Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אשמח להמלצה על מישהו כזה, באזור הצפון וחיפה עדיף, אם מישהו מכיר.

 

בכל מקרה כרגע אני מחכה לראות אם התקלה עדיין חוזרת, במידה והיא לא תחזור. אני אנסה לקפוץ למישהי שיכול להרים לי את הרכב כדי לקבל גישה נוחה יותר לקונקטור ולסדר את החיווט שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכנו אור ברחוב האצטדיון ק.חיים קרוב לתחנת דלק פז כשנוסעים לכיוון חיפה ( בגב שלה בכביש הפנימי)

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, colauti 9 כתב:

מכנו אור ברחוב האצטדיון ק.חיים קרוב לתחנת דלק פז כשנוסעים לכיוון חיפה ( בגב שלה בכביש הפנימי)

 

תודה. בהחלט אשקול את זה.

אני אעשה עוד כמה נסיעות כדי לראות אם הנורה חוזרת ואז אחליט.

 

עוד שאלה, האם המתח אמור להיות קבוע תמיד או שהוא משתנה במהלך הנסיעה?  

 

שמתי לב שלפעמים בזמן נסיעה המתח יורד ל 12.5 (לא דולקת נורה), אבל רוב הזמן הוא בין 13.7 ל 14.2, כתלות בעומס. לפעמים הוא עולה עד ל 14.5 לכמה שניות. האם האלטרנטור יודע גם לווסת את הזרם שהוא מייצר בהתאם לדרישה באותו הרגע או בהתאם לכמה המצבר מלא או ריק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Max_igo כתב:

היי מרק, יש לך מושג איפה אני יכול להשיג OEM? במוסך הציעו לי משופץ שאני פחות מתלהב ממנו או חדש מקורי שעולה מעל 2000 ש"ח.

 

אני לא רוכש חלקי חילוף בארץ אלא רק בחו"ל כי המחיר בארץ גם לחלקי חליןף של ייצרן OEM יקרים.

 

קודם כול כנס לאתר של חברת VALEO שמייצרת לרוב ייצרני הרכב אלטרנטורים וחפש לפי מספר שילדה (VIN) ודגם מנוע מדוייק את האלטרנטור המתאים לרכבך.

בשלב הבא חפש באמזון/איביי אלטרנטור מתאים ובדוק עם שווה לך להזמין מחו"ל.

 

https://www.valeoservice.com/en-com/techassist#car

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Max_igo כתב:

עוד שאלה, האם המתח אמור להיות קבוע תמיד או שהוא משתנה במהלך הנסיעה?  

 

שמתי לב שלפעמים בזמן נסיעה המתח יורד ל 12.5 (לא דולקת נורה), אבל רוב הזמן הוא בין 13.7 ל 14.2, כתלות בעומס. לפעמים הוא עולה עד ל 14.5 לכמה שניות. האם האלטרנטור יודע גם לווסת את הזרם שהוא מייצר בהתאם לדרישה באותו הרגע או בהתאם לכמה המצבר מלא או ריק?

 

אתה מתאר התנהות רגילה של אלטרנטור שפועל בשיטת "רגנרציה" מופקדת מחשב.

 

חכה רגע עם התארגנות להחלפת אלטנרטור והזמנת חלקים, אולי תיקנת כבר את התקלה על די דחיפת המחבר למקומו עד הסוף.

 

תן לזה עוד כמה ימים, לא תתקע, כי כמו שאמרו פה ובצדק, גם בלי חיבור תקין של החווט  תקשורת, תהיה טעינה תקינה רקעם תופע לוואי של נורת מצבר דולקת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, danniel כתב:

אתה מתאר התנהות רגילה של אלטרנטור שפועל בשיטת "רגנרציה" מופקדת מחשב.

 

אני לא בטוח שברכב של פותח האשכול קיים אלטרנטור אשר מטעין את המצבר בזמן תאוטה (בלימה) אלא מערכת טעינה חכמה (מערכת טעינה מבוקרת מחשב).

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, danniel כתב:

אם הוא רואה מצבים של תת טעינה אז זאת מערכת טעינה רגנטיבית (12.5 וולט). 
 

 

איך בעצם האלטרנטור יודע מתי צריך יותר\פחות זרם? או מתי המצבר טעון\ריק? דרך מחשב הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, danniel כתב:

האלטרנטור "לא יודע" מי שכן יודע ומנהל את זה זה המחשב ניהול מנוע, שמפקח על מתח הטעינה ונעזר גם בחיישן זרם שיש על המצבר. 

 

אבל ברגע שהחיבור למחשב לא טוב (הרי בכלל זה הנורה דולקת במקרה שלי), איך המערכת ממשיכה לעבוד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק הסביר, באלטרנטור יש ווסת מבוקר מחשב, ברגע שהווסת אינו מקבל אותות פיקוד מהמחשב, הוא עובר למצב ברירת מחדל של טעינה רגילה, כמו כל אלטרנטור "טיפש". 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל גם כשהנורה דלקה ראיתי את הקפיצות האלה במתח.

 

אפשר להסיק מזה שהנורה נדלקה כי לרגע לא הייתה תקשורת ולכן נשארה דולקת, אבל בפועל יש תקשורת בין האלטרנטור למחשב חוץ מאותו הרגע שגרם לנורה להדלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Max_igo כתב:

אבל גם כשהנורה דלקה ראיתי את הקפיצות האלה במתח.

 

אפשר להסיק מזה שהנורה נדלקה כי לרגע לא הייתה תקשורת ולכן נשארה דולקת, אבל בפועל יש תקשורת בין האלטרנטור למחשב חוץ מאותו הרגע שגרם לנורה להדלק ?

כאשר מחשב הרכב או מחשב גוף מזהה תקלת תקשורת בין האלטרנטור לבין המחשב לא בהכרח המחשב מיד מקפיץ הודעת שגיאה ומדליק את מנורת האזהרה בלוח השעונים.
ייתכן מאוד שרק אחרי מספר נסיונות תקשורת כושלים המחשב מדליק את המנורה בלוח השעונים.

 

איזה רמות מתח ראית בתצוגה ?

 

בכדי לתת לך תשובות יותר מדוייקות יש צורך להצטייד בספרות ייצרן המסבירה כיצד מערכת הטעינה ברכבך עובדת. גם זה לא תמיד ייתן כיוון מדוייק.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...