Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1220 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בבנק לאומי, יש לי 150 אלף שקל שכרגע סתם יושבים בעובר ושב. אין לי בעיה שיהיו בפיקדון עם נקודת יציאה חצי שנתית 

 

האם בדרך כלל יש מסלולים כאלה בבנק לאומי? במידה ולא, זה קיים בבנקים אחרים? כמה ריבית מביאים היום ? 

 

ניסיתי למצוא מידע מהבנק, ורק מבלבלים אותי. 

פורסם (נערך)

קרן כספית תיתן לך את ריבית בנק ישראל בערך, והיא נזילה כל זמן נתון.

בנוסף, על מסחר בקרן כסםפית בבנק לא משלמים עמלות, לא קנייה, לא מכירה, ולא דמי משמורת .

 

יתרון נוסף - על רווח מפיקדון בבנק אתה משלם 15% מס, על רווח מקרן כספית אתה משלם 25% ריאלי, כלומר אחרי קיזוז עליית המדד. נכון למדד המחירים האחרון, המס שתשלם הוא 0.

 

 

בקיצור, קרן כספית.

 

עריכה אחרונה על ידי vxlan
פורסם

אם ב"צמודה" אתה מתכוון חשופה, אז זה תלוי ספציפית במסלול אבל ככלל לפחות במידה מסוימת כן.

חפש את המסלול שלך בגוגל, לדוגמא "מור מחקה מדד סנופי 500", לאחר מכן חפש "הרכב נכסים" או "החזקות" או משהו דומה, שם תמצא מה הקרן מחזיקה.

סביר להניח שתמצא חוזים עתידיים ותעודת סל (הקרנות לא מחזיקות מניות), לדוגמא במור תמצא שהיא מחזיקה בין היתר תעודת סל זרות וישראליות.

לאחר מכן חפש בגוגל תעודת סל כלשהיא שמצאת, לדוגמא במור אפשר למצוא את תכלית סל סנופי 500. 

כנס לתוצאה מגלובס,tase או funder ותגלה, במקרה של תכלית סל שהיא מנוטרלת מט"ח.
אבל היא רק 10% מהרכב הנכסים של הקרן.

פורסם

תודה. לא הצלחתי למצוא מה היא מחזיקה(הפניקס השתלמות עוקבת snp500). 

מקבל, דוחות ריקים בהרכב אחזקות. אנסה מחר כשאהיה ליד מחשב. 

פורסם

לא מפתיע אותי שאתה מקבל דוח ריק, מסתבר שגם במייגמל אפשר לראות הרכב נכסים כללי ואפילו שיעור חשיפה : https://www.mygemel.net/קרנות-השתלמות/אקסלנס-השתלמות-מחקה-מדד-sp500.
לדעתי בהנחה וחוסכים לטווח ארוך אין היגיון כלכלי להחזיק קרן השתלמות שהיא לא IRA.

פורסם
לפני 4 שעות, vxlan כתב:

קרן כספית תיתן לך את ריבית בנק ישראל בערך, והיא נזילה כל זמן נתון.

בנוסף, על מסחר בקרן כסםפית בבנק לא משלמים עמלות, לא קנייה, לא מכירה, ולא דמי משמורת .

 

יתרון נוסף - על רווח מפיקדון בבנק אתה משלם 15% מס, על רווח מקרן כספית אתה משלם 25% ריאלי, כלומר אחרי קיזוז עליית המדד. נכון למדד המחירים האחרון, המס שתשלם הוא 0.

 

 

בקיצור, קרן כספית.

 

נשמע מעניין...

מה זה הקרן הזאת ואיך אני מוצא מידע?

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

פורסם

רשימה של קרנות כספית, שקליות ניתן למצוא כאן: 

https://www.funder.co.il/kaspit

 

לפני שעה, Katom כתב:

לא מפתיע אותי שאתה מקבל דוח ריק, מסתבר שגם במייגמל אפשר לראות הרכב נכסים כללי ואפילו שיעור חשיפה : https://www.mygemel.net/קרנות-השתלמות/אקסלנס-השתלמות-מחקה-מדד-sp500.
לדעתי בהנחה וחוסכים לטווח ארוך אין היגיון כלכלי להחזיק קרן השתלמות שהיא לא IRA.

 

יש סיבה מעבר לדמי הניהול? 

פורסם

זו הסיבה העיקרית, גם בגלל עקיבה לא טובה מספיק לפעמים וגם מבחינה רעיונית - אני רוצה שליטה מלאה על הכסף שלי.
(יש גם ניגוד אינטרסים מובנה במוצרים מנוהלים אבל זה כבר לשרשור אחר).

×
×
  • תוכן חדש...