Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1274 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 12 שעות, llaavvii כתב:

טויוטה פריוס 2018 עם 94K ק"מ מחיר מבוקש 105K, הוא לא מוכן לחכות להחלטה שלי, יש כבר שנים שרוצים לסגור (כמה שעות אחרי הפרסום).

חירטוט מארץ החירטוטים, מבית היוצר של "מבצע רק היום" ושיטת מצליח.

 

אם יש שניים שרוצים לסגור, תגיד לו שיסגור איתם.

 

לפות"ש - כל עוד אתה לא במצב שחייב רכב אתמול, חכה עם זה. אם יהיו מספיק כמוך שיחכו עם הקניה, זה יעשה רק טוב לכולם. שהרכבים של אותם מוכרים ימשיכו להירקב בחניה עד שירדו מהעץ שטיפסו עליו.

 

יש לך כרגע רכב נוסע? תקין? אמין? עונה לדרישות שלך?

אז תהנה ממנו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

בגדול ברור שוויתרתי,
אבל הרכב כנראה נמכר, השוק קשה לקונים,
הלכתי לראות אתמול בערב גראנד קופה סטיישן (דיזל) 18 לפני האוראה,
שוב על רכב עם נתוניםרגילים (לא לחיוב ולא לשלילה -יד שניה פרטית עם 103K ק"מ) הבחור רוצה מחירון לוי יצחק, אולי ירד אלפיים ש"ח, וזה על רנו כן פעם הייתה מפורסמת ב20% מתחת למחירון כפתחה.

פורסם

ברכבים החדשים יש המתנה ארוכה ולכן המחיר עלה ואין הנחות/מבצעים. 

היחידים שזמינים הם בעיקר רכבים סינים שלא ידענו על קיומם עד לפני חודשיים... 

הזכרתם טויוטה? אין כרגע אף דגם של המותג שניתן להזמין. כל ההקצאות ל 2023 כבר מוזמנות. והסוכנים מכניסים לקוחות חדשים ל"רשימת המתנה" עם צפי אספקה 2024.

ניסן קשקאי התייקר מאז הושק בכ 10%!

היחידים ששומרים על שפיות הם אנשי דלק מוטורס עם מחירים טובים ל cx5 ואספקה מהירה. 

  • מעניין 1

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם

בדיוק היתה לי שיחה אתמול עם אחד היבואנים, בשוק יש בקושים כבושים של עשרות אלפי כלי רכב שאין להם מענה (אספקה) ולכן אף אחד לא מתכנן להוריד מחירים, להפך.

היבואן מחפש שורת רווח, לא כמות מכירות.

אם יש לו מעט רכבים (אין צפי לשינוי בטווח הקרוב) הוא ממש לא יוריד מחיר אלא ימקסם את הרווח.

 

הערכה אישית שלי, אחרי שנתרגל לרמת המחירים החדשה, גם כשהשוק יפתח הם לא ירדו כי פסיכולוגית אנשים יהיו מוכנים לשלם את הסכומים האלו, היבואנים רק ירוויחו יותר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 15.12.2022 בשעה 02:21, zvigolden כתב:

משוקלל ליד ולק"מ

ק"מ שפוי - סוזוקי עם 52000 , אוריס 44000 , cx5 עם 90000

אני משווה את הסוזוקי 2016 קרוסאובר שקניתי לפני שנה לחבר שקנה אותו רכב מאותו שנתון בדיוק עם נתונים דומים כמה חודשים לפני שאני קניתי :

אני קניתי קצת מעל לוי יצחק, החבר קנה קצת מתחת ללוי יצחק .

בינתיים גם המחירון עלה כך שהמוכר שלי ממש לא הפסיד .

בגלל שהוא לא השתולל הוא מכר תוך יום וכך ראוי

פורסם
בתאריך 21.12.2022 בשעה 18:11, guya72 כתב:

רק כח בחשבון שאם אתה רוצה לקנות רכב היברידי או חשמלי, בתאריך 1.1.23 המס עליו יעלה (כלומר, המחיר יעלה)

הי, אשמח להסבר בנוגע לזה...

העלאת המס אמורה להשפיע על רכבים היברידיים חדשים לא?

צופיםש גם רכבי יד 2 יעלו כתוצאה מכך?

פורסם

הברידי שאינו פלאג-אין כבר לא מקבל הטבות מס משמעותיות. אם יעלה - מדובר בעליה זניחה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
בתאריך 22.12.2022 בשעה 23:17, GTאי כתב:

בדיוק היתה לי שיחה אתמול עם אחד היבואנים, בשוק יש בקושים כבושים של עשרות אלפי כלי רכב שאין להם מענה (אספקה) ולכן אף אחד לא מתכנן להוריד מחירים, להפך.

היבואן מחפש שורת רווח, לא כמות מכירות.

אם יש לו מעט רכבים (אין צפי לשינוי בטווח הקרוב) הוא ממש לא יוריד מחיר אלא ימקסם את הרווח.

 

הערכה אישית שלי, אחרי שנתרגל לרמת המחירים החדשה, גם כשהשוק יפתח הם לא ירדו כי פסיכולוגית אנשים יהיו מוכנים לשלם את הסכומים האלו, היבואנים רק ירוויחו יותר.

סיפורי הפוגי של היבואנים בארץ.

העולם רץ למיתון , וכן גם בארץ מרגישים את המיתון כבר עכשיו.

הביקוש לרכבים ירד כאשר מגמת הקיצוצים בשוק תגדל , וזו רק שאלה של זמן.

דוגמאות טובות לירדה בשוק הרכבים הם המחירים היורדים של רכבי הטסלה ביד 2 , המחירים אשר מבקשים על גילי אשר מחכות בנמל לשחרור , חלק מבקשים מחירון בלבד וחלק עדין מנסים להרוויח 3-4 מעל מחירון.

ההלוואות יקרות מאוד , הריביות עולות מאוד וכל זה יפנה את הכסף למה שבאמת נדרש ולאוו דווקא רכב אלא כיסוי המשכנתט המטפסת...

 

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

טסלה היתה מונופול, עכשיו היא עוד שחקן, זו הסיבה הירידה לירידה במחיר (וגם זה בסוף שנה לרכבים במלאי, לא הורדה כללית).

נניח העולם רץ למיתון ולא לסטגפלציה, אז מה זה אומר? שמחר המחירים ירדו ב 10%? במקסימום הם לא יעלו ויהיו מבצעים כמו שאנחנו מכירים מהעבר. 

 

פורסם
בתאריך 14.12.2022 בשעה 09:34, itamarco כתב:

בחיפושיי אחר SUV גיליתי שכל היצרנים האירופאיים נעלמו ומי שנשאר מגזים במחיר (קשאי דגם ביניים ב 193K??)

 

האם אנחנו עדיין בעיצומו של המשבר או שיש כבר ניצנים של חזרה לשיגרה?

או במילים אחרות האם המתנה של 3 חודשים תשפר את המצב?

משבר השבבים צפוי להימשך עוד שנתיים לפחות (ואולי יותר). שלושה חודשים לחלוטין לא יעזרו לך 😟.
יש כאן שילוב גורמים: בתקופת הקורונה היתה ירידה גלובלית חזקה (20-40%) במספר המכוניות החדשות שנמכרו, אז יצרני הרכב עצרו הזמנות מיצרני השבבים. במקביל, כיון שאנשים היו בבית, גברה דרישה לשבבים בהרבה מוצרים אחרים (מחשבים, טאבלטים, טלפונים וכו׳. לאורך שנה לפחות כרטיס מאיץ גרפי למחשב נמכר בפי 4-5 מהמחיר הרשמי).
למפעלי השבבים אין יכולת לספק אפילו מוצרים ישנים יותר, שלא לדבר על תיכנונים חדשים לדגמי מכוניות חדשות. יכולת הייצור הזו לא חזרה עדיין, כי בית חרושת לייצור שביבים זה פרוייקט שדורש היערכות מורכבת ותיכנון מוקדם של 8-10 שנים.
https://blog.seeburger.com/automotive-chip-shortage-likely-to-persist-through-2023-and-beyond/
מה שהחמיר את המצב לגבי רכב אירופי זו המלחמה באוקראינה. לא מייצרים שם שבבים, אבל היא היתה מקור מאד משמעותי לצמות חשמל בהרבה דגמים (כמו כל המכוניות החשמליות והרבה מהאחרות של VAG ויצרנים אחרים), ולוקח זמן לארגן תחלופות.

מה שמחמיר את המצב עוד יותר הוא שבארצות המפותחות המכירות של רכבים חדשים נמצאות כבר כמה שנים בירידה ביחס לגודל האוכלוסיה, שצפויה להימשך (אחת מהסיבות היא שדור ה-millenials נוטה לא לאהוב מכוניות ולא רוצה להסתמך עליהן):
https://www.acea.auto/press-release/eu-car-sales-expected-to-drop-again-this-year-auto-makers-call-for-urgent-policy-action/

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/us-auto-sales-set-weakest-quarter-decade-cox-automotive-2022-03-28/

https://sites.psu.edu/socialtrends/2022/08/13/why-are-millennials-refusing-to-buy-cars/

יצרני הרכיבים חוששים מהשקעה ארוכת טווח בתחום שהשוק שלו מצטמצם (גם אם יש שווקים גדולים בהם זה לא המצב, כמו סין והודו).

ומעבר לכל זה, ישראל היא שוק בעדיפות נמוכה לקבלת דגמים חדשים ונקיים יותר (לא רק חשמלים, גם פלאג-אין היברידי והיברידים רגילים), כי אין אצלנו שום מנגנון שמכריח את היבואנים/יצרנים לייבא לכאן רכב נקי (לא מספיק הקלות מיסוי כאלה או אחרות, צריך קנסות ישירים גדולים כפי שיש באירופה ובמידה פחותה בארה״ב).
עד שזה לא ישתנה (ולא מכיר אף מפלגה שאפילו מזכירה את זה, אפילו לא הירוקים), כשכושר הייצור מוגבל, יצרנים שמוכרים שם (ולא משנה אם היצרן עצמו אירופי/אמריקאי או לא) תמיד יעדיפו למכור מכונית נקיה נתונה בחו״ל ולא בארץ, כי אז הם צריכים למכור מכונית מזהמת יותר במקומה שם, ולשלם את הקנס.

פורסם

ומצד שני טויוטה הודיעה על שיא של כל הזמנים בייצור מכוניות בחודש נובמבר - אז הייתי נזהר מלהסיק מסקנות חד משמעיות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני 8 שעות, PinkDolphin כתב:

משבר השבבים צפוי להימשך עוד שנתיים לפחות (ואולי יותר). שלושה חודשים לחלוטין לא יעזרו לך 😟.
יש כאן שילוב גורמים: בתקופת הקורונה היתה ירידה גלובלית חזקה (20-40%) במספר המכוניות החדשות שנמכרו, אז יצרני הרכב עצרו הזמנות מיצרני השבבים. במקביל, כיון שאנשים היו בבית, גברה דרישה לשבבים בהרבה מוצרים אחרים (מחשבים, טאבלטים, טלפונים וכו׳. לאורך שנה לפחות כרטיס מאיץ גרפי למחשב נמכר בפי 4-5 מהמחיר הרשמי).
למפעלי השבבים אין יכולת לספק אפילו מוצרים ישנים יותר, שלא לדבר על תיכנונים חדשים לדגמי מכוניות חדשות. יכולת הייצור הזו לא חזרה עדיין, כי בית חרושת לייצור שביבים זה פרוייקט שדורש היערכות מורכבת ותיכנון מוקדם של 8-10 שנים.
https://blog.seeburger.com/automotive-chip-shortage-likely-to-persist-through-2023-and-beyond/
מה שהחמיר את המצב לגבי רכב אירופי זו המלחמה באוקראינה. לא מייצרים שם שבבים, אבל היא היתה מקור מאד משמעותי לצמות חשמל בהרבה דגמים (כמו כל המכוניות החשמליות והרבה מהאחרות של VAG ויצרנים אחרים), ולוקח זמן לארגן תחלופות.

מה שמחמיר את המצב עוד יותר הוא שבארצות המפותחות המכירות של רכבים חדשים נמצאות כבר כמה שנים בירידה ביחס לגודל האוכלוסיה, שצפויה להימשך (אחת מהסיבות היא שדור ה-millenials נוטה לא לאהוב מכוניות ולא רוצה להסתמך עליהן):
https://www.acea.auto/press-release/eu-car-sales-expected-to-drop-again-this-year-auto-makers-call-for-urgent-policy-action/

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/us-auto-sales-set-weakest-quarter-decade-cox-automotive-2022-03-28/

https://sites.psu.edu/socialtrends/2022/08/13/why-are-millennials-refusing-to-buy-cars/

יצרני הרכיבים חוששים מהשקעה ארוכת טווח בתחום שהשוק שלו מצטמצם (גם אם יש שווקים גדולים בהם זה לא המצב, כמו סין והודו).

ומעבר לכל זה, ישראל היא שוק בעדיפות נמוכה לקבלת דגמים חדשים ונקיים יותר (לא רק חשמלים, גם פלאג-אין היברידי והיברידים רגילים), כי אין אצלנו שום מנגנון שמכריח את היבואנים/יצרנים לייבא לכאן רכב נקי (לא מספיק הקלות מיסוי כאלה או אחרות, צריך קנסות ישירים גדולים כפי שיש באירופה ובמידה פחותה בארה״ב).
עד שזה לא ישתנה (ולא מכיר אף מפלגה שאפילו מזכירה את זה, אפילו לא הירוקים), כשכושר הייצור מוגבל, יצרנים שמוכרים שם (ולא משנה אם היצרן עצמו אירופי/אמריקאי או לא) תמיד יעדיפו למכור מכונית נקיה נתונה בחו״ל ולא בארץ, כי אז הם צריכים למכור מכונית מזהמת יותר במקומה שם, ולשלם את הקנס.

אתה צודק חלקית.

משבר השבבים עדיין איתנו אבל בעצימות יותר נמוכה מבעבר,המשבר ימשיך איתנו ב2023 (יעיד מנכ״ל onsemi,שהצהיר שכל 2023 כבר סגורה להזמנות)אבל כנראה זה די ייגמר שם.

הסיבות:

יצרני הסיליקון חווים ירידה משמעותית בביקושים למוצרים ביתיים (micron דיווחה על מלאי גבוה בהרבה מהצפוי) ומפצים עם ייצור לתחום הרכב והביטחון.

מיתון בפתח מה שיוביל לביטולי הזמנות ומלאי.

די בקרוב אמורים להיפתח פאבים חדשים של TI, Intel,TSMC (לא בשנה הקרובה אבל גם לא לא עוד 7-8).

אחת הבעיות הגדולות הן דווקא ספקי הsubstrate ששם יש פקק ואין צפי לפתיחת מפעלים חדשים.

בעולם הרכב אין בעיה של תכנונים חדשים אלא ההיפך,מסתמכים על טכנולוגיה בת 5-10 שנים.

הבעיה הגדולה זה תקן שמצמצם משמעותית את הספקים.

בכל מקרה אם זמני ההספקה עמדו על 50-72 שבועות עד לפני כמה חודשים,היום כבר מדברים על 10-30.

למוצרים שלא קשורים לבטיחות אפשר להשתמש במוצרים חדשים אבל גם ההיצע הוא גדול בהרבה (אין צורך בautograde safety).

מה זה אומר לגבי העתיד?

אף אחד לא באמת יודע,כבר ראינו שתחזיות בזמנים האלה לא שוות הרבה.

 

פורסם
לפני 34 דקות, NP1 כתב:

אתה צודק חלקית.

משבר השבבים עדיין איתנו אבל בעצימות יותר נמוכה מבעבר,המשבר ימשיך איתנו ב2023 (יעיד מנכ״ל onsemi,שהצהיר שכל 2023 כבר סגורה להזמנות)אבל כנראה זה די ייגמר שם.
כמובן, זה הכל הערכות גסות  🙂. אני גם קראתי דיעות שונות של אנשים בענף, אבל הרוב עדיין חושבים שנתיים, ואף אחד לא מדבר על פחות משנה, ופות״ש תהה לגבי שלושה חודשים...  השוק הסיני, ובמידה פחותה אבל עדיין משמעותית העולם המתפתח בכלל, בשלבי צמיחה חזקים, וישתה את כושר הייצור של סין ודרום-מזרח אסיה, אז לא משם תבוא הישועה.

הסיבות:

יצרני הסיליקון חווים ירידה משמעותית בביקושים למוצרים ביתיים (micron דיווחה על מלאי גבוה בהרבה מהצפוי) ומפצים עם ייצור לתחום הרכב והביטחון.

מיתון בפתח מה שיוביל לביטולי הזמנות ומלאי.

די בקרוב אמורים להיפתח פאבים חדשים של TI, Intel,TSMC (לא בשנה הקרובה אבל גם לא לא עוד 7-8).
מכיר אנשים שעובדים באינטל ו-On Semi -- הם לא אופטימיים לגבי שבבים לרכב, בין השאר כי בלי קשר למחסור, ענף הרכב עובד טלטלה ושינוי מבני בגלל המעבר לחשמליות.

אחת הבעיות הגדולות הן דווקא ספקי הsubstrate ששם יש פקק ואין צפי לפתיחת מפעלים חדשים.

בעולם הרכב אין בעיה של תכנונים חדשים אלא ההיפך,מסתמכים על טכנולוגיה בת 5-10 שנים.
כאן בדיוק נכנסת הבעייתיות של המעבר לרכב חשמלי -- עקב כך יש כרגע מספר אדיר של דגמים חשמלים חדשים, הרבה יותר מאשר בכל תקופה רגילה קודמת, גם חדשים מתוכננים מ-0 וגם מבוססים על מרכב/גוף של רכב דלקי (שגם אז כל מע׳ ההינע הממוחשבת ובד״כ שאר מחשבי הרכב חדשים), שתוכננו ב-3-4 שנים האחרונות, בלי לקחת בחשבון שיהיה משבר. כמובן, המעבר למסך מגע מרכזי מחריף את זה, כי המערכות לא עצמאיות כמו בעבר, שמע׳ הבידור לא היתה משפיעה על אף מע׳ אחרת.
טסלה נמצאים במצב טיפה יותר טוב, כי הם כותבים את רוב התוכנה ברכב בעצמם, אז יכלו באופן מהר יחסית לשנות פלטפורמות תוכנה ורכיבים בפחות תלות בספקים חיצונים. מצד שני, אין להם תרבות של QA הנדסי, או מהנדסי רכב אחראיים, ואז האמינות הכוללת מחוץ למע׳ ההינע לא משהו (למשל, הם אפילו לא טרחו להשתמש ברכיבי flash בתקן automotive במודל S), והם הירשו לעצמם דברים כמו לשחרר ללקוחות מודל 3 ללא שקעי USB בשנה האחרונה כי בדיוק היו חסרים במלאי -- עם כוונה מלאה להתקין אותם אח״כ, אבל בכלל בלי ליידע את הלקוח.

הבעיה הגדולה זה תקן שמצמצם משמעותית את הספקים.

בכל מקרה אם זמני ההספקה עמדו על 50-72 שבועות עד לפני כמה חודשים,היום כבר מדברים על 10-30.

למוצרים שלא קשורים לבטיחות אפשר להשתמש במוצרים חדשים אבל גם ההיצע הוא גדול בהרבה (אין צורך בautograde safety).
נכון, אני שומע שהרבה מהיצרנים מנסים לשנות תיכנונים להשתמש ברכיבים שכן ניתן להשיג, אבל qualification לוקח זמן -- גם אם אלה לא חלקים בטיחותיים, הם עדיין צריכים לעמוד ב-NVH (רעש, ויברציות, תנועות פתאומיות של הרכב) ובשינויי טמפ׳ קיצוניים, ועדיין לשמור על תיפקוד תקין לאורך זמן -- אחרת הם יגרמו לריקולים יקרים ליצרן ו/או יהרסו שם טוב של אמינות.

מה זה אומר לגבי העתיד?

אף אחד לא באמת יודע,כבר ראינו שתחזיות בזמנים האלה לא שוות הרבה.
מסכים, וחלה כאן הקללה העתיקה הסינית לכאורה (שכנראה בכלל לא מקורה בסין) של ״שתחיה בזמנים מעניינים״.
אבל שוב, הכל היה בתגובה לפות״ש שקיווה ששלושה חודשים ישנו משהו.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...