Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1001 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הרכב השני בבית שבק חיים. הלך הגיר באמצע הנסיעה. כיוון שגם ככה לא התאים לצרכי המשפחה, הוחלט על קניית רכב אחר בזריזות.

 

היום עשיתי סיבוב במגרשי הליסינג ( כי ביד 2 המוכרים משוגעים. מבקשים עשרות אחוזים מעל המחירון), ואלו התוצאות

 

טויוטה קורולה 2019 ( סדאן או סטיישן) עם מעל 100K ק"מ.

 

או אוקטביה 2019 עם 27K ק"מ.

 

המחיר דומה, שתיהן ליסינג יד 00.

 

אופי הנסיעה הוא מעורב, 30% עירוני הררי ( חיפה) 70% בין עירוני נינוח ללא פקקים ( חיפה-חדרה).

 

יתרונות לאוקטביה -  יותר מרווחת( תא המטען בוודאי), ק"מ נמוך, כנראה שנסיעה יותר נעימה מהקורולה?, היסטורית טיפולים ממורשה סקודה.

חסרונות לאוקטביה - אני מפחד מאמינות הרכב ומהגיר/קלאץ. שהטיפולים יקרעו אותי בכיס. אכלתי מרורים מסיטרואן C4 ולא מעוניין לעבור את זה שוב.

 

יתרונות לטויוטה - אמינות. חסכונית יותר בדלק. שומרת ערך בצורה פנטסטית ( למרות שזה נקודתית לא משנה לי, אני נוהג להחזיק רכבים עד שהם מתים).

חסרונות - ק"מ בשמיים. אין היסטוריית טיפולים ממורשה, וכנראה שהייתה בליסינג יותר קשוח מהאוקטביה.

 

השאלות - עד כמה החששות שלי באוקטביה מוצדקים? מה הסיכוי להיתקע עם הגיר בהפתעה בחנייה או גרוע יותר, אמצע נסיעה(קרה לי עם הרכב שמת..חוויה מלחיצה)?

על מה הייתם הולכים?

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי vxlan
  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 22 דקות, vxlan כתב:

אני נוהג להחזיק רכבים עד שהם מתים

אוקטביה בת 4, לא מתאימה לך. תוך שנתיים לדעתי יתחילו התקלות. הייתי בוחר את הקורולה.

  • רעיון טוב! 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

במקרה שלך דווקא הייתי הולך על אוקטביה, היא חזקה יותר ושקטה יותר, אך הגיר אכן לאורך זמן יכול להיות פחות אמין. מצד שני הרכב עם ק״מ משמעותית פחות גדול.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אני חושב שהקורולה יותר תתאים לדרישות שלך 

ידוע שהגיר של הסקודות לא אוהב פקקים ועליות ובחיפה יהיה לך משניהם

שבת שלום.

פורסם

איזה מנוע האוקטביה ? בעיקרון האוקטביה נשמעת כאפשרות הרבה יותר טובה ושמורה. עם כל הכבוד לאמינות של טויוטה צריך להקפיד שתהיה גם לה היסטוריית טיפולים, והקמ הגבוה משמעותו גם יותר בלאי. מלבד עניין האמינות האוקטביה יותר נוחה, יותר חזקה, ולטעמי יותר מפנקת שאלה שיקולים חשובים בפני עצמם. 

לעניין האמינות אם האוקטביה אכן טופלה היטב כפי שאתה אומר המנוע יכול להחזיק ולהיות אמין לשנים רבות, הגיר אמנם לא שיא האמינות לעומת גירים אחרים אבל בקמ כזה ואחרי בדיקה טובה שלך לא אמורות להיות בעיות נוראיות או פתאומיות, וגם אם יישחקו מצמדים או ילך מוח גיר אחרי כמה עשרות אלפי קילומטרים אז פשוט תיקח בחשבון שזה כמה אלפים שצריך להשקיע ברכב אבל אתה תהנה ממנו כנראה יותר. האפשרות האחרת שלך היא פשוט לחפש דגם אמין ונפוץ אחר דוגמת יונדאי איוניק, ניסאן סנטרה החדשה ומאזדה 3. 

פורסם (נערך)

כמה נקודות:

1. בשנת 2019: האוקטביה היא  דור קודם בסוף חייו. קורולה דגם חדש בתחילת חייו.

2.בקורולה בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטיה מנתיב עם שמירת מרכז נתיב ופועלים ממהירות אפס. באוקטביה בקרת שיוט פועלת רק מעל מהירות 30 קמ"ש ואין שמירת מרכז נתיב.

3. קורולה נוחה יותר יותר ברמת המתלים, מושבים נוחים יותר, ובעלת התנהגות כביש טובה יותר. אוקטביה קשיחה ובעלת התנהגות כביש טובה פחות (באוקטביה מתלה אחורי מסוג קורת מתח לעומת מתלה רב חיבורי בקורולה). 

4. אוקטביה מרווחת יותר מלבד אזור הנהג שרגלו הימנית נתקעת בקונסולה המרכזית. בקורולה מרווח מקובל לקטגוריה.

5. קורולה מהירה יותר מאוקטביה עם מנוע ה- 1 ליטר אבל איטית יותר מאוקטביה עם מנוע ה- 1.5 ליטר. בקורולה יחידת הנעה חלקה יותר, אוקטביה קופצנית והססנית לעיתים בסביבה עירונית ומריצה הילוכים למעלה מוקדם מדי ובגירסת ה- 1 ליטר משאירה את המנוע ללא כוח.

6. באוקטביה תא מטען גדול יותר ושימושי יותר מקורולה סדאן לעומת זאת קטן יותר ושימושי פחות מקורולה סטיישן (אלא אם כן מדובר באוקטביה סטיישן הנדירות).

7. בקורולה בלם יד חשמלי עם פונקציית אוטו הולד. באוקטביה בלם יד רגיל. זה אומר שבכל עצירה של הרכב, הנהג בקורולה נח והנהג באוקטביה עושה כושר בהחזקת דוושת הבלם לחוצה.

8. בקורולה סידור מודרני של פנים הרכב שבו מסך המולטימדיה ממוקם גבוה בקו הראיה, באוקטביה המסך ממוקם נמוך מאד ומחייב הסטת מבט למטה.

9. קורולה חסכונית יותר בדלק.

10. קורולה אמינה יותר אבל ספיציפית לאור הפרש הקילומטרז' הגדול היתרון מתבטל.

 

בשורה התחתונה האוקטביה מהדור הזה פסולה בשבילי בעיקר בגלל העדר "אוטו הולד", זה ההבדל בין נהיגה נוחה ללא נוחה, פשוט כך.

 

בקורולה עדיפה גירסת הסטיישן השימושית, רכב מצויין לדעתי (יש לי כזאת במשך 4.5 שנים) . עדיף באופן כללי לדעתי לא לרכוש מליסינג אלא מאדם פרטי על אף המחיר הגבוה יותר מרכב מליסינג ובייחוד לא לרכוש את הסטיישן מליסינג מאחר והיא שימשה כטנדרון של טכנאי בזק. מה שזול יקר.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
בתאריך 22.9.2023 בשעה 17:05, Coro כתב:

אוקטביה בת 4, לא מתאימה לך. תוך שנתיים לדעתי יתחילו התקלות. הייתי בוחר את הקורולה.

 

אולי בעצם הפוך כי הקורולה תחזיק יותר ואז ייקח זמן עד שיתחדש עם רכב חדש....😅

לפני שעתיים, green כתב:

כמה נקודות:

1. בשנת 2019: האוקטביה היא  דור קודם בסוף חייו. קורולה דגם חדש בתחילת חייו.

2.בקורולה בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטיה מנתיב עם שמירת מרכז נתיב ופועלים ממהירות אפס. באוקטביה בקרת שיוט פועלת רק מעל מהירות 30 קמ"ש ואין שמירת מרכז נתיב.

3. קורולה נוחה יותר יותר ברמת המתלים, מושבים נוחים יותר, ובעלת התנהגות כביש טובה יותר. אוקטביה קשיחה ובעלת התנהגות כביש טובה פחות (באוקטביה מתלה אחורי מסוג קורת מתח לעומת מתלה רב חיבורי בקורולה). 

4. אוקטביה מרווחת יותר מלבד אזור הנהג שרגלו הימנית נתקעת בקונסולה המרכזית. בקורולה מרווח מקובל לקטגוריה.

5. קורולה מהירה יותר מאוקטביה עם מנוע ה- 1 ליטר אבל איטית יותר מאוקטביה עם מנוע ה- 1.5 ליטר. בקורולה יחידת הנעה חלקה יותר, אוקטביה קופצנית והססנית לעיתים בסביבה עירונית ומריצה הילוכים למעלה מוקדם מדי ובגירסת ה- 1 ליטר משאירה את המנוע ללא כוח.

6. באוקטביה תא מטען גדול יותר ושימושי יותר מקורולה סדאן לעומת זאת קטן יותר ושימושי פחות מקורולה סטיישן (אלא אם כן מדובר באוקטביה סטיישן הנדירות).

7. בקורולה בלם יד חשמלי עם פונקציית אוטו הולד. באוקטביה בלם יד רגיל. זה אומר שבכל עצירה של הרכב, הנהג בקורולה נח והנהג באוקטביה עושה כושר בהחזקת דוושת הבלם לחוצה.

8. בקורולה סידור מודרני של פנים הרכב שבו מסך המולטימדיה ממוקם גבוה בקו הראיה, באוקטביה המסך ממוקם נמוך מאד ומחייב הסטת מבט למטה.

9. קורולה חסכונית יותר בדלק.

10. קורולה אמינה יותר אבל ספיציפית לאור הפרש הקילומטרז' הגדול היתרון מתבטל.

 

בשורה התחתונה האוקטביה מהדור הזה פסולה בשבילי בעיקר בגלל העדר "אוטו הולד", זה ההבדל בין נהיגה נוחה ללא נוחה, פשוט כך.

 

בקורולה עדיפה גירסת הסטיישן השימושית, רכב מצויין לדעתי (יש לי כזאת במשך 4.5 שנים) . עדיף באופן כללי לדעתי לא לרכוש מליסינג אלא מאדם פרטי על אף המחיר הגבוה יותר מרכב מליסינג ובייחוד לא לרכוש את הסטיישן מליסינג מאחר והיא שימשה כטנדרון של טכנאי בזק. מה שזול יקר.

 

 

 

 

נתת תיאור מקיף ורציני. 

רק הופתעתי מהמשקל הרב שאתה מייחס לבקרת בלם יד ואוטו הולד.

 

רגל על הברקס זה כושר?

פורסם

את האוקטביה אני מכיר ומוקיר היטב...

אני מחזיק באוקטביה 1.5 2020 (דור 3) בליסינג מהעבודה ולפניה היתה לי אוקטביה 1.2 2017.

בכל אחת מהן נסעתי כ-120000 ק"מ.

יצא לי גם לנהוג בטויוטה אוריס סטיישן עם יחידת הנעה זהה לזו שהקורולה ההיברידית וגם בקורולה קרוס עם יחידת ההנעה המעודכנת והחזקה יותר )140 לעומת 122 כ"ס(.

האוקטביה שלי מפגינה אמינות גבווה ונכנסה למוסך רק לטיפולים שוטפים.

אין לי מושג לגבי עלויות אחזקה (ליסינג).

מתישהו באמצע 2019 שודרג מפרט האבזור של האוקטביה והיא קיבלה בקרת שיוט אדפטיבית, מולטמידיה בגודל 8 אינץ וחיישני חניה אחוריים מקוריים - ניתן לוודא שמדובר בדגם מתוח הפנים לפי רישיון לפי תיעוד עך בקרת השיוט האדפטיבית.

אני הייתי בוחר ללא היסוס באוקטביה.

הקורולה לא נעימה בנסיעה הררית או בזמן מאמץ, התיבה הרציפה יוצרת רעש גבוה והתאוצה במצבים אלה איטית.

בנוסף, בדגמים הסיסיים שהוצעו לליסינג מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית פחות איכותית מזו שבאוקטביה (שלדעתי, היא המולטמדיה העממית האיכותית ביותר).

האוקטביה תהיה נעימה יותר עם תגובות מהירות גם במאמץ בזכות השילוב של מנוע טורבו וגיר כפול מצמדים גם עם מנוע 1.0 ליטר (אני גם בירושלים ונסעתי 3 שנים באוקטביה 1.2 עם הספק ומומנט די זהים לאלה שב-1.0).

בהצלחה

 

  • אהבתי 1
פורסם

אין ספק שהנסיעה באוקטביה תהיה יותר טובה מבחינת ביצועים והנאה.

 

זה פשוט לא מעניין אותי. יותר חשוב לי חסכון בדלק, ואמינות.

 

בעקבות הפוסטים פה, החלטתי להעלות תקציב ולחפש קורולה יותר שמורה. בלוחות הפרטיים יש בדיוק אחת שהיא סטיישן, אני אחזור למגרשים ונראה מה התקציב המוגדל מאפשר - אני לא  בסיטואציה שמאפשרת לשבת על הלוחות ולחכות, ולכן הכי מהיר מבחינתי ללכת למגרשי הליסינג.

 

פורסם (נערך)

דבר נוסף בקורולה יש אפשרות להארכת אחריות מלאה על הרכב עד לשנה ה- 12 בעלות של כ- 500 ₪ לשנה נכון לעכשיו שזה מאד חשוב לדעתי.

 

אבל צריך לבדוק אם אפשר לבצע הארכת אחריות גם לרכבי ליסינג לשעבר, אני בספק.

 

בגירסת הסטיישן נסה למצוא את רמת גימור ספייס פלוס לעומת גירסת הספייס, היא טיפה יותר מאובזרת ויש כאלה גם מליסינג אבל פחות (בין היתר כניסה ויציאה ללא מפתח. יש גם ג'נטים אלומיניום 16 להבדיל מגלגלי ברזל 15 עם טסות, למרות שה- 15 תורמים עוד יותר לנוחות הנסיעה).

 

לגבי ביצועים, אני גר גם בחיפה, בעליות אני שם מצב ספורט באופן קבוע דבר שמשפר את הביצועים באופן מהותי ומאפשר לפתח קצב יפה, אבל זה רק בשביל הכיף שלי זה לא באמת משנה אם תסע 10 קמ"ש יותר או פחות ולא יקדם אותך מהר יותר ליעדך, בסוף כולם נפגשים ברמזור, בצומת, בפקק או סתם בעומס.

 

סתם בשביל לסכם נקודה זאת גם במבחני רכב הקורולה הייתה מהירה יותר או בעלת ביצועים דומים לאוקטביה עם מנוע 1 ליטר (גם מול האוקטביה דור קודם וגם מול האוקטביה מהדור הנוכחי, אתה יכול לחפש ברשת) אבל הביצועים גם תלויים גם במצב הסוללה.

 

ראה קישורים למבחני רכב השוואתיים בהם הקורולה השתוותה או ניצחה את האוקטביה דור קודם (עם מנוע ה- 1.5) למרות יתרונות וחסרונות לכל אחת מהן.

 

https://www.auto.co.il/article/roadtest/132513-comparison-tests-corolla

 

 

 

 

 

 

לפני 8 שעות, mottis כתב:

יצא לי גם לנהוג בטויוטה אוריס סטיישן עם יחידת הנעה זהה לזו שהקורולה ההיברידית

 

האוריס היא עם יחידה היברידית דור קודם חלשה ורועשת יותר בפועל.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

אבל יש הבדל גדול בבידוד, קורולה במאמץ רועשת יותר באופן מורגש.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, mottis כתב:

וגם בקורולה קרוס עם יחידת ההנעה המעודכנת והחזקה יותר )140

 

הקורולה קרוס הפגינה בפועל ביצועים טובים יותר גם מול מנועי טורבו במבחנים השואתיים שראיתי, אבל אופי הפעולה רועש יותר תחת עומס. 

 

לפני 9 שעות, razi_pazi כתב:

רק הופתעתי מהמשקל הרב שאתה מייחס לבקרת בלם יד ואוטו הולד.

 

רגל על הברקס זה כושר?

 

כשאתה צריך לבצע את זה עשרות ומאות פעמים בכל נסיעה (למעט בנסיעה בינעירונית בכביש פתוח) ולמשך פרקי זמן של מכמה שניות עד כמה דקות בכל עצירה זה מעיק ביותר לדעתי ואפילו מגוחך, למה אני צריך להפעיל כוח פיזי עם הרגל כדי להחזיק את הרכב בעמידה, אפילו בעגלה עם סוס הדבר לא נדרש 🤣

 

אני לא מדבר על הלחיצה על דוושת הבלם כדי להביא את הרכב לעצירה , אלא על הלחיצה על דוושת הבלם במשך זמן העמידה של הרכב בכל עצירה כדי למנוע מהרכב לנסוע. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

נוסע כבר כשנה עם רכב שמצויד באוטו הולד. קצת מתקשה להבין את ההתלהבות, לא שזה רע, אבל גם לא ממש הכרחי לטעמי. לגוף הדילמה, מכיר טוב אוקטביה 1.5 2020, הכרתי קצרות גם קורולה הייבריד חדשה יותר כרכב חליפי לכמה ימים. הקורולה רכה יותר מהאוקטביה, אבל פה זה נגמר, האוטו הזה נפסל אצלי על הסף משתי סיבות, הגה קל ברמה של צלחת שמסובב עולל כשהוא מדמיין את אבא שלו נוהג ורעש מטריד של תיבה רציפה בזמן מאמץ. שאלת האמינות היא שאלה, את הקורולה לא מכיר מספיק לענין זה, האוקטביה המדוברת היא השלישית בסידרה אצלי כרכב צמוד, הראשונה ( 1.2 2014 ) נזקקה לתיקון גיר אחרי 85K ( לא באמת יודע אם מצמדים או משהו אחר, לא טרחתי לברר ), השתיים הבאו הפגינו רמת אמינות של טיפולים שוטפים וזהו. אבל מדובר בשלוש שנים כ"א ומעט מתחת ל 100K,  לא באמת ממצה.

פורסם (נערך)

בגרסת הסטיישן של הקורולה, יש גם רמת גימור TS. מה ההבדלים בינה לבין ה SPACE ? באופן ממש מוזר, לא הצלחתי למצוא מידע מסודר ברשת, למעט העובדה שזה קיצור של טורינג סטיישן.

עריכה אחרונה על ידי vxlan
פורסם
לפני שעתיים, green כתב:

 

כשאתה צריך לבצע את זה עשרות ומאות פעמים בכל נסיעה (למעט בנסיעה בינעירונית בכביש פתוח) ולמשך פרקי זמן של מכמה שניות עד כמה דקות בכל עצירה זה מעיק ביותר לדעתי ואפילו מגוחך, למה אני צריך להפעיל כוח פיזי עם הרגל כדי להחזיק את הרכב בעמידה, אפילו בעגלה עם סוס הדבר לא נדרש 🤣

 

אני לא מדבר על הלחיצה על דוושת הבלם כדי להביא את הרכב לעצירה , אלא על הלחיצה על דוושת הבלם במשך זמן העמידה של הרכב בכל עצירה כדי למנוע מהרכב לנסוע. 

 

 

 

הבנתי את כוונתך. פשוט הופתעתי מהמשקל שאתה מייחס לזה.

 

בסוף כל אחד ומה שמעניין אותו. 

אני בודאי לא קהל לשיקול הזה כי אני מעדיף רכב ידני....


×
×
  • תוכן חדש...