Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 17 דקות, David32 כתב:

ליאור, איך לא הגבת על ביטול הקנסות למסעדות שפתחו כשהיה אסור (כי זה לא "פלילי"), חשבתי שתחגוג פה ותגיד "צדקתי" , "אמרתי לכם", "אני נביא"?

 

אני לא נביא, רק מכיר את הנפשות הפועלות 😂

 

לפני 18 דקות, David32 כתב:

אגב לגבי המבחנים המקוונים.

קודם כול גם מבחנים פרונטליים לא חסינים מהעתקות ורמאויות ואין הבדל בין מבחן פרונטלי עם חומר פתוח למבחן מקוון עם חומר פתוח.

 אבל העיניין הוא שיש לנו פה הזדמנות מעולה להתחיל לזוז לכיוון של שינוי השיטה בקטנה, למשהו שהוא יותר טוב מהמבחנים הרגילים שיש היום. 

כנראה שחלק מהאקדמיה לא רוצה לזוז בנושא, וזה חבל.

 

בגדול האקדמיה היא יצור ארכאי שלא רוצה להשתנות.

אם הם היו יכולים להמשיך ללמד עם גיר זה מה שהיו עושים (וזה מה שחלק עדיין עושים, למרות שזה אולי מסרטן)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני כשעה, Transporter כתב:

אז בוא תעשה לי טובה

תארים לא מעניינים אף אחד אם בנאדם עם אלפי תארים מדבר שטויות ולא פוגע בשום תחזית

אתה טועה. אתה פשוט לא מבין איך עובד העולם שבו אנשים רוכשים השכלה אמיתית, וכנראה מניח שרופאים שאתה הולך אליהם בקופת החולים למדו בדרך קוסמית להחליט לאיזו בדיקה להפנות אותך, או איזו תרופה לתת לך. ולכן אני ממליץ לך שוב להכנס לדפי קורות החיים של הפרופסורים שאתה בז להם ככ (לא נמאס מהבדיחות על השמות שלהם?) ולגלות שרובם ככולם לימדו או מלמדים רפואה. התארים כן מעניינים, כי אתה, עם כל הכישורים שלך, לא יכול להיות מרצה בבית ספר לרפואה. לא בתל אביב. לא במכללת הונולולו. ולא בשום מקום אחר. והם כן. הידע שלהם הוא מוכח ומוכר על ידי כלל הקהילה המדעית בעולם. וכאמור, אם אתה כ״כ בטוח שהם עובדים עליך - אז, שוב, פעם הבאה שתהייה בקופה, בקש לוודא שהרופא שמטפל בך לא למד אצל אחד מהם. שלא יעבדו עליך.

 

אני לא מתווכח איתך שהמדינה לא מנהלת טוב את המשבר.

 

אבל אתה כל הזמן מבלבל וחושב שאם אתה עובד בסביבה של וודאות (״שים את האור פה והתוצאה תהייה ככה וככה״), אז כולם עובדים ככה, ומי שלא - שרלטן.

אנשים שמבינים ברפואה יותר ממני וממך (וגם בכימיה, ביולוגיה, סטטיסטיקה, ידה ידה) מנהלים ויכוח סביב המגפה, בדיוק כי לאף אחד אין תשובות מוחלטות. מבחינתך אם אין אלפי מונשמים, אז אופציה היחידה זה ״שרלטנים״ ו״פח״. אני אומר בפעם המאה: תשאיר מקום לספק בחיים שלך שיש מקצועות טיפה יותר מורכבים ממה שאתה עושה. 

  • אהבתי 5
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 1 שעה, Transporter כתב:

הנה עוד יום 

714 מאובחנים

מספר החולים הקשים ירד

 

מעניין לכמה נדבקים צריך להגיע כדי שיגידו טוב הבנו שזה לא כמו שחשבנו

אתמול בבוקר  היינו על 46 חולים קשה שנהפכו ל 43

והיום 42

 

מעניין לאיזה מספרים צריכים להגיע כדי שמישהו יעצור ויגיד חלאס זה לא באמת הורג כמו שחשבנו

 

 

אתה זוכר איך בסופשבוע ספיראל בדיוק אמר שהמספרים יגדלו לקראת יום שלישי או רביעי.

ואיך אתה ירדת עליו בחזרה.

אז מצחיק לראות איך אתה נדבק לתחזיות שלך שמתאמתות , אבל שדברים שרשמת לא מתקיימים אז אתה מתעלם מהם.

 

בנתיים לחצו קלות על הבלמים , אתה מתלהב כי לא פגעו לך בשבוע הקרוב, אולי אין לך הרבה אירועים לבין המצרים אז אתה גם שמח קצת.

אבל אתה מתעלם התמונה הכללית, מספר הנדבקים ממשיך לעלות.

כולם מחכים לראות מה התמונה הסרולוגית של מדינת ישראל- 2% , 3%  או 5% . 

5% זה ממש סבבה.. יש זה אומר שבתשלום של 300 מתים חיסנו 5% מהאוכלסייה. 

ב 3000 מתים נחסן 50% 

ב 4500 נגיע לחיסון עדר של 75%.  

4500 מתים ל 9 מליון , יוביל אותנו למדד מדהים של 500 מתים למיליון תושבים - והגעה לחיסון עדר!!!! 

אשרי המאמין.

בראש הטבלה כרגע יש ערים בארה"ב עם 1500 ו 1600 מתים למיליון והם רחוקים מחיסון עדר.

 

אבל אני מבין אותך.. תמיד המחשבה שלך היא לטווח הקצר בלבד, אתה לא מצליח לראות את התמונה הגדולה.

אתה נדבק בשבוע קדימה , בהחלטה שמקבלים עכשיו.

בגדול כרגע גם בקבינט הקורונה חושבים רק לטווח הקצר ולכן מצליח לך כרגע.

אתה באשליה שההחלטה הייתה שב 31/7 - חוזרים ללא הגבלות .... חתיכת אשלייה יש לך...

פורסם
לפני 43 דקות, יבגניפ כתב:

אבל אתה כל הזמן מבלבל וחושב שאם אתה עובד בסביבה של וודאות (״שים את האור פה והתוצאה תהייה ככה וככה״), אז כולם עובדים ככה, ומי שלא - שרלטן.

אנשים שמבינים ברפואה יותר ממני וממך (וגם בכימיה, ביולוגיה, סטטיסטיקה, ידה ידה) מנהלים ויכוח סביב המגפה, בדיוק כי לאף אחד אין תשובות מוחלטות. מבחינתך אם אין אלפי מונשמים, אז אופציה היחידה זה ״שרלטנים״ ו״פח״. אני אומר בפעם המאה: תשאיר מקום לספק בחיים שלך שיש מקצועות טיפה יותר מורכבים ממה שאתה עושה. 

 

תשמע זה שהוא "רופא שמלמד באוניברסיטה" לא אומר שהוא מבין יותר מידי מהחיים שלו. מה לעשות. יש גם עניין של אגו ואצל אנשים מסוימים הוא ממש גדול. אחרי 3 חודשים של בלבול מוח, הפחדות ואיומים אין קריסה של מערכת הבריאות, אין אלפי מונשמים ואין אלפים "במצב קשה".

פורסם

 

חפרתי בטלגרם שבוע אחורה ל 23/6 ובדקתי ביחס להיום, כי הכי קל להגיד שאין עלייה במונשמים ואין עלייה במתים.

 

מספר המאומתים עלה ב 3,176 

מספר המתים עלה ב 12.

מספר המאושפזים עלה ב 39 

חולים קשה עלו ב 6 

בינוניים עלו ב 17. 

המצב לא יציב.. כל המספרים עולים.

 

המטרה היא לבלום בעדינות על מנת שהמספרים ישארו באיזור הבטוח.

כמה זה בטוח?  לא יודע... יכול לשער.  

אני מוכן להגיע גם ל 500 מתים בשבוע (במקום 12 היום), האם לדעתך גם בקבינט (שמקבלים החלטות לטווח קצר) יוכלו לעמוד בצד 

שיהיו 500 מתים לשבוע? 

לדעתי לא ... כי הם פחדים .. ב 300 לשבוע הם יסגרו לך את התחת במגדל שלך בלי שתוכל לצאת

 

 

image.thumb.png.75cf91a4ea8723bc214dd6a23516aa06.png

 

 

 

image.thumb.png.776da9deecac61fa38691e5f66e7cafb.png

  • מעניין 1
פורסם
לפני 22 דקות, ChemGuy85 כתב:

תשמע זה שהוא "רופא שמלמד באוניברסיטה" לא אומר שהוא מבין יותר מידי מהחיים שלו.

לא יודע מה זה ״מבין מהחיים שלו״. מבין ברפואה ברמה שנתפסת כמספקת כדי ללמד בערך בכל מקום בעולם? כן.

גם אלו שתלך ללמוד מהם ראיית חשבון בבר אילן כנראה טועים לפעמים. אבל הם עדיין מוכשרים מספיק כדי ללמד אותך.

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני 57 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

תשמע זה שהוא "רופא שמלמד באוניברסיטה" לא אומר שהוא מבין יותר מידי מהחיים שלו. מה לעשות. יש גם עניין של אגו ואצל אנשים מסוימים הוא ממש גדול. אחרי 3 חודשים של בלבול מוח, הפחדות ואיומים אין קריסה של מערכת הבריאות, אין אלפי מונשמים ואין אלפים "במצב קשה".

מה זה "מבין מהחיים שלו"?

 

אם הכוונה לידע באפידמיולוגיה הרי שחש לו ידע רב, מספיק כדי לקבל מינוי של פרופסור בבית ספר לרפואה מהשורה הראשונה.

 

אם זה ידע על COVID-19 כנראה שהידע שלו מוגבל, בדיוק כמו של כל מומחה אחר. מה לעשות, המחלה חדשה לאנושות, והידע האנושי עליה מוגבל, אלפי אנשים בעולם עמלים על צבירתו. אבל אותו פרופסור שאתה כל כך מזלזל בו עובד בחוסר וודאות רציני, ונותן המלצות על סמך הידע המועט שקיים ועל יסוד מודלים אפידמיולוגיים. וכיוון שהוא אחראי לחייהם של 9 מיליון אזרחי ישראל הוא נוטה לפרש את הממצאים לחומרה. סה"כ הגיוני למי שאחריות כה כבדה מונחת על כתפיו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

אם הם היו יכולים להמשיך ללמד עם גיר זה מה שהיו עושים (וזה מה שחלק עדיין עושים, למרות שזה אולי מסרטן)


לא זאת הסיבה. המרצים שלי היו מלמדים עם גיר כדי לשבור חתיכה ולזרוק על סטודנטים שלא מקשיבים. עם עט של וויטבורד הרבה יותר כואב...

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

 

לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

 

תשמע זה שהוא "רופא שמלמד באוניברסיטה" לא אומר שהוא מבין יותר מידי מהחיים שלו. מה לעשות. יש גם עניין של אגו ואצל אנשים מסוימים הוא ממש גדול. אחרי 3 חודשים של בלבול מוח, הפחדות ואיומים אין קריסה של מערכת הבריאות, אין אלפי מונשמים ואין אלפים "במצב קשה".

גם רופא שנלמד באוניברסיטה יכול לטעות, במיוחד במצב כזה חדש שאין לאף אחד ידע וניסיון בו. הם כנראה ראו מה הולך במדינות שחטפו את זה קשה יותר מישראל ולפי זה הסיקו מסקנות מפחידות. התכוננו לרע וקיוו לטוב.

עכשיו מנסים להיות מתונים יותר, לפתוח הכל אבל עם מגבלות כדי לא להיכנס לסגר נוסף ולהשמיד את הכלכלה. מי מבטיח לך שכל ההפחדות האלה לא יתגשמו אם אנשים יפסיקו לגמרי להקפיד על הנחיות? קל להגיד דברים כאלה כשאין לך שום אחריות על כלום ואתה יושב לך במגדל, מעיף מבט ברולקס תוך כדי המתנה לשליח של הוואגיו מהקצבייה ומפיג את השיעמום בהודעות בפורום.

הבעיה היא שהאכיפה מחורבנת וסלקטיבית ובגלל שכולם הפסיקו להקשיב להפחדות המוגזמות יתחילו לזרוק ז' וההפחדות עוד עלולות להגשים את עצמן. פקחים נותנים קנסות לאנשים שהולכים בלי מסכות לבד ברחובות שוממים. במקום זה צריך להנחות אותם להסתובב ליד מקומות התקהלות ותחנות אוטובוס.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 28 דקות, יבגניפ כתב:

לא יודע מה זה ״מבין מהחיים שלו״. מבין ברפואה ברמה שנתפסת כמספקת כדי ללמד בערך בכל מקום בעולם? כן.

 

יש מבין ויש מבין. זה שהוא "מבין" לא אומר שהוא באמת מבין. 

 

לפני 28 דקות, יבגניפ כתב:

גם אלו שתלך ללמוד מהם ראיית חשבון בבר אילן כנראה טועים לפעמים. אבל הם עדיין מוכשרים מספיק כדי ללמד אותך.

 

או שהם לא היו מספיק טובים בשביל להצליח בשוק הפרטי אז הם הלכו ללמד באוניברסיטה. 

פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, SlowRide כתב:

גם רופא שנלמד באוניברסיטה יכול לטעות, במיוחד במצב כזה חדש שאין לאף אחד ידע וניסיון בו. הם כנראה ראו מה הולך במדינות שחטפו את זה קשה יותר מישראל ולפי זה הסיקו מסקנות מפחידות. התכוננו לרע וקיוו לטוב.

עכשיו מנסים להיות מתונים יותר, לפתוח הכל אבל עם מגבלות כדי לא להיכנס לסגר נוסף ולהשמיד את הכלכלה. מי מבטיח לך שכל ההפחדות האלה לא יתגשמו אם אנשים יפסיקו לגמרי להקפיד על הנחיות? קל להגיד דברים כאלה כשאין לך שום אחריות על כלום ואתה יושב לך במגדל, מעיף מבט ברולקס תוך כדי המתנה לשליח של הוואגיו מהקצבייה ומפיג את השיעמום בהודעות בפורום.

 

הכל טוב ויפה, אבל שלושה חודשים אחרי הסרת הסגר רואים שרוב האנשים מפתחים שיעול ונזלת. הגיע הזמן לשנות קצת את הטון, אבל הם לא עושים את זה לא משנה כמה המציאות מוכיחה אחרת. בחיי קראתי משהו דומה בספר "מצעד האיוולת" מאת ברברה טוכמן. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 13 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

או שהם לא היו מספיק טובים בשביל להצליח בשוק הפרטי אז הם הלכו ללמד באוניברסיטה. 

עוד דבר שאתה ממש לא מבין. בשביל רוב האנשים האלה ההוראה באוניברסיטה היא עבודה משנית, נותנים כמה הרצאות בשנה, עוסקים במחקר במסגרות שונות, אבל עיקר עבודתם היא העבודה הקלינית - הטיפול בחולים, אחד על אחד כמו כל רופא אחר (או, במקרה המדובר, עבודה שוטפת בבריאות הציבור).

 

המינוי כפרופסור עוזר למי שרוצה להתקדם בשוק הפרטי כיוון שרוב הקהל לא מבין שמדובר במינוי אקדמי, ושרופאים מצויינים רבים אינם נושאים אותו כיוון שאינם עוסקים במחקר אלא מתרכזים בעשייה הקלינית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 34 דקות, garicho כתב:

לא זאת הסיבה. המרצים שלי היו מלמדים עם גיר כדי לשבור חתיכה ולזרוק על סטודנטים שלא מקשיבים. עם עט של וויטבורד הרבה יותר כואב...

 

לא הבנתי, אם זו הסיבה, אז המרצים היו לכאורה צריכים לדרוש לעבור ללוח המחיק.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...