Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2204 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

אנחנו זוג שמעוניין לקנות את הרכב הראשון שלנו.

הרכב ישמש אותנו כרגע בעיקר לנסיעות בסופי שבוע להורים או לטיולים, אבל יתכן שבשנה הבאה גם לנסיעות לעבודה (רמת גן - ראש העין, כ20 קילומטר).

אין לנו נסיון קודם ברכישת רכב ולכן אנחנו קצת אבודים בהגדרת הדרישות והתקציב.

העדיפות הראשונה שלנו שיהיה רכב אמין, שיראה מינימום מוסכים ושהטיפולים (השוטפים והלא צפויים) בו לא יהיו יקרים מדי. הסביבה שלנו המליצה לקחת רכב יפני\קוריאני בטענה שרכבים אירופאיים פחות אמינים ועם טיפולים יקרים יותר.

התקציב שלנו גמיש, אבל רוצים למצוא את הרכב שיתן את התמורה הטובה ביותר לכסף בטווח של 25-40 אלף ש"ח.

ברכב נסע לרוב רק שנינו ונצטרך לחנות בעיר אז חשבנו לקחת רכב קטן, אך מכיוון שאני 1.90מ' סביבת הנהג כן צריכה להיות מרווחת מספיק לנסיעה נעימה.

 

כרגע לפי ההמלצות הסתכלנו על קיה פיקנטו\יונדאי i10\20, אבל נשמח לשמוע על עוד אופציות והמלצות.

איזו מכונית תוכל להיות אמינה ונוחה ולתת לנו את התמורה הטובה ביותר לכסף? וברגע שיש לנו רשימת דגמים, מה הצעד הנכון, לחפש ביד 2 או ללכת לסוכנויות ומגרשים?

 

תודה רבה!  

פורסם

עם הגובה שלך נשמע שמיני יכולה להיות קצת קטנה...
הייתי ממליץ על סופרמיני יש דגמים חסכוניים וזולים לאחזקה בדיוק כמו מיני אבל מדובר ברכבים מרווחים יותר ולרוב נוחים יותר.

 

ידני בא בחשבון?

פורסם
Just now, Gavrik כתב:

עם הגובה שלך נשמע שמיני יכולה להיות קצת קטנה...
הייתי ממליץ על סופרמיני יש דגמים חסכוניים וזולים לאחזקה בדיוק כמו מיני אבל מדובר ברכבים מרווחים יותר ולרוב נוחים יותר.

 

ידני בא בחשבון?

תודה!

ידני בא בחשבון, אבל יש עדיפות לאוטומט, בעיקר אם הרכב באמת ישמש לנסיעות לעבודה ויעמוד בפקקים.

פורסם

מאזדה 3 או טויוטה קורולה הכי חדשה שנכנסת בתקציב, ועם הכי מעט ק"מ.

אולי שווה לך להתקשר לטרייד אין של קרסו או של טויוטה סלקט לשאול אם יש להם משהו מתאים בתקציב שלך

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם

הגובה שלך דורש בדיקה מעמיקה של כל דגם רלוונטי כדי לדעת אם תצליח למצוא תנוחת נהיגה טובה ונכונה. וכניסה/יציאה נוחה. 

ממליץ להימנע מרכבי מיני. אולי פיקנטו ספורט תהיה נוחה יותר לכניסה/יציאה בגלל דלת גדולה יותר (מרכב 3 דלתות). 

סוזוקי ספלאש תהיה אמינה מאוד וזולה לאחזקה. ומפתיעה במרחב הפנימי יחסית לגודל. sx4 האצבק תהיה עוד יותר מרווחת. ולא פחות אמינה וזולה לאחזקה. 

רכישה מומלץ לבצע מאדם פרטי ביד2 (קרא מדריכי רכישה כאן באתר והמנע מסוחרים) או ממגרש טרייד אין של יבואני הרכב. אבל שם אין מבחר גדול של רכבים בתקציב הזה. 

 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם

למה? מה בדיוק תתן להם מאזדה 3 מהדור הישן? או טויוטה קורולה?

 

בתקציב שלהם הם ימצאו רכבים ישנים וזללנים ולא בטוח שיהיו אמינים יותר מרכבים חדשים יותר מתוצרת אחרת מפאת הגיל... בנוסף הם ביקשו רכב קטן לחניות בעיר מה שלא ממש מסתדר עם משפחתיות גדולות.

 

לפות"ש קשה להבין את ההגדרה שלכם מבחינת "התמורה הטובה ביותר לכסף" לכול דגם רכב יש את הנקודות החזקות ואת הנקודות החלשות שלו... יש רכבים נוחים יותר יש ספורטיביים יותר יש חסכוניים יותר יש שקטים יותר יש מרווחים יותר וכו...

מה חשוב לכם מבחינת הנסיעה? נוחות ורכות? או התנהגות ספורטיבית? הרכב חשוב שיהיה זריז? או עדיף שיהיה חסכוני?

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 52 דקות, RoyShaul כתב:

הסביבה שלנו המליצה לקחת רכב יפני\קוריאני בטענה שרכבים אירופאיים פחות אמינים ועם טיפולים יקרים יותר.

אני לא מסכים עם הסביבה שלכם.

יכול להעיד שהיו לנו רכבים אירופאיים שהציגו אמינות מצוינת לצד רכבים יפניים שאכזבו.

 

לגביי עלויות תחזוקה זה גם לא נכון לגמרי. דודים שלי החזיקו הונדה, הטיפולים במורשה הרבה יותר יקרים מאשר בפיאט או ברנו.

גם בקיה הטיפולים היו יותר יקרים מאשר בפיאט שהייתה לי ודי דומים למחירים ששילמתי על רנו.

 

אני חושב שאין מה להסתכל על קטגוריית המיני בגובה שלך, סופר מיני וצפונה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 17 דקות, Gavrik כתב:

לפות"ש קשה להבין את ההגדרה שלכם מבחינת "התמורה הטובה ביותר לכסף" לכול דגם רכב יש את הנקודות החזקות ואת הנקודות החלשות שלו... יש רכבים נוחים יותר יש ספורטיביים יותר יש חסכוניים יותר יש שקטים יותר יש מרווחים יותר וכו...

מה חשוב לכם מבחינת הנסיעה? נוחות ורכות? או התנהגות ספורטיבית? הרכב חשוב שיהיה זריז? או עדיף שיהיה חסכוני?

 

שנינו לא נוהגים יותר מדי ביום-יום ובלי רכב בשנים האחרונות, אז בגלל זה קצת קשה לנו להציג דרישות רלוונטיות.

בכל מקרה, חשוב בעיקר שהרכב יהיה נוח בנסיעה. התנהגות ספורטיבית וזריזות פחות קריטי. כמובן שעדיף שיהיה חסכוני, אבל נראה לי שהקילומטרז' השנתי שלנו יחסית נמוך ולכן זו לא הדרישה הכי קריטית.

לפני 16 דקות, dorsht כתב:

אני לא מסכים עם הסביבה שלכם.

יכול להעיד שהיו לנו רכבים אירופאיים שהציגו אמינות מצוינת לצד רכבים יפניים שאכזבו.

 

לגביי עלויות תחזוקה זה גם לא נכון לגמרי. דודים שלי החזיקו הונדה, הטיפולים במורשה הרבה יותר יקרים מאשר בפיאט או ברנו.

גם בקיה הטיפולים היו יותר יקרים מאשר בפיאט שהייתה לי ודי דומים למחירים ששילמתי על רנו.

 

אני חושב שאין מה להסתכל על קטגוריית המיני בגובה שלך, סופר מיני וצפונה.

הניסיון האישי שלי זה עם יפניות זו ההונדה סיויק של ההורים שכבר בת 15 ולא ראתה כמעט מוסך מעבר לטיפולים שוטפים, אבל לא בדקתי את עלות האחזקה השוטפת.

 

אם אנחנו פותחים את החיפוש גם לאירופאיות אמינות, על איזה דגמים היית ממליץ להסתכל?

פורסם

הי, הייתי מציע לבדוק שברולט ספארק שנתון 2016, אפשר למצוא ב42-48 אלף עם קילומטר מתחת ל50 אלף.
אני 1.85 והגובה  ברכב בהחלט מספק אותי. צריכת דלק טובה של 13-15 קילומטר לליטר, אם לא כמו בפיגו 108 (אבל 108 זה רכב צעצוע).

עם 110 אלף לא ראתה מוסף פרט לטיפול שוטף, הלך המצבר ב90 אלף.

היא לא מאוד דינמית אבל בהחלט קל להסתדר איתה בעיר.

החיסרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה התא מטען הקטן 186 ליטר, מספיק לקניות בסופר או עגלת יחיד אבל לא מעבר

פורסם
לפני 4 שעות, RoyShaul כתב:

הניסיון האישי שלי זה עם יפניות זו ההונדה סיויק של ההורים שכבר בת 15 ולא ראתה כמעט מוסך מעבר לטיפולים שוטפים, אבל לא בדקתי את עלות האחזקה השוטפת.

על רכב אחד לא בונים סטטיסטיקה.

חוץ מזה מדובר על תקופה שבה במילא רכבים היו הרבה פחות מורכבים מבחינת מערכות, אז ברור שהיה פחות מה שיתקלקל.

חוץ מזה, מה זה כמעט לא ראתה מוסך מעבר לטיפולים שוטפים?

מה היה בכמעט הזה?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

דור, הבחור מדבר על רכב בן 15. סביר שהיו תקלות פה ושם. 

 

פעם היתה לי קורולה אושריקו. במהלך 9 שנות החזקת הרכב (מגיל 3 עד 12) היו לי שלושה ביקורים לא מתוכננים במוסך (פעם אחת כיוון בגלל בעית פליטת מזהמים בטסט, פעם משאבת מים ופעם פקק רדיאטור שנשבר). כנראה שמדובר באחד הדגמים האמינים ביותר שנוצרו בעשורים האחרונים, ועדיין הוצאתי - שומו שמיים - 2000 ש"ח לא מתוכננים על פני 9.5 שנים. 

 

שוב, זו דוגמה, לא דגימה. אבל כנראה מסבירה למה כתכוון המשורר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 18 שעות, Michazzz כתב:

מאזדה 3 או טויוטה קורולה הכי חדשה שנכנסת בתקציב, ועם הכי מעט ק"מ.

אולי שווה לך להתקשר לטרייד אין של קרסו או של טויוטה סלקט לשאול אם יש להם משהו מתאים בתקציב שלך

טויוטה סלקט יקרים ללא שום פרופורציה, שווה לחפש בשוק ולחסוך כמה אלפי שקלים בייחוד שהתקציב לא גבוה.

 

לפני 14 שעות, AlephExNull כתב:

הי, הייתי מציע לבדוק שברולט ספארק שנתון 2016, אפשר למצוא ב42-48 אלף עם קילומטר מתחת ל50 אלף.
אני 1.85 והגובה  ברכב בהחלט מספק אותי. צריכת דלק טובה של 13-15 קילומטר לליטר, אם לא כמו בפיגו 108 (אבל 108 זה רכב צעצוע).

עם 110 אלף לא ראתה מוסף פרט לטיפול שוטף, הלך המצבר ב90 אלף.

היא לא מאוד דינמית אבל בהחלט קל להסתדר איתה בעיר.

החיסרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה התא מטען הקטן 186 ליטר, מספיק לקניות בסופר או עגלת יחיד אבל לא מעבר

 

אני גם איש גדול (1.99 על מעל 115 ק'), הספארק משום מה הייתה פחות נוחה למרות שנוסעת היטב,
ה108 רועשת אבל מרווחת מלפנים בצורה מעורר השתאות (מרגישה יותר מרווחת מהפיקנטו\I10\ספארק).

הפיקנטו אחלה אמינה וטובה, הספלאש גם עליה נהגתי המון וגם היא מעולה מרווחת וחסכונית,
הI10 פחות מומלצת בגלל מבנה לוח השעונים, בתקציב יכנס לך גם קיה ריו מרווחת ואמינה להפליא.

בקיצור לא חסרות אפשרויות.

פורסם

תודה לכולם על העזרה!

בתאריך 13.6.2020 בשעה 17:42, AlephExNull כתב:

הי, הייתי מציע לבדוק שברולט ספארק שנתון 2016, אפשר למצוא ב42-48 אלף עם קילומטר מתחת ל50 אלף.
אני 1.85 והגובה  ברכב בהחלט מספק אותי. צריכת דלק טובה של 13-15 קילומטר לליטר, אם לא כמו בפיגו 108 (אבל 108 זה רכב צעצוע).

עם 110 אלף לא ראתה מוסף פרט לטיפול שוטף, הלך המצבר ב90 אלף.

היא לא מאוד דינמית אבל בהחלט קל להסתדר איתה בעיר.

החיסרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה התא מטען הקטן 186 ליטר, מספיק לקניות בסופר או עגלת יחיד אבל לא מעבר

השברולט ספארק נשמעת מעניינת. ב~40 אלף אפשר למצוא שנתון 2016-17 (ואפילו 2018 אחד חשוד). חברים הזהירו אותי שהטיפולים של שברולט, גם התקופתיים, יקרים יותר, כמה זה נכון? גם נראה שהיא פחות שומרת על הערך שלה, אבל בהתאם גם אפשר למצוא שנתון חדש יחסית במחיר סביר.

 

לפני 12 שעות, llaavvii כתב:

אני גם איש גדול (1.99 על מעל 115 ק'), הספארק משום מה הייתה פחות נוחה למרות שנוסעת היטב,
ה108 רועשת אבל מרווחת מלפנים בצורה מעורר השתאות (מרגישה יותר מרווחת מהפיקנטו\I10\ספארק).

הפיקנטו אחלה אמינה וטובה, הספלאש גם עליה נהגתי המון וגם היא מעולה מרווחת וחסכונית,
הI10 פחות מומלצת בגלל מבנה לוח השעונים, בתקציב יכנס לך גם קיה ריו מרווחת ואמינה להפליא.

בקיצור לא חסרות אפשרויות.

לפי מה שהבנתי ה108 היא גרסה מקבילה לסיטרואן C1 , שיצא לי טיפה לנסוע בגרסה הרובוטית שלה, הגיר לא הרגיש לי נעים.

ראיתי שיש גרסה ידנית, אבל ביד2 מצאתי רק אחת כזאת למכירה.

הקיה ריו גם נשמעת אופציה מעניינת, אני אסתכל עליה יותר לעומק. יש הבדל בין ההאצ'בק לסדאן מעבר לעיצוב החיצוני?

 

גם הSX4 שהמליצו פה נראית כמו אופציה טובה. בתקציב נכנס שנתון 2013 ו2014 גבולי.

 

אני מתלבט כמה השנתון רלוונטי. אוטומטית מתקשר לי שנתון חדש יותר עם נוחות ואמינות גבוהה יותר , אבל כנראה שזה תלוי דגם.

 

פורסם

סלח לי אבלה הדיבורים של חברים שלך על עלות הטיפולים זה בלבולי שכל. חברים שלך כנראה לא מבינים הרבה ברכבים (תקף גם כלפי ההמלצה על יפניות/קוראניות בלבד). טיפולים בספארק עולים כמו טיפולים בפיקנטו או ביאריס וההבדל מאוד זניח (אולי 100 שקל בשנה)

 

לגבי הריו ב50 אלף שקל אתם תוכלו לקנות ריו מהדור הקודם מדובר ברכב אמין ומרווח אך לא נוח במיוחד זללן ורכב בינוני כשלעצמו אני אישית הייתי מעדיף את הספארק החדשה יותר במיוחד במקרה שלכם שאין לכם דרישות גבוהות מהרכב.

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...