Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Recommended Posts

יש סימונים על הכביש

הכיכר מחולקת ל 2 נתיבים בכניסה וביציאות כאשר התנועה בתוך המעגל הינה של נתיב אחד.

 

לפי מה שאני רואה הנתיב החיצוני מיועד ליציאה ביציאה הראשונה שאתה נתקל בכיכר ,כאשר הנתיב הפנימי מיועד לתנועה בתוך המעגל.

 

זאת אומרת לפי מה שפותח השרשור מתאר לרכב בנתיב הפנימי יש סימון ברור של הנתיב ,במקרה הזה הנתיב שלו לא ממשיך לתוך המעגל אלה יוצא ביציאה הראשונה.

 

האשמה של הרכב הנוסע בנתיב החיצוני.

 

זה מה שאני מבין מהתמונות של גוגל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שני רבעים מקבילים מהמעגל עם נתיב אחד, שני הרבעים האחרים עם 2 נתיבים.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)
לפני 15 שעות, m3x7r3m3 כתב:

 

אם אתה בכיוון היציאה מהעיר יציאה ראשונה שזה בעצם ישר - שני נתיבים.

יציאה שנייה שזה כאילו היית פונה שמאלה נתיב אחד.

 

כנל כיוון ההפוך

אתה מתכוון לכיכר העפרונות? לא מצליח להבין את ההסבר שלך.

הכיכר השניה זו בכניסה לה' באייר היא חד נתיבית.  אני עובר בכיכרות אלה מידי יום פעמיים ביציאה ובחזרה מהעיר ולא ראיתי היצרות בכיככר העפרונות כפי שאתה מתאר. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

@sperial

אין סימון לקוי, אין דרישה לתמרורי חלוקת נתיבים, והתנועה היא לפי הנדרש עם הנתיבים במקביל לתמרור 801 על גבי הכביש, כמו בכל כביש עם חלוקת נתיבים ותמרור 801

 

@Keyser Söze

לא צריכים להיות שם 213-215, ניתן לשים תמרורי חלוקת נתיבים על הכביש או לצד הכביש.

והנהג ה"אומלל" שנכנס למעגל בנתיב החיצוני וצריך לצאת ביציאה השלישית עושה דבר מאוד פשוט, ממשיך עוד בערך 50 מטרים למעגל תנועה הבא (שהוא חד נתיבי כולו) ומסתובב.

לא סיפור מהפטרה, ואפילו בשעות העומס כל הסיבוב ייקח מקסימום 5 דקות.

 

אין צורך להסדיר "כיכר דו נתיבית" אלא מעגל תנועה דו נתיבי, ובהיעדר הסדרה כזו יש לנהוג לפי המסומן על הכביש כמו בכביש חד סטרי עם 2 נתיבים, ובמיוחד תמרור 801 שמסמן את הנתיבים.

לא צריכים להיות תמרורים, אבל הימצאותם הייתה מסייעת.

אם הנהג יודע שיש מעגל נוסף בהמשך, כנראה שהוא מכיר את המקום, והיה יכול להיערך לכיכר הבעייתית לפני שנכנס אליה. אם הוא לא מכיר, חזקה שהוא גם לא יודע שיש כיכר נוספת עוד x מטרים.

אמת שבהיעדר הסדרה, חלים כל חוקי ותקנות התעבורה. ובכל זאת, אנחנו עדים ללא מעט תאונות (קלות), כמעט תאונות, שלל שאלות או בירורים באשר לכיכרות הללו (מעגלים, אם תרצה). הסדרה ברורה בתקנות, יש להניח, הייתה מסייעת. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 47 דקות, zaf כתב:

אתה מתכוון לכיכר העפרונות? לא מצליח להבין את ההסבר שלך.

הכיכר השניה זו בכניסה לה' באייר היא חד נתיבית.  אני עובר בכיכרות אלה מידי יום פעמיים ביציאה ובחזרה מהעיר ולא ראיתי היצרות בכיככר העפרונות כפי שאתה מתאר. 

 

דרך קיבוץ גלויות ליד דרך מנחם בגין, זה המיקום, וכן זה "כיכר העפרונות" למרות שלדעתי אלה בכלל חלילים.

תסתכל כשאתה יוצא מהעיר ממש בכניסה לכיכר שמאלה (לאן שאתה אמור לתת ז"ק), יש שם נתיב אחד ולא שניים, אין היצרות כי הנתיב החיצוני פשוט לא ממשיך במעגל, הוא יוצא החוצה, רק הנתיב הפנימי מתפצל.

 

הכיכר השנייה היא אכן בכניסה לה' באייר. לגביה ציינתי שאם כבר טעה, היה יכול להגיע אליה ולהסתובב בלי בעיה.

 

תראה את התמונה המצורפת, באדום אלה קטעים עם נתיב בודד, בירוק קטעים עם שני נתיבים.

 

לפני 38 דקות, Keyser Söze כתב:

לא צריכים להיות תמרורים, אבל הימצאותם הייתה מסייעת.

אם הנהג יודע שיש מעגל נוסף בהמשך, כנראה שהוא מכיר את המקום, והיה יכול להיערך לכיכר הבעייתית לפני שנכנס אליה. אם הוא לא מכיר, חזקה שהוא גם לא יודע שיש כיכר נוספת עוד x מטרים.

אמת שבהיעדר הסדרה, חלים כל חוקי ותקנות התעבורה. ובכל זאת, אנחנו עדים ללא מעט תאונות (קלות), כמעט תאונות, שלל שאלות או בירורים באשר לכיכרות הללו (מעגלים, אם תרצה). הסדרה ברורה בתקנות, יש להניח, הייתה מסייעת. 

 

נכון, הם חלק ממה שנקרא "תשתית סלחנית", שכאן אין.

אגב גם אם הוא לא יודע שיש מעגל נוסף בהמשך, עולה פחות להמשיך עם הטעות ולחפש איפה להסתובב בצורה תקינה מאשר תאונה

2020-05-05_1220.png

  • עצה טובה! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

@sperial

אין סימון לקוי, אין דרישה לתמרורי חלוקת נתיבים, והתנועה היא לפי הנדרש עם הנתיבים במקביל לתמרור 801 על גבי הכביש, כמו בכל כביש עם חלוקת נתיבים ותמרור 801

 

@Keyser Söze

לא צריכים להיות שם 213-215, ניתן לשים תמרורי חלוקת נתיבים על הכביש או לצד הכביש.

והנהג ה"אומלל" שנכנס למעגל בנתיב החיצוני וצריך לצאת ביציאה השלישית עושה דבר מאוד פשוט, ממשיך עוד בערך 50 מטרים למעגל תנועה הבא (שהוא חד נתיבי כולו) ומסתובב.

לא סיפור מהפטרה, ואפילו בשעות העומס כל הסיבוב ייקח מקסימום 5 דקות.

 

אין צורך להסדיר "כיכר דו נתיבית" אלא מעגל תנועה דו נתיבי, ובהיעדר הסדרה כזו יש לנהוג לפי המסומן על הכביש כמו בכביש חד סטרי עם 2 נתיבים, ובמיוחד תמרור 801 שמסמן את הנתיבים.

העניין הוא שכיוון שאין הסדרה איך לנסוע בכיכר דו נתיבית אני יכול עקרונית לנסוע בנתיב בחיצוני ולצאת באיזה יציאה שאני רוצה. 
כשאני מתחיל את הכיכר בידיעה שהיא דו נתיבית (כי באמת כך היא מחולקת כשהתחלתי אותה) מבחינתי כל הכיכר היא כזאת וכשבאתי כבר לפנות שמאלה שמתי לב להפתעתי שאין לי שם נתיב לכן נעצרתי וחיכיתי שהתנועה תיפסק אבל נכנסו בי מהנתיב הפנימי. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הסדרה - יש נתיבים והם מחולקים ומסומנים עם קווים (תמרור 801).

 

מה שקרה זה שאתה הבנת שאין לך נתיב (כלומר הנתיב שלך סיים את תפקידו ויצא ביציאה), ומכאן הגעת למצב של מעבר נתיב, ובמעבר נתיב אתה צריך לתת ז"ק.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

הסימון הזה לקוי - כיון שאינו מאפשר לנהג לתכנן את מסלול נסיעתו. כיוון שמדובר במעגל קטן גם אין מרחב מספק לתיקון טעויות. מעגל מסוג זה מצריך תמרורי 613 או 813 (או שניהם) לפני הכניסה אליו על מנת שנהגים לא יופתעו.

 

תראה את הסימון כאן.  למעגל הזה מבנה די דומה לזה של המקום בו התרחשה התאונה שתאר פות"ש. (אמנם הצילום קצת מעוות אבל הענף הרוחבי המרוחק חד נתיבי) כאן הוצבו תמרורי 613 משני צידי הדרך ויש 813 על פניה, כך שהנהגים לא יופתעו בתוך המעגל.

עריכה אחרונה על ידי sperial

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

-- ^ --

גם אם לקוי, זה לא מוריד מאחריות פ'ה.  היה בנתיב שמיועד ליציאה ראשונה ימינה ולכן "נעלם".  או שיצא ימינה כמו שהנתיב מחייב ואח'כ ימצא דרכו מחדש, או, שכמינימום, לפחות יעבור נתיב בזהירות.

 

מכיוון שכולם יוצאים מההנחה שהנהג אידיוט ולא מבין מה אומר התמרור, אנו מקבלים כמות אדירה של תמרורים, בחלק מהמקרים במקום תמרור תקנינ (תמונה) או בנוסף לו גם מופיע טקסט "הבהרה" והתוצאה הסופית שהרשות אולי מכסה את התחת שלה וספריאל לא יגיד ש"הסימון הזה לקוי" אבל הנהג לא מספיק אפילו לעבור ולהבין את כל חתיכות הפח הצבעוניות האלו שמצפים שיקרא תוך כדי נהיגה.

 

תמרורים צריכים להיות בודדים וקלים לקריאה.  כללי ההתנהגות לפי התמרור צריכים להיות ברורים לפי החוק והתקנות.  אם הנהג לא טרח ללמוד או לא רוצה לנהוג בהתאם למהות התמרור - שיישלח לחינוך מחדש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן שני עניינים נפרדים.

 

1. הטעות של פות"ש - אכן היה עליו לצאת מהמעגל ולמצוא דרך אחרת ליעדו, עם או בלי פרסה, וכמובן לפי החוק.

 

2. הכשל של הרשות - העדר סימון ראוי מכשיל נהגים ומגדיל הסיכוי לתאונה. תמרורי 613 ו-813 פשוטים וברורים ואם דני עובר על פניהם ולא מבין אותם עליו לבדוק את עצמו. גם שלל תמרורי ההכוונה ליעד המצויים בלוח התמרורים בדרך כלל ברורים, נראים למרחוק ומסייעים לנהג. יש לומר לזכות הרשויות בישראל שבדרך כלל אין עודף תמרורים, לחובתן ריבוי תמרורים קטנים, לא מתוחזקים היטב (דוהים בשמש), ויש קושי מסויים שנובע מהצורך בשילוט תלת לשוני. אבל זה אילוץ של מדינה בה נדרשים 3 סוגי כתב.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, sperial כתב:

הסימון הזה לקוי - כיון שאינו מאפשר לנהג לתכנן את מסלול נסיעתו. כיוון שמדובר במעגל קטן גם אין מרחב מספק לתיקון טעויות. מעגל מסוג זה מצריך תמרורי 613 או 813 (או שניהם) לפני הכניסה אליו על מנת שנהגים לא יופתעו.

 

אין דרישה שאני מכיר לתמרורי 613 או 813, זה טוב שיהיו כאלה, אבל לא חובה.

 

אגב בשום מקום בעולם לא נהוג שיציאה שלישית או רביעית עושים דרך הנתיב החיצוני של המעגל, אין בזה שום היגיון

 

ויש בראש העין מספיק מעגלי תנועה שגם את סימון 801 על הכביש אין


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

לגבי בחירת נתיב הכניסה למעגל מתוך מחשבה על היציאה - אתה צודק לגמרי  וכתבתי זאת בהודעה קודמת. הנתיב החיצוני מיועד ךיציאה הראשונה.

 

לגבי הצבת תמרורים וסימון על פני הדרך - יש למשהד התחבורה מדריך רשמי, שבו מוגדר היכן יש להציב כל סימון. צריך לחפש אותו ולבדוק מה ההנחיה הרלוונטית.

 

או להמתין למהנדס הדרכים שבפורום.

עריכה אחרונה על ידי sperial

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני אהמר שאין חובה לתמרורי 613/813.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלה ההוראות להצבת תמרור 613, מתוך חוברת תקנות והנחיות להצבת תמרורים:

ציטוט

1 .משמעות )התמרורים( השלטים

א. שלטי הדרכה מוקדמים, על אופן חלוקת הנתיבים לפני הצומת.

ב. תמרורים וסמלים המשולבים בנתיבים השונים מציגים מידע נוסף לגבי תנאים והוראות החלים בהם, אולם לא באים "במקום" או כתחליף לתמרורים שיש להציב במקומותיהם, בהתאמה להסדר שנקבע.

ג. צבעי הרקע והחצים יהיו כמפורט בטור 3 של הלוח.

2 .הצדקים להצבה

א. לפני צומת שבו חלוקת התנועות בנתיבים שונה מהחלוקה הנפוצה, דהיינו יותר מנתיב אחד לפניה ימינה או שמאלה, וכן הוראות, היתרים ואיסורים שונים בנתיבים, סמלים ומידע אחר.

ב. בהתקרבות אל מערכת צמתים מרומזרים סמוכים או מפוצלים, שם ההתמצאות יותר מורכבת וגם יותר חשובה.

 

 

ואלה ל-813 :

ציטוט
ציטוט

2 .הצדקים לסימון  813

א. חצים יש לסמן לפני כל צומת שיש בו חלוקה לנתיבים המיועדים לכיוונים שונים.

ב. חשיבותם של החצים עולה ככל שגדל מספר הנתיבים. הדבר חיוני במיוחד בצומת מרומזר שבו יש הפרדה בין מועדי הנסיעה של התנועות השונות במופעים המתאימים.

ג. אין צורך ואין לסמן חצים בנתיב שממנו מותר להמשיך בנסיעה לכל הכיוונים.

לאור הכתוב  בסעיף א ההוראה ברורה - במצב הנתון חובה לסמן את החיצים על פני הכביש.

 


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצדקים = מתי יש שיקול לטובת ההצבה, זה לא הכרח.

 

השאלה היא מתי חובה להציב 613 או 813.

 

אגב מעגל תנועה הוא צומת עם כיוון תנועה אחד מותר


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...