב, במיוחד בשנים הראשונות שלנו, יגאל היה הראשון שטיפל ברכב!😉)

עריכה אחרונה על ידי super-man
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה, אצלי הכמות שצריכה להיות ברכב היא 590 גרם, אבל אל תתפוס אותי על הגרם. כפי שאתה רואה, מדובר בחוסר די משמעותי. הרגשתי אותו מאוד בימים החמים שבוע שעבר, וגם הייתי שומע רעש קל של ״שריקה״ כשהמדחס היה עובד, מה שעוד יותר חיזק אצלי את המחשבה שחסר גז. עכשיו המזגן שקט לגמרי והוא מקרר חזק יותר משמעותית.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב שטיפלת בזה. שמח בשבילך!

 

אצלי הרכב מסחרי (טרנספורטר) שהרכיבו לו בארץ מזגן אחורי ("אלכס אורגינל").

 

מה שמעלה לי תהיות - למה אני לא מרגיש את המזגן מקרר כמו שצריך?

 

כמה גז אני צריך למלא - יש מדבקה. שזה מצוין. כי יש נתון מהיצרן.

 

התהיות הן האם בפעם הקודמת כשהחליפו לי מדחס האם הוסיפו גז בהתחשב בכך שלרכב יש תוספת מזגן אחורית?

 

לצערי, לא יצא לי לראות את מה שהיה כתוב על המכונה

(אני מאמין שבעל עסק לא יתנגד שבעל הרכב יהיה ליד המכונה ויסתכל, נכון? כי הפעם אני רוצה להסתכל, אם זה מותר)

 

מהשרשור של יגאל למדתי שהוא עוקב אחר לחץ הגז במערכת (במדחס?) עם odb, זה מעניין, כי לא ידעתי שזה אפשרי.

(מעניין איך הוא עושה את זה בדיוק)

 

דניאל הזכיר שקיים חומר "עוצר דליפות" שלא ידעתי שקיים. ממה שהבנתי עדיף להשתמש כמוצא אחרון.

 

הבנתי בשרשור של יגאל שהמכונה שואבת גם את השמן ומחזירה אותו, אבל לא הצלחתי לקבל תשובה של 100%. אמתין לחברים פה.

 

איציק הזכיר מדחס DENSO ונזכרתי שזה המדחס שהחליפו לנו.

אני תכף אצרף תמונה של המדבקה שעל המדחס כי מעניין אותי לחפש ברשת עם כמה גרם קרר המדחס מגיע.

אני כמעט בטוח שהוא לא מגיע עם הכמות שאני צריך (825). כי היצרן ממלא את המדחס ככל הנראה לרכב (פרייבט) עם מזגן אחד.

 

הצלחתם להבין מהמדבקה מה הכוונה ב +/- 25? איך יודעים כמה להזין במכונה 800 או 825? הכוונה לא לעבור את ה 825?

אם ככה עדיף לבקש שיזינו במכונה 810 או הייתם הולכים על המינימום שבמדבקה - 800? והאם צריך להתייחס גם לעניין השמן?

825.jpg

עריכה אחרונה על ידי super-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

במערכת  בערך 130-140 גרם שמן, רוב השמן נמצא במדחס. מכונת המחזור לא שואבת את הכל וגם לא את הרוב אלא משהו כמו 15 גרם.

 

 

היא כן שואבת את כל.הקרר שהיה במערכת לטובת שקילה. 

 

אחרי זה מוסיפה קרר לפי טבלאות שיש במכונה (המפעיל בוחר דגם ולפי זה המכונה "יודעת" כמה קרר צריך ) או שהמפעיל יכול להזין משקל ידנית.

 

טולרנס פלוס מינוס 25 גרם לוקח בחשבון שהמכונות האלו לא סופר מדויקות ותתכן סטייה, תמיד צריך לכוון לאמצע התחום, וגם אם המכומה מזייפת ב 20 גרם, עדיין המזגן יעבוד תקין. 

 

בסוף  המכונה מזריקה חזרה את הכמה גרמים שמן שנשאבו בשביל שכמות השמן במערכת תישאר נכונה. 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום בוקי ותודה על המענה!

 

אז עכשיו אני מבין שהמכונה

1. ממחזרת את הקרר ואם יש חוסר - מוסיפה כמה שצריך.

2. שואבת את השמן אך לא את כולו אלא חלק קטן ממנו. כמובן שהשמן שנשאב חוזר.

 

בוקי, שאלה - לא הבנתי מהו אמצע התחום. לו את ההיית נגיש לממלא גז כמה היית מבקש שימלאו בגרם? 800-810-820-825?

או לא לבקש בכדי שלא לעצבן/להכעיס את בעל המקצוע, ורק לוודא שעל המכונה המספר הנכון? (השאלה איזה מספר לחפש)

כי אצלנו ברכב יש את העניין של המזגן האחורי גם.

 

אני רואה שכתוב על מדבקת המדחס HIGE SIDE 3.53MPa  ו  LOW SIDE 1.67MPa

 

האם המספרים יוצגו על השעונים שבמכונה ואם כן באיזה יחידת מידה זה מוצג במכונות בארץ? מישהו זוכר?

בכדי שאני אמיר ואדע מה לקרוא במכונה.

 

בתחילה חשבתי שהמדחס ללא שמן. כשמתמקדים מבינים שזה   ND-OIL 8

 

מוזר -  כשחיפשתי בגוגל אם יש מידע על המדחס, ביצעתי "חיפוש תמונה" לפי המדבקה שעל המדחס

ראיתי שרוב אם לא כל המדחסים של DENSO במדבקה - הכיתוב DENSO נמצא על הפס השחור ולא בקטן כמו אצלי בחלק התחתון.

 

מה הסיכוי שהמדחס אצלי לא מקורי? אני מתקשה להאמין. הוא עלה לא מעט (לא מחיר שמתאים לזיוף)

 

כשאתם מקליקים עם העכבר על התמונה ומבצעים "חפש תמונה" 

או מחפשים עצמאית DENSO COMPRESSOR בגוגל תמונות,

רואים כי הכיתוב DENSO שונה מאצלי. זה בהכרח מעיד שהמדחס שלי לא מקורי?

(גם באתר של DENSO המדבקה נראית שונה משלי הכיתוב DENSO שונה)

image.jpeg.a287ae85e5cdfd3d18cbddedcba01a8d.jpeg

1(5).thumb.jpg.c854ba7889b70cfcb50062a9c512e1e8.jpg1(4).thumb.jpg.6d0d37e382977ba1a6695d3d42fcba26.jpg1(3).thumb.jpg.d6cbb3747444ba0ac5f6cb170883e451.jpg

1(2).thumb.jpg.0f8709953d3a5924d8a66aaed88ddb19.jpg

1 (1).jpg

עריכה אחרונה על ידי super-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, Buki כתב:

במערכת  בערך 130-140 גרם שמן, רוב השמן נמצא במדחס. מכונת המחזור לא שואבת את הכל וגם לא את הרוב אלא משהו כמו 15 גרם.

 

 

היא כן שואבת את כל.הקרר שהיה במערכת לטובת שקילה. 

 

אחרי זה מוסיפה קרר לפי טבלאות שיש במכונה (המפעיל בוחר דגם ולפי זה המכונה "יודעת" כמה קרר צריך ) או שהמפעיל יכול להזין משקל ידנית.

 

טולרנס פלוס מינוס 25 גרם לוקח בחשבון שהמכונות האלו לא סופר מדויקות ותתכן סטייה, תמיד צריך לכוון לאמצע התחום, וגם אם המכומה מזייפת ב 20 גרם, עדיין המזגן יעבוד תקין. 

 

בסוף  המכונה מזריקה חזרה את הכמה גרמים שמן שנשאבו בשביל שכמות השמן במערכת תישאר נכונה. 

תשובה יותר מפורטת ומדויקת מזו לא תקבל.

גילוי נאות: באחד המוסכים שעבדתי בהם בעבר הייתי אחראי בין היתר גם על המכונת מיחזור ומילוי גז ללקוחות המוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים, והזכרת לי ללחוץ "סמן כפתרון" לבאים שיסתקרנו לדעת גם אם המכונה שואבת שמן (והאם את כולו) יחד עם הגז (הקרר).

 

תגיד בבקשה, Camaro 92, אתה זוכר אולי מהעבודה שלך על מדחסים של רכבים, אם ראית מדחסי דנסו עם הכיתוב DENSO כמו במדבקה אצלי בחלק התחתון, או בכל המדחסים שראית הכיתוב היה בגדול על הפס השחור העליון?

 

עריכה: את האמת, גם אם בסוף אגלה שהמדחס לא מקורי (אני חושב שהוא כן מקורי). זה לא באמת יעזור לי כל כך מלבד ההרגשה.

מה שחשוב לי זה שהמזגן ברכב יהיה תקין בשביל בני המשפחה.

 

אני צריך שפעם אחת ימלאו גז כמו שצריך (בגלל המזגן הנוסף שהתקינו "אלכס אורגינל") ושהוא יעבוד תקין (במיוחד בקיץ).

לכן אני לומד את כל הנושא הזה לבוא מוכן. לדעת איזה לחצים לראות. לדעת כמה גרם של קרר צריך ולראות שאכן זה מה שהמכונה ממלא ולא נניח 500.

עריכה אחרונה על ידי super-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, super-man כתב:

תגיד בבקשה, Camaro 92, אתה זוכר אולי מהעבודה שלך על מדחסים של רכבים, אם ראית מדחסי דנסו עם הכיתוב DENSO כמו במדבקה אצלי בחלק התחתון, או בכל המדחסים שראית הכיתוב היה בגדול על הפס השחור העליון?

לצערי לא זוכר בדיוק וגם לא ממש הקדשתי לזה תשומת לב בזמנו, יכול להיות פשוט שהמדבקה הזו השתנתה מעט במהלך השנים, אבל בהחלט נראה שהמדחס שלך מקורי של דנסו.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי, הרגעת אותי, ממש תודה!

 

לא יודע אפילו למה ייחסתי לזה חשיבות. כל המטרה של לרדת לצלם את המדבקה שעל המדחס הייתה לקבל מידע עליו.

לדעת האם יש על המדבקה מידע שיכול לעזור לי לבוא מוכן יותר לבעל המקצוע. כמו שהרחבתי בתגובה מעליך (הוספתי עריכה ואז בדיוק ראיתי שהספקת להגיב לי).

בגלל זה כשמחפשים יותר מדי - בסוף מוצאים גם מה שלא צריך. אני התעמקתי יותר מדי וחיפשתי את המדחס שלי באמצעות "גוגל תמונות"

והתפלאתי שהכיתוב על המדבקה אצלי שונה ומשם נשאבתי ל "האם מקורי או לא מקורי". כשזה לא באמת משנה - המדחס כבר מותקן. זו עובדה.

כרגע אני צריך לדאוג למזגן תקין.

 

תגיד בבקשה, כתבת שהיית אחראי על המכונה הזאת באחד המוסכים שעבדת בהם.

אז אם יש לי הזדמנות לשאול מישהו שעבד בזה. עד כמה מפריע לכם אם בעל הרכב יעמוד ליד המכונה ויוודא שהמשקל שמוצג הוא כמו במדבקה והלחצים?

זה בסדר?

אין לי כוונה להרגיז את בעל המקצוע או לעצבן אותו ואני לא מכיר את החוקים בעולם הזה של המוסכים ועולם הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, super-man כתב:

אז אם יש לי הזדמנות לשאול מישהו שעבד בזה. עד כמה מפריע לכם אם בעל הרכב יעמוד ליד המכונה ויוודא שהמשקל שמוצג הוא כמו במדבקה והלחצים?

זה בסדר?

להיפך ,אני דווקא מאוד אהבתי כשהיה מגיע אלינו לקוח לבדיקת מזגן/מילוי גז והוא היה עומד לידי, אפילו הייתי מסביר לו בדיוק על כל פעולה שאני עושה במכונה ובסוף אפילו היתה לי מין תחושת סיפוק כזאת שהוא יצא מרוצה מהשירות.

בקיצור, אם בעל המיקצוע ישר,הגון ואין לו מה להסתיר לא צריכה להיות לו שום בעיה שהלקוח יעמוד לידו בזמן העבודה.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, super-man כתב:

תגיד בבקשה, כתבת שהיית אחראי על המכונה הזאת באחד המוסכים שעבדת בהם.

אז אם יש לי הזדמנות לשאול מישהו שעבד בזה. עד כמה מפריע לכם אם בעל הרכב יעמוד ליד המכונה ויוודא שהמשקל שמוצג הוא כמו במדבקה והלחצים?

זה בסדר?

אין לי כוונה להרגיז את בעל המקצוע או לעצבן אותו ואני לא מכיר את החוקים בעולם הזה של המוסכים ועולם הרכב.

 

אני מאוד מבין את הגישה שלך וגם מעריך אותה, אך חשוב להבין שבסוף אתה במדינת הג׳ונגל ישראל, ואתה לא צריך אלא גם חייב לעמוד להם ״על הראש״.

 

כמו שקאמרו כתב, אם בעל המקצוע הוא מקצועי והגון, אין שום סיבה שהוא יסתיר משהו ויש כאלו שאפילו ישמחו כדי להסביר לך על התהליך. כמובן לא ברמה מציקה, אבל כן כדי להפגין נוכחות ולהראות לו שחשוב לך שהעבודה תצא טובה ולכן אתה רוצה לראות שהדברים נעשים כמו שצריך.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Camaro 92, נראה שכיף לקבל שירות ממך. כל הכבוד על הגישה והיחס ללקוח👍
Fraysa, קצת קשה לי לעשות את זה אבל אני מסכים איתך.

 

 

חברים,

כעת, הודות לכם, כשאני מבין את התהליך ויודע כיצד הוא מתבצע

נותרתי עם השאלה כמה גז אתם חושבים שצריך לבקש למלא?

 

המדבקה בתא המנוע מבלבלת. כאמור, הותקן בארץ מזגן (*) של "אלכס אורגינל".

 

אני מצליח להבין

 

image.png.415ada5ed1e64a7c7f8bafb31d47fdcb.png

 

אפשרות 1 מלא 525גרם קרר מסוג R134a במצב רגיל . - לא רלוונטי אלי, נכון? להתעלם מזה?

אפשרות 2 מלא 822גרם קרר מסוג R134a במצב "מיוחד" (משער שהכוונה - כשיש פתחי מזגן בתקרת הרכב בחלקו האחורי?).

 

(*) אני לא יודע אם הותקן מזגן נוסף או סה"כ בוצעו פתחים בתקרת הרכב בחלל האחורי והותקן בורר (1-3) למפוח.למיטב הבנתי אין מדחס נוסף ברכב (אולי אני טועה).

על עוצמת המזגן האחורי אני שולט עם בורר שהותקן  (1-2-3).

לדעתי ברכב יש מזגן אחד שהגיע מהמפעל וההתקנה של "אלכס אורגינל" היא למשוך את האוויר הקר מהמזגן הראשי לאחורי הרכב (אם אני לא טועה).

 

בכללי התגובות שלי יוצאות מאוד ארוכות - אני מתנצל על כך.

 

לו הייתה בדיקה לאחר מילוי הגז לדעת האם המילוי נעשה כמו שצריך - זה היה מעולה.

למשל: לבדוק באיזו טמפרטורה יוצא האוויר בפתחי המיזוג האחורי לאחר המילוי.

למה האחורי ולא הקדמי. בגלל שהקדמי יוציא אוויר קר בכל מצב (כי המינימום מילוי הוא 525 גרם). לעומת זאת, האחורי בגלל האורך שלו מהקדמי ומהמאייד - ייתכן

ואם כמות הקרר לא תהיה מספיקה (825 גרם?) לא יצליח להוציא טמפרטורה תקינה (שגם כאן אני לא יודע מהי טמפרטורה תקינה?)

אני בכלל בספק אם יהיה מי שיסכים לבדוק איתי את הדברים האלה ולמדוד טמפרטורה. נכון?

 

עריכה אחרונה על ידי super-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם זורק הצעה: אולי שווה ליצור קשר עם ״אלכס אורגינל״? אני לא מכיר אותם ולא יודע מה הם התקינו לך, אבל המדבקה מתייחסת למצב המקורי של הרכב. כל עוד נעשו בו שינויים מסויימים - אתה לא לעולם לא תדע מה הכמות המדויקת שצריך. אני משער שהמזגן הנוסף שהותקן לך ״מתלבש״ על המערכת המקורית, לכן כנראה צורך יותר ממה שנדרש.

 

בכל אופן, שווה ליצור איתם קשר. הם בטוח ידעו להגיד הכי טוב (ואולי אפילו כבונוס יש להם תחנות שירות, וכך תוכל גם למלא אצלם גז ;-)).

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...