Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Just now, Max_igo כתב:

 

האלטרנטור הישן אצלי ברכב, שמרתי עליו כי איפשהו ידעתי שיש אפשרות שהבעיה תחזור.

 

ולגבי זיכוי, אני דיי בטוח שלא תהיה בעיה. דיברתי עם המוסך בטלפון והם אמרו שבמידת הצורך נתחשבן אחרי שנגלה מה הבעיה.

מעולה !
תמשיך איתם,בסוף יפתרו את התקלה של מנורה סוררת חחח,אם צריך,היבואן יפנה ליצרן!
תסתכל על חצי כוס המלא,מקום אחר מילימטר לא התקדמת וסתם הייתה שורף זמן להתרוצץ בין המוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 6 דקות, ocsi4u כתב:

מעולה !
תמשיך איתם,בסוף יפתרו את התקלה של מנורה סוררת חחח,אם צריך,היבואן יפנה ליצרן!
תסתכל על חצי כוס המלא,מקום אחר מילימטר לא התקדמת וסתם הייתה שורף זמן להתרוצץ בין המוסכים.

 

ממשיך איתם, חד משמעית.

 

אני אדבר איתם לגבי החישן החשוד, אולי באמת כל התקלה נובעת ממנו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה חוסר ידע בתחום.לצערי לא חדש.

דבר כזה לא מסובך מחליפים מה הכי נוח וכדי מבחינת רווח בלי לחקור תקלה לעומק ולחבר ציוד מדידה ולהריץ רכב תחת בקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, danniel כתב:

שיחברו חוט עוקף לקו LIN של האלטרנטור ותעשה שוב נסיעה קצרה לוודא.

 

אני אדבר איתם גם על זה.

 

לאן בעצם החוט יתחבר ומה הוא יעקוף? אם אני מבין נכון, הוא יצא מהאלטרנטור אבל במקום להגיע למחשב, יגיע לאן? האם זה לא יגרום למחשב לזרוק קוד תקלה במיידי ולהדליק את הנורה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לבצע בדיקה פשוטה, כאשר המנוע מונע והנורה לא דולקת תנתק את הקונקטור של החיישן במצבר ובדוק האם נורת הטעינה דולקת.

אם התשובה כן, אולי הבעיה בו.

אם התשובה לא, צריך כמו שאמרנו בהתחלה לבצע מעקף לחיווט מקצה לקצה פשוט.

 

תן למוסך ששילמת לו לעבוד בסוף יבוא החשבון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מה שהצעת, חשוב יותר לבדוק איזה קוד תקלה זה מקפיץ ולא האם נורת הטעינה דולקת ולדעתי החיישן זרם כלל לא קשור לתקלה זו והניתוק שלו יקפיץ קוד תקלה אחר לחלוטין. 

 

חוט עוקף מחברים במקום החוט הקיים שמחבר בין המחשב לאלטרנטור.  כמובן שחשוב לנתק את החוט הקיים כדי לשלול אפשרות של קצר של החוט עם חלק חוט אחר או הארקה. לבדוק לפני זה כמובן , די נראה לי שזה כבר נעשה, כי הסופי חוט בצד המחשב והאלטרנטור תקינים ותופסים חזק את הסוף החוט הנגדי במכלול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Max_igo כתב:

 

אני אדבר איתם גם על זה.

 

לאן בעצם החוט יתחבר ומה הוא יעקוף? אם אני מבין נכון, הוא יצא מהאלטרנטור אבל במקום להגיע למחשב, יגיע לאן? האם זה לא יגרום למחשב לזרוק קוד תקלה במיידי ולהדליק את הנורה?

שמע,סוף סוף הגעת למוסך שמוכן להתייחס ברצינות לבעיה שלך,ולתקן לך את התקלה.
עד עכשיו זה היה כאב ראש שלך,שיתפתה אותנו לאיזה יחס זכית ואיזה אבחונים AKA ניחושים עברת בדרך.
עכשיו זה כאב ראש שלהם !!!
אל תנסה לנחש במקומם,כי בגדול זה מה שאנחנו עשינו עד עכשיו,כל החומר,נהל תקלות,תרשימים היו לנסות למצוא כיוון,אף אחד לא מתיימר לתקן אוטו דרך פורום.
לא סתם שאלתי אותך אם מגיע עם מערכת START/STOP,כי עם כל הכבוד לחומר עזר רמת יצרן,בפועל סומכים מה שרואים בעיניים,ויש הרבה גימורים,יצורים להרבה שווקים
יכול להיות שאין אצלך בכלל חיישן כזה,יכול להיות שיש,ובחיים החשמלאי לא נתקל בתקלה כזאת,לכן לא התייחס לזה.

Ge.thumb.png.b93c8bed2c20f961b8074fb138a0019b.png

 

אתה במוסך מורשה עם ציוד דיאגנוסטיקה רמת יצרן STD-III,יכול לאבחן גם תקשורת LIN

Ge0.thumb.png.d8af06395820577db765be6932d48864.pngGe2.thumb.png.5aa8d2b3a4f4532f1d3d5aa5ebde1360.png

 

נקווה זה שם,ולא צריך לפרק יותר

Ge1.thumb.png.296a65461d7621d404c4fb163bb36e71.png

 

בקיצור כמו שאמרתי,לנשום עמוק,ברור שזה קצת משעשע אותך(את המוסך ממש לא,אלו התקלות הכי מעצבנות),אבל זה כבר לא כאב ראש שלך,הרי ברור לך שלא יגידו לך שלא ניתן לתיקון !!!
ההפך,תחשוב אם הייתה לקוח "מצוי",כמו רובם,ולא הייתה מתעקש לקבל הסברים לוגיים,ועל ההתחלה הייתה מסכים לאבחנה לפי מבת/"חשמלאי תותח"/רכב עם אותה תקלה וישר מחליף אלטרנטור....אז הייתה בסרט,תאמין לי !
אז בהצלחה,מחכים לעדכון שמנורת מצבר מפסיק להידלק.

נ.ב.
רק מזכיר לך,TSB שצירפתי לך,גיר CVT שלך קיבל הרחבת אחריות ל-10 שנים:
 "סוזוקי נוהגת לתקן או לספק תיבת הילוכים חדשה ללא עלות מצד הלקוח, גם אחרי תום תקופת האחריות הרגילה העומדת על 36 חודשים או 100 אלף ק"מ. כך תנהג החברה גם במקרה הזה". עוד נמסר לנו כי האחריות על הגיר הרציף בקרוסאובר מצד היצרנית מגיעה למעשה ל-10 שנים, וכי מספר תיבת ההילוכים שכשלו עד היום היה מזערי.

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיישן זרם קיים והוא מופיע בברור בתמונה של המצבר שפורסמה.

חוט של הLIN של האלטרנטור נפרד לגמרי מחוטי ה CAN ולא קשור לחיבור CAN JUNCTION CONNECTOR מתחת לדשבורד.  

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, danniel כתב:

החיישן זרם קיים והוא מופיע בברור בתמונה של המצבר שפורסמה.

 

החישן אכן שם. הוא במקום מאוד נגיש ואני יכול לנתק אותו בעצמי בלי בעיה. 

 

אולי שווה לנסות רק כדי לראות אם זה אכן מדליק נורה כלשהי, כמובן שאין לי את הציוד לקרוא קוד תקלה.

 

במסמכים ש ocsi4u העלה באמת רשום שבמידה וכל המערכת תקינה (ועד כמה שאני יודע עכשיו, היא תקינה) החישן זרם הוא החשוד וצריך להחליף אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Max_igo כתב:

במסמכים ש ocsi4u העלה באמת רשום שבמידה וכל המערכת תקינה (ועד כמה שאני יודע עכשיו, היא תקינה) החישן זרם הוא החשוד וצריך להחליף אותו.

אבל זה לא מה שיושב על המינוס של המצבר !!
2021-04-01_20-22-23.png.e1b851673742907125ed2fa67fa16431.png

 

החיישן הזה אמור לשבת צמוד לבית הפיוזים,תסתכלו שוב !
2021-04-01_15-10-36.png.6d4b7731a08918b10c1fe8be1b326d44.png

 

בקיצור נפסיק לנחש,תן למוסך לשבור את הראש :D

 

עכשיו אני מבין מאיפה נוצר הבילבול,בטעות סומנה רכיב אחר
2021-04-01_20-30-04.thumb.png.e4f210941318dbd846c3f2d98c24ac41.png

 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נראה בדיוק כמו חיישן זרם (אולי הצילום הפוך) .

 

בנוהל תקלה של הקוד שמתקבל לא רשום כלום על החיישן הזה. 

זה כמובן לא "ברזל " ויש מקרים שנוהל תקלה לא מכסה כל תרחיש אפשרי ולכן אני לא חושד בחיישן הזה אבל לא מבטל בדיקה שלו. 

לא הייתי מציע לך לנתק אותו לבדיקה מבלי אפשרות לקרוא ולמחוק את הקוד תקלה שזה יצר,  אחרת תבלבל את המוסך. 

 

המוסך כמובן יעשה אבחון ואני מניח שיעלה סופו של דבר על התקלה אבל הדיון של זה נחמד מאוד, כמו דיון או עבודה על כל תקלה שלא נפתרת בקלות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, ocsi4u כתב:

אבל זה לא מה שיושב על המינוס של המצבר !! - מדידת זרם תמיד מתבצעת על כבל המינוס קרוב למצבר.
 

 

החיישן הזה אמור לשבת צמוד לבית הפיוזים,תסתכלו שוב !
2021-04-01_15-10-36.png.6d4b7731a08918b10c1fe8be1b326d44.png

 

 

 

בתמונה של המצבר ניתן לראות בבירור את חיישן הזרם.

 

Untitled.jpg

לפני 18 דקות, Max_igo כתב:

החישן אכן שם. הוא במקום מאוד נגיש ואני יכול לנתק אותו בעצמי בלי בעיה. 

 

ניתוק של החיישן יקפיץ קוד תקלה ולא בהכרח המנורה בלוח השעונים תדלק מיד אלא לאחר זמן מסויים.

 

לדעתי הבעיה היא לא בחיישן.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, מרק10 כתב:

 

בתמונה של המצבר ניתן לראות בבירור את חיישן הזרם.

 

Untitled.jpg

אם יצלם תמונה ברורה ביחד עם בית הפיוזים שעומד מול המנוע,נהיה יותר חכמים !
2021-04-01_20-45-55.png.4c558a22aecf351862a04c7444657ba2.png
אם קיים עוד חיישן גם שם !

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...