Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיצובישי אאוטלנדר 2023 שמן מנוע


Lior2200
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Lior2200,

פוסטים מומלצים

יש לי מיצובישי אאוטלנדר אינסטייל שנת 2023. בספר הרכב וגם באתר מיצובישי העולמית מצוין שיש להשתמש אך ורק בשמן מנוע מסוג 0w20. עד היום בכל טיפול המוסכניקים נתקפים בהלם ואומרים לי ״מה פתאום״ שהשמן הזה לא מתאים למנוע של האאוטלנדר. בדקתי לעומק ואכן אלו הוראות היצרן, מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן לי להבין.

הרכב חדש באחריות.

אתה מגיע למוסך מורשה יבואן ושם כולם בהלם מהוראות היצרן?

אז איזה שמן מנוע ממלאים בפועל בטיפולים?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסכים מורשים לא של היבואן, הרכב כבר ב-100 אלף ק״מ, עבר 6 טיפולים עד היום. 3 מוסכניקים שונים אמרו שיש לשים 5w30. התעקשתי ואפילו סיפקתי את השמן בעצמי לפי התקן של היצרן (לא כל מוסך מחזיק את השמן הזה)

טיפול 15 אלף עולה יותר מכפול במוסך של היבואנים, החוק פתח את השוק לתחרות וניתן לטפל ברכבים חדשים בכל מוסך מורשה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שאין סיבה להשתמש בצמיגות כזאת נמוכה בארץ חמה כמו ישראל. כדי שתגן על המנוע יותר טוב והסיכוך יהיה יותר טוב (בתנאים של הארץ) עדיף לך 5-30w . כדי שתיהיה בראש שקט תפנה ליצרן דרך המוסך המרכזי או משהו בסגנון. צמיגות של 0 מתאימה לארצות קרות במיוחד כדי שהשמן ירוץ יותר טוב במנוע בטמפרטורה נמוכה שלא קיימת בישראל.

העיקר זה התקן. 

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, netanel1014 כתב:

באמת שאין סיבה להשתמש בצמיגות כזאת נמוכה בארץ חמה כמו ישראל. כדי שתגן על המנוע יותר טוב והסיכוך יהיה יותר טוב (בתנאים של הארץ) עדיף לך 5-30w

אני תוהה אם זו עדין אמירה רלוונטית עם התקדמות טכנולוגיות ייצור השמנים (וגם דרישות של יצרני רכב לתקנים מסויימים שאין אופציה לצמיגות גבוהה, כמו VW 508/609).

 

הרי המנוע עובד בטמפרטורה הרבה יותר גבוהה מהסביבה מרבית הזמן. טמפרטורה שגם נבדקת במבחני התקנים של השמנים השונים (100 מעלות) וכן מבחני גזירה בטמפרטורה גבוהה (HTHS). כך שאם גם מבחינת תקן, השמן עונה על דרישות היצרן - מדוע שלא יספק הגנה מספקת?

יש גם ענין של הטולרנסים במנוע עצמו למיטב ידיעתי.

 

אגב, השוואה מלאה של שמנים בצמיגות 0W20.

 

לפני 6 שעות, Lior2200 כתב:

אתר מיצובישי העולמית מצוין שיש להשתמש אך ורק בשמן מנוע מסוג 0w20

השאלה היא אם יש הנחיה אחרת מטעמם ליבואן הרכב בארץ.

 

לפני 5 שעות, Lior2200 כתב:

החוק פתח את השוק לתחרות וניתן לטפל ברכבים חדשים בכל מוסך מורשה

כנראה שכל מי שמגיב לך כאן, שמע עליו.

הענין הוא שכדי לשמר אחריות עליך לטפל בדיוק לפי הוראות היבואן/יצרן עם חלפים מקוריים היכן שנדרש.

ואחרי כל זה, לך תוכיח שאין לך אח/ות כשישליכו על טיפול כזה או אחר שלא נעשה אצל היבואן או שאין תיעוד מדויק למה שבוצע את הסרת האחריות שלהם מהרכב.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שהיצרנים אומרים להשתמש ב-0w20 ולא ב-5w30 היא תקנות זיהום אוויר. השמנים בצמיגות נמוכה יותר בעלי יתרון קל בנושא, ואת היצרנים לא מעניין אם זה מגן קצת פחות על המנוע (ההבדל לא משמעותי, זה לא שהמנוע ייהרס בתקופת האחריות - ופחות אכפת ליצרנים מה קורה אחרי).

 

היצרנים מודעים לטמפרטורות בארץ, ועדיין אומרים להשתמש ב-0w20. לראייה, בהוראות הרשמיות של רנו קליאו, לדוגמא, יש התייחסות למגוון מדינות, כולל ספציפית לישראל, והשמן הנדרש הוא 0w20. האם מנוע שבמשך 200 אלף קילומטר יעשה שימוש בשמן כזה יהיה במצב זהה למנוע שיעשה שימוש ב-5w30? קטונתי.

 

ובעניין אחר - רכב 2023 שעבר כבר 100,000 ק"מ? ועוד בארץ? איך!?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Tom_22 כתב:

אני תוהה אם זו עדין אמירה רלוונטית עם התקדמות טכנולוגיות ייצור השמנים (וגם דרישות של יצרני רכב לתקנים מסויימים שאין אופציה לצמיגות גבוהה, כמו VW 508/609).

 

הרי המנוע עובד בטמפרטורה הרבה יותר גבוהה מהסביבה מרבית הזמן. טמפרטורה שגם נבדקת במבחני התקנים של השמנים השונים (100 מעלות) וכן מבחני גזירה בטמפרטורה גבוהה (HTHS). כך שאם גם מבחינת תקן, השמן עונה על דרישות היצרן - מדוע שלא יספק הגנה מספקת?

יש גם ענין של הטולרנסים במנוע עצמו למיטב ידיעתי.

 

אגב, השוואה מלאה של שמנים בצמיגות 0W20.

 

השאלה היא אם יש הנחיה אחרת מטעמם ליבואן הרכב בארץ.

 

כנראה שכל מי שמגיב לך כאן, שמע עליו.

הענין הוא שכדי לשמר אחריות עליך לטפל בדיוק לפי הוראות היבואן/יצרן עם חלפים מקוריים היכן שנדרש.

ואחרי כל זה, לך תוכיח שאין לך אח/ות כשישליכו על טיפול כזה או אחר שלא נעשה אצל היבואן או שאין תיעוד מדויק למה שבוצע את הסרת האחריות שלהם מהרכב.

בספר הרכב בעברית רשום ששימוש בשמן אחר יבטל את האחריות. לגבי טיפול במוסך מורשה פרטי - כל דיבורי היבואן על טיפול במוסך שלהם הן ניסיונות הפחדה שנועדים למנוע תחרות והוזלת מחיר. שמגיעים לבית המשפט חובת ההוכחה היא עליהם - כל עוד טיפלת במוסך מורשה כלשהו אז האחריות תקפה (לשמור חשבוניות בתקופת האחריות על כל טיפול). גם אם החברה תטען אחרת, בסוף בבית המשפט הם יקבלו בראש, אז לא לתת להם להפחיד אתכם עם מעשיות

לפני 58 דקות, chrono כתב:

הסיבה שהיצרנים אומרים להשתמש ב-0w20 ולא ב-5w30 היא תקנות זיהום אוויר. השמנים בצמיגות נמוכה יותר בעלי יתרון קל בנושא, ואת היצרנים לא מעניין אם זה מגן קצת פחות על המנוע (ההבדל לא משמעותי, זה לא שהמנוע ייהרס בתקופת האחריות - ופחות אכפת ליצרנים מה קורה אחרי).

 

היצרנים מודעים לטמפרטורות בארץ, ועדיין אומרים להשתמש ב-0w20. לראייה, בהוראות הרשמיות של רנו קליאו, לדוגמא, יש התייחסות למגוון מדינות, כולל ספציפית לישראל, והשמן הנדרש הוא 0w20. האם מנוע שבמשך 200 אלף קילומטר יעשה שימוש בשמן כזה יהיה במצב זהה למנוע שיעשה שימוש ב-5w30? קטונתי.

 

ובעניין אחר - רכב 2023 שעבר כבר 100,000 ק"מ? ועוד בארץ? איך!?

הרכב נבנה במיוחד לשימוש בשוק האמריקאי. בפלורידה, נבאדה, טקסס וקליפורניה יש בקיץ טמפרטורות גבוהות אפילו יותר מישראל והחורף בחלקן דומה בטמפרטורה לישראל, כנראה שהסיבה היא המנוע עצמו ופחות הסביבה. לגבי ה-100 אלף ק״מ - נסיעות יומיות מהמרכז לאיזור העוטף ובחזרה פעמיים ביום, לפעמים גם לערד ושימוש ברכב גם בסופי שבוע (יש החזרי דלק אז הכל טוב)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Lior2200 כתב:

בספר הרכב בעברית רשום ששימוש בשמן אחר יבטל את האחריות. לגבי טיפול במוסך מורשה פרטי - כל דיבורי היבואן על טיפול במוסך שלהם הן ניסיונות הפחדה שנועדים למנוע תחרות והוזלת מחיר. שמגיעים לבית המשפט חובת ההוכחה היא עליהם - כל עוד טיפלת במוסך מורשה כלשהו אז האחריות תקפה (לשמור חשבוניות בתקופת האחריות על כל טיפול). גם אם החברה תטען אחרת, בסוף בבית המשפט הם יקבלו בראש, אז לא לתת להם להפחיד אתכם עם מעשיות

הרכב נבנה במיוחד לשימוש בשוק האמריקאי. בפלורידה, נבאדה, טקסס וקליפורניה יש בקיץ טמפרטורות גבוהות אפילו יותר מישראל והחורף בחלקן דומה בטמפרטורה לישראל, כנראה שהסיבה היא המנוע עצמו ופחות הסביבה. לגבי ה-100 אלף ק״מ - נסיעות יומיות מהמרכז לאיזור העוטף ובחזרה פעמיים ביום, לפעמים גם לערד ושימוש ברכב גם בסופי שבוע (יש החזרי דלק אז הכל טוב)

 

לגבי הפחדות היבואן - מסכים איתך 100%.

 

לגבי טמפרטורת סביבה - כמו שכתבתי, הסיבה לשימוש בצמיגות נמוכה יותר היא זיהום אוויר, והתקנות האלה קיימות גם בארה"ב. כיום כבר היצרניות ממליצות על 0W20 בכל העולם, אז זה לא כ"כ ברור (ויש שחושבים שהם שכחו שבארץ חם), אבל אם תחזור 10-15 שנה אחורה, המקור לדרישה נהיה ברור יותר. כך לדוגמא במאזדה בסוף שנות ה-2000 הדרישה בארה"ב הייתה לשמן 5W20 או 0W20, בעוד שבארץ נדרש שמן 5W30. זה לא בגלל שחם יותר בארץ - כמו שכתבת בעצמך, בארה"ב יש מספיק מקומות חמים יותר מישראל. זה כי בישראל אז התקנות לזיהום אוויר לא היו כ"כ קשוחות ואפשר היה להישאר עם שמן צמיגי יותר שמגן טוב יותר על המנוע, בלי לקבל בראש על זיהום מיותר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Lior2200 כתב:

בספר הרכב בעברית רשום ששימוש בשמן אחר יבטל את האחריות

ספר רכב מהווה בדר"כ תרגום די ישיר מהמקור. אבל הנחיות יצרן/יבואן עשויות להשתנות בעקבות פידבק כזה או אחר. לכן הצעתי לבדוק אם יש הבדל בפועל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת לא הפעם הראשונה (או האחרונה) שמוסכניק ואפילו מוסכי יבואן חולקים על דעתו של היצרן מסיבות שונות.
לפחות במיצובישי קיימת גם מחלוקת על החלפת שמן הגיר. היצרן קובע החלפה מלאה, המוסכים ממליצים על החלפה חלקית וחלק ממוסכי הרשת גם ממליצים לא להחליף בכלל

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, סולל הדרך כתב:

זאת לא הפעם הראשונה (או האחרונה) שמוסכניק ואפילו מוסכי יבואן חולקים על דעתו של היצרן מסיבות שונות.
לפחות במיצובישי קיימת גם מחלוקת על החלפת שמן הגיר. היצרן קובע החלפה מלאה, המוסכים ממליצים על החלפה חלקית וחלק ממוסכי הרשת גם ממליצים לא להחליף בכלל

הנושא של שמן הגיר חוזר על עצמו ברוב הרכבים, מעניין אם זה נובע מחוסר מקצועיות של המוסכניקים בארץ שלא יודעים לבצע את הפעולה בצורה נכונה או מסיבות אחרות שלא ברורות לי. אולי החלפה שלא במועד כשהשמן כבר ישן ושחור היא מסוכנת לרכב ולעומת זאת החלפת השמן במועד לא תגרום לנזק. לגבי שמן המנוע השתכנעתי לא לשמוע למה שאומרים במוסך. בדקתי בפורומים אמריקאים ושם טענו שיש שוני במנועים של היום ויש להתייחס להוראות היצרן בכובד ראש, התייחסו גם למזג האוויר החם באיזור לוס אנג׳לס, הונג קונג וטוקיו ולכך שהוא לא רלוונטי להחלטה ולכן מזג האוויר בארץ לא אמור לשחק תפקיד פה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון
לפני 4 שעות, Tom_22 כתב:

ספר רכב מהווה בדר"כ תרגום די ישיר מהמקור. אבל הנחיות יצרן/יבואן עשויות להשתנות בעקבות פידבק כזה או אחר. לכן הצעתי לבדוק אם יש הבדל בפועל. 

דיברתי עם שני מוסכים רשמיים. אחד אמר לי רק לפי הוראות היצרן, השני התלבט…בהתחלה אמר 5w30 ואחרי שאמרתי לו שזה לא מה שרשום בספר הרכב אז הוא שינה את התשובה. אמשיך לפי הוראות היצרן 0w20 

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Lior2200 כתב:

דיברתי עם שני מוסכים רשמיים. אחד אמר לי רק לפי הוראות היצרן, השני התלבט…בהתחלה אמר 5w30 ואחרי שאמרתי לו שזה לא מה שרשום בספר הרכב אז הוא שינה את התשובה. אמשיך לפי הוראות היצרן 0w20 

לדעתי, הוראות היבואן נותן האחריות בישראל הן הקובעות.
צור קשר עם המחלקה הטכנית של היבואן ובדוק את ההוראות לישראל.
ההוראות לישראל לעיתים שונות מהוראות לאזורים אחרים בעולם.

יש יצרנים אשר לאירופה וצפון אמריקה, ממליצים על 0W-20.
ובאזורים אחרים ממליצים על 5W-30 .
לכן לדעתי כדאי לבדוק, מה  דרישות היבואן בישראל.
 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. כל שופט בר דעת יעיף יבואן שיסרב לתת אחריות אחרי טיפול לפי הספר מכל המדרגות. הלקוח לא חייב לטפל במוסך מורשה יבואן, והוראות הטיפול ניתנות לו עם הרכב. אם היבואן חושב שצריך להשתמש בשמן שונה, הוא זה שצריך לעדכן את המסמכים שמגיעים עם הרכב. לא הגיוני לצפות מלקוח לרדוף אחרי מחלקות טכניות ולברר שמנים ותקנים, במיוחד אם הלקוח לא לגמרי מבין במכוניות. המחוקק מעוניין בכך שכל לקוח יוכל להיכנס לכל מוסך כללי, לבצע טיפול, ולא לדאוג מאחריות.

 

ב. הרכב בשרשור כבר לא באחריות, אז האם אני צודק או לא בסעיף א' כבר לא משנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...