Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

בדיוק לפני שבוע הרכב עבר טיפול גדול יחסית שכלל החלפת רצועת אלטרנטור ורצועת אביזרים (בדגם הזה יש 2 רצועות).

לאחר הטיפול הכל היה בסדר, הרכב הגיע הביתה וחנה במשך שבוע.

 

היום השתמשתי ברכב, לאחר כ-10 דקות של נסיעה נדלקה לי נורת מצבר. עצרתי בצד ובדקתי רצועות (שהוחלפו), נראות מתוחות ותקינות, לא ראיתי חיבורים רופפים על המצבר ו\או האלטרנטור. בעזרת מד טעינה (מהמצת) שאני מחזיק ברכב (הוא לא הכי מדויק כנראה, אבל נותן הערכה טובה), ראיתי שהטעינה תקינה (סביב 14.2V).

 

כיביתי והדלקתי את המנוע והמנורה נעלמה, החלטתי לקפוץ בכל זאת למוסך. מכיוון שלא הייתי בעיר שבה הרכב עבר טיפול קפצתי למוסך המורשה של סוזוקי בעיר שבה הייתי באותו הרגע. הם בגדול בדקו את כל מה שאני בדקתי כולל טעינה בעזרת מד מתח, אמרו שהכל תקין וסביר להניח מדובר במגע רופף במצבר (למרות שבדקתי), ניקו מגעים ע"י ספרי, בלי לפרק אותם (בחינם) ושיחררו אותי לדרכי.

 

לאחר חצי שעה נוספת של נסיעה שוב נדלקה הנורה. שוב אותו הסיפור, הטעינה נראית בסדר.

כיביתי והדלקתי את הרכב לאחר כמה דקות של נסיעה והנורה שוב נעלמה. עוד חצי שעה של נסיעה והנורה מופיעה עוד פעם, שוב כיביתי את הרכב והנורה נעלמה.

 

אז מה שידוע לי כרגע: המצבר נראה תקין (וחדש יחסית), רצועות חדשות ותקינות, טעינה תקינה גם תחת עומס וגם בסרק, יש טעינה כי הרכב נסע שעות עם הנורה ולא נתקע.

 

מה יכולה להיות הבעיה?

 

הבנתי שבמוסך שהרכב טופל בו בפעם האחרונה (מורשה של סוזוקי גם) נוהגים בסוף הטיפול לנקות את תא המנוע ע"י מטאטא + מים + סבון, יכול להיות שזה בשילוב זה שהרכב עמד שבוע גרם לקורוזיה במקום כלשהו שאני לא רואה?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מגע רופף או חיבור לא מהודק של אחד מקטבי המצבר ובמקביל צריך לגשת לחשמלאי לבדוק טעינת אלטרנטור.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיבורים של המצבר מהודקים היטב ובנוסף הם נקיים מקורוזיה או חלודה ויש טעינה תקינה. בדקתי בעצמי ובין היתר נבדק כבר ע"י 4 מוסכים שונים (אחד אתמול ושלושה היום).

 

אתמול ביקרתי במוסך מורשה של סוזוקי (מוסך אחר מזה שמטפל לי ברכב). לא נמצאה תקלה כלשהי, טעינה תקינה. ניקו לי בחינם את הקטבים של המצבר (שהיו נקיים) ואמרו שזה לא יחזור. חצי שעה אחרי הנורה שוב נדלקה תוך כדי נסיעה.

 

היום בבוקר הייתי ב-3 מוסכים שונים. 

 

1. מוסך מורשה של סוזוקי שבו עשיתי את הטיפול לפני שבוע. הם טענו שבדיוק אתמול הגיע רכב דומה לשלי עם בעיה דומה. הם לא יודעים כרגע להגיע לי ממה הבעיה נגרמת אבל שלחו את האלטרנטור והמחשב של הרכב השני לבדיקה וברגע שתהיה להם תשובה, ידברו איתי.

 

2. חשמלאי רכב ותיק שאני מכיר ושעזר לי בעבר לפתור בעיות שונות ומשונות ברכבים אחרים שהיו לי. בין היתר מדד מתח והסתכל מסביב. הוא אמר שהוא לא יכול לדעת בוודאות מה הגורם לבעיה אבל חושב שמדובר בווסת הזרם שיושב על האלטרנטור.

 

3. מוסך כללי שאני מטפל בו ברכב השני שלי. להם גם לא ממש היה מושג.

 

בקיצור, כרגע אין לאף אחד תשובה או פתרון.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באלטרנטור יש מספר חלקים ובגדול שתי התוצאות הסופיות הן חוסר טעינה או טעינת יתר.

יכול להיות שהתקלה מעט מתוחכמת אבל בסופו של דבר היא תיחשף בתקווה שלא יהיה נזק גדול נלווה.

אם ידוע להם על תקלה זהה ברכב זהה נם כבר צריכים לדעת לטפל...

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, colauti 9 כתב:

באלטרנטור יש מספר חלקים ובגדול שתי התוצאות הסופיות הן חוסר טעינה או טעינת יתר.

יכול להיות שהתקלה מעט מתוחכמת אבל בסופו של דבר היא תיחשף בתקווה שלא יהיה נזק גדול נלווה.

אם ידוע להם על תקלה זהה ברכב זהה נם כבר צריכים לדעת לטפל...

 

הטעינה הייתה תקינה בכל סל"ד שבדקו, סביר להניח שאין טעינת יתר.

 

מוזר לי גם שמוסך מורשה לא יודע לטפל בבעיה. הם אפילו לא יודעים אם אלטרנטור חדש יפתור את הבעיה כי יכול להיות שמה שתקול הוא המחשב שמתריע על חוסר טעינה ולא האלטרנטור עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוחלפה רצועת אביזרים מתאימה והיא מתוחה מספיק ?

לפעמים ברצועות טעות במידה יכולה לגרום לבעיות.

אם שללו תקלה בהן או באלטרנטור והתקלה במחשב ניהול מנוע אז זה טיפה מורכב.

במצב כזה,אם מוסך היבואן או המוסך המרכזי לא עולה על התקלה יש מעבדות מתמחות במיוחד לדברים הללו ויש להן פתרונות לתקלות כמובן לאחר אבחון למשל זו של אייל נוימן או אלי את דושי.

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, colauti 9 כתב:

הוחלפה רצועת אביזרים מתאימה והיא מתוחה מספיק ?

לפעמים ברצועות טעות במידה יכולה לגרום לבעיות.

אם שללו תקלה בהן או באלטרנטור והתקלה במחשב ניהול מנוע אז זה טיפה מורכב.

במצב כזה,אם מוסך היבואן או המוסך המרכזי לא עולה על התקלה יש מעבדות מתמחות במיוחד לדברים הללו ויש להן פתרונות לתקלות כמובן לאחר אבחון למשל זו של אייל נוימן או אלי את דושי.

 

 

הוחלפה בטיפול לפני שבוע בדיוק. 2 הרצועות, יש ברכב הזה שתי רצועות.

הרצועות היו החשוד המיידי שלי מכיוון שזה הדבר האחרון שהוחלף. הרכב עמד שבוע לאחר הטיפול.

שתי הרצועות מתוחות ולא מחליקות, בדקתי בעצמי וכל אחד מהמוסכים שהייתי בהם אישר גם.

 

התקלה באלטרנטור לא נשללה עדיין. אני מחכה לתשובה מהמוסך המורשה לגבי הרכב שהגיע אתמול עם אותה הבעיה. כמו שנאמר לי, שם כבר פירקו מחשב מנוע ואלטרנטור ושלחו לבדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Max_igo כתב:

מוזר לי גם שמוסך מורשה לא יודע לטפל בבעיה. הם אפילו לא יודעים אם אלטרנטור חדש יפתור את הבעיה כי יכול להיות שמה שתקול הוא המחשב שמתריע על חוסר טעינה ולא האלטרנטור עצמו.

עוד יותר מוזר (לא שזה מפתיע כל הפרטאץ' בתחום),לאן שולחים מחשב ECU לבדיקה !! לחו"ל ? או בארץ קיים "מומחה אל" מעל היצרן :rofl:
הרי אם זה מוסך מורשה/יצרן ,יש לו גישה לכל פרוטוקול בדיקה,מסמך מנחה,שרטוט,חומר טכני על כל חלק/חוט/בורג ברכב,בנוסף קו תמיכה של מהנדסי יצרן !
האם בכלל התחברו עם ציוד דיאגנוסטיקה  Suzuki SDT2 רמת יצרן לרכב ? 
הרי ברגע שנדלקת נורת MIL,גם אם לא פעילה יש תיעוד לכל פיסת מידע,כמה פעמיים נדלקה,יש שפע של אינפורמציה דטא לוגינג,בדרך כלל גם עושים נסיע ומקליטים Real time data measurement של המרכיבים הרלוונטים !
אם זה מוסך יצרן תאמין לי,צריך להיות לו,כל מכשיר/ציוד לזה,מוסך כללי פשוט תשכח מתקלות מסובכות אלו,חבל על המאמץ,רק במקרים נדירים שנפלת על מומחה על רכב ספציפי שלך,שנפל בחיים שלו על תקלות מוזרות,לרוב מבין יותר מכל מוסך מורשה,לכן אתה רואה פה המלצות על מוסכי מומחה לרכבים ואג וצרפתיות !
תתעקש לקבל תשובות ברמת יצרן,ולא סתם שיפרקו ויחליפו חצי אוטו,בלי לפתור בעיה !

 

בתאריך 18.3.2021 בשעה 16:17, Max_igo כתב:

הבנתי שבמוסך שהרכב טופל בו בפעם האחרונה (מורשה של סוזוקי גם) נוהגים בסוף הטיפול לנקות את תא המנוע ע"י מטאטא + מים + סבון...

 

לא,זה אמיתי !!! מים וסבון,הרי שם יושב בצד ימין די חשופים,מחשבי גיר ומנוע .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מים וסבון עם מטאטא בתא מנוע אחלה מתכון לצרות.

גם אני רואה כאן חוסר מקצועיות.

אם כל החיבורים תקינים והמצבר תקין, והרצועה מתוחה כראוי.

עדיף פשוט להחליף אלטרנטור גם רק לצורך בדיקה.

המוסך מחכה לתשובה מה תקול אלטרנטור או מחשב ברכב אחר ולפי זה הוא יקבע מה לא בסדר ברכב שלך.

הוא לא יודע מה לא תקין אבל בטוח יודע שמדובר באותה תקלה מאותו גורם פשש שאפו.

 

תחפש לך מוסך נורמלי עם המלצות.

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם לא מאמין גדול במקריות. הרכב רק בן 5 ועבר רק 65,000 ק"מ, ההורים שלי לא נוסעים הרבה. טופל מהיום הראשון רק במוסכים של היבואן.

לכן נורה שנדלקת לאחר טיפול במוסך חדש (גם של היבואן אבל קרוב יותר לבית) בהחלט מדליקה אצלי נורה שקיים קשר.

 

אחרי ששמעתי שהמנוע נשטף במים וסבון, שאלתי אותם אם זה נכון כשהגעתי עם הרכב לשם אתמול, הם לא הכחישו ואמרו שזה בסדר וכל החלקים הרגישים מוגנים (ואפילו הראו לי את הדלי שהם משתמשים בו) .

 

אחרי שגיליתי שיש לאותו המוסך רכב נוסף עם אותה הבעיה, זה כבר אור אדום מהבהב. 

 

הם גם סירבו לחבר את הרכב למחשב כדי להוציא קוד תקלה, לטענתם אין צורך.

 

עברתי בעצמי על כל החיבורים והרצועות והכל נראה שלם ותקין, לא ראיתי קורוזיה, חוטים רופפים או מגעים לא טובים בשום מקום.

 

פניתי למוסך מורשה אחר של סוזוקי (עם ביקורות טובות יותר), מחר אגיע לשם לבדיקה.

 

לפני 17 שעות, ocsi4u כתב:

הרי שם יושב בצד ימין די חשופים,מחשבי גיר ומנוע

 

הקופסא שבה יושב המחשב מבריקה, הם אשכרה קירצפו אותה. 

 

זה אמנם יפה ונראה חדש, אבל אני חושש שהם פשוט שפכו עליה מים וזה המקור לתקלה.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Max_igo כתב:

הם גם סירבו לחבר את הרכב למחשב כדי להוציא קוד תקלה, לטענתם אין צורך.

אין יותר אור אדום מהבהב מזה !!
אפילו הייתי פונה ישירות ליבואן עם המקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה כל החלקים מוגנים ממים. אחרי זמן מה חלקים ומחברים מאבדים אטימות ומים חודרים למקומות לא רצויים.

עכשיו שהמוסך יעשה אחד ועוד אחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק,מים מחלחלים וגם לחות מוגברת לאורך זמן לא בריא,במדינה שלנו פחות רלוונטית אבל עדיין,בכלל יש רכבים (לא מעט מקבוצת VAG שהמחשב יושב מתח של פלסטיק של שמשה קדמית),ובגלל השמש החזקה בארצנו,עם השנים הפלסטיקה נסדקת ומים של הוישרים מתחיל לחדור,אחרי כמה שנים יכול להפוך לקורוזיה רצינית!
יש מצב,שזה בכלל מהטיפולים הקודמים ששטפו לך,הרי אתה אומר שזה מנהג קבוע שם,צירוף מקרים עם הטיפול עכשיו התפתח לזה,כי עדיין תוך שבוע לא מתפתח קורוזיה רצינית,אבל שוב,הכל השארות,תמצא לך מוסך מקצועי אחר,שיעשה דיאגנוזה מקצועית !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, ocsi4u כתב:

בדיוק,מים מחלחלים וגם לחות מוגברת לאורך זמן לא בריא,במדינה שלנו פחות רלוונטית אבל עדיין,בכלל יש רכבים (לא מעט מקבוצת VAG שהמחשב יושב מתח של פלסטיק של שמשה קדמית),ובגלל השמש החזקה בארצנו,עם השנים הפלסטיקה נסדקת ומים של הוישרים מתחיל לחדור,אחרי כמה שנים יכול להפוך לקורוזיה רצינית!
יש מצב,שזה בכלל מהטיפולים הקודמים ששטפו לך,הרי אתה אומר שזה מנהג קבוע שם,צירוף מקרים עם הטיפול עכשיו התפתח לזה,כי עדיין תוך שבוע לא מתפתח קורוזיה רצינית,אבל שוב,הכל השארות,תמצא לך מוסך מקצועי אחר,שיעשה דיאגנוזה מקצועית !

 

כל הטיפולים עד כה בוצעו במוסך אחר, הראשי בחיפה, אני מניח ששם לא שוטפים את המנוע במים, כי עד כה המנוע מעולם לא נוקה בטיפול (וזה בסדר מבחינתי) והכל היה בסדר.

פשוט המוסך יחסית רחוק מהבית והחלטנו שננסה את המוסך שבעיר שלנו (גם מורשה של סוזוקי).

 

לכן סביר להניח שזאת הפעם הראשונה שזה קורה.

 

לפני כשעה, ba323f כתב:

אין דבר כזה כל החלקים מוגנים ממים. אחרי זמן מה חלקים ומחברים מאבדים אטימות ומים חודרים למקומות לא רצויים.

עכשיו שהמוסך יעשה אחד ועוד אחד.

 

כרגע הם לא לוקחים שום אחריות ולטענתם אין קשר.

אחכה לבדיקה מסודרת מחר במוסך אחר וברגע שאדע בדיוק מה התקלה אחשוב מה אני עושה הלאה.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור,דבר אחד בטוח,התשובות שקילת הם ממש לא מקצועיות,העיקר תפתור את זה במוסך מקצועי ורציני אחר,יכולים לבודד ולפתור בעיה כזאת,עדיין לא צריך ידע בפיזיקה גרעינית בשביל זה.
יכול להיות שבכלל בסוף לא קשור למים וסבון (עדין בשום פנים לא רעיון טוב,בשום רכב מודרני עמוס מחשבים),אבל בשביל זה צריך גישה מקצועית איך לפתור בעיות,ולא ניחושים,אולי דומה למקרה נוסף,שליחת ECU,שעד עכשיו לא הבנתי לאן ?

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...