Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1071 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עברתי שוב על כל האשכול.

כבר מהתחלה רשמת שהמצבר חדש יחסית,עכשיו נודע, 3 שנים זה גיל מקביל כמו של אדם בן 119.

 

אני מציע לך לחפש קודם כל המלצות על מוסך אמין ומקצועי באיזורך.

ומאז שאתה פונה אליו תמשיך איתו מההתחלה עד לפתרון הבעיה, אל תסתובב סתם בין מוסכים ותבזבז את זמנך, כל אחד ישלו כיוון ראשוני שונה.

לכל תקלה ברכב יש מספר גורמים וסיבות.

אם תשאל למה המנוע לא מניע, מתחילים קודם כל מ"חוק" בסיסי של משולש בעירה:

1.דלק, 2.אויר(בדחיסה מסויימת) 3.ניצוץ.

אם אחד מבין השלושה חסר המנוע לא יעבוד,ואם חסר אחד מהם יש מספר סיבות וגורמים.

גם לתקלה שלך יש מספר סיבות וגורמים, מתחילים מהיסודות, לא צריך לזה בהתחלה ציוד רציני סך הכל בדיקות ויזואליות ובודק מצברים.

לבדוק מצב מצבר.

חיבורי חשמל של המצבר לגוף הרכב ולאלטרנטור.

לבדוק רצועת מנוע מתוחה כראוי.

לבדוק קונקטורים בצמת החוטים שהכל מהודק כראוי ואין קורוזיה או חוטים חשופים ופגועים.

אחר כך בודקים רציפות בחוטי החשמל מקצה לקצה.

זה הבסיס לדעתי וכל חשמלאי שמכבד עצמו יתחיל מבדיקות כאלה.

במקביל להיעזר בסורק תקלות וציוד מתאים נוסף.

 

תבקש המלצה למוסך באיזור מגוריך ותוכל להתייעץ עם חבר פורום בשם רפי לין שמכיר המון מוסכים ובעלי מקצוע מומלצים ותתחיל. בסוף תעדכן אותנו מה הייתה הבעיה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, ba323f כתב:

ולידיעתך, אוטודאטה פאסה בשביל מי שלא מוכן לשלם, כיום צריך מינוי חודשי/ שנתי אונליין והם מספקים שרטוטי חשמל מצויינים ועוד שירותים חדשים.

 

לפי חומרים שמשתף פה היית אמור להבין שאני מכיר לעומק את התחום,את ה"קיר הכסף" שיצרו מסביב לזה,וזה החלק הקל וזול בסיפור הזה,המצב הרבה יותר מורכב בציודי דיאגנוסטיקה שרובם מבוססי ענן,תם עידן של גרסאות קלון פרוצים לרכבים חדשים,שם המשחק היום פרוטוקולים עדכניים,קבצים נכונים ורמת גישה מתאימה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה לכולם, ביום רביעי אסע למוסך המרכזי של סוזוקי, הם הבטיחו לבדוק לעומק את התקלה.

 

בנתיים יצאתי לבדוק את המצבר. מתח אחרי שהרכב עמד לילה 12.2, הדלקתי אורות בלי להניע והמתח ירד כמעט מיידית ל 11.4. 

לא הצלחתי לפענח את תאריך היצור של המצבר, מוטבע עליו 01-02 אבל זה לא מסתדר לי, איך אני אמור לקרוא את התאריך?

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Max_igo כתב:

בנתיים יצאתי לבדוק את המצבר. מתח אחרי שהרכב עמד לילה 12.2,

 

תקין.

 

לפני 15 דקות, Max_igo כתב:

הדלקתי אורות בלי להניע והמתח ירד כמעט מיידית ל 11.4. 

 

קצת נמוך.

 

כול עוד אתה יכול לאחר לילה שהרכב עמד לתת מספר סטרטרים ולהניע את הרכב ללא בעיה אני לא מוצא טעם לחפש בעיות במצבר.

 

אם וכאשר תרגיש שקיים קושי בהתנעה תשקול להחליף את המצבר. 

 

לפני 15 דקות, Max_igo כתב:

לא הצלחתי לפענח את תאריך היצור של המצבר, מוטבע עליו 01-02 אבל זה לא מסתדר לי, איך אני אמור לקרוא את התאריך?

 

צלם את כול המדבקות שעל גבי המצבר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי החותמת. זה ינואר פברואר 2020.

מצבר קצת יותר משנה. אחריות 12 חודשים.

אני מאמין שהמצבר יוצר ב 2019.

לפי מה שאני יודע. שנפ מייבאים מצברים היום.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, yor2 כתב:

לפי החותמת. זה ינואר פברואר 2020.

מצבר קצת יותר משנה. אחריות 12 חודשים.

אני מאמין שהמצבר יוצר ב 2019.

לפי מה שאני יודע. שנפ מייבאים מצברים היום.

 

לא יכול להיות. הרכב אצלי מזה כשנה, לפני זה היה אצל ההורים שלי. מצבר הוחלף לפני הרבה יותר משנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי לעדכן.

 

נסעתי היום למוסך המרכזי של סוזוקי בחיפה, הרכב נכנס למחלקת דיאגנוסטיקה (לא ידעתי בכלל שיש דבר כזה) ונבדק במשך כ-4 שעות.

 

תחילה, חובר מחשב לרכב על מנת להוציא קוד תקלה מחדש ולראות נתוני טעינה מהמחשב, המספר עמד על 14.1V בממוצע.

לאחר מכן החשמלאי עבר ויזואלית על החיווט והרצועות בתא המנוע ולא מצא בעייה כלשהי, לאחר מכן ניקה קודי תקלה והוציא את השקע שמחבר את המחשב רכב לאלטרנטור וישר ראה שאותו קוד תקלה קופץ שוב. הוא ניקה את המגעים, הידק את החיבור מחדש וביקש ממני לעשות נסיעה של כ-20 דקות או עד שהמנורה תדלק שוב. יצאתי לסיבוב ואחרי כ-20 דקות המנורה אכן נדלקה.

 

חזרתי למוסך והחשמלאי אמר שהבעיה היא או באלטרנטור או במחשב רכב עצמו, הוא הוציא מחשב רכב זהה ששכב אצלו בצד והתקין לי אותו במקום המחשב רכב שלי, חיבר הכל, קידד מחדש את המפתח וביקש שאצא שוב לנסיעת מבחן עד שתדלק הנורה. אם אראה שהנורה לא נדלקת, הוא ישאיר לי את המחשב החדש שהוא התקין לכמה ימים, במידה ובכל הזמן הזה הנורה לא תדלק, הבעיה היא במחשב ונזמין מחשב חדש, במידה ותדלק, הבעיה היא באלטרנטור.

 

כ-5 דקות לאחר שיצאתי מהמוסך הנורה אכן נדלקה. חזרתי חזרה למוסך ונקבע שצריך להחליף אלטרנטור (או לשפץ), כאשר הרכיב הבעייתי הוא כנראה אכן הווסת שיושב בתוך האלטרנטור.

 

מבחינת הצעות תיקון ומחירים, הוצע לי אלטרנטור משופץ עם אחריות ל-3 חודשים או חדש עם אחריות לשנה. ההפרש במחיר יצא פחות ממה שחשבתי שהוא יהיה ולכן החלטתי ללכת על האלטרנטור החדש ב-2400 ש"ח כולל מע"מ (המחיר כולל אלטרנטור, התקנה והבדיקה שנעשתה היום). כרגע הוא רק הוזמן, אני מחכה שיגיע ולאחר מכן יתקינו לי אותו.

 

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Max_igo כתב:

 

לא יכול להיות. הרכב אצלי מזה כשנה, לפני זה היה אצל ההורים שלי. מצבר הוחלף לפני הרבה יותר משנה.

החותמת לא משקרת.  עבדתי בחשמליה 11 שנים.

מחרנו מצברי שנפ  כל שנה הם משנים את סוג החותמת.

וצורתה. 

יכול להיות שהמצבר הוחלף באחריות אצל ההורים.

ושכחו לחרות תאריך של המצבר הקודם.

רק סוכן של שנפ מורשה לחתום תאריך.

מי שמחליף חותם אם מברג. או כלי אחר.

ב 2007 עזבתי תתחום.

  • רעיון טוב! 1

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, yor2 כתב:

החותמת לא משקרת.  עבדתי בחשמליה 11 שנים.

מחרנו מצברי שנפ  כל שנה הם משנים את סוג החותמת.

וצורתה. 

יכול להיות שהמצבר הוחלף באחריות אצל ההורים.

ושכחו לחרות תאריך של המצבר הקודם.

רק סוכן של שנפ מורשה לחתום תאריך.

מי שמחליף חותם אם מברג. או כלי אחר.

ב 2007 עזבתי תתחום.

 

תראה, אני מאמין לך. דבר אחד אני יודע בטוח, מאז ינואר 2020 לא הוחלף לרכב הזה מצבר.

 

אני אנסה לבקש שיחפשו קבלה.

לפני 21 דקות, מרק10 כתב:

פעלת נכון וטוב שבחרת באלטרנטור חדש ולא משופץ.

 

תודה מרק. ההפרש אכן לא מצדיק אחד משופץ ואני מעדיף להשקיע עוד כמה שקלים ולהיות רגוע. האלטרנטור המקורי החזיק 6 שנים על הרכב (אמנם רק 66,000 ק"מ), לכן סביר שהחדש יחזיק מעמד עד שאחליט למכור את הרכב בעוד מספר שנים.

 

אגב, אני עדיין תוהה האם לטיפול ולשטיפה שהחליטו לעשות למנוע יש קשר לעניין. כנראה שלעולם לא אדע. בטיפולים הבאים אדאג לעבור למוסך אחר של סוזוקי (אולי אפילו אחזור לטפל בראשי בחיפה).

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין! תמשיך אם אותו מוסך שהרים את הכפפה והיליט להכנס לעובי הקורה והגיע לאבחנה מסויימת.

תמשיך עם אותו מוסך עד לפתרון מלא של התקלה ותעדכן במקביל.

בכל מוסך רציני קיימת מחלקת דיאגנוסטיקה.

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Max_igo כתב:

חזרתי לעדכן.

 

נסעתי היום למוסך המרכזי של סוזוקי בחיפה, הרכב נכנס למחלקת דיאגנוסטיקה (לא ידעתי בכלל שיש דבר כזה) ונבדק במשך כ-4 שעות.

תחילה, חובר מחשב לרכב על מנת להוציא קוד תקלה מחדש ולראות נתוני טעינה מהמחשב, המספר עמד על 14.1V בממוצע.

לאחר מכן החשמלאי עבר ויזואלית על החיווט והרצועות בתא המנוע ולא מצא בעייה כלשהי, לאחר מכן ניקה קודי תקלה והוציא את השקע שמחבר את המחשב רכב לאלטרנטור וישר ראה שאותו קוד תקלה קופץ שוב. הוא ניקה את המגעים, הידק את החיבור מחדש וביקש ממני לעשות נסיעה של כ-20 דקות או עד שהמנורה תדלק שוב. יצאתי לסיבוב ואחרי כ-20 דקות המנורה אכן נדלקה.

....

חזרתי למוסך והחשמלאי אמר שהבעיה היא או באלטרנטור או במחשב רכב עצמו, הוא הוציא מחשב רכב זהה ששכב אצלו בצד והתקין לי אותו במקום המחשב רכב שלי, חיבר הכל, קידד מחדש את המפתח וביקש שאצא שוב לנסיעת מבחן עד שתדלק הנורה. אם אראה שהנורה לא נדלקת, הוא ישאיר לי את המחשב החדש שהוא התקין לכמה ימים, במידה ובכל הזמן הזה הנורה לא תדלק, הבעיה היא במחשב ונזמין מחשב חדש, במידה ותדלק, הבעיה היא באלטרנטור.

 

סוף סוף זכית ליחס מקצועי ושאפו ענק למוסך מרכזי סוזוקי חיפה :mm_yeah:
זה נקרא לגשת לפתור תקלה,עכשיו אתה מבין למה כל הזמן שאלתי לאן שולחים ECU לבדיקה,הרי כל הזמן הייתה במוסך יבואן שיש להם את הציוד (אמור להיות מחלקה דיאגנוסטיקה בכל מוסך כזה),פרוטוקולים של תקלות וחשבונות דילר אונליין (לקודד חלקים עם IMMO),למוסך כללי זה בהחלט סיפור אם לא מתמחה ברכב הספציפי של הלקוח,הוא בהחלט חייב לערב מעבדה חיצונית ומנעולן.
נקווה התקלה נפתרה,הרי אין מה לעשות,אין חוקיות,אצל כל יצרן יכולים להתקלקל חלקים,אבל אני בטוח שעכשיו אתה מרגיש יותר "שלם" להוציא סכום לא קטן שזה אף פעם לא נעים,וגם אם יתברר שזה לא זה,יהיה לך גב ! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, מרק10 כתב:

פעלת נכון וטוב שבחרת באלטרנטור חדש ולא משופץ.

לא מכיר את האלטרנטור הזה-אבל אם הוא לא מיוחד או מזהב משפץ אלטרנטורים יכל היה לקבל עבור התיקון מחצית מהסכום הזה ולשפץ את האלטרנטור עם אחריות ל 6 חודשים...

אם נקח את המחיר שהוצע לו,נתחשב בכך שמדובר במוסך היבואן, כולל אבחון ועבודה אז סביר בהחלט וזאת בתנאי,שהפעם הבעיה נפתרת סופית ושהמנורה הסוררת לא חוזרת לדלוק.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1071 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...