Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיקון סטייה מנתיב


Kooper
שימו לב! השרשור הזה בן 999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן, 

אני עומד לרכוש רכב חדש עם תיקון אקטיבי סטייה מנתיב.

מגיע היום מרכב "ערום", עוד מלפני עידן חיוב המובילאיי, ותהיתי איך מערכת שכזו עובדת.

 

תודה רבה, ויום נפלא.

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תסטה לכיוון הקו, בין אם רצוף, צהוב בצד, או מקווקו, הרכב יזיז את ההגה ויחזיר אותך לנתיב.

בחלק מהרכבים יש גם שמירה על מרכז נתיב, ככה שהרכב יזיז את ההגה לפני ההגעה לקו, ולא תהיה תחושה כאילו הקווים בכביש משחקים בך פינג פינג, אלא משהו שיותר מזכיר נהיגה אוטונומית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב שתנסה את הרכב לפני האתה רוכש אותו - ככה תרגיש איך המערכות השונות עובדות. מקריאה של סקירות של מכוניות שונות ומנסיעות מבחן שעשיתי על מספר דגמים לפני כשנה, הבנתי שיש מערכות שמתערבות חזק ויש כאלה יותר עדינות. 

שמירה על מרכז הנתיב מופעלת בעיקר במוד של בקרת שיוט אדפטיבית - אצלי בפוקוס זה ככה וזה עובד פשוט מעולה. במצב הרגיל, רק סטיה מנתיב מופעלת קבוע והיא מחזירה את הרכב לנתיב ברגע שהוא מתחיל לעבור את הקו, בלי להפעיל איתות. בנוסף יש גם רעידה קצרה בהגה, אם מתעקשים ועוברים את הקו בלי לאותת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנכתב מעל, ההתערבות שונה מרכב לרכב. 

 

בפועל, אל תחשוב שזה משהו שישתלט לך על ההגה. בנוסף, ככל שאתה מאותת, הבקרה בכלל לא נכנסת לפעולה כי ברור שאתה עובר נתיב.

במכוניות שההתערבות עדינה, אתה תחוש מן רעידה קלה של ההגה כשתגיע לקו ותיקון קל של ההגה. אם תחזיק את ההגה ותמשיך לסטות, אתה תתגבר על המערכת כמובן.

 

עריכה אחרונה על ידי micha

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובות.

מדובר בסוג של "עדכון" לקליאו החדשה בגרסה הידנית, שבמעמד ההזמנה המנהל תצוגה החביב לא היה מודע לעדכון וחיכינו כמה ימים כדי שיזרמו טיפה פרטים על הדגם.

הדגם שעשיתי עליו נסיעת מבחן (שגם לו לקח חודש) הוא לכאורה "הישן" ורק עם התראה.

 

בכ"מ אתעדכן ואעדכן אתכם גם

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה אף אחד שזה הפריע לו, והוא ביטל את זה אצלו ברכב? 

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eladts כתב:

אם אתה תמיד מאותת לפני שאתה עובר נתיב אתה לא תרגיש שהמערכת פועלת. אם לא, אולי המערכת תצליח לחנך אותך.

 

אני מאותת אם יש מישהו מאחוריי, אבל אני לא מאותת אם הכביש ריק לחלוטין. 

 

באאוטלנדר החדש היבואן לא הביא את התיקון סטיה מנתיב (טען שיש בעיה עם התקינה) אבל כן הביא רטט בהגה בכל סטיה מנתיב, והתרעה (גם בלוח שעונים, גם במסך המוקרן). ניסיתי להתרגל לזה כמה נסיעות, ואז ביטלתי את זה בעצבים. זה לא נורמלי... 

 

לכן תהיתי איך זה אצל אנשים שיש להם תיקון סטיה אקטיבי, זה אמור להיות מעצבן פי כמה... אבל מצד שני חבר שלי השתפך לי שהוא מאוהב בזה, וזה תענוג, והוא שם בקרת שיוט אדפטיבית ונותן לאוטו לנווט אותו בכיף.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, outlander כתב:

אין פה אף אחד שזה הפריע לו, והוא ביטל את זה אצלו ברכב? 

אני.
לדעתי זה סיכון בטיחותי כשנוהגים במהירות גבוהה בסיבובים, ועוברים נתיב או לשול כדי להצמיד את הפניה. פתאום אתה צריך להתחיל להלחם בהגה ב130 קמ"ש וצפונה, כשכל מילימטר בתזוזה מדוייק.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, outlander כתב:

אני מאותת אם יש מישהו מאחוריי, אבל אני לא מאותת אם הכביש ריק לחלוטין. 

 

ממליץ לך לשנות את ההרגל שלך לגבי השימוש באיתות ברכב.
 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ZiggyMan כתב:

אני.
לדעתי זה סיכון בטיחותי כשנוהגים במהירות גבוהה בסיבובים, ועוברים נתיב או לשול כדי להצמיד את הפניה. פתאום אתה צריך להתחיל להלחם בהגה ב130 קמ"ש וצפונה, כשכל מילימטר בתזוזה מדוייק.

 

בולשיט.

המערכת לא מסוגלת לעקוב אחרי פניות הדוקות והיא לא תתערב בהיגוי כי היא לא מזהה את הנתיב. ברוב הרכבים היא עובדת רק מעל 50-60 קמ"ש כך שהיא לא מפריעה בסיטואציות שתיארת.

איזה פניות אתה לוקח ב-130 קמ"ש ונצמד בהן לשול?

 

ברכב הנוכחי שלי יש מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה שלא מתקנת רק בסטייה אלא שומרת על הרכב בנתיב מעל 60 קמ"ש. ביטלתי אותה אולי פעמיים מאז הרכישה. היא פועלת היטב ומבחינתי היא מערכת חשובה מאוד. לא הייתי ממליץ לאף אחד לרכוש כיום רכב חדש ללא המערכת וברכישת רכב משומש יש למערכות הבטיחות חשיבות גבוהה אצלי.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא סובל מערכות שמתערבות לי בנהיגה. בקשר למערכת הספציפית הזו - בפעם הראשונה שנהגתי על רכב שמותקנת בו (ולא הייתי מודע) ירדתי ממחלף שבו שני נתיבים התמזגו לאחד. המערכת הגאונית הזו החליטה שמדובר על סטיה מנתיב וחטפה לי את ההגה.

כמעט עשיתי תאונה רק מההלם. מאז אני מבטל את כל המערכות המיותרות האלו.

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יופי, אז עלית על רכב שאין לך מושג איזה מערכות בטיחות מותקנות בו, ולקחת את מצב הקצה שבו המערכת עשויה לבצע שגיאה, ואתה כנהג אמור להבחין שיש בעיה ולשלוט בהיגוי. אבל לא, בוא נגיד שהמערכת דפוקה ונבטל אותה באופן קבוע.

המערכת הזאת מבורכת, היא ממש לא מיותרת. היא מונעת המון סטיות לא מתוכננות מהנתיב ויכולה גם למנוע תאונות עם השלכות קשות בכבישים מהירים. היא לא מחליפה את הנהג, לא מאפשרת נהיגה אוטונומית ולא שום דבר קרוב לזה. היא בסך הכל מערכת עזר שאמורה לתקן סטייה מהנתיב או למנוע אותה - בהתאם ליכולות המערכת ברכב הספציפי.

מאחורי ההגה יושב נהג שנעזר במערכת ובמקרה שהיא לא מזהה את הנתיב כראוי הוא אמור לתפקד ולנהוג ברכב.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...