Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלת מזגן לא מקרר, סקודה ראפיד 2015


Yuval100
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1163 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אהלן כולם!

רכב סקודה ראפיד 2015 המזגן בתחילת הנסיעה מקרר ואחרי כמה זמן מפסיק ומוציא אוורור.

במחשב תקלה b10a911, הוחלף מדחס, הוחלף שסתום, הוחלפה unit, יש גז.

לא מצליחים לפתור את התקלה.

אשמח לעזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, ba323f כתב:

יתכן והחיווט של שסתום הספיקה במדחס מקצר.

המחדס שהוחלף חדש?

המדחס מקורי משופץ.

יכול להיות שזה חיישן מזגן ברכב או עדכון תוכנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקוד תקלה מצביע על שסתום מדחס מקצר/חיווט.

לכן לפני שממהרים להחליף חלקים בודקים שמגיע מתח(עם נורת לד) ושהחיווט תקין.

שלב שני כאשר קיים מתח לחיווט של הסתום בודקים התנגדות, לרכבך יש שסתום מדחס שזהה חיצונית לדגם מדחס מרכב אחר(נתקלתי בזה), אני חושד שהשתמשו בשסתום מדחס לא מתאים בעל התנגדות שונה והמחשב לא יודע לעבוד איתו.

השתסום יראה חיצונית זהה לגמרי, אבל ההתנגדות שלו שונה והתפקוד שלו שונה.

 

קודם תבדוק חיווט, ושלב שני נסה להחליף שסתום מדחס שפורק ממדחס מקורי לצורך בדיקה.

כדאי מאוד לפנות לבעל מקצוע מומלץ שמכיר את התקלות האלה.

 

בעזרת סורק תקלות ניתן לבדוק כמעט את כל הרכיבים שהחלפת כולל הUNIT שלמעשה זה חיישן לחץ קרר, משווים את הפרמטרים לפי הלחץ בפועל עם שעון.

לבדיקת שסתום מדחס צריך ציוד מקצועי וספציפי, אך על פי קוד התקלה נתתי לך כיוון.

 

בשיטת "מצליח" שעד כה בוצעה אתה תחליף את כל הרכב והבעיה תישאר.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, ba323f כתב:

הקוד תקלה מצביע על שסתום מדחס מקצר/חיווט.

לכן לפני שממהרים להחליף חלקים בודקים שמגיע מתח(עם נורת לד) ושהחיווט תקין.

שלב שני כאשר קיים מתח לחיווט של הסתום בודקים התנגדות, לרכבך יש שסתום מדחס שזהה חיצונית לדגם מדחס מרכב אחר(נתקלתי בזה), אני חושד שהשתמשו בשסתום מדחס לא מתאים בעל התנגדות שונה והמחשב לא יודע לעבוד איתו.

השתסום יראה חיצונית זהה לגמרי, אבל ההתנגדות שלו שונה והתפקוד שלו שונה.

 

קודם תבדוק חיווט, ושלב שני נסה להחליף שסתום מדחס שפורק ממדחס מקורי לצורך בדיקה.

כדאי מאוד לפנות לבעל מקצוע מומלץ שמכיר את התקלות האלה.

 

קודם כל תודה על העזרה ועל התשובה המהירה.

הייתי אצל שני אנשים מומלצים בכל מיני אתרים רלוונטיים. הוחלף שסתום לחדש מקורי ועדיין לא הסתדרה התקלה.

בנוסף, האוטו עמד מחובר למכשיר הגז מונע עם מזגן והראה מדדים תקינים כלל כמות גז תקינה.

הדבר היחיד שלא נעשה זה בדיקת חיווט בצמה החשמלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער שאתה מתכוון שהמזגן מקרר הלחצים תקינים, ולאחר נסיעה שהבעיה מופיעה האם הרכב חובר למכשיר לבדיקת לחצים?

מאמין כי כאשר המזגן מפסיק לקרר הלחצים לא יהיו תקינים עקב שסתום מדחס שמפסיק את פעולתו ע"פ קוד התקלה.

לכן יש לבדוק את החיווט היטב, אולי תמצא נתק או קצר בחיווט?

 

האם התופעה הייתה כך בדיוק לפני שהתחיל הכל?

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, ba323f כתב:

אני משער שאתה מתכוון שהמזגן מקרר הלחצים תקינים, ולאחר נסיעה שהבעיה מופיעה האם הרכב חובר למכשיר לבדיקת לחצים?

מאמין כי כאשר המזגן מפסיק לקרר הלחצים לא יהיו תקינים עקב שסתום מדחס שמפסיק את פעולתו ע"פ קוד התקלה.

לכן יש לבדוק את החיווט היטב, אולי תמצא נתק או קצר בחיווט?

 

האם התופעה הייתה כך בדיוק לפני שהתחיל הכל?

אתה צודק, כאשר מזגן מקרר מדדים תקינים וכשהוא לא מקרר המדדים אינם תקינים.

כשהגעתי למוסך המזגן היה תקול וישר חובר למכשיר הבדיקה ואכן נראו מדדים לא תקינים.

לאחר מנוחה של 30-45 דקות התנענו את הרכב והמזגן קירר והמדדים והמזגן היו תקינים.

התקלה מתרחשת לאחר כמה זמן המזגן פועל (זמנים משתנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...