Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8476 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בגיר רגיל - גלישה בניוטרל גורמת לשחיקה מואצת במיסבי מחטים של גלגלי השיניים עקב הפרש המהיריות בין גל היציאה לגל הנגדי (מנוע בסרק-גל כניסה וגל נגדי מסתובבים לאט.

מהירות רכב גבוהה- גל יציאה מסתובב מהר).

ככל שתגלוש בניוטרל במהירות גבוהה יותר תגדיל את הבלאי.

ועוד דבר: במצב זה, במידה שמנסים לשלב הילוך גורמים לשחיקה מוגברת לסינכרונים.

 

בגיר אוטו' הסיפור דומה, אבל תלוי בסוג הגיר ישנם גירים עם מיסב חד-כווני המורכב בגל היציאה, שמטרתו לנטרל מעבר כוח מהגלגלים לגיר. בכל מקרה, גם במצב זה יש שחיקה מואצת למיסב החד-כווני במיקרה של גלישה בניוטרל.

 

מקווה שההסבר ברור דיו.

 

אזהרה: לעולם אין לגלוש במהירות גבוהה עם דוושת מצמד לחוץ והילוך משולב להילוך נמוך (1,2) יכול לגרום להתפרקות המצמד (עקב מהירות סיבוב גבוהה מידי) לשבר לבית המצמד נזק רב לרכב ואפילו פגיעה בנוסעים, עקב חדירת חלקי מצמד שחודרים לתא הנוסעים!!!!

 

לא נראה לי הגיוני, ההסבר הזה שלך לגבי שחיקת המיסבים....

אם הייתי נשאר בהילוך משולב, ציר היציאה מהגיר ממילא היה מסתובב באותו מהירות, ותורם לשחיקת המיסבים, וציר הכניסה היה מסתובב מהר יותר, יחד עם המנוע, ולא במהירות סרק, כך שגם הוא יישחק יותר מהר מאשר במצב ניוטרל.

 

לא כך?

 

ושיהיה ברור, אין הודעה זו באה להמליץ למישהו לגלוש בניוטרל בשום מצב למעט הבלימה האחרונה לפני עצירה!!!!

פשוט לא נראה לי שבלאי המיסבים הוא שיקול רלוונטי כאן, ובכל מקרה נראה לי ששהיפך ממה שאמרת הוא הנכון.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בגיר רגיל - גלישה בניוטרל גורמת לשחיקה מואצת במיסבי מחטים של גלגלי השיניים עקב הפרש המהיריות בין גל היציאה לגל הנגדי (מנוע בסרק-גל כניסה וגל נגדי מסתובבים לאט.

מהירות רכב גבוהה- גל יציאה מסתובב מהר).

ככל שתגלוש בניוטרל במהירות גבוהה יותר תגדיל את הבלאי.

ועוד דבר: במצב זה, במידה שמנסים לשלב הילוך גורמים לשחיקה מוגברת לסינכרונים.

 

בגיר אוטו' הסיפור דומה, אבל תלוי בסוג הגיר ישנם גירים עם מיסב חד-כווני המורכב בגל היציאה, שמטרתו לנטרל מעבר כוח מהגלגלים לגיר. בכל מקרה, גם במצב זה יש שחיקה מואצת למיסב החד-כווני במיקרה של גלישה בניוטרל.

 

מקווה שההסבר ברור דיו.

 

אזהרה: לעולם אין לגלוש במהירות גבוהה עם דוושת מצמד לחוץ והילוך משולב להילוך נמוך (1,2) יכול לגרום להתפרקות המצמד (עקב מהירות סיבוב גבוהה מידי) לשבר לבית המצמד נזק רב לרכב ואפילו פגיעה בנוסעים, עקב חדירת חלקי מצמד שחודרים לתא הנוסעים!!!!

 

לא נראה לי הגיוני, ההסבר הזה שלך לגבי שחיקת המיסבים....

אם הייתי נשאר בהילוך משולב, ציר היציאה מהגיר ממילא היה מסתובב באותו מהירות, ותורם לשחיקת המיסבים, וציר הכניסה היה מסתובב מהר יותר, יחד עם המנוע, ולא במהירות סרק, כך שגם הוא יישחק יותר מהר מאשר במצב ניוטרל.

 

לא כך?

 

ושיהיה ברור, אין הודעה זו באה להמליץ למישהו לגלוש בניוטרל בשום מצב למעט הבלימה האחרונה לפני עצירה!!!!

פשוט לא נראה לי שבלאי המיסבים הוא שיקול רלוונטי כאן, ובכל מקרה נראה לי ששהיפך ממה שאמרת הוא הנכון.

לא מדובר במייסבי הצירים, אלא במייסבי מחטים של גלגלי השיניים שמורכבים על הצירים.

כמו כן ציינתי שהבלאי מואץ,יותר מהרגיל. זה לא אומר שתרסק את הגיר מיד!

 

אם פתחת פעם גיר רגיל לחתיכות , אז תבין למה אני מתכוון.

פורסם

יש לי שאלה:

אם זה בגיר אוטומט, ואני בירידה, ואני רוצה לגלוש איתה בניוטרל, כי בדריב המנוע מסתובב

על 1500 בסל''ד, ובניוטרל זה רק 1000.

אז אם אני משלב לניוטרל זה גורם לנזק? (למנוע או לגיר או לכל חלק אחד ברכב?)

רד בול נותן לך כנפיים...

פורסם
יש לי שאלה:

אם זה בגיר אוטומט, ואני בירידה, ואני רוצה לגלוש איתה בניוטרל, כי בדריב המנוע מסתובב

על 1500 בסל''ד, ובניוטרל זה רק 1000.

אז אם אני משלב לניוטרל זה גורם לנזק? (למנוע או לגיר או לכל חלק אחד ברכב?)

 

כן זה גורם נזק כי הגיר לא מקבל שימון מממיר המומנט.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

איזה שימון הוא צריך לקבל?

זה לא נשמע לי הגיוני. שהממיר מומנט צריך לשמן את הגיר,

כי למנוע יש שמן, ולגיר יש שמן בנפרד.

יש למישהוא הסבר קצת יותר מפורט, שאני יוכל להבין מה בדיוק הולך שם...

(בבקשה)

רד בול נותן לך כנפיים...

פורסם
יש לי שאלה:

אם זה בגיר אוטומט, ואני בירידה, ואני רוצה לגלוש איתה בניוטרל, כי בדריב המנוע מסתובב

על 1500 בסל''ד, ובניוטרל זה רק 1000.

אז אם אני משלב לניוטרל זה גורם לנזק? (למנוע או לגיר או לכל חלק אחד ברכב?)

 

אולי תקרא את מה שכתבו הודעה לפניך ?

לא נראה לך הגיוני ?

תיסע איך שאתה רוצה.

רק תודיע לנו באילו כבישים אתה כדי שנברח. :evil:

פורסם
יש לי שאלה:

אם זה בגיר אוטומט, ואני בירידה, ואני רוצה לגלוש איתה בניוטרל, כי בדריב המנוע מסתובב

על 1500 בסל''ד, ובניוטרל זה רק 1000.

אז אם אני משלב לניוטרל זה גורם לנזק? (למנוע או לגיר או לכל חלק אחד ברכב?)

 

זה גם גורם נזק (כל העברה לניוטרל וחזרה בתיבה אוט' שוחקת את התיבה ומקצרת את אורך החיים שלה) וזה גם לא בהכרח חסכוני יותר.

 

צריכת דלק היא לא בהכרח פונקציה של כמה פחות סל"ד = פחות דלק.

פורסם

רק תודיע לנו באילו כבישים אתה כדי שנברח. :evil:

 

 

 

אתה רוצה הודעה מראש או הזהרה לפלא פון...

 

אני חושב שאתה קצת מגזים ומתנהג כמו ילד קטן.

 

 

ואחרי שגמרנו עם הילדים נחזור למבוגרים:

אבל רועי תגיד לי כשאני נוסע, ואני כעיקרון משתדל לא לעבור את ה 2500 - 3000 סל''ד,

על מנת שתהיה לי צריכת דלק נמוכה ככל האפשר.

אבל עדיין הטורים נשארים גבוההים, ויורדים לאט לפי המהירות, לא עדיף להכניס לניוטרל

ושהטורים ירדו מהר? הצריכת דלק גם יורדת לא?

בנוסף אני לא עושה את זה לפרקי זמן ארוכים

אלה רק למשהוא כמו 10 שניות מקסימום כל פעם

רד בול נותן לך כנפיים...

פורסם

ככל שתשאר יותר זמן באותו הסל"ד, כאשר אתה ברצועת הכוח של המנוע (בחלקה התחתון בהילוך הגבוה ביותר האפשרי לפי המהירות) - אז החסכון הוא מקסימלי.

 

שינוי הסל"ד (למעלה ולמטה) מניב צריכת דלק מוגברת, בלאי, התחממות ושאר מריעין דבישין.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
מזה השטויות האלה אני תמיד זורק את הילך לנוטרל לפני רמזור וגם בירידות ...

חוסך דלק אה

 

העברה לניוטרל (ברכבים מודרניים בעלי הזרקה) מבזבזת דלק, לא חוסכת דלק.

כמו שכללי הפורום מציינים - אם אתה לא יודע, shush.

 

 

 

שאלה: למה מבזבזת יותר דלק? (אני נוהג לעשות את זה המכונית בעלת הזקת דלק)

פורסם

אם אני יודע שאני במהירות מסוימת (60-70) ואני יודע שאני צריך להגיע ל 35 כד להוריד להילוך שני (כיכר, פניה בצומת וכו') - האם זה לא יותר חבכוני להעביר בינתים לניטרל (בהנחה שלא אצטרך להאיץ יותר בכלל עד הצומת)

 

אגב - מדוע שהמכונית בהילוך ולא לוחצים על הגז האוטו מאט מאד וכשביוטרל הוא משיט (אני ידוע שזה בלימת מנוע- אבל למה? מה קורה שם?)

 

אגב2- מה עדיף? להעביר לניטרל או רק ללחוץ על המצמד (לפרק הזמן הזה)

 

בתודה רבה מראש.

פורסם
אם אני יודע שאני במהירות מסוימת (60-70) ואני יודע שאני צריך להגיע ל 35 כד להוריד להילוך שני (כיכר, פניה בצומת וכו') - האם זה לא יותר חבכוני להעביר בינתים לניטרל (בהנחה שלא אצטרך להאיץ יותר בכלל עד הצומת)

 

אגב - מדוע שהמכונית בהילוך ולא לוחצים על הגז האוטו מאט מאד וכשביוטרל הוא משיט (אני ידוע שזה בלימת מנוע- אבל למה? מה קורה שם?)

 

אגב2- מה עדיף? להעביר לניטרל או רק ללחוץ על המצמד (לפרק הזמן הזה)

 

בתודה רבה מראש.

לא. תשאר בהילוך שלישי/רביעי, תוריד רגל מהגז, ואז כשהאוטו יגיע למהירות המתאימה תשלב הילוך שני. אל תסע על ניוטראל ! לא בטיחותי, ולא חסכוני בדלק. אולי יש חסכון מינימלי. לא תרוויח מזה צריכת דלק של 25 ק"מ לליטר למנוע 2 ליטר ! אתה חוסך גרמים בודדים של בנזין תוך כדי סיכון החיים שלך ושל אלה שמשתתפים איתך בכביש.

 

בלימת מנוע - בפשטות, כשאתה לוחץ גז, אתה מוסיף דלק לתא השריפה של המנוע ולכן האוטו מוסיף להתקדם. כשאתה מפסיק את הוספת הגז, המנוע מקבל פחות דלק ולכן מתנגד יותר למהירות (הסבר גרוע אבל מפושט עד כמה שאני יכול)

מתנגד למהירות > מתנגד להילוך > מעביר בלימת מנוע לגלגלים...

 

ולידע כללי, כל "החסכמים" בדלק - ניוטראל זה הילוך ששמים במצב של עמידה

ברמזור או בחנייה, או מקסימום שבמקסימום, בגלישה איטית אל הרמזור, אחרי שהילוך שלישי נמצא בסל"ד שהוא לא "מושך" יותר.

וזה הכל !

Race Smart

פורסם
אם אני יודע שאני במהירות מסוימת (60-70) ואני יודע שאני צריך להגיע ל 35 כד להוריד להילוך שני (כיכר, פניה בצומת וכו') - האם זה לא יותר חבכוני להעביר בינתים לניטרל (בהנחה שלא אצטרך להאיץ יותר בכלל עד הצומת)

 

אגב - מדוע שהמכונית בהילוך ולא לוחצים על הגז האוטו מאט מאד וכשביוטרל הוא משיט (אני ידוע שזה בלימת מנוע- אבל למה? מה קורה שם?)

 

אגב2- מה עדיף? להעביר לניטרל או רק ללחוץ על המצמד (לפרק הזמן הזה)

 

בתודה רבה מראש.

לא. תשאר בהילוך שלישי/רביעי, תוריד רגל מהגז, ואז כשהאוטו יגיע למהירות המתאימה תשלב הילוך שני. אל תסע על ניוטראל ! לא בטיחותי, ולא חסכוני בדלק. אולי יש חסכון מינימלי. לא תרוויח מזה צריכת דלק של 25 ק"מ לליטר למנוע 2 ליטר ! אתה חוסך גרמים בודדים של בנזין תוך כדי סיכון החיים שלך ושל אלה שמשתתפים איתך בכביש.

 

בלימת מנוע - בפשטות, כשאתה לוחץ גז, אתה מוסיף דלק לתא השריפה של המנוע ולכן האוטו מוסיף להתקדם. כשאתה מפסיק את הוספת הגז, המנוע מקבל פחות דלק ולכן מתנגד יותר למהירות (הסבר גרוע אבל מפושט עד כמה שאני יכול)

מתנגד למהירות > מתנגד להילוך > מעביר בלימת מנוע לגלגלים...

 

ולידע כללי, כל "החסכמים" בדלק - ניוטראל זה הילוך ששמים במצב של עמידה

ברמזור או בחנייה, או מקסימום שבמקסימום, בגלישה איטית אל הרמזור, אחרי שהילוך שלישי נמצא בסל"ד שהוא לא "מושך" יותר.

וזה הכל !

 

נניח שהשתכנעתי ולא אסע יותר בניטראל- העם כל הנסיעות שבצעתי בעבר גרמו לבלאי מוגר עקב חוסר שימון או שאין קשר?

 

ושוב תודה

פורסם
ככל שתשאר יותר זמן באותו הסל"ד, כאשר אתה ברצועת הכוח של המנוע (בחלקה התחתון בהילוך הגבוה ביותר האפשרי לפי המהירות) - אז החסכון הוא מקסימלי.

 

שינוי הסל"ד (למעלה ולמטה) מניב צריכת דלק מוגברת, בלאי, התחממות ושאר מריעין דבישין.

 

למה אתה מתכוון רצועת הכוח? כמה סל"ד בערך?

 

כי מנהל האתר "לרכב" כתב באתרו שנסיעה בסל"ד נמוך מ 2500 מאד לא חסכונית - מאמצת מאד את המנוע ולכן צורכת המון דלק- על איזה סל"ד הכי חסכוני לנסוע בנסיעה במהירות קבועה?

 

בתודה מראש.


×
×
  • תוכן חדש...