Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Recommended Posts

שלום לכולם. 

הייתי מעורב בתאונה בכיכר דו נתיבית. 

אני נסעתי בנתיב החיצוני ורציתי לפרסס בכיכר. 
הרכב השני שהיה מעורב נסע בנתיב הפנימי ורצה לנסוע ישר. 

כשהרכב השני בא לצאת מהכיכר, מהנתיב הפנימי הוא נכנס בי. 

ראיתי כמה שרשורים פה שלנוסע בנתיב החיצוני האשמה פחותה. 

הבעיה במקרה שלי זה שהכיכר לא כולה דו נתיבית. כלומר כשמתחילים אותה היא דו נתיבית לשתי היציאות הראשונות ואז היא הופכת להיות חד נתיבית. 

כמובן שלא ידעתי בכלל שהכיכר היא כזאת ומבחינתי כשהתחלתי את הכניסה לכיכר, התחלתי בידיעה שהיא דו נתיבית לכל ארכה. 

שתי שאלות:

1. האם יצא לכם להיפגש עם כיכר כזאת ? 

2. האם היא מוגדרת ככיכר דו נתיבית ?

3. מי אשם לדעתכם ? 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1. כן יש כאלה.

 

2. אם מדברים על הגדרות:

כיכר - איזור של מדרכה שאינו מיועד לכלי רכב, שסביבו רצף של כבישים שמיועדים לכלי רכב, במילים פשוטות זה "אי" של מדרכה.

מעגל תנועה - כביש מעגלי המכיל רצף של פניות ימינה (החוצה מהמעגל) ומאופיין ע"י תמרור 303 בכל הכניסות שלו.

למעגל תנועה אין הגדרה של מספר נתיבים, אלא ההתייחסות אליו כמו אל כביש עם הפרדה, מעגל תנועה עם נתיב אחד = כביש חד סטרי עם נתיב אחד, מעגל תנועה עם שני נתיבים = כביש חד סטרי עם שני נתיבים וכו'.

כשמעגל התנועה בעל מספר משתנה של נתיבים, מתייחסים אליו כמו אל כביש עם הפרדה ויציאות / כניסות.

 

3. כדי לעזור חסר קישור לגוגל מפות ושרטוט של קווי התנועה עם נקודת התאונה


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, m3x7r3m3 כתב:

1. כן יש כאלה.

 

2. אם מדברים על הגדרות:

כיכר - איזור של מדרכה שאינו מיועד לכלי רכב, שסביבו רצף של כבישים שמיועדים לכלי רכב, במילים פשוטות זה "אי" של מדרכה.

מעגל תנועה - כביש מעגלי המכיל רצף של פניות ימינה (החוצה מהמעגל) ומאופיין ע"י תמרור 303 בכל הכניסות שלו.

למעגל תנועה אין הגדרה של מספר נתיבים, אלא ההתייחסות אליו כמו אל כביש עם הפרדה, מעגל תנועה עם נתיב אחד = כביש חד סטרי עם נתיב אחד, מעגל תנועה עם שני נתיבים = כביש חד סטרי עם שני נתיבים וכו'.

כשמעגל התנועה בעל מספר משתנה של נתיבים, מתייחסים אליו כמו אל כביש עם הפרדה ויציאות / כניסות.

 

3. כדי לעזור חסר קישור לגוגל מפות ושרטוט של קווי התנועה עם נקודת התאונה

גוגל מפות: https://www.google.com/maps/@32.0975146,34.9708445,3a,75y,201.14h,89.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgirab1cZ5iNMKNLMgvtXtA!2e0!7i13312!8i6656?hl=iw

 

תמונה תרשים ראשוני.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

בעיקרון, הנתיב הימני מיועד ליציאה הפנימי להמשך. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קפוץ לומר שלום, מכיר היטב היטב היטב את המעגל המדובר, האשמה במקרה הזה היא שלך.

 

הסיבה היא פשוטה, אתה בנתיב החיצוני שמיועד לפנייה ימינה וישר בלבד (או בלשון המקצועית ליציאה ראשונה ושנייה בלבד), רכב אחר בנתיב הפנימי שמיועד לנסיעה ישר, שמאלה ופרסה (או יציאה 2,3,4 בהתאמה).

מהנתיב החיצוני רצית לבצע פרסה, משמע לצאת ביציאה הרביעית (תיאורטית, כי במעגל הזה יש רק 3 יציאות, מעשית רצית לעשות סיבוב של 180 מעלות במעגל).

בשביל לעשות את זה היית חייב לעבור נתיב, כלומר לחצות את התמרור 801 שמצויר על הכביש, וכשאתה עושה את זה אתה צריך לנהוג לפי תקנות התעבורה, ספציפית מעבר נתיב, משמע לתת זכות קדימה לרכב שנמצא באותו נתיב.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אשמה שלך. כל הכיכר דו נתיבית לפי גוגל. כל אחד ממשיך לנסוע בנתיב שבו הוא היה לפני הכניסה למעגל התנועה, איך ציפית שינהג? שפשוט יעצור באמצע וייתן לך לעבור?

אפילו לפי השירטוט שלך אתה זה שחוצה אותו ומפריע לתנועה, לא ההפך.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המעגל הוא לא דו נתיבי כולו, בשתי נקודות הוא חד נתיבי.

 

אילו היה דו נתיבי כולו פות"ש לא היה אשם.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, m3x7r3m3 כתב:

המעגל הוא לא דו נתיבי כולו, בשתי נקודות הוא חד נתיבי.

 

אילו היה דו נתיבי כולו פות"ש לא היה אשם.

מכיר המעגל. היכן הוא לא דו נתיבי? יש למעגל הזה 3 רגליים ושני נתיבים, לא מעטים חולפים בו בקו ישר בעיקר אלו שנוסעים לכיוון היציאה מהעיר זו אחת הכיכרות שבוצעו בחלמאות גדולה. כשאין תנועה נהגים חולפים על פני הכיכר במהירות גבוהה בעיקר שמדובר בירידה ארוכה שהמעגל באמצע. 

 


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, GKME כתב:

כל הכיכר דו נתיבית לפי גוגל.

 איך אתה רואה שכל הכיכר היא דו נתיבית ? נכנסתי לגוגל מפות ולא כל הכיכר מחולקת לשני נתיבים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 דקות, zaf כתב:

מכיר המעגל. היכן הוא לא דו נתיבי? יש למעגל הזה 3 רגליים ושני נתיבים, לא מעטים חולפים בו בקו ישר בעיקר אלו שנוסעים לכיוון היציאה מהעיר זו אחת הכיכרות שבוצעו בחלמאות גדולה. כשאין תנועה נהגים חולפים על פני הכיכר במהירות גבוהה בעיקר שמדובר בירידה ארוכה שהמעגל באמצע. 

 

אם אתה בכיוון היציאה מהעיר יציאה ראשונה שזה בעצם ישר - שני נתיבים.

יציאה שנייה שזה כאילו היית פונה שמאלה נתיב אחד.

 

כנל כיוון ההפוך


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 27 דקות, אם אין אני לי מי לי כתב:

 איך אתה רואה שכל הכיכר היא דו נתיבית ? נכנסתי לגוגל מפות ולא כל הכיכר מחולקת לשני נתיבים

תלך קצת קדימה וקצת אחורה במפות, ורואים שכל המעגל מחולק לשני נתיבים. אני לא מכיר את המעגל הזה במציאות, אז זה נאמר רק לפי מה שראיתי בגוגל מפות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאות מלאה הוא לא.

תסתכל בנקודה שקושרה למעלה, באיזור שבין איפה שעומד הרכב המצלם ובין המאזדה 3 השחורה אפורה, השטח הזה הוא נתיב אחד.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

אני לא מכיר את המקום, אבל לפי מפות גוגל יש במעגל הזה 5 קטעים - שלושת ה"אורכיים" דו נתיביים, ושנני ה"רוחביים" חד נתיביים. אני נתקל במעגלים כאלה על בסיס יומיומי, בחיפה הם נפוצים מאד.

 

בישראל יש בעיה - התנועה במעגל תנועה רב נתיבי אינה מוסדרת בתקנות. עיריות מסודרות מתקינות תמרורי הכוונה לפני הכניסות למעגל (813 על פני הדרך או 613 לצידה), אבל כנראה שבמקום הזה תמרורים אלה חסרים.

 

הכלל המקובל בעולם הוא שמי שמתכוון לצאת בייציאה הראשונה נכנס למעגל בנתיב החיצוני (בישראל זה הימני) ומי שמיועד לצאת ביציאות הבאות נכנס בנתיב השני. במעגל הספציפי הזה יש שתי בעיות: האחת היא שהמעגל קטן ויש חוסר מרחב תמרון למי שמחליף נתיבים, האחר הוא שני הענפים הרוחביים החד נתיביים, שאליהם יש להכנס רק מהנתיב הפנימי. לכן, למרות הסימון הלקוי, פות"ש אשם. מהנתיב הפנימי הוא חייב למשיך להקיף את המעגל.

עריכה אחרונה על ידי sperial

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הכיכר המדוברת, אבל לפי גוגל מפס, זו כיכר בעייתית ביותר.

כיצד יכול נהג שאינו מכיר את ה-"הפתעות" הטמונות בתוך הכיכר למקם עצמו נכונה לפי הכניסה לכיכר? מדוע חסרים תמרורים 213/214/215, שהיו מסייעים לנהג האומלל שנקלע לראשונה לכיכר? כיצד ייתכן שהממשלה לא טרחה להסדיר עניין כיכר דו נתיבית בתקנות?

 

ולמרות הכל, סימון הנתיבים על גבי הכביש ברור. ניתן לצאת ביציאות הכיכר הן מהמסלול החיצוני והן מן המסלול הפנימי. על פי סימון הנתיבים ועל פי מה שהבנתי מתיאורו של פות"ש, הנהג הנוסף נסע בנתיבו כהלכה. היה זה פות"ש שסטה מנתיבו, ועל כן חובת הזהירות חלה עליו לפי תקנה 40 לתקנות התעבורה. לפי ניתוח זה, האשמה לתאונה חלה על פות"ש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@sperial

אין סימון לקוי, אין דרישה לתמרורי חלוקת נתיבים, והתנועה היא לפי הנדרש עם הנתיבים במקביל לתמרור 801 על גבי הכביש, כמו בכל כביש עם חלוקת נתיבים ותמרור 801

 

@Keyser Söze

לא צריכים להיות שם 213-215, ניתן לשים תמרורי חלוקת נתיבים על הכביש או לצד הכביש.

והנהג ה"אומלל" שנכנס למעגל בנתיב החיצוני וצריך לצאת ביציאה השלישית עושה דבר מאוד פשוט, ממשיך עוד בערך 50 מטרים למעגל תנועה הבא (שהוא חד נתיבי כולו) ומסתובב.

לא סיפור מהפטרה, ואפילו בשעות העומס כל הסיבוב ייקח מקסימום 5 דקות.

 

אין צורך להסדיר "כיכר דו נתיבית" אלא מעגל תנועה דו נתיבי, ובהיעדר הסדרה כזו יש לנהוג לפי המסומן על הכביש כמו בכביש חד סטרי עם 2 נתיבים, ובמיוחד תמרור 801 שמסמן את הנתיבים.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...