Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיבולת מצברים במכוניות חדשות


איילצבי
שימו לב! השרשור הזה בן 1104 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי אתה רומז לאורך חיים הקצר בסביבות 3 שנים בממוצע,של מצברים במכוניות מודרניות ,כי אנחנו מדינה חמה (חום קיצוני זה אחד הגורמים שמקצרים חיים,כימיה),לכן קשה להגיע ל-5 שנים כמו במדינות קרות,כי גם לפי המלצת יצרנים של מכוניות ויצרני מצברים,אורך חיים ממוצע 3-5 שנים!
דווקא התפוקות וקיבולות עלו,כי ברכבים חדשים יש בין 50-80 מחשבים/מודולים אלקטרוניים ועוד כמות כזה של חיישנים,ורכב חדש גם במצב דומם צורך חשמל,במיוחד במכוניות keyless,איך הוא מזהה אותי שמתקרב....ולא דיברנו על S&S,והרבה חברות עברו לייצר מצברים ללא טיפול,ללא יכולת למלא מים מזוקקים,תאים יבשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, ocsi4u כתב:

הרבה חברות עברו לייצר מצברים ללא טיפול,ללא יכולת למלא מים מזוקקים,תאים יבשים. - באיזה רכב קיים מצבר התנעה עם תאים ייבשים חוץ מאשר רכבים חשמליים ?

מצברים ללא טיפול וללא יכולת הוספת מים מזוקקים קיימים יותר מ-20 שנים ואין חדש בזה. 

 

צריכת זרם פרזיטי כאשר הרכב כבוי והמפתח מחוץ לסוויץ' רק ירדה והשאיפה תמיד להוריד עוד. צריכת זרם פרזיטי ברכב פרטי ברמת איבזור שהגיע מהייצרן עומדת היום על כ-15 מיליאמפר ועם תוספות כגון כניסה ללא מפתח ועוד גימיקים שמוסיפים עוד כמה מיליאמפרים לצריכת הזרם הפרזיטית אינה משפיעה על בחירת מצבר בעל קיבולת גדולה יותר.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא בטח מתכוון למצבר ג'ל, אגב, גם בסוללות של רכב חשמלי מסוג ליתיום יון, התאים לא יבשים ויש בהם נוזל.

צריכת זרם פרזיטי עלתה ככל שיש יותר מערכות כגון ידיים חופשיות וטלמטיקס. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מצבר ג'ל שייך למשפחת המצברים הרטובים. ליתר דיוק תלוי מי כתב את המאמר בנושא מצברים לרכב.

 

צריכת הזרם של מערכת כגון ידיים חופשיות עומדת על 1 מילימאפר בממוצע. בחלק מהזמן המקלט במצב שינה או במצב OFF לפרקי זמן קצרים ורק כאשר המקלט קולט מידע הצריכה עולה ל-5 מילימאפר למשך זמן של כמה שניות ככה שזה זניח בהקשר של בחירת מצבר בעל קיבולת גבוהה יותר.

 

מצד אחד אכן נוספו אביזרים נוספים שצורכים זרם פרזיטי כאשר המנוע כבוי אבל מצד שני ייצרני המחשבים הורידו את מתח העבודה וגם צריכת הזרם של המחשבים והמודולים הקיימים הפעילים בזמן שהרכב כבוי לכן לדעתי סה"כ צריכת הזרם לא השתנתה בצורה משמעותית.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 4 דקות, איילצבי כתב:

טויוטה לנדקרוזר חדשה , מנוע 2755 עם מצבר 65 AH בישנות היה 90 AH

 

 

כנראה מנוע אחר ומתנע אחר שצורך יותר זרם, אז היה צריך מצבר בעל זרם חזק יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, מרק10 כתב:

גם מצבר ג'ל שייך למשפחת המצברים הרטובים. ליתר דיוק תלוי מי כתב את המאמר בנושא מצברים לרכב.

 

צריכת הזרם של מערכת כגון ידיים חופשיות עומדת על 1 מילימאפר בממוצע. בחלק מהזמן המקלט במצב שינה או במצב OFF לפרקי זמן קצרים ורק כאשר המקלט קולט מידע הצריכה עולה ל-5 מילימאפר למשך זמן של כמה שניות ככה שזה זניח בהקשר של בחירת מצבר בעל קיבולת גבוהה יותר.

 

מצד אחד אכן נוספו אביזרים נוספים שצורכים זרם פרזיטי כאשר המנוע כבוי אבל מצד שני ייצרני המחשבים הורידו את מתח העבודה וגם צריכת הזרם של המחשבים והמודולים הקיימים הפעילים בזמן שהרכב כבוי לכן לדעתי סה"כ צריכת הזרם לא השתנתה בצורה משמעותית.

אני סתם זרקתי השארה,מודע לא הבנתי למה מתכוון  פות"ש !
עכשיו שנתן דוגמא הבנתי,ו-danniel כבר ענה,אפשר לסגור את הנושא.

אבל זאת עובדה,הכמות של המחשבים,המערכות הקיימות באוטו מודרני,שברור כאשר הכל תקין,זרם פרזיטי הנצרך זניח,ולא טוען בגלל זה צריך קיבולת יותר גדולה(אני כתבתי בכלל על אורך חיים),מצד שני יש יותר מדי אפשרויות לתקלות.

היום יותר מתמיד חשוב יציבות ואיכות של זרם,לכן הרבה יצרנים מוסיפים סוללת עזר,בכלל עם השנים ימשיך המגמה,מעבר ל- 48V. 
מצבר הפך לחלק מאוד חשוב ברכב,חשוב להימנע מלהגיע למצבר מרוקן,ביותר מדי מכוניות זה עושה נזק במחשבים (קבצים פגומים בפלאש/איפרום מניסיון),בכלל יש דגמים שגם כאשר מחליפים מצבר או על כמה כמה מפרקים מנוע,מומלץ לחבר מתח דרך OBD או בוסטר,היו לי כבר כמה מקרים שהיה צריך לתקן קובץ אודומטר,מחשב בודי או בכלל מחלה של הרבה רכבים,איבוד קידוד מזרקים.  

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1104 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...