Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טוסון 2020 - 2.0 אטמוספרי או 1.6 טורבו?


shayks

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

זוג + 2, הנסועה שלנו 5 ק״מ עירוני מדי יום, אחת לשבוע 120 ק״מ הלוך חזור וטיולים בסופ״ש. סביבות ה12,000 ק״מ בשנה.

 

האם המנוע / גיר המומלצים לנסועה כזו הוא ה2.0 האטמוספרי עם התיבה הפלנטרית? כמה הוא מרגיש עצל? (אבסולוטית, לא ביחס לטורבו)

ושאלת בונוס: האם רמת אבזור הבסיסית Prime Plus נחשבת לסבבה מבחינת הגימור, או מרגישה זולה? 

 

תודה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לאבא שלי היו את הרכב הזה עם מנוע ה2.0, ושידרג ל1.6 טורבו.
מבחינתי אין מה להשוות, ה2.0 עצל ושתיין אפילו ברכב ריק, שאפילו אבי שאינו כבד על הדוושה התלונן על הנושא.

ה1.6 זריז משמעותית ולא תרגיש שם חוסר כוח בנסיעה מנהלתית (לא מדובר על GTI כן?).

 

השאלה היחידה היא אמינות לדעתי, ובתחום הזה אני פחות בקיא, כי אבי קונה רק חדשים ומחליף בשנייה שנגמרת האחריות..

  • רעיון טוב! 1

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו לא מעט תלונות על הטורבו בעיקר בהיבט של הגיר.

אין ספק שמנוע טורבו מודרני יהיה חזק וחסכוני ממנוע אטמוספרי.

ה 2.0 "סוחב" בסדר ולזכותו תיזקף האמינות הטובה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי הטוסון,

אך בספורטאג׳ יש מצב נהיגה ספורט שאני מדליק אותו כאשר אני רוצה ביצועים זריזים,

לא מטוס, אך יש בהחלט זמינות כח מצויינת, שאין למשל ב1.6 הרגיל,

 

ה1.6 טורבו יותר חזק ללא ספק,

מבחינת צריכת דלק, אותה צריכה כמו ה2.0, לגיסי יש את הדגם הזה ה1.6 טורבו והצריכה אצלו לא שונה מה2.0 שיש לי,

 

מה שכן מבחינת אמינות יש כמה נושאים שפחות אמינים בדגם הטורבו:

1. מצמדים שזה לא תקלה, אלא בלאי שיעלה סביב ה4 אלף, כל תקופה ארוכה יחסית, אך קיימים בדגם הזה שלא קיימת ב2.0 עם הגיר הפלנטרי.

2. לגיר הרובוטי של קיה/יונדאי יש את נושא ההתחממות בפקקים, לא תקלה, אך דורשת לעצור בצד להתקררות, לא נעים כאשר לחוצים בזמן, אם מתעלמים זה יעלה ביוקר.

3. טיפולים, זה מנוע שדורש החלפת שמן תכופה יותר, עדיף כל 10 ולא 15 ושמן מיוחד, בעיקר בגלל הטורבו שדי רגיש, גם כאן, הזנחה תעלה ביוקר.

4.בנוסף בדגם הטורבו יש צריכת שמן, וחשוב לבדוק שמן אחת לשבוע, מפלס נמוך גורם לנזק בעיקר לטורבו, חשוב לוודא שמדיד השמן תמיד מצביע על full בבדיקת השמן.

 

אם מקפידים לטפל במוצרים איכותיים וכל 10k ק״מ ולא להמתין לתום שנה, אז לא אמורים להיתקל במשהו משבית, אם יש למישהו מידע אחר, אז שישתף בבקשה.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
בתאריך 23.12.2023 בשעה 10:55, wildlands2019 כתב:

1. מצמדים שזה לא תקלה, אלא בלאי שיעלה סביב ה4 אלף, כל תקופה ארוכה יחסית, אך קיימים בדגם הזה שלא קיימת ב2.0 עם הגיר הפלנטרי.

סליחה על ההקפצונת, אבל מה זה "תקופה ארוכה יחסית" - כמה ק"מ/שנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי סוג הנסועה שלך,
נסועה עירונית ופקוקה מניח שתצטרך החלפת מצמדים הרבה יותר מהר מנסיעה בין עירונית,
כך שיכול להיות אדם שיסע כל יום מאילת לבאר שבע ויעבור הרבה שנים וקלומטרג' אסטרונומי ללא צורך בהחלפה, ומישהו שיסע מחולון לתל אביב בפקקים ובטווח (שוב אין לזה נתון מספרי) קצר יחסית (מספר שנים) יצטרך החלפת מצמדים למרות קלומטרג' נמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף כדי לשמור על המצמדים חשוב לא לגלוש על המצמדים אלא לתת גז בפקקים, שהמצמדים לא יחליקו לבד בניסיון להזיז את הרכב,

אח שלי נסע עם אוקטביה שהיתה לו חדשה מהעבודה, כל יום נסיעה בינעירונית מחיפה ליהוד, כולל פקקים יומיומיים, החזיר את הרכב אחרי 120K ק"מ ללא החלפת מצמדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, wildlands2019 כתב:

בנוסף כדי לשמור על המצמדים חשוב לא לגלוש על המצמדים אלא לתת גז בפקקים, שהמצמדים לא יחליקו לבד בניסיון להזיז את הרכב,

אח שלי נסע עם אוקטביה שהיתה לו חדשה מהעבודה, כל יום נסיעה בינעירונית מחיפה ליהוד, כולל פקקים יומיומיים, החזיר את הרכב אחרי 120K ק"מ ללא החלפת מצמדים.

תגיד לי אם אני טועה:

בחיבור מה שאתה אומר, עם עוד דברים שכתבו בשרשורים אחרים על התיבת-הילוכים של הטוסון/ספורטאז', ובשילוב עם כל הקטע של הטורבו:

מה שעדיף זה - א. לא לנסוע עם ברקס בפקקים, אלא רק עם נגיעות גז בקטנות (גיזוז עדין😅). ב. לכבות את הSTOP&GO ולא לבנות יותר מדי על בקרת שיוט אדפטיבית כי לך תדע מה קורה בפנים.

אני צודק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יכול להגיד את זה לגבי גיר רובוטי של יונדאי/קיה כי איתם אין לי ניסיון,

ממש לא לנסוע על ברקס בפקקים, אלא אם מדובר ברכב הייברידי כי אז כל העומס הראשוני עובר למנוע החשמלי,

וכן עדיף לכבות Start/Stop,

לגבי ב. לא הבנתי מה קשורה בקרת שיוט אדפטיבית, אם אתה מתכוון לפקקים אז עדיף שלא, אך בנסיעה בינעירונית, לא רואה סיבה שזה יזיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בת הזוג שלי עם פרופיל נסיעות דומה , לאחרונה רכשנו טוסון מודל 2023 עם מנוע 2.0 ליטר.

זול יותר ברכישה , גיר אוטומטי פשוט ואמין, מנוע 2 ליטר כנ"ל , בקיצור ראש שקט.

הייתה לי תקופה קצרה טוסון 1.6 כרכב חליפי, מנוע בריון ללא ספק , הגיר לא תמיד רהוט ובפקקים הסירחון של הקלאצים ניכר.

משיטוט בפורומים של בעלי טוסון ניכר שיש בעיה אמיתית עם הגיר הנ"ל, היבואן מכיר בבעיה ואינו נוקף אצבע להשתתפות בבעיה.

 

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממליץ להתעסק עם ה1.6 טורבו, הגיר הוא רובוטי בעייתי, התחזוקה יקרה (לפחות בספורטאז אבל זה אותו מנוע וגיר)

לך על ה2.0  אם אתה רוצה שקט

עריכה אחרונה על ידי A900

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.12.2023 בשעה 10:55, wildlands2019 כתב:

1. מצמדים שזה לא תקלה, אלא בלאי שיעלה סביב ה4 אלף,

עלות החלפת מצמדים בקיה/יונדאי גבוהה משמעותית מאלו של VAG. יותר לכיוון ה10 אצל מורשה יבואן.

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...