Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 6 דקות, danniel כתב:

הנורה היחידה שנדלקת זה רק הנורת מצבר? לא נדלקת עוד נורת התראה אחרת? 

הגעת למוסך הנורה דלקה? 

 

הנורה היחידה היא נורת המצבר. דווקא כשהגעתי למוסך היא לא דלקה.

 

כאמור, כל פעם שאני מכבה את הרכב הנורה נכבית ונדלקת שוב לאחר 20-30 דקות, תוך כדי נסיעה.

הנורה נדלקה שוב מספר דקות אחרי שיצאתי מהמוסך.

 

IMG_20210319_090621.jpg

 

אתמול הייתה לי נסיעה של מעל חצי שעה בערב והנורה לא נדלקה בכלל.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, danniel כתב:

אני מזהה בתמונה גם נורת בלם. זה כי הפעלת בלם חנייה? 

 

כן, הרכב עמד באותו הרגע (אני גם לא נוסע בלי חגורה או עם דלתות פתוחות :)).

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנורות האחרות שראיתי שדולקות ברורות לי.

לעיתים נורת מצבר נדלקת עם נורת בלם, בגלל בעיה עם הבלמים ובלי שום קשר למצבר או לטעינה ולכן היה חשוב לברר.

אם זה רק נורת מצבר כנראה התקלה באלטנרטור. 

כשאתה נכנס למוסך תבדוק האם אפשר לסדר לך החלפה של אלטנרטור זמני לניסיון בלבד וזה מכוון שהנורה לא נדלק כל הזמן.

עוד משהו שווה בדיקה לפני שהמחליפים אלטרנטור הוא החיבורי הארקה ראשית מהמצבר לשלדה ולמנוע.  

 

אגב, למעט החוט פלוס הראשי של האלטרנטור, כמה חוטים מחוברים אליו? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, danniel כתב:

אגב, למעט החוט פלוס הראשי של האלטרנטור, כמה חוטים מחוברים אליו? 

 

שאלה טובה, אני לא זוכר ככה. 

בדיוק יוצא לרכב, אנסה לצלם.

יצאתי לסיבוב קצר כדי לראות אם זה קורה שוב.

 

האלטרנטור, לא הצלחתי לצלם בזווית טובה יותר

 

IMG_20210320_170112.thumb.jpg.bf5c128ad8e6fd2269da9c2948efa9a4.jpgIMG_20210320_170159.thumb.jpg.46441e0bc11fd976290a1c40b0d5359d.jpg

 

לאחר שהנעתי את הרכב - אין נורה דולקת

 

IMG_20210320_170426.thumb.jpg.94e6248d84d91d6ee3311954979ea8d0.jpgIMG_20210320_170924.thumb.jpg.3c9e4b49b00c0affd49aefdc7a39fc8c.jpg

 

 

לאחר נסיעה של 5 דקות פתאום נדלקה לה הנורה (טעינה עדיין תקינה)

 

 IMG_20210320_170920.thumb.jpg.ae91584cd00d9ee6e6b42389ccced7aa.jpgIMG_20210320_171832.thumb.jpg.6e10332b67aa674e40fa2b2868918a3c.jpg

 

הגעתי הביתה, כיביתי את המנוע, הנעתי שוב. הנורה כבר לא דולקת.

 

IMG_20210320_171827.thumb.jpg.e4f4d356881e237b5e05a45674879871.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.

עוד סיבה למה לא להגיע למורשה.

לפי דעתי בעיה היא במחשב רכב או פיקוד שמזהה "תקלה " בטעינה או לוח מחוונים , בהחלט אולי בגלל השטיפה עשו נזק.

יש לך סורק תקלות ? חבר ותבדוק מה מודיע מחשב רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן.

 

היום בבוקר הייתי במוסך מורשה בעיר מגורי (לא הזה שטיפל ברכב, מוסך אחר)

 

תחילה בדקו טעינה (כמו שנבדקה כבר המון פעמים) ואמרו שצריך להחליף אלטרנטור, לא ברור לי למה והם לא ממש הצליחו להסביר, הטעינה הייתה תקינה בבדיקה.

ביקשתי שיחברו מחשב לבדוק קוד תקלה והם אמרו שאין צורך בטענה שמי שבדק לי את הרכב הוא "תותח" ואם אחרי שאני מחליף אלטרנטור תהיה בעיה, זה על אחריותו. תשובה נחמדה, רק פחות מתאימה כשמדובר בהחלפה של חלק שעולה בין 1000 ל-2500 ש"ח. יש לציין שהבלאגן במוסך חוגג ולקח לי כמעט שעה למצוא פקידה שתתן לי הצעת מחיר או עובד אחר שיסכים להסתכל על הרכב.

 

בסופו של דבר תפסתי עובד צעיר יותר (ופחות יהיר) וביקשתי לחבר מחשב ולהוציא קוד תקלה, הוא הסכים. זה קוד התקלה:

 

U2001 LIN LOST COMMNICATION WITH GENRATOR

 

לטענתו מדובר באלטרנטור ב-100%, הציעו לי אלטרנטור משופץ + עבודה ב 1000 ש"ח.

 

מחיפוש קצר באינטרנט מצאתי רק את הסרטון הזה, אבל הוא בפקיסטנית\הודית:

 

 

יש למישהו עצה טובה לתת לי? 

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסרטון יש תקלה קבועה והבחור  מצא נתק בחיווט בין המחשב לאלטנרטור. 

הנתק נגרם בגלל שפשוף הרתמה חוטים במנוף בורר הילוכים של תיבת ההילוכים.

שווה בדיקה באיזור הזה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצע בדיקה לצמת חוטים כפי שמתואר בסרטון, באם תקין:

נתק את הקונקטור(מחבר חשמלי) שמתחבר לאלטרנטור, תהדק את המגעים בתוכו כדי שיהיה מגע חזק יותר+ ספרי מגעים.

אם הבעיה נפתרה הרווחת אם לא אז אין מנוס מהחלפה/ שיפוץ אלטרנטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, danniel כתב:

בסרטון יש תקלה קבועה והבחור  מצא נתק בחיווט בין המחשב לאלטנרטור. 

הנתק נגרם בגלל שפשוף הרתמה חוטים במנוף בורר הילוכים של תיבת ההילוכים.

שווה בדיקה באיזור הזה 

 

המנוע אצלי צפוף יותר באזור של האלטרנטור והגישה מאוד בעייתית, לא הצלחתי.

 

לפני שעה, ba323f כתב:

בצע בדיקה לצמת חוטים כפי שמתואר בסרטון, באם תקין:

נתק את הקונקטור(מחבר חשמלי) שמתחבר לאלטרנטור, תהדק את המגעים בתוכו כדי שיהיה מגע חזק יותר+ ספרי מגעים.

אם הבעיה נפתרה הרווחת אם לא אז אין מנוס מהחלפה/ שיפוץ אלטרנטור.

 

איתרתי את הקונקטור של האלטרנטור מתחבר לחלק העליון שלו. הצלחתי להשחיל לשם יד והדבר הראשון ששמתי לב הוא שהחיפוי של החוטים של הקונרקטור פשוט התפורר לחתיכות.

לא הצלחתי לנתק את הקונקטור עצמו ולא רציתי להפעיל יותר מדי כוח, אבל לחצתי עליו קצת וזה הרגיש שהוא נכנס פנימה 1-2 מ"מ (כאילו הוא לא ישב עד הסוף).

 

לקחתי את האוטו לסיבוב סידורים. שעה וקצת של נסיעות, בין עירונית ועירונית, כיביתי והדלקתי 4 פעמים במהלך העצירות שהיו לי. המנורה לא דולקת.

מה שמחזק אצלי את התחושה שמדובר בחיבור רופף שאולי יצא מהמקום בטיפול האחרון (כשהחליפו רצועת אלטרנטור). 

 

אני שוקל לקפוץ לחשמלאי רכב שירים את הרכב ויראה אם יש גישה לאזור מלמטה, אולי נראה מה הבעיה.

 

הצלחתי בערך לצלם את החוטים שהרגישו לי רופפים, האם זה אכן הקונקטור המדובר?

 

IMG_20210321_105227.thumb.jpg.e4907409b7cb9d0b90b71cf7d22a6a03.jpgIMG_20210321_105221.thumb.jpg.bd303dfd00cac0c7cd38015e8c3d88bd.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן זה הקונקטור בעל 4 פינים.

 

בכול מקרה גם אם התקשורת בין מחשב הרכב/גוף לווסת המתח של האלטרנטור לא תקינה ברוב המקרים ברירת המחדל או Fail-safe היא שווסת המתח שהינו חלק אינטגרלי מהאלטרנטור ימשיך לווסת את מתח המוצא סביב 14 וולט ככה שניתן למשיך לנסוע מבלי שהמצבר יתרוקן והרכב ימשיך לתפקד בצורה תקינה.

 

לדעתי לאחר שאתה בוודאות יודעים שהבעיה באלטרנטור קרי אם המנורה תמשיך לדלוק מדי פעם אל תתקין אלטרנטור משופץ אלא חדש של ייצרן OEM במחיר של משופץ.

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, מרק10 כתב:

לדעתי לאחר שאתה בוודאות יודעים שהבעיה באלטרנטור קרי אם המנורה תמשיך לדלוק מדי פעם אל תתקין אלטרנטור משופץ אלא חדש של ייצרן OEM במחיר של משופץ.

 

היי מרק, יש לך מושג איפה אני יכול להשיג OEM? במוסך הציעו לי משופץ שאני פחות מתלהב ממנו או חדש מקורי שעולה מעל 2000 ש"ח.

 

האם יש משהו מיוחד באלטרנטור לרכב הזה?

 

לפני 8 דקות, מרק10 כתב:

בכול מקרה גם אם התקשורת בין מחשב הרכב/גוף לווסת המתח של האלטרנטור לא תקינה ברוב המקרים ברירת המחדל או Fail-safe היא שווסת המתח שהינו חלק אינטגרלי מהאלטרנטור ימשיך לווסת את מתח המוצא סביב 14 וולט ככה שניתן למשיך לנסוע מבלי שהמצבר יתרוקן והרכב ימשיך לתפקד בצורה תקינה

 

זה אכן מה שקורה.

 

במידה והנורה לא תדלק יותר (אחרי ששיחקתי עם החיבור של הקונקטור), אפשר להניח שהבעיה פשוט הייתה במגעים רופפים?

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, מרק10 כתב:

מהו דגם המנוע כפי שרשום ברישיון הרכב

 

M16A

 

לפני 5 דקות, מרק10 כתב:

תקשורת בין מחשב הרכב לאלטרנטור וויסות מתח המוצא לא קיים בכול אלטרנטור.

 

ולכן אני לא יכול לקפוץ לכל חשמלאי רכב כמו שהייתי עושה עם רכבים ישנים יותר ולשפץ\להתקין אלטרנטור חדש? חייב משהו שמיועד ספציפית עבור הרכב הנ"ל?

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...