Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1697 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בבעלותי רכב ששווה 170K ש"ח, אני רוצה לרכוש רכב חדש שעולה 430K ש"ח דרך היבואן,
יש לי חבר קרוב שיכול לקבל הנחת עובד ולרכוש את הרכב ב 370,000 ש"ח,
אותו חבר מוכן לרכוש את הרכב שלי ב 200K ש"ח, כ 30K ש"ח מעל מחיר השוק.

התכנון הוא שהחבר ירכוש את הרכב החדש על שמו,
נחליף בינינו את הרכבים, לא נבצע העברות בעלות ואני אוסיף לו את ההפרש הכספי.
התהליך הנ"ל חוסך לי כ 100K ש"ח.

 

חשוב לציין שיש אמון מלא ומוחלט ביני לבין החבר,
אין לפקפק במניעי החבר לסייע (אני מסייע לו בתחומים אחרים והוא שמח לסייע לי בנושא זה).
כן חשוב לנו למסמך את ההחלפה, למקרה שבעתיד יקרה לו משהו ואז אצטרך ליישב את הנושא עם היורשים שלו.
(ולכן הוא גם ימסור לי צ'ק בטחון בגובה פער החשיפה שלי, אמנם אפשר לבטל צ'ק, אבל כאמור - יש אמון מלא)
לא נוסיף אותי כשותף ברישיון הרכב החדש, מכיוון שהיבואן יבטל את ההנחה,
ולא נעשה זאת לאחר מכן, מכיוון שתתווסף "יד" לרכב.

 

1. באופן עקרוני, האם כל הנ"ל הוא חוקי? להבנתי כן, אבל אשמח לוודא.
כלומר, להחליף רכבים מבלי להעביר בעלות, ולהסדיר בינינו בחוזה חתום, למי שייך כל רכב וכו' - חוקי?

 

2. מה חשוב לציין בהסכם בינינו?
נציין שאנו מסכימים שבניגוד לבעלות הרשומה במשרד הרישוי, אנו מסכימים שהבעלות בפועל על הרכבים היא אחרת,
נציין את תשלום ההפרש, את צ'ק הבטחון, נציין שאסור לחבר וליורשיו למכור את הרכב (אלא רק לשעבד אותו לבנק לטובת הלוואה),
נציין שהדו"חות יחולו עלינו בהצלבה ונבצע הסבת דו"חות במקרה הצורך ונספק ייפוי כוח הדדי לטובת ביצוע העברת טסט וכו'.
האם יש פרטים חשובים נוספים שכדאי לציין ו/או לעשות?

 

תודה על העזרה.

פורסם

כמו שאומרים אצלנו כשר אבל מסריח‚

 

תעבירו בעלות ואל תעשו שטויות. עוד יד זאת הפחתה של 4% הרבה פחות מהסיכון הטמון בקומבינה שאתם רוצים לעשות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

בהמשך למה ש- @zvit כתב:

אם אתם בוחרים באפשרות של העברת הבעלות, אז תוודאו קודם שזה אפשרי בכלל.

הייתי מצפה שהיבואן ימנע בחוזה את העברת הבעלות לתקופה מסויימת (ואולי הגבלות נוספות), כי אחרת עלולים לנצל את הנחת העובד (עובדים יוכלו לקנות את הרכב בהנחה ולמכור במחיר גבוה יותר כאפיק הכנסה נוסף)

פורסם (נערך)

תודה, כנראה שלהעביר בעלות זה בעייתי מהסיבה שציינת, לא בדקנו לעומק מכיוון שבכל מקרה אני לא מעוניין לעשות זאת.

אני מבין שהתרחיש שתיארתי הוא חוקי, אשמח לדעת האם יש דברים נוספים שחשוב לכלול בהסכם ו/או לבצע.

 

לפני 1 דקה, DROR748 כתב:

אתה יכול לעשות שעבוד על הרכב לטובתך, כך לא יהיה ניתן למכור אותו

אי אפשר, מכיוון שהרכב יהיה משועבד לבנק לטובת הלוואה לרכישתו.

עריכה אחרונה על ידי Ben Gordon
פורסם (נערך)
לפני 2 דקות, DROR748 כתב:

מי ישלם את ההלוואה?

 

החבר.

הוא לוקח הלוואה, רוכש את הרכב עם הנחת עובד, הרכב על שמו, הוא משלם את ההלוואה, הרכב משועבד לבנק,

הוא נותן לי את הרכב החדש, אני נותן לו את הרכב המשומש שלי בתוספת ההפרש הכספי.

עריכה אחרונה על ידי Ben Gordon
פורסם (נערך)

לגבי הביטוח- היות והוא רשום ברישיון וצריך לעשות את הפוליסה, כדאי שירשום אותך נהג עיקרי.

תוודא שפוליסת הביטוח לא צריכה להיות משועבדת גם כן במקרה תאונה או טוטאלוס.

אני אישית לא הייתי הולך על זה,הייתי קונה את הרכב ממנו כיד שניה

עריכה אחרונה על ידי DROR748
כתיב
פורסם
לפני 19 דקות, Ben Gordon כתב:

 

החבר.

הוא לוקח הלוואה, רוכש את הרכב עם הנחת עובד, הרכב על שמו, הוא משלם את ההלוואה, הרכב משועבד לבנק,

הוא נותן לי את הרכב החדש, אני נותן לו את הרכב המשומש שלי בתוספת ההפרש הכספי.

נשמע לי כמו קומבינה שמי יודע עד כמה אתה "מכוסה" ועד כמה בכלל החוזים שתעשו בינכם יתפסו בבית משפט אם חס וחלילה יקרה משהו לחבר שלך\מסיבה כלשהיא הוא יתהפך (כי אין 100% בחיים האלה חוץ מדבר אחד), וכל התסבוכת הזאת בשביל שתוכל למשכן את עצמך לרכב יוקרתי?

אני אישית הייתי מעדיף לוותר על כל התענוג, עובר לנסוע ברכב בתקציב שמתאים יותר לרמת הכלכלית שלי (משהו שלא מחייב הלוואה) וקונה כיסויים למושבים עם סמל של למבורגיני.

אני במקומך הייתי חושב טוב טוב האם באמת כדאי לי לסכן את עצמי כלכלית בצורה כזאת, אני מאמין שרוב המגיבים פה יחשבו כמוני.

במידה ועד פה לא הצלחתי לשכנע אותך לרדת מהעניין אני הייתי ממליץ לך להיפגש עם עורך דין מהתחום ולהסביר לו את כל הפרטים של הקומבינה ושייתן לך חוות דעת לגבי עד כמה אתה באמת יכול לכסות את עצמך בחוזה ברמה שזה יהיה תקף בבית משפט על כל מקרה שלא יהיה ואולי אפילו הייתי פונה לעוד עו"ד לשמוע 2 חוות דעת.

 

שיהיה בהצלחה :)

  • אהבתי 1
פורסם

מוסיף עוד שיקול שאם אני לא טועה עדיין לא עלה כאן, מה קורה אם אחד מכם עושה עבירת תנועה, לדוגמה נתפס במצלמת מהירות? עקרונית הדוח נרשם על בעל הרכב. 

 

עוד מקרה נגיד אחד מכם עושה חלילה תאונה, אם הביטוח לא רשום על שמך בעל הרכב עשוי לספוג עליה בפרמיה. 

 

מה קורה אם מישהו נקלע לחובות כלכלים קשים? רכב, בעיקר כזה שנמצא בהלוואה עשוי להיות מעוקל…

 

לסיכומו של עניין הייתי מנסה לעשות העברת בעלות כמו שצריך

 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
פורסם
לפני 3 דקות, shakedi כתב:

מוסיף עוד שיקול שאם אני לא טועה עדיין לא עלה כאן, מה קורה אם אחד מכם עושה עבירת תנועה, לדוגמה נתפס במצלמת מהירות? עקרונית הדוח נרשם על בעל הרכב. 

 

עוד מקרה נגיד אחד מכם עושה חלילה תאונה, אם הביטוח לא רשום על שמך בעל הרכב עשוי לספוג עליה בפרמיה. 

 

מה קורה אם מישהו נקלע לחובות כלכלים קשים? רכב, בעיקר כזה שנמצא בהלוואה עשוי להיות מעוקל…

 

לסיכומו של עניין הייתי מנסה לעשות העברת בעלות כמו שצריך

 

בנוגע לדו"חות, התייחסתי בהודעה המקורית:

"נציין שהדו"חות יחולו עלינו בהצלבה ונבצע הסבת דו"חות במקרה הצורך"

 

בנוגע לתאונה - אכן.

בנוגע לעיקול של הרכב - החשש מובן, אבל זה לא רלוונטי במקרה שלנו.

לפני 5 דקות, shakedi כתב:

עוד מקרה נגיד אחד מכם עושה חלילה תאונה, אם הביטוח לא רשום על שמך בעל הרכב עשוי לספוג עליה בפרמיה. 

 

 

לכל אחד תהיה פוליסת ביטוח לפי הרכב שעל שמו במשרד הרישוי, והוא יגדיר בפוליסה את השני כנהג עיקרי.

אם נניח הוא יעשה תאונה, אני אני מניח שזה ייקר לי את הפוליסה במועד החידוש (ולהיפך, אם אני אעשה תאונה).

פורסם (נערך)

אם מחירון הוא 430 והוא עובד שם יכול מאוד להיות שהוא יכול להוריד לך מחיר ל400-410 (ללא הנחת עובד).

אם הוא מוכן לתת לך 200 על הרכב שלך בכל מקרה אז ה"רווח" שלך מהמהלך הוא כ30-40. לא 100.

כבר עכשיו אנחנו מדברים על "רק" 10% הפרש בין לעשות את המהלך ולא לעשות.

 

אפשרי שיהיה אפשר לסחוט עוד הנחה אם דרגים גבוהים יותר בחברה יעשו מאמץ מה שיהפוך את המהלך לעוד פחות כדאי.

 

אם הכל מתנגן לפי התכנון, מה שאתה אומר יחסוך לך כמה שקלים.

הבעיה פה היא מה קורה כשלא מתנגן (וזה הרבה יותר נפוץ ממה שאתה אולי חושב) שפתאום יש בלת"מ בחיים של אחד ממכם.

אז נכנסים לכוכביות הקטנות, ואז החברות ביניכם עולה על המנגל.

 

לא מזלזל בסכום אבל ביחס לרכב של 400, לעשות מהלך כזה ולסכן את החברות ביניכם זה לדעתי יהיה מעשי פזיז ולא חכם.

אישית אני, שאני לא מתכנן לרכוש פורשה 718, ה 2-3 חברים קרובים שלי שווים הרבה יותר מ30 אלף שקל למשך תקופת אחזקת הרכב. כל שכן בהלוואה.

 

עריכה אחרונה על ידי stum
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, stum כתב:

אם מחירון הוא 430 והוא עובד שם יכול מאוד להיות שהוא יכול להוריד לך מחיר ל400-410 (ללא הנחת עובד).

אם הוא מוכן לתת לך 200 על הרכב שלך בכל מקרה אז ה"רווח" שלך מהמהלך הוא כ30-40. לא 100.

כבר עכשיו אנחנו מדברים על "רק" 10% הפרש בין לעשות את המהלך ולא לעשות.

 

אפשרי שיהיה אפשר לסחוט עוד הנחה אם דרגים גבוהים יותר בחברה יעשו מאמץ מה שיהפוך את המהלך לעוד פחות כדאי.

 

לא מזלזל בסכום אבל ביחס לרכב של 400, לעשות מהלך כזה ולסכן את החברות ביניכם זה לדעתי יהיה מעשי פזיז ולא חכם.

אישית אני, שאני לא מתכנן לרכוש פורשה 718, ה 2-3 חברים קרובים שלי שווים הרבה יותר מ30 אלף שקל למשך תקופת אחזקת הרכב. כל שכן בהלוואה.

 

 

המחיר הסופי ללקוח שאינו עובד חברה הוא 430K ש"ח, הרכב נרכש עם הנחת עובד ב 370K ש"ח,
ובכל מקרה, התכנון הוא בעוד כשנתיים/שלוש, למכור לו את הרכב החדש הנ"ל ולעשות סיבוב נוסף :-)

תודה לכולם.

אגב, כתבתי את השאלות בגוף ראשון, לטובת הפשטות, אבל בפועל השאלה היא עבור בן משפחה קרוב מאוד מדרגה ראשונה, שביקש שאבדוק עבורו.

עריכה אחרונה על ידי Ben Gordon
פורסם (נערך)

אם סחטנו וזה הסופי, אז המסקנה נשארה זהה רק סכום עלה קצת, מדובר ב60 אלף שקל.

 

לשאלתך, כלכלית - עסקה מעולה תוודא מול עורך דין שסגרתם את כל הקצוות.

לדעתי ? לא שווה את הסיכון.

 

 

עריכה אחרונה על ידי stum
פורסם
לפני 2 דקות, stum כתב:

אם סחטנו וזה הסופי, אז המסקנה נשארה זהה רק סכום עלה קצת, מדובר ב60 אלף שקל.

 

לשאלתך, כלכלית - עסקה מעולה תוודא מול עורך דין שסגרתם את כל הקצוות.

לדעתי ? לא שווה את הסיכון.

 

 

 

65K ש"ח עבור הרכב החדש (המספרים שציינתי עוגלו לטובת הפשטות) + 30K ש"ח תוספת על הרכב שלי (שלא הייתי מקבל בעסקה אחרת עם מישהו אחר),

סה"כ 95K ש"ח.

×
×
  • תוכן חדש...