Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2399 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני כבר תקופה מתעניין בתחום המכונאות. עכשיו חשבתי בעיקר על שתי התחומים האלה רכב ומטוסים. מצד אחד מכונאות רכב זה דבר מאוד שימושי גם בלי קשר לקריירה בתחום כי זה תמיד טוב לדעת לתקן את הרכב ובנוסף לזה ממה שראיתי יש קורסים על חשבון המדינה או פיקדון שחרור כדי ללמוד על התחום. מצד שני מכונאי מטוסים נראה דבר מרתק, לתקן מטוסים גם נראה תחום שדורש דייקנות מטורפת וסדר וארגון ברמה גבוהה מאוד. גם ממה שאני הבנתי מבחינה כלכלית יותר מומלץ מכונאי רכב. העניין שהוא כרגע אני לא יכול להתעסק באופן ממשי באף אחד מהם, אני כרגע חייל ומעט זמן בבית ומטוס מן הסתם אין לי בבית ורכב יש אבל לא נעים אולי לקלקל רכב תקין רק בשביל הלימוד ובמיוחד מבחינה בטיחותית. מה דעתכם? אני בחור שמחפש קריירה או עבודה לעתיד שקשורה להתעסקות עם ידיים לפרק ולהרכיב דברים. לא מפריע לי להתלכלך אבל אני בחור לא כל כך יצירתי שיותר דורש ואוהב הוראות לפי הדף.

פורסם

בתחום הרכב כמכונאי שאוהב לפרק ולהרכיב דברים לא תמצא פרנסה יותר מידי...משלמים גרושים במוסכים לפועלים אבל כתחביב וכאחד שלא ייסמוך על מוסך אלא רק על עצמך התחום הוא מלא בידע שאתה יכול לרכוש ולהעביר הלאה וליישם המון בעצמך ולחסוך לא מעט כסף. בתחום מכונאי המטוסים אני כבר פחות מבין...מניח שיש כאחה שייתרמו להעשרת הידע בעניין.

פורסם

בתחום המכונאות למטוסים - אני מאמין שהכשרה דומה (בשרות צבאי) יכולה רק לסייע לעבודה בתחום בעתיד.

יהיה קצת קשה מן הסתם "להתאמן" בבית או בחצר...

 

לעומת זאת - מכונאות רכב - זה דבר שכמעט כל אחד יכול ללמוד (אם לטובת מקצוע או רק לטובת תחביב וידע - זה כבר משהו אחר).

alfa 156 2.5.

פורסם

הייתי מכונאי מטוסים ארבע שנים בצבא, עד היום במקום לפנטז על הבחורות אני מפנטז על המטוסים (נו באמת..).

עבודה לא קלה. עבודה עם שמנים, דלקים, גריז ועוד. כן, כפי שציינת דורש דייקנות עבודה על פי נוהלים ועוד, אני מאוד מחובר לקטע הזה, יש אנשים שיקשה עליהם לאורך זמן להיות כבולים להגבלות.

 

לדעתי יש מספיק בוגרי ח"א עם ידע ותק וניסיון, כדי למלא כל ביקוש לעובדים שקיים בחברות בארץ, למה להם להעסיק מישהו מבלי ניסיון?

פורסם

תכוון גבוה, תלמד מהנדס מכונות בהתמחות רכב. יש את זה פה בארץ, ועם כל המערכות הממוחשבות ברכבים והפיתוח האינטנסיבי של מערכות בטיחות אקטיביות/רכב אוטונומי, העתיד שם.

פורסם
בתחום הרכב כמכונאי שאוהב לפרק ולהרכיב דברים לא תמצא פרנסה יותר מידי...משלמים גרושים במוסכים לפועלים אבל כתחביב וכאחד שלא ייסמוך על מוסך אלא רק על עצמך התחום הוא מלא בידע שאתה יכול לרכוש ולהעביר הלאה וליישם המון בעצמך ולחסוך לא מעט כסף. בתחום מכונאי המטוסים אני כבר פחות מבין...מניח שיש כאחה שייתרמו להעשרת הידע בעניין.

 

הבנתי אז בגדול אם אני רוצה להתפרנס מתחום הרכב אני אצטרך יותר ללכת לקראת כיוון של חשמלאי וכו? כי מכונאי פשוט של תיקון ופירוק לא יתן לי יותר מדי. למרות שלהגיד לך את האמת חשמל וכל התחום לא ממש מדבר אלי.

 

הייתי מכונאי מטוסים ארבע שנים בצבא, עד היום במקום לפנטז על הבחורות אני מפנטז על המטוסים (נו באמת..).

עבודה לא קלה. עבודה עם שמנים, דלקים, גריז ועוד. כן, כפי שציינת דורש דייקנות עבודה על פי נוהלים ועוד, אני מאוד מחובר לקטע הזה, יש אנשים שיקשה עליהם לאורך זמן להיות כבולים להגבלות.

 

לדעתי יש מספיק בוגרי ח"א עם ידע ותק וניסיון, כדי למלא כל ביקוש לעובדים שקיים בחברות בארץ, למה להם להעסיק מישהו מבלי ניסיון?

 

כן תכלס אתה צודק, אבל ראיתי פשוט שנגיד במקומות באל על לא רשום חובה יוצאי חיל האוויר אלא יתרון למרות שכנראה זה באמת סעיף חובה אבל עדיף להם לרשום יתרון לתמונת הציבור. קצת מבאס העניין אבל באמת שאין סיבה למה לא לקחת בן אדם שכבר התעסק בתחום בצבא מאשר להכשיר בן אדם שלא יודע כלום.

 

תכוון גבוה, תלמד מהנדס מכונות בהתמחות רכב. יש את זה פה בארץ, ועם כל המערכות הממוחשבות ברכבים והפיתוח האינטנסיבי של מערכות בטיחות אקטיביות/רכב אוטונומי, העתיד שם.

 

את האמת שלא כל כך מעניין אותי הנדסה אלא יותר התעסקות עם ידיים. אני גם לא טוב במתמטיקה ופיזיקה או מתחבר לזה. תודה אבל מעריך את העזרה

פורסם

גם חשמלאי רכב אותו רעיון. בתחום הזה כפועל פשוט ההכנסה היא דיי דלילה. כרווק אתה יכול כמובן לחיות מזה אבל כבעל משפחה זו דיי תהיה מלחמת הישרדות. וזה למה רוב הפועלים הם מהמיגזר ופחות יהודים...כי הם כוח זול שלא מתלונן. רוצה לשאוף לקצת יותר? אתה יכול ללכת לכיוון של תעודת ניהול מוסך אבל גם זה לוקח זמן וגם פה אף אחד לא יכול להבטיח שההכנסות יעלו על ההוצאות בהפרשים גדולים ומכובדים. ואל תשכח שכדי לפתוח מוסך ההשקעה היא של כמה מאות אלפים בתור התחלה..ציוד, אישורים וכו..

אז ללמוד את התחום אני ממליץ לך כן בחום אבל כאופציה של תחביב ופחות לבנות על זה מגדלים..אם אתה רוצה להישאר בשיא השפיות כמובן. יש לא מעט חומר ברשת שמלמד וישנה קבוצה בפייסבוק שניקראת תשאלו כנופצון ותוכל להצטרף אליה ולהפוך עם הזמן לאחד המקצוענים שם..הם מסבירים לפרטי פרטים ומראים לך פיזית כיצד לסדר ומה עושה כל דבר. אז...זו יכולה להיות התחלה לא רעה.

פורסם
גם חשמלאי רכב אותו רעיון. בתחום הזה כפועל פשוט ההכנסה היא דיי דלילה. כרווק אתה יכול כמובן לחיות מזה אבל כבעל משפחה זו דיי תהיה מלחמת הישרדות. וזה למה רוב הפועלים הם מהמיגזר ופחות יהודים...כי הם כוח זול שלא מתלונן. רוצה לשאוף לקצת יותר? אתה יכול ללכת לכיוון של תעודת ניהול מוסך אבל גם זה לוקח זמן וגם פה אף אחד לא יכול להבטיח שההכנסות יעלו על ההוצאות בהפרשים גדולים ומכובדים. ואל תשכח שכדי לפתוח מוסך ההשקעה היא של כמה מאות אלפים בתור התחלה..ציוד, אישורים וכו..

אז ללמוד את התחום אני ממליץ לך כן בחום אבל כאופציה של תחביב ופחות לבנות על זה מגדלים..אם אתה רוצה להישאר בשיא השפיות כמובן. יש לא מעט חומר ברשת שמלמד וישנה קבוצה בפייסבוק שניקראת תשאלו כנופצון ותוכל להצטרף אליה ולהפוך עם הזמן לאחד המקצוענים שם..הם מסבירים לפרטי פרטים ומראים לך פיזית כיצד לסדר ומה עושה כל דבר. אז...זו יכולה להיות התחלה לא רעה.

 

הבנתי תודה רבה, אני יודע שאני מאוד ילדותי בכתיבה שלי. אולי גם עדיף בשבלי קשר למשכורת אראה אם אני מתחבר בכלל לתחום באופן הממשי ולא רק בקריאה או למידה. סתם שאלה עכשיו אולי יש לך רעיון, נניח שאני בן אדם שאוהב להבין איך דברים עובדים ולהרכיב אותם מה יכול להיות אופציה בשבילי? תמיד ראיתי סרטונים של חברה שבונים מנועים מ0 ברכב יוקרה וזה בדיוק החלום שלי לעשות דבר כזה אבל לצערי מן הסתם אלה חברה עם המון שנים וותק ומצטיינים בתחום.

פורסם

תתחיל בלראות קצת סירטוני רשת איך עובדים המיכלולים העיקריים ברכב כמו מנוע וגיר. נסה ליצור קשר עם הקבוצה של תישאלו כנופצון וכך תיכנס באופן מעשי לתחום. משם אתה כבר תתפתח בפאן האישי לעשות דברים לבד..בשביל חברים, בשביל מכרים..וכו.

פורסם (נערך)

אנסה לעזור: אם אתה יכול להיכנס לתחום של מכונאי מטוסים -זה עשוי להתאים לתיאור שתיארת.אתה יכול לחתום קבע ולבקש מכונאי מוטס =למשל,כדי להיכנס.או לבקש העברה מתפקידך כעת לתחום מכונאות בצבא ,לעיתים ניתן לעבור גם בצבא.לא ציינת מה תפקידך כעת בצהל...

לעבודת כפיים תמיד ישנה דרישה ,אז נכון שבתחילת הדרך השכר מועט ,אך הכל תלוי בהתקדמות האישית שלך .בן משפחתי ,החל כפועל ובשכר נמוך ,אך הראה שבמקצועו הוא טוב וכיום הוא מנהל פרוייקטים בתחום התמחותו בראש גדול ובשכר גבוה והעיקר חי טוב כדג בתים בתחום שמצא .

עריכה אחרונה על ידי ערני22
פורסם

מניסיון כשהייתי בגילך הייתי דיי מבולבל מה ללמוד.

מה שאני יכול לייעץ לך, אל תמהר לשפוך כסף על קורסים/לימודים שבסוף יהיו לשווא.

דרך אגב אני גם אוהב לעבוד עם הידיים, ואני טכנאי מעליות היום.

ממליץ לך לחשוב על זה תחום מעניין ויש ביקוש לטכנאים.

אם היית מאזור הקריות הייתי יכול לסדר לך עבודה עם שכר התחלתי של מתלמד 7500 נטו

×
×
  • תוכן חדש...