Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גם אני מצטרף לעדר הליסינג - שאלות ותהיות


nitch
שימו לב! השרשור הזה בן 6928 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום ילדים,

החל מהשבוע הבא אני צפוי לקבל רכב ליסינג ממקום העבודה (קבוצה 2), ולהצטרף לעדר המשועמם אך לא סובל מעליית מחיר הדלק.

יודעים משהו שאני צריך לבדוק, לדרוש או לדעת? ביטוחים מסוימים, התחייבויות וכו'? מה מקובל לגבי השתתפות עצמית?

אני עדיין מתלבט אם למכור את היאריס TS, או להשאיר אותה במשפחה ולהישאר חבר מכובד בקהילה המוטורית, ולא כזה שראוי לגנאי.

ליעד

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לבחור איזה אוטו אתה מקבל???

אני יודע שמישהו בחברה הקודמת שלי אשר קנה רכב חדש, וחצי שנה אחרי זה הוחלט כי הוא יקבל רכב, חברת הליסיניג קנתה את האוטו שלו, והוא המשיך לנסוע באותו רכב...

זה היה התנאי שלו לקבלת הרכב, שישאר עם אותו סוג אוטו (ולא היתה לו יונדאי :wink: )

 

תנסה את זה, לך תדע, אולי יסכימו...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ילדים, למה, בן כמה אתה?...

החל מהשבוע הבא אני צפוי לקבל רכב ליסינג ממקום העבודה (קבוצה 2), ולהצטרף לעדר המשועמם אך לא סובל מעליית מחיר הדלק.

יודעים משהו שאני צריך לבדוק, לדרוש או לדעת? ביטוחים מסוימים, התחייבויות וכו'? מה מקובל לגבי השתתפות עצמית?

ראשית - האם אתה מקבל רכב ע"ח המעביד, או שיורידו לך מהשכר-ברוטו עבור הרכב? אם הרכב הוא תמורת הורדה בברוטו, תעשה חישוב מדויק כמה יעלה לך העסק, והאם זה כדאי. העלות היא ההפסד של הנטו מהברוטו שיורידו לך, ההפסד של ההפרשות הסוציאליות שעל הברוטו הזה, וכמובן המס שתשלם על זקיפת הרכב. הכדאיות תלויה בעיקר בקילומטרז' הממוצע שלך, ובמה שתעשה עם הרכב הקיים - אם תמכור אותו ותשקיע בבנק - תהיה לך ריבית... כל הנ"ל כמובן לא תופס אם עלות הליסינג כולה ע"ח המעביד, אלא שבמקרה כזה תוכל אולי לשכנע אותם לתת לך תוספת שכר במקום הרכב, וכך תישאר עם היאריס האהובה שלך.

אם החלטת לקחת, בדוק עוד מספר נקודות:

  • האם מחייבים השתתפות עצמית במקרה של תאונה? יש חברות שעושות זאת, ויש שלא. אם הם מחייבים, תבדוק איתם מה קורה אם היתה תאונה שלא באשמתך, בנסיעה לצרכי עבודה (להבדיל מנסיעה אל העבודה, שאינה נחשבת "בתפקיד"). במקרה של חיוב, אתה לוקח סיכון - תתמקח על זה.
  • האם יש תקופת התחייבות מינימאלית לקחת את הרכב, והאם יש "קנס" בהחזרת הרכב לפני תום תקופת הליסינג? חלק מהחברות קונסות את העובדים אם הם מתפטרים ומחזירים את הרכב לפני תום חוזה הליסינג. הסיבה פשוטה מאד - המעביד צריך להחזיר את הרכב לחברת הליסינג לפני תום המועד, והוא ישלם לה קנס על כך. לעומת זאת, כאשר מפטרים עובד, אין כמובן למעביד זכות לקנוס אותו על החזרת הרכב.
  • האם יש הגבלת קילומטרים או דלק בחברה? אם יש, ואתה עושה יותר, הדבר ישפיע על הכדאיות של העסק. בחלק מהחברות יש הגבלות כאלו.
  • למי מותר לנהוג חוץ ממך? בחברות רבות מגבילים את הנהיגה רק לבני משפחה או עובדי חברה אחרים. בחברה שעבדתי בה בעבר הנהיגה היתה מותרת רק לבני/בנות זוג, או ילדים (ולא לאבא, אמא, אח, אחות, חברים מהשכונה וכו').
  • מי משלם עבור שטיפה? האם הרכב מגיע עם "שטיפומט"?
  • מה קורה במקרה של כניסה למוסך? האם תקבל רכב חליפי מייד, או רק בערב (בהנחה שהאוטו לא יצא מהמוסך באותו היום) - זה תלוי בסוג הסכם הליסינג שהמעביד שלך עשה.
  • האם הרכב כולל שימוש ע"ח המעביד בכביש 6? אם לא, ואתה מתכוון להשתמש בכביש, כדאי לך לעשות לפחות "מנוי וידאו". אחרת תשלם הרבה עבור כל נסיעה מזדמנת, משום שחברת הליסינג גובה דמי טיפול עבור חיובים שמגיעים ישירות אליה.
  • תזכור גם שזקיפת המס אינה תלויה במעביד שלך - זהו מס ממשלתי. הזקיפה עלתה לא מזמן, ולכן אין סיכוי גדול שהסכום ישתנה בשנה הקרובה. מצד שני, לך תדע במדינה הזאת...

אני עדיין מתלבט אם למכור את היאריס TS, או להשאיר אותה במשפחה ולהישאר חבר מכובד בקהילה המוטורית, ולא כזה שראוי לגנאי.
למה "ראוי לגנאי"? מה רע בראש שקט, בזה שלא צריך להתעסק עם מוסכים, ביטוחים, שמאים, כאבי-לב בגלל שריטות בצבע ושאר ירקות?

תמיד אפשר להפיג את השעמום עם איזו מכונית קלאסית בסופי-השבוע. אצלי זה עובד שיגעון.

 

בהצלחה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן 22, הפניה לילדים הייתה בלשון סגי נהור.

גילי, אכן נשמע מעניין אבל לא נראה לי ישים במיוחד במקרה שלי, ואני גם לא חושב שהייתי רוצה לעשות את זה.

קובי, תודה על התשובה המפורטת והמושקעת.

הרכב כולו הוא על חשבון המעביד (למעט המס כמובן), והקילומטראז' הממוצע שלי כרגע הוא 15,000 בשנה, אבל זה לא כולל נסיעות שאני עושה ברכב של ההורים, התקמצנות על דלק, נסיעות בתחבורה ציבורית, והצטופפויות רבתי ברכבי ליסינג של אחרים. היות ואני גר בצפון ועובד במרכז, הסיפור אמור להיות כדאי, בתנאי כמובן שהגבלת הקילומטראז' לא לחוצה מדי.

אתה חושב שיש מקום למיקוח בנושא למי מותר לנהוג? אני רווק למדי, ומי שעשוי להצטרך לנהוג הם אבאמא ואחותי.

נושא השטיפה הוא לא קריטי, אבל אני אבדוק את העניין. בכל מקרה, שטיפה היא סוג של תראפיה בשבילי.

נושא הרכב החליפי אכן קריטי, וייבדק.

 

ולגבי העניין המעניין באמת, שקלתי את הנושא של רכישת מכונית קלאסית כבר מזמן (זו אפילו הייתה MGB לבנה יפיפיה), אבל נכון לכרגע אין לי את הפנאי שזה דורש (אני סטודנט בנוסף לעבודה). הפיתרון הנשקל כרגע הוא אופנוע שנותן גם כיף וגם הגעה מהירה מהעבודה ללימודים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ליסינג על חשבון מעביד , ובהנחה שלא הציעו לך פיצוי כספי בן כ-5000 ש"ח בברוטו (אם למישהו יש ספקות , אני יכול לערוך לו את החישוב) במקומו - הוא ללא שום ספק משתלם מאוד כלכלית. אין על מה לחשוב בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה "ראוי לגנאי"? מה רע בראש שקט, בזה שלא צריך להתעסק עם מוסכים, ביטוחים, שמאים, כאבי-לב בגלל שריטות בצבע ושאר ירקות?

תמיד אפשר להפיג את השעמום עם איזו מכונית קלאסית בסופי-השבוע. אצלי זה עובד שיגעון.

מצטרף לדעתו של מר מילוא.

רכבי חברה הם לא כאלה נוראים, ואין כמו הראש השקט שאתה לא דואג לתיקונים, מוסכים, ביטוחים וכל שאר ה"איכסה-פיכסה" (כדברי אחי הקטן) שקשור לאחזקת רכב.

 

וחוץ מזה, אין כמו רכב מהעבודה...

חוץ מטיולי שטח קטנים להפגת השעמום וקילומטראז' מוגבר (תודות לדלקן), וגם הרכב הזה ידני אז אני לא מתלונן. הוא עומד יפה בסדנת התעללות שאני מעביר לו בסופ"ש :twisted:

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חושב שיש מקום למיקוח בנושא למי מותר לנהוג? אני רווק למדי, ומי שעשוי להצטרך לנהוג הם אבאמא ואחותי.
ראשית, אני מציע לך לא להעלות את הנושא ביוזמתך - זו תהיה "שאלת קיטבג" קלאסית. אם הם יעדכנו אותך על מגבלה כזו, או שהנקודה תופיע במסמך שתתבקש לחתום עליו, אזי יש מקום למיקוח.

ברוב החברות יש כללים מיוחדים לחבר'ה צעירים ו/או רווקים. לדוגמא, בחברה שעבדתי בה היה מקובל הכלל הבא:

  1. עובד נשוי - זכאים לנהוג גם בן/בת הזוג וכן ילדים הגרים עימו.
  2. עובד לא נשוי, אבל גר עם חבר/חברה - הם גם זכאים לנהוג.
  3. עובד הגר בבית הוריו - זכאים לנהוג ההורים. בזמנו היתה בחברה התנגדות להתיר נהיגה גם לאחים/אחיות, משום שפוטנציאל הבלגן והצרות הוא גדול...

שתי נקודות נוספות:

  • ע"פ התקנות, קצין הבטיחות של החברה חייב להחזיק תיק עם טופס פרטי-נהג וצילום רשיון נהיגה של כל אחד מהרשאים לנהוג. לכן, אם העובד מסעיף 2 לעיל החליף את החברה שלו, הוא חייב לעדכן את פרטיה אצל קצין הרכב.
  • אם מישהו מנסה להתחכם, ונותן את הרכב ל"סתם" חבר שלו, לא תהיה בעיה אם יעצור אותו שוטר - כל הניירות כשרים. אבל יכולה להיות בעיה עם הביטוח המקיף במקרה של תאונה, ובכל מקרה אז המעביד ידע שהרכב ניתן למי שלא זכאי. בחברה שבה עבדתי זה היה נחשב לעבירת אמינות קשה, וסיבה טובה לפיטורין.

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אם מישהו מנסה להתחכם, ונותן את הרכב ל"סתם" חבר שלו, לא תהיה בעיה אם יעצור אותו שוטר - כל הניירות כשרים. אבל יכולה להיות בעיה עם הביטוח המקיף במקרה של תאונה, ובכל מקרה אז המעביד ידע שהרכב ניתן למי שלא זכאי. בחברה שבה עבדתי זה היה נחשב לעבירת אמינות קשה, וסיבה טובה לפיטורין.

בברכה,

 

קובי

תוספת קטנה - לאחר בדיקה , הביטוח המקיף תופס גם לחברים , מכרים ועוברי אורח (לא בטוח לגבי נהגים צעירים , את זה צריך לבדוק ספציפית) , אך , כפי שציינת - ההגבלה היא בגדר חלק ממדיניות החברה בנושא רכב , וכמובן שיש סיכוי לא רע שאם העסק יגיע לידיעתם (דו"ח , תאונה ,סתם מישהו מהחברה שראה את הרכב) זה ייגמר בפיטורים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכל מקרה לא מחפש להתחכם, אלא להוציא מהם כמה שיותר זכויות כל עוד אני בעמדת מיקוח. אני די אוחז את אשכיהם בידי החסונה כרגע (רך ונעים), כך שאנסה למקסם רווחים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספת קטנה - לאחר בדיקה , הביטוח המקיף תופס גם לחברים , מכרים ועוברי אורח (לא בטוח לגבי נהגים צעירים , את זה צריך לבדוק ספציפית) , אך , כפי שציינת - ההגבלה היא בגדר חלק ממדיניות החברה בנושא רכב , וכמובן שיש סיכוי לא רע שאם העסק יגיע לידיעתם (דו"ח , תאונה ,סתם מישהו מהחברה שראה את הרכב) זה ייגמר בפיטורים .
למיטב ידיעתי הענין קצת יותר מורכב:

ביטוח החובה תופס לגבי כל נהג, למעט נהגים צעירים עבורם יש צורך בהרחבה.

הביטוח המקיף תלוי בפוליסה הספציפית של החברה. יש גם חברות שלוקחות מכוניות ליסינג ללא ביטוח מקיף בכלל, אלא רק עם צד ג'. השיקול פשוט - כאשר יש 500 מכוניות בחברה, עלות הביטוח הרבה יותר גבוהה מהעלות הממוצעת לשנה של גניבות, תאונות וכו'. במקרה כזה ניתן לקחת מכונית ליסינג כאשר האחריות הכספית במקרה של נזק כל שהוא מכוסה ע"י החברה השוכרת. זה מקובל מאד בחברות הי-טק עם ציי רכב גדולים. אם במקרה כזה נהג לא מורשה עשה נזק - הכסף יוצא ישירות מכיסו של המעביד. לא נעים, ויכול להוביל לפיטורים.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ויכוח - דיברתי רק על מקרה בו קיים ביטוח.

 

במקרה כזה החברה לא לוקחת ביטוח על נהג יחיד/שני נהגים - כך שביטוחית יש כיסוי.

 

כל זה לא יעזור אם הוראות החברה אוסרות נהיגה של אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכל מקרה לא מחפש להתחכם, אלא להוציא מהם כמה שיותר זכויות כל עוד אני בעמדת מיקוח. אני די אוחז את אשכיהם בידי החסונה כרגע (רך ונעים), כך שאנסה למקסם רווחים.

אם אתה אכן בעמדת מיקוח, פנה אילהם ותגיד שיש לך רכב שקנית ואתה נורא קשור אליו ונורא נוח לך איתו... בנוסף הוא רכב חסכוני מאוד...

אולי הם יסכימו להיתווכח עם החברת ליסיינג...

במצב הזה אתה יכול למצא את עצמך ממשיך לנהוג ברכב שאתה אוהב (אני מקווה :wink: ) ולא באיזו מזדה 323 או משהו דומה...

 

בהצלחה!

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספת קטנה - לאחר בדיקה , הביטוח המקיף תופס גם לחברים , מכרים ועוברי אורח (לא בטוח לגבי נהגים צעירים , את זה צריך לבדוק ספציפית) , אך , כפי שציינת - ההגבלה היא בגדר חלק ממדיניות החברה בנושא רכב , וכמובן שיש סיכוי לא רע שאם העסק יגיע לידיעתם (דו"ח , תאונה ,סתם מישהו מהחברה שראה את הרכב) זה ייגמר בפיטורים .

נהג צעיר ו/או חדש מצריך אישור מפורש של הליסינג ומתבטא בתוספת תשלום חודשי מסויים כפרמיית סיכון.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...