Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה (היו מורכבים מצתים לא נכונים שגרמו לתקלה)


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י TheExplorer,
שימו לב! השרשור הזה בן 1046 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 370
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כן, אני בספק שאוכל למצוא אלטרנטור משופץ שיתאים בדיוק לרכב שלי אצל חשמלאי רכב רנדומלי.

 

במוסך מורשה הציעו לי משופץ תואם, אבל האחריות שהם מביאים היא רק ל-3 חודשים. עבור מקורי האחריות היא שנה.

 

אני מאמין שאהיה חכם יותר לאחר הביקור במוסך הראשי. הנורה נדלקת עכשיו באופן קבוע בכל נסיעה של מעל 15 דקות ונשארת דולקת עד שאני מכבה את הרכב, כמו מקודם. עשיתי ניסוי קטן ואכן הנורה בדר"כ נדלקת לאחר שאני עולה על באמפר בצורה לא עדינה, בור בכביש או סתם לוקח סיבוב חד, מה שמחזק אצלי את החשד למגע כלשהו לא תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, ba323f כתב:

לפעמים גם ספרייה של חומר טכני על קוד תקלה מסויימת לא יכולה להועיל באבחון.

....

לא כל תקלה יש שחור ולבן, גם עם כל החומר טכני והציוד המתאים אולי האיש המאבחן יפספס את השבריר שניה של התקלה.

 

אם הייתה קורא את כל הסגה שפותח השרשור עבר עד שאני אישית התחלתי לשתף חומרים טכניים רלוונטים (לא שיתפתי פה שום דבר סודי,חומר טכני איכותי,זה הדבר הכי פשוט להשיג בתחום הזה),אחרי שעשו לו "טובה" במוסך מורשה (כנראה אתה גם עובד/בעלים כזה,שבכזה קלות נפגע בשמם,וכן הם ממש לא היו מקצועיים עד כמה שקשה לך להבין) אז לא הייתה מציע הצעות סרק,ששני מוסכים מורשים בכלל לא חשבו לבדוק,הם קבעו ישר להחליף חלק !
שום מכשיר דיאגנוסטיקה הכי מתקדם בעולם וספרות מקצועית הכי עשירה לא יפתור/יתקן לבד תקלה !
בסוף צריך את הידיים ואת הראש של חשמלאי רכב,אבל הוא צריך להתחיל מאיפשהו,ולא על סמך ניחושים או שיטת סלמה !
אז לפעמים חומר מקצועי-קוד תקלה לא יעזור,אבל לצערי ברוב המקומות בכלל לא טורחים לבדוק ולגשת לזה,אז מה זה שווה אם לא יודעים להשתמש בזה ?!
זה מה שאמור להבדיל מוסך מורשה ממוסך מדרכה,ותקרא לאיזה תשובות,גיחוכים צחקוקים "זכה" במוסכים של יבואן!
בגלל זה המציאו פרוטוקולים,נהלי תיקון (כמו שצירפתי) שמנחה לעשות כמה בדיקות ומדידות,בטח לא בסגנון שהלקוח חווה.
אכן אתה מתאר יפה את ה"שכונה" במוסכי יבואן,שיש אחד תותח ברשת,לא בהכרח מנהל טכני ראשי,שכל היום מטרידים אותו בטלפונים,וואטסאפים או מבקשים השתלתות מרחוק (במיוחד בתכנותים),לכן לי אישית אין לי בעיה לזלזל באנשי מקצוע כאלו,כי אף אחד לא מצפה מהם להיות קוסמים,תותחים,אחרי שעבד לפי הפרוטוקול,תמיד יכול לבקש עזרה מדרגים גבוהים יותר,זה ממש לא בושה.


כרגיל אתה מגזים בתיאורים שלך,ברק/שבריר שניה,בשביל זה קיים בתחום DATA LOGGING/TRIGGER/LIVE DATA....לפי תיאור שלו מספיק נסיע קצרה וזה יקפוץ,אבל הרבה זמן טוחנים מים פה,כי דברים בסיסיים יותר לא היו מוכנים לעשות עד עכשיו !!
שוב פעם בהצלחה ל-Max_igo שתף אותנו ברגע שהבעיה נפתרת ! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, ba323f כתב:

בן כמה המצבר?

אתה חושב שזה קשור? לדעתי לא אבל מעוניין לדעת מה הכיוון שלך. 

לפני 10 דקות, ocsi4u כתב:

אם הייתה קורא את כל הסגה שפותח השרשור עבר עד שאני אישית התחלתי לשתף חומרים טכניים רלוונטים (לא שיתפתי פה שום דבר סודי,חומר טכני איכותי,זה הדבר הכי פשוט להשיג בתחום הזה),אחרי שעשו לו "טובה" במוסך מורשה (כנראה אתה גם עובד/בעלים כזה,שבכזה קלות נפגע בשמם,וכן הם ממש לא היו מקצועיים עד כמה שקשה לך להבין) אז לא הייתה מציע הצעות סרק,ששני מוסכים מורשים בכלל לא חשבו לבדוק,הם קבעו ישר להחליף חלק !
שום מכשיר דיאגנוסטיקה הכי מתקדם בעולם וספרות מקצועית הכי עשירה לא יפתור/יתקן לבד תקלה !
בסוף צריך את הידיים ואת הראש של חשמלאי רכב,אבל הוא צריך להתחיל מאיפשהו,ולא על סמך ניחושים או שיטת סלמה !
אז לפעמים חומר מקצועי-קוד תקלה לא יעזור,אבל לצערי ברוב המקומות בכלל לא טורחים לבדוק ולגשת לזה,אז מה זה שווה אם לא יודעים להשתמש בזה ?!
זה מה שאמור להבדיל מוסך מורשה ממוסך מדרכה,ותקרא לאיזה תשובות,גיחוכים צחקוקים "זכה" במוסכים של יבואן!
בגלל זה המציאו פרוטוקולים,נהלי תיקון (כמו שצירפתי) שמנחה לעשות כמה בדיקות ומדידות,בטח לא בסגנון שהלקוח חווה.
אכן אתה מתאר יפה את ה"שכונה" במוסכי יבואן,שיש אחד תותח ברשת,לא בהכרח מנהל טכני ראשי,שכל היום מטרידים אותו בטלפונים,וואטסאפים או מבקשים השתלתות מרחוק (במיוחד בתכנותים),לכן לי אישית אין לי בעיה לזלזל באנשי מקצוע כאלו,כי אף אחד לא מצפה מהם להיות קוסמים,תותחים,אחרי שעבד לפי הפרוטוקול,תמיד יכול לבקש עזרה מדרגים גבוהים יותר,זה ממש לא בושה.


כרגיל אתה מגזים בתיאורים שלך,ברק/שבריר שניה,בשביל זה קיים בתחום DATA LOGGING/TRIGGER/LIVE DATA....לפי תיאור שלו מספיק נסיע קצרה וזה יקפוץ,אבל הרבה זמן טוחנים מים פה,כי דברים בסיסיים יותר לא היו מוכנים לעשות עד עכשיו !!
שוב פעם בהצלחה ל-Max_igo שתף אותנו ברגע שהבעיה נפתרת ! 

 

אתה מדבר שטויות ומי שמזלזל בי או בחברי למקצוע ובאופן קבוע מכליל וגורף בפורום הזה, אני מזלזל בו חזרה.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, danniel כתב:

אתה חושב שזה קשור? לדעתי לא אבל מעוניין לדעת מה הכיוון שלך. 

 

אתה מדבר שטויות ומי שמזלזל בי או בחברי למקצוע ובאופן קבוע מכליל וגורף בפורום הזה, אני מזלזל בו חזרה.
 

אינני מתרגש מהתגובה שלו. אני מכיר כמה וכמה מרצים או מדריכים שיש להם אוטודאטה וכד' ומאחורי מקלדת המחשב לוחצים על כל המקשים, ותמיד יש להם הרבה מה להגיד, יותר מידי באמת ממה שצריך בשביל תקלה פשוטה( ידע תיאורטי)

 

לעניין הבעיה, כבר אמרתי שצריך לבדוק חיווט וכל מה שמסביב ורק כשאין ברירה מחליפים משהו.

התקלה ברכבו היא כמו שאמרתי עניין של שברי שניה, והנורה דולקת עד לכיבוי והתנעה מחדש של המנוע. אחרת הנורה הייתה מתכבת מעצמה.

 

אצלי יש כלל פשוט לכל רכב עם בעיית מצבר/טעינה, בודק את הידוק נעלי הכבל למצבר, טעינה, ובדיקת עומס למצבר.

ניתקלתי ברכב אחר עםתקלת תקשורת עם אלטרנטור ממוחשב זה היה bmw כלשהי לפני כשנתיים שמתיאור הבעיה מתאימה למה שנתקלתי, בסופו של דבר תא אחד במצבר היה כמעט יבש לחלוטין ובכל קפיצה בכביש התקלה הייתה קופצת- הוחלף מצבר.

אם פותח האשכול יגיע למוסך שבו אני עובד אני מתחייב למצוא את הבעיה ולפתור אותה( אם הוא מוכן כמובן לשלם על מה שצריך ולהשאיר את הרכב לבדיקה)

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, ba323f כתב:

אינני מתרגש מהתגובה שלו. אני מכיר כמה וכמה מרצים או מדריכים שיש להם אוטודאטה וכד' ומאחורי מקלדת המחשב לוחצים על כל המקשים.

 

אוטודטה :rofl: מזמן "פסה",רואים שכנראה לא מעודכן בתחום,אני יום יום עם אנשי דיאגנוסטיקה,אין לי שום רצון להרצות,אני בקטע של לפתור בעיות,ואת השם שלכם בתחום הרווחתם "ביושר".
בטוח שיש צדיקים וסופר רציניים בתחום,אבל לפי סטטיסטיקה ותחושות של הלקוחות,הם המיעוט לצערי.
אף אחד לא מנסה להרצות,בטוח לא "ללמד" אותכם ש-20-40 שנה בתחום ויודעים הכל,זה ממש לא מעניין אותי,וגם הפותח שירשור לא זקוק לניחושים,ואתה ממשיך להציע דברים שכנראה במוסכים אחרים לא מובן,הוא פשוט יותר מדי זמן,מצפה לקבל יחס מקצועי עם הסבר לוגי,מדגיש במוסך יבואן !
לשניה לא התיימרתי לתת אבחון "מאחורי מקלדת" רק התחלתי להגיב,לאן שולח מוסך מורשה ECU או מה זה המנהג של שטיפת מנוע,וכאשר קיבל סוף סוף DTC,שיתפתי חומר רלוונטי,לא ראיתי התנפלות מצידכם חוץ מלהציע דברים שמוסכים של היבואן, לא היו מוכנים לעשות !
מכוון שאני בשטח,מול תקלות אמיתיות,ברכבים של השנים האחרונות אחוזים גבוהים של תקלות קשורות בצורה כזאת או אחרת למצבר,טעינה,הפרעת תקשורת,זה לא פלא עם כמות כזה של אלקטרוניקה ש"צמה" למתח יציב,לא סתם מתחיל בתעשיה,המעבר למנועי M-HEV עם 48V.
BMW בכלל מי שלא מכיר,ואין לו ציוד רמת OEM יכול לעשות יותר נזק,או להחליף חצי אוטו בלי לתקן בסופו של דבר את הבעיה,וזה בכלל תקף למכוניות גרמניות וצרפתיות,בטוח לא אתם חס וחלילה,אבל יש לא מעט מוסכים שעשו הרבה נזק להרבה לקוחות בלי להודות בזה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, ocsi4u כתב:

ואת השם שלכם בתחום הרווחתם "ביושר"

כדאי שתסביר את עצמך לציטוט מדברייך.

שמו של המוסך שלנו הולך לפניו, ליצנים כמוך דיפדפתי כמו שאמרתי קודם.

ואם אפשר גם תציין מהיכן אתה מגיע מהתחום, מי אלו שמגעים לכבודו שיאתר את התקלות, היחיד במינו שמוסכי סוזוקי מצפים לו.

ובהחלט שקיימים מספר בתי עסק שעוסקים בתיקון וצריבה לECU ורק שאינך יודע עליהם.

 

ולידיעתך, אוטודאטה פאסה בשביל מי שלא מוכן לשלם, כיום צריך מינוי חודשי/ שנתי אונליין והם מספקים שרטוטי חשמל מצויינים ועוד שירותים חדשים.

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ba323f כתב:

בן כמה המצבר?

 

שלוש שנים בערך.

 

לפני כשעה, ba323f כתב:

אם פותח האשכול יגיע למוסך שבו אני עובד אני מתחייב למצוא את הבעיה ולפתור אותה( אם הוא מוכן כמובן לשלם על מה שצריך ולהשאיר את הרכב לבדיקה)

 

אם גאוגרפית זה יסתדר, אני אשמח. רשמתי באחד התגובות שאני אשמח לקבל המלצות למוסכים או בעלי מקצוע בתחום, מכיוון שבמוסך יבואן לא הצליחו לפתור את התקלה.

 

אין סיבה לריב. כולכם עוזרים מאוד ובשביל זה הפורום פה, בסופו של דבר.

 

חשוב לי גם להדגיש שאני לא מזלזל או זלזלתי בשום איש מקצוע, בטח שלא בפורום. אני מעריך אנשי מקצוע טובים ומוכן לשלם עבור הידע והשירות שלהם. הבעיה כפי שעולה ממה שרשמתי היא שקשה מאוד למצוא כאלה ובתור מישהו שמבין ומתעניין קצת מעל המשתמש הממוצע ברכבים אני עולה מהר על "סיפורים" ותשובות לא הגיוניות גם כשהן מגיעות מ"תותחים" שעובדים במוסכי יבואן.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, ba323f כתב:

כדאי שתסביר את עצמך.

 

כל דבר שאני כותב פה על חוסר מקצועיות של מוסך מסויים או זלזול של בעל מקצוע כלפי לקוח,ישר נתפס בפורום כזילזול שלי ב"כל בעלי מקצוע",התנשאות מצידי,אז אם אתם כאלו רגישים לתחום שלכם,אין שום סיכוי לשקם את הסטיגמות,נקודה,והרבה פעמים גם הלקוחות ממש לא צדיקים.
גם אני חלק מהתחום,במקום לבזבז אנרגיות על שטויות,שואף להיות הכי מקצועי תמיד,וכל יום לומד בלי סוף,ועדיין לא יודע מספיק.
בטח קיימים עסקים בסגנון קומפיוקאר,אבל הדיון פה,על מוסך מורשה,שיש לו את כל הכלים וחומר מקצועי כדי לאשרר או לשלול תקלה ב-ECU !!!
גם אז מוסכי יבואן,לא ששים לתקן או להביא משומש,אינטרס שלהם למכור חדש :mm_cool:

לפני כשעה, ba323f כתב:

אם פותח האשכול יגיע למוסך שבו אני עובד אני מתחייב למצוא את הבעיה ולפתור אותה( אם הוא מוכן כמובן לשלם על מה שצריך ולהשאיר את הרכב לבדיקה)

הנה נפתרה הבעיה,הרי הוא מוכן לשלם,רק לא מוצא מי שמוכן אפילו לנסות,בלי לנסות לנחש דברים!

לפני 8 דקות, Max_igo כתב:

 

שלוש שנים בערך.

זה גבולי ברכבים חדשים,ובהחלט יכול להיות גורם.

 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן שאלה בכלל היכן הם שולחים את המחשב לבדיקה, לכל עסק יש את השיקולים שלו היכן לבדוק את המחשב, אולי אין להם ידע אולי אין להם זמן אולי הם לא יודעים או לא רוצים.

אני לא אוהב לשמוע לשון הרע בוודאי לא על מוסכים גם כאשר אין לי שום היכרות איתם.

שמענו רק את צד הלקוח, המוסך לא ניתנה לו הזכות כאן להגיב כי הכל "מאחורי גבו" ובפועל לעולם לא נדע האם הלקוח הבין את דבריו של המוסך.

ולפני מספר ימים זה קרה המוסך הגיב והבנו שהשד לא נורא.

 

אולי הלקוח נכנס בדלת האחורית של המוסך להתייעץ עם איזה עובד זוטר,ולא פנה לקבלה לפתוח כרטיס ולשלם את הבדיקה.

את כל זה לא אתה ולא אני יודעים.

נכון שכל מה שהוא סיפר נשמע רע ואפילו מאוד.

כבר מעל עשור קיימים אלטרנטורים ממוחשבים למניהם, בהחלט שיש חלקים חליפיים אך כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל.

מכל האשכול המפרך הזה הרכב לא עבר בדיקה אחת רצינית.

הוא פונה למורשה סוזוקי הם יפתרו לו את הבעיה, זה כל כך מכעיס לשמוע על תקלה פשוטה מאוד ואנחנו שומעים רק את הלקוח.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, ba323f כתב:

אין כאן שאלה בכלל היכן הם שולחים את המחשב לבדיקה, לכל עסק יש את השיקולים שלו היכן לבדוק את המחשב, אולי אין להם ידע אולי אין להם זמן אולי הם לא יודעים או לא רוצים.

אני לא אוהב לשמוע לשון הרע בוודאי לא על מוסכים גם כאשר אין לי שום היכרות איתם.

שמענו רק את צד הלקוח, המוסך לא ניתנה לו הזכות כאן להגיב כי הכל "מאחורי גבו" ובפועל לעולם לא נדע האם הלקוח הבין את דבריו של המוסך.

ולפני מספר ימים זה קרה המוסך הגיב והבנו שהשד לא נורא.

 

אולי הלקוח נכנס בדלת האחורית של המוסך להתייעץ עם איזה עובד זוטר,ולא פנה לקבלה לפתוח כרטיס ולשלם את הבדיקה.

את כל זה לא אתה ולא אני יודעים.

נכון שכל מה שהוא סיפר נשמע רע ואפילו מאוד.

כבר מעל עשור קיימים אלטרנטורים ממוחשבים למניהם, בהחלט שיש חלקים חליפיים אך כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל.

מכל האשכול המפרך הזה הרכב לא עבר בדיקה אחת רצינית.

הוא פונה למורשה סוזוקי הם יפתרו לו את הבעיה, זה כל כך מכעיס לשמוע על תקלה פשוטה מאוד ואנחנו שומעים רק את הלקוח.

 

 

אז הנה סוף סוף מסכימים,כל השרשור הארוך הזה לא היה מתקיים,אם היה מתבצע בדיקה אחד רצינית לפחות !
ברור שתמיד יש 2 צדדים לכל סיפור,לכן משתדל לא לקחת צד,כי לפעמים מכירים דינמיקה של החיים,וגם הלקוחות "קשים",אבל פה התרשמתי מהתסכול של פותח דיון,לכן כבר מהתחלה רשמתי שהייתי פונה ליבואן ישירות עם המקרה !
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, ba323f כתב:

שמענו רק את צד הלקוח, המוסך לא ניתנה לו הזכות כאן להגיב כי הכל "מאחורי גבו" ובפועל לעולם לא נדע האם הלקוח הבין את דבריו של המוסך.

 

אני בכוונה לא מפרסם את השם של המוסך והעיר שבה המוסכים הספציפים שבדקו את הרכב נמצאים. אני מספר את המקרה ואין לי כל כוונה להוציא למוסך שם רע. אני רק רוצה שיטפלו בבעיה שיש לי ברכב.

 

לפני 14 דקות, ba323f כתב:

אולי הלקוח נכנס בדלת האחורית של המוסך להתייעץ עם איזה עובד זוטר,ולא פנה לקבלה לפתוח כרטיס ולשלם את הבדיקה.

 

וזה גם כמובן, לא נכון. על כל פעם שנכנסתי למוסך נפתח כרטיס באופן מסודר ושילמתי במידה ודרשו תשלום.

 

לפני 29 דקות, ocsi4u כתב:

זה גבולי ברכבים חדשים,ובהחלט יכול להיות גורם

 

זה כיוון מעניין, לא חשבתי עליו.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Max_igo כתב:

זה כיוון מעניין, לא חשבתי עליו.

קרדיט ל-ba323f.אני לא שאלתי כי לא ניסיתי לאבחן כלום,רק לעזור עם חומר לפי התקדמות שלך,יצאתי מנקודת הנחה שזה נשלל,כי בתחום של אבחון שם המשחק לשאול ולחקור כמה שיותר את הלקוח כאשר מנסים לפתור תקלה,בדיעבד הייתי אופטימי מדי,אפילו לא שאלו אותך.
מן הסתם זה מצבר השני,גם את הקודם החלפתה פחות או יותר אחרי 3 שנים (של היצרן טוענים 4 שנים)
בכלל ההמלצה לעשות החלפה יזומה כל 3 שנים,זה מה שיגיד לך כל חשמלאי רציני,לצערי הרבה מצברים שמחליפים,בקושי שורדים שנתיים !
אז ממילה מומלץ להחליף,אז תתחיל מזה,ותראה בהמשך,זאת לא הוצאה סתם !
סתם תנסה לגגל ואתה תראה ברכבים חדשים מצבר תקין סופר חשוב !
https://www.warrantywise.co.uk/blog/how-often-should-you-replace-your-car-battery#:~:text=Batteries can become worn down in as little as three years&text=After three years%2C it's normally,of safety and reliability issues.

ולא סתם שאלתי עם רכב שלך עם START/STOP שם זה בכלל קריטי,חייב לעמוד בדרישה של יצרן בקשר לסוג של מצבר,מומלץ לא לשים סתם בכל "חנות רחוב" רק לפי קיבולת,ברכבים החדשים חייבים לקודד את המצבר לרכב (לא בטוח בשלך,רק לידע),שכל מוסך עם סורק אוניברסלי יודע לעשות,וזה מאוד חשוב !
בכוונה מדגים דרך הגרמנים הפסיכים,שתראה את התהליך הלא פשוט חחח

 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1046 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...