Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא חייב מערכת עצור-סע או מנוע היברידי לקיום מערכת טעינה רגנטיבית. 

אלטנטור בעל טעינה רגנטיבית, מפסיק לחלוטין את הטעינה בזמן עומס על המנוע ונותן טעינת יתר בזמן האטה, בכך למעשה משתמש בתאוטת הרכב בעקיפין לטעון במהירות את המצבר, במידה והוא נמצא במצב טעינה נמוך. 

מערכת כזאת  לרוב מצריכה מצבר מסוג AGM או EFB כדי לעמוד במצבי תת טעינה וטעינת יתר מתמשכים.

לפני 9 שעות, ocsi4u כתב:

השתתפותי המעמיקה היה לצורך הוכחה,שכל המושג של "מוסך יבואן" חוץ מריקול או אחריות זה בולשיט,העיקר אנשי מקצוע רציניים,וכל חומר איכותי בעל השגה.

זה נכון שהעיקר זה בעל המקצוע, אבל מעובדה זאת ועד קביעה שמורשה זה בולשיט?

מוסך למורשה יבואן יש גישה ליותר חומרים מאשר אלו שהשגת ויותר משאבים מכל מוסך אחר כללי, שבסיכוי קלוש עד לעולם לא, המוסך הכללי יתאמץ להשיג חומר ברמה כזאת עבור כל רכב שנכנס עם תקלה אלקטרונית כלשהי. אולי רק מוסכים מומחים עבור מותגי המומחיות שלהם וגם אז המשאבים יותר מוגבלים מאשר למוסך מורשה יבואן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 30 דקות, danniel כתב:

זה נכון שהעיקר זה בעל המקצוע, אבל מעובד זאת ועד קביעה שמורשה זה בולשיט?

מוסך למורשה יבואן יש גישה ליותר חומרים מאשר אלו שהשגת ויותר משאבים מכל מוסך אחר כללי, שבסיכוי קלוש עד לעולם לא, המוסך הכללי יתאמץ להשיג חומר ברמה כזאת עבור כל רכב שנכנס עם תקלה אלקטרונית כלשהי. אולי רק מוסכים מומחים עבור מותגי המומחיות שלהם וגם אז המשאבים יותר מוגבלים מאשר למוסך מורשה יבואן. 

מוסכים מומחים שאני מכיר ועובד איתם,(חלקם לשעבר מורשים) ממש לא יסכימו איתך,ההפך,יש להם יותר כלים ואפשרויות,המשאב היחיד של "מוסך מורשה" זה קשר ישיר מול יצרן,דרך בלעדיות של יבואן (השיטה הנהוגה בישראל) במקרה של ריקול או TPI/TSB בהתחשבנות כספית,אבל זה כבר אוף טופיק שממש לא מעוניין לדון פה. 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, danniel כתב:

קישור ליצרן, להדרכות, לתיכנות, ליעוץ טכני ועוד. כל זה אין למומחה או אין בצורה מלאה.

  

צריך רצון ויש את כל זה,ותאמין לי הרבה מעבר לזה,אבל אתה צודק רובם לא ינסו אפילו !
אני מדבר על מוסכים מומחים אמיתיים שפותרים תקלות שהלקוח של מורשה נמאס לו שהחליפו לו חצי אוטו כדי לפתור אם בכלל את הבעיה,יש לי יותר מדי סיפורים הזויים בתחום הזה!
מוסכים שאצלם מטפלים בלי חשש במכוניות 2020/2021 בלי תגובות של "זה מערכות מסובכות" והם באמת כאלו,כל עוד יש הסמכה מתאימה ורצון,הכל אפשרי !
מומחים כי הם שואפים לזה,יש להם את התשוקה להתמקצע ברכבים מסויימים,ולא הבדיחה לפי הגדרה של איגוד המוסכים,או הרשת של לדיקו. 
בעיני למשל ציוד רמת יצרן הרבה פעמים זה לא מספיק בכלל :cool:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע כמה ניסיון יש ל בעבודת אבחון מוסך, נראה לי לא הרבה וסיפורים הזויים על רכבים שטיילו בכל מיני מוסכים ובסוף הסכימו לעלויות של מוסך מורשה יבואן והתקלה נפתרה, יש לי גם., גם סיפורים כמו שלך, אבל הרבה פחות. 

רכבים חדשים עם תקלה מגיעים רק למורשה של היבואן, שם הם מקבלים אחריות ואין שום סיבה הגיונית שיכנסו למקום אחר.

 

אגב, יש הרבה מאוד תקלות שנפתרות עם תכנות מחדש של יחידת בקרה כלשהי, תקלה מסוג כזה  שאפשר להשקיע עליה שעות רבות של עבודה בלי לפתור את התקלה, האם למומחים יש את המידע והיכולת לפתור כאלו תקלות? כל סוג של רכב,  גם לאלו שהתכנות מתבצע אונליין מול שרתי היצרן?  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מן הסתם רכבים 2018-2021 זה לרוב טיפולים,לאחריות יש מוסכי יבואן :rofl:,וברור שיש לרובם יכולות שתיארת,חוץ מכמה יצרנים בודדים שממש לא שווה להשקיע,ובזה סיימנו את האוף טופיק.
כבר במאמר של igalz של CAN-BUS הבנתי שאנחנו לא משדרים על אותו גל,ואנחנו לא חייבים להוכיח כלום אחד לשני!

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים גם ספרייה של חומר טכני על קוד תקלה מסויימת לא יכולה להועיל באבחון.

כמו תקלה של פותח האשכול שמתרחשת לעיתים רחוקות.

מה שהמוסך יצטרך לעשות הוא לנהוג ברכב מספר ימים עם ציוד אבחון בין אם סורק או עם סקופ כדי לדעת מה באמת לא תקין אם באמת הציוד יוכל לאבחן את השבריר שניה שבה התקלה מתרחשת ומקפיצה את הקוד.

עלות השעות עבודה והאבחון יעלו בקלות על האפשרות של ניסוי וטעייה עם כל הצער.

הייתי מחליף קודם אלטרנטור או חיישן על המצבר לצורך בדיקה ומחייב בהתאם.

לא כל תקלה ניתנת לאבחון חבל על הויכוחים.

תקלה כזו שמופיע פעם ב היא בטוח רגעית. יכולה לנבוע מחוסר טעינה רגעי שלא נראה לעין או חוסר תקשורת עם האלטרנטור מוסת לא תקין.

לא כל תקלה יש שחור ולבן, גם עם כל החומר טכני והציוד המתאים אולי האיש המאבחן יפספס את השבריר שניה של התקלה.

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, ba323f כתב:

עלות השעות עבודה והאבחון יעלו בקלות על האפשרות של ניסוי וטעייה עם כל הצער.

הייתי מחליף קודם אלטרנטור או חיישן על המצבר לצורך בדיקה ומחייב בהתאם.

 

תראה, אני לא מצפה שישבו על הרכב שלי במשך ימים כדי לאבחן תקלה כלשהי, בטח כשלא מדובר בתקלה בטיחותית או כזאת שמשביתה את הרכב.

אבל אני כן מצפה ממוסך יבואן שלכל הפחות יחברו מחשב לרכב ולא ינחשו על סמך רכבים אחרים עם תקלה דומה (כביכול) או על סמך עובד "תותח" כזה או אחר. בטח שלא אחרי שהתקלה הופיעה לאחר טיפול גדול  שהרכב עבר באותו המוסך ומנוע שנשטף בדלי מים.

 

כעיקרון, אין לי בעיה להחליף אלטרנטור ולנסות, אם זה מה שאיש מקצוע במוסך יחליט, אבל מאחורי ההחלטה שלו צריך להיות הסבר לוגי כלשהו. להגיד לי "תשים 3000 ש"ח על אלטרנטור חדש ונראה מה קורה" זה לא באמת פתרון. אם היה מדובר בחלק ב-200 ש"ח, הייתי עוד אומר מילא. אבל הם רצו להתחיל מאלטרנטור, אם לא האלטרנטור אז לשלוח את המחשב לשיפוץ ומה אז? מה אם התקלה לא תפתר? הוצאתי 6000 ש"ח על ניחושים? ומה אם בסוף התקלה היא בחיווט שמקצר בין האלטרנטור למחשב? הם לא מוכנים להתחייב שהפתרון שלהם יפתור את הבעיה, רק לתת אחריות על החלק החדש. הייתי מנסה לעשות את הכל לבד אבל אין לי את הכלים וגם לא הכל נגיש ועבור חלק מהדברים צריך להרים את הרכב על ליפט.

 

מה שעוד יותר מעצבן אותי הוא שהרכב מיומו הראשון טופל רק במוסכים של היבואן. הייתי מצפה לקצת יותר אחריות והגדלת ראש.

 

לפי השרטוטים והתרשימים שהעלו לפה, ההסברים במוסכים לא היו קשורים לשום דבר ונבעו נטו מניחושים. אף אחד מהמוסכים שהייתי בהם לא ניסה לבדוק דברים מעבר למדידת טעינה ובדיקה של הרצועות שהן מתוחות. את הדברים האלה, אני גם עשיתי ולא צריך להיות מומחה בשביל זה.

 

מה שנותר כעת הוא לקפוץ למוסך המרכזי של היבואן אשר ע"פ האתר של סוזוקי ישראל מתמחה גם בחשמל ודיאגנוסטיקה (ברשימת המוסכים, הוא היחיד שמציין את זה), אני מקווה ששם יוכלו לאבחן את הבעיה.

 

דרך אגב, חשמלי רכב ותיק שתיקנתי אצלו רכבים קודמים שהיו לי אמר לי שהוא חושד בווסת מתח שיושב בתוך האלטרנטור, אבל הוא גם מצהיר שהוא לא יכול להיות בטוח ב-100% שזאת התקלה ושהוא מעדיף לא להתעסק בזה. הוא מוכן לנסות להזמין ווסת חדש ולהחליף, אבל לא מוכן להתחייב שזה אכן יפתור את הבעיה.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שקודם כל בודקים כל מה שאפשר מסביב, כמו מצב מצבר, בדיקת חיווט בין האלטרנטור למחשב, בדיקת כבלי מינוס לגוף הרכב ולמנוע, בדיקת קונקטורים בבית הנתיכים בתא המנוע.

עובר על השרטוטי חשמל.

מנסה לחבר חיווט עוקף כפי שדניאל הציע.

אם כל זה לא מועיל או נותן כיוון אז תדע שהבעיה היא יותר מורכבת כמו שענו לך "בעלי המקצוע" שאתה מזלזל בהם חלקם לא מקצועיים וחלקם קצת יותר.

אם הם לא נתקלו בבעיה כזו ברכב הזה אז הם כנראה מבינים שזו בעיה לא סטנדרטית נקרא לזה כך וזה דורש התעסקות מעמיקה.

שבסופה המסקנה שהם יגיע תהיה כנראה לנסות להחליף רכיב כלשהו שממנו החשד הסביר גם אם לצורך בדיקה.

לא תמיד קוד תקלה במחשב קשור באופן ישיר לגורם הבעיה.

ההצעה שלי היא שתיקח את הרכב למוסך מורשה סוזוקי, ואם תשאל למה אז כי במוסכים המורשים גם אם אין להם דיאגנוזה ספציפית לרכב שלך יש להם תקשורת בין כל המורשים ששם אם הם מתייעצים בניהם אז אחד עונה לשני אם מישהו ניתקל בתופעה כזו ואם כן אז אחד מכוון את השני מה לבדוק ובמה הוא נתקל עם בעיה כזו.

לעיתים מדובר בבעיה שאף אחד לא נתקל בה ואותו אחד שהרכב אצלו יצטרך לעשות שיעורי בית ולעדכן את כל השאר.

 

בכל מקרה בעיניי הבעיה לא כל כך מסובכת, ואם כל החיווט הקשור ימצא תקין הייתי מחליף אלטרנטור.

וסת האלטרנטור ברכבך כפי שהסבירו לפני יודע לעבוד באופן עצמאי גם אם איבד לרגע תקשורת עם יחידת הבקרה.

עכשיו תבין לבד שכדי לתפוס את הרגע הזה, שמזכיר כמו ניסיון צילום ברק עם מצלמה פשוטה, אלא אם כך הבעיה תחריף ותהפוך להיות בתדירות גדולה לפרקי זמן ארוכים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, ba323f כתב:

אם כל זה לא מועיל או נותן כיוון אז תדע שהבעיה היא יותר מורכבת כמו שענו לך "בעלי המקצוע" שאתה מזלזל בהם חלקם לא מקצועיים וחלקם קצת יותר.

 

לא זלזלתי בבעלי מקצוע, להפך. 

 

לפני 21 דקות, ba323f כתב:

ההצעה שלי היא שתיקח את הרכב למוסך מורשה סוזוקי

 

כפי שרשמתי. הרכב היה ב-2 מוסכים שונים של סוזוקי. בשניהם סירבו לחבר אותו למחשב (באחד מהם בסוף חיברו) וכל אחד מהם הציע לי פתרון שונה.

 

לפני 22 דקות, ba323f כתב:

בוודאי שקודם כל בודקים כל מה שאפשר מסביב, כמו מצב מצבר, בדיקת חיווט בין האלטרנטור למחשב, בדיקת כבלי מינוס לגוף הרכב ולמנוע, בדיקת קונקטורים בבית הנתיכים בתא המנוע.

עובר על השרטוטי חשמל.

מנסה לחבר חיווט עוקף כפי שדניאל הציע.

 

אני מסכים. אבל אף אחד מהמוסכים של סוזוקי שהייתי בהם לא חושב שזה מה שצריך לעשות. בדקו טעינה ובדיקה ויזואלית של הרצועות, זהו. ולכן רשמתי את מה שרשמתי. זה מתסכל והציפיה שלי מבעלי מקצוע (ואני מניח שמי שעובד במוסך של היבואן הוא כזה) להתייחס יותר ברצינות לתקלות ולא להציע ללקוח להחליף חלקים באלפי שקלים, בלי שהם בדקו את הדברים הבסיסים ביותר קודם.

 

אם כל הבדיקות יצאו תקינות ויגידו לי שאין ברירה, צריך להחליף אלטרנטור ולקוות שזה יפתור את הבעיה, לא תהיה לי התנגדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Max_igo כתב:

דרך אגב, חשמלי רכב ותיק שתיקנתי אצלו רכבים קודמים שהיו לי אמר לי שהוא חושד בווסת מתח שיושב בתוך האלטרנטור, אבל הוא גם מצהיר שהוא לא יכול להיות בטוח ב-100% שזאת התקלה ושהוא מעדיף לא להתעסק בזה. הוא מוכן לנסות להזמין ווסת חדש ולהחליף, אבל לא מוכן להתחייב שזה אכן יפתור את הבעיה.

 

בדרך כלל הרכיב הראשון שמתקלקל באלטרנטור הינו ווסת המתח. כאשר ניתן להחליף רק את ווסת המתח החשמלאים בדרך כלל קוראים לזה שיפוץ אלטרנטור.

 

לדעתי ברכבך לא ניתן לרכוש ווסת מתח מקורי בלבד והלחליפו. מה שעושים בדרך כלל זה השתלה של ווסת מתח מאלטרנטור יישן שייתכן שהוא תקין באלטרנטור המשופץ במידה והדבר אפשרי.

 

ראה תמונה של החלקים הזמינים להחלפה לאלטרנטור ברכבך.

 

 

Untitled.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן, אבל לא מצאתי אפשרות לקנייה של חלק מקורי לדגם הזה.

 

בדקתי ברשימת חלקי חילוף באתר של סוזוקי ישראל. לא פשוט לחפש בקבצים שלהם אבל ניתן.

 

חלקי חילוף - מחירון חלקי חילוף מקוריים | Suzuki - סוזוקי

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע כמה עולה ווסת כזה אבל, אם תזדקק להחלפת/שיפוץ אלטרנטור אז אצל חשמלאי רכב מקצועי אפשר לקבל אלטרנטור משופץ עם אחריות ל6 חודשים  בעלות של שליש ממחיר חדש במורשה.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...