Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308GT - מבחן דרך


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1717 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גולף GTI פרפורמנס עולה 228k, זה דיי רחוק מהפיג'ו שניצבת בנישה אחרת לדעתי.

לאון 2.0 החליפה את ה-1.8 וקיבלה תוספת של 10 כ"ס לעומתה וגיר "רטוב", 164k לפני תוספות והנחות. לעומתה הפיג'ו מצדיקה את תוספת המחיר במנוע החזק ולמיטב זכרוני היא קצת יותר מאובזרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אין שום משמעות למנוע חזק יותר אלא לביצועים של הרכב בפועל.

 

ללאון ולאוקטביה 2 ליטר מנועים חלשים יותר מהפיז׳ו אבל שני הרכבים בעלי ביצועים טובים יותר מהפיז׳ו (לפחות בנתוני תאוצה רשמיים דבר שמרמז גם על שאר הפרמטרים של הביצועים. לא בטוח שזה המצב בפועל אבל בהנחה שמסתמכים על נתונים אלה).

 

לכן מבחינת הפרמטר של הביצועים בלבד אין הצדקה לתוספת המחיר של הפיז׳ו על רכבים אלה, אם כבר הפיז׳ו צריכה להיות זולה מהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדבריך משתמע שאתה יודע שרכב הוא מכלול שלם ולא נמדד רק בביצועים ויש הרבה סעיפים אחרים שיכולים להצדיק או לא להצדיק את המחיר.

ספציפית לגבי הפיג'ו אני חושב שהיא מצדיקה את המחיר והיא נמצאת באמצע בין המשפחתיות הסטנדרטיות לספורטיביות גם מבחינת הביצוע וגם מבחינת המחיר.

את האוקטביה לא הייתי מציין כמתחרה אלא אם שוב מתמקדים בפרמטר הביצועים בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אני מתחיל מהסוף. זה טקסט ראשון לדעתי (אולי הוולבו XC40 הקדימה אותו) שאני מנסה לכתוב על רכב ולא יודע איך לסכם אותו.

ז"א, אני יודע איך לבלוע את הרכב הזה, אבל לא ממש לסכם.

כי מבחינת רכב נטו, הבנתי אותו וחיבבתי אותו די מהר.

את הלוק הכללי אני אוהב עוד מזמן, לאינטריור אני עדיין לא סולח, הישיבה והתחושה בתנועה מוצקים ונותנים ביטחון,

ההגה בעל משקל טוב וקטן היקף שזה תמיד כיף והמנוע בשרני ועם משיכה נאה במרבית הטווח.

 

בכ"ז הערה נפרדת לגבי פנים הרכב. אם לשעונים מעל ההגה אני יכול להתרגל, למולטימדיה השלטת-כל אני לא מתכוון אפילו לנסות.

זה פאול ארגונומי עצבני וזה בפירוש מסוכן.

מצד שני, העיצוב מצויין ויש המון שילובי חומרים. זה יפה, זה מורכב טוב, זה עשיר מאוד בעין ובאצבעות.

המושבים מצויינים, שקט בנסיעה למעט לעיתים צליל מנוע מוגבר (אבל הצליל עצמו נחמד מאוד), נעים לשהייה ונסיעה.

 

פעולת המנוע נפגמת ע"י התיבה. היא איטית בהעברות, לא ששה לקיקדאון ותמהר להגיע בהילוך נמוך כמעט כל פעם.

בעבודה ידנית המצב משתפר אך גם שם חסר פיניש, מנופי ההילוכים קטנים ולא הכי מהודקים ובכלל נראים כאילו תוכננו והורכבו באיחור.

שילוב הנוחות/התנהגות מצויין. היא נוחה יותר מה-GTI ועם זאת עדיין לא רכה ולא נמרחת ואפשר לייצר איתה קצב לא רע בכלל.

היא סמי-ספורטיבית בכללותה, תוכננה להיות כזו וגם פוגעת בול במטרה.

 

אבל כן. היא יקרה מדי. אמנם היא כנראה לא תגנוב קונים ל-GTI שמתומחרת מעולה וממש מעבר לפינה כי אלו עדיין חיות שונות,

אבל היא "תריב" עם שאר החצי ספורטיביות שהוזכרו לעיל. לחלקן יש יתרונות בדמות שוק משומשות טוב יותר, מותג חזק יותר, מחיר טוב יותר.

כמו מאזדה 3, היא צריכה לדעתי להיות שדרוג לדגם הבסיס ולא לייצר איזה מדרגה ייחודית משל עצמה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד את זה ל-14 איש שקנו אותה בחודשיים האחרונים, או 12/13 אם מורידים רכבי הדגמה. גולף GTI ולאון קופרה מכרו בערך פי שתיים, ולאון 2.0 ליטר עוד פי שתיים מזה. נכון, זה לא הרבה, ואני משער שזה בעיקר המחיר הגבוה (10? 15? יותר מלאון 2.0?). אבל להגיד ש"אף אחד לא יקנה אותה" זה נראה לי קצת הגזמה. במיוחד לאור העובדה שאותן 14 יחידות זה יותר מאשר סובארו STI, מאזדה מיאטה או סיוויק טייפR מכרו מתחילת השנה ורק 6 יחידות פחות מה-BRZ.

 

איך אתה יודע לשלוף ככה נתוני מכירות?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה החלוקה של ה-14 יחידות בין הבנזין לדיזל?

 

לא כלולים במספר הזה. לא ממש ברור מה הולך שם כי החלקים האחרים מבולבלים בין ה-308 ל-3008, ב-308 חלק כתובים כ-SUV ועוד כל מיני הזיות. אז פשוט התעלמתי מזה

 

בנתוני תאוצה רשמיים דבר שמרמז גם על שאר הפרמטרים של הביצועים

 

תסביר... על איזה שאר פרמטרים של ביצועים מרמזים נתוני התאוצה הרשמיים?

 

איך אתה יודע לשלוף ככה נתוני מכירות?

 

אני יכול לספר לך, אבל אז אני אצטרך להרוג אותך...

וגם זה מופיע כאן עם קובץ שמסביר איך לייבא אותו לאקסל

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
.....לא ששה לקיקדאון ותמהר להגיע בהילוך נמוך​ כמעט כל פעם.

 

גבוה, כמובן.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו קטגוריה חמימה וחמודה. התחילה עם גולף 140 לדעתי, והמשיכה בגולף 160, כיום יש גולף 150. וכמובן לאון ואוקטביה.

לא בדקתי מספרי מכירות - אני מהמר על פי 10 לטובת הגולף 150.

המרחק של ה- 308 הזו מ- 308GTI קצר מידי למי שרוצה ספורט, ולרכוש 308 מסיבות אחרות אני בכלל לא מבין, אבל זה עניין של טעם.

נראה כמה תמכור במהלך השנה ובאיזה מחיר (למרות שאת זה קשה לדעת, תכל'ס).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא התחילה בערך 2000 שנה לפני הגולף 140.

אני לא יכול לחשוב על משפחתית אחת חוץ מקורולה, שלא הייתה לה גרסת מנוע גדול חזקה לאורך כל ההיסטוריה פחות או יותר. חלק מאוד גדול מהמכוניות האלה גם הגיעו עם כיולים קצת אחרים.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

המרחק של ה- 308 הזו מ- 308GTI קצר מידי למי שרוצה ספורט, ולרכוש 308 מסיבות אחרות אני בכלל לא מבין, אבל זה עניין של טעם.

נראה כמה תמכור במהלך השנה ובאיזה מחיר (למרות שאת זה קשה לדעת, תכל'ס).

 

המרחק גדול מאוד. זה לא אותו ספורט. ה-GT לא באה לדבר ביצועים נטו כמו ה-GTI, היא באה לתת פלפל לנהג שמעוניין בכך.

היא אוטומטית וקצת מסורסת עקב כך, אין לה דיפ' והיא בעיקר לא מקריבה הרבה מהדיילי תמורת ביצועים מעל ממוצע ההאצ' הסטנדרטיות.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

תסביר... על איזה שאר פרמטרים של ביצועים מרמזים נתוני התאוצה הרשמיים?

 

 

 

 

התכוונתי לפרמטר של תאוצות ביניים, מהירות סופית היא נתון שמפורסם אז לא צריך רמיזות :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם הזמן שלי על ה-308GT היה קצר יחסית, אבל הוא השאיר אותי מאד מבסוט וגם די מגובש ביחס למה שה-GT מציעה לרוכשיה, גם אם אני סבור שהיא צריכה לעלות פחות.

 

ה-308GT, בעיני, מכסה בהצלחה יתרה את הנישה של משפחתית חזקה, "עם פלפל" אם תרצו, בלי באמת להקריב את מה שמקריבים עבור נהיגה בהוט האץ' אמיתית, טובה וממוקדת מטרה. ה-GT רכה דיה כדי להיות נוחה, וזה מבלי להיות רופסת ולוותר כליל על התנהגות כביש מהנה וקצב אבסולוטי מהיר מאד, היא חזקה מאד, והגם שהגיר אינו מהמהירים ביותר שבחנתי, בהתחשב באופי הרכב הוא טרייד-אוף סביר בשביל לקבל תיבה אוטומטית אמיתית.

 

באם ננטרל את הרכיב הרגשי של בעלות על מכונית ספורט, רוב מי שרוכש הוט האץ' ולא מנצל את הצד היותר קיצוני שלהן, יקבל תמורה טובה יותר לכספו עם מכוניות כמו ה-GT והמתחרות שלה, מהן נותרו כיום רק לאון 190 למעשה, וקצת ה-V40 R-דיזיין, אשר מוצעת רק עם מנוע T3 חלש משמעותית. מבחינה רבה ה-GT מזכירה לי את ה-GTI דור 7.5 שלפני הפרפורמנס פאק, רק בלי היובש ובתוספת פאן.

 

אז מהי בעצם ה-308GT? מכונית משפחתית טובה, מרווחת, איכותית ובעלת תא מטען גדול די הצורך, נוחה, אך עם זאת חזקה ומהנה לנהיגה ועדיין אוטומטית מספיק כדי להיות אוטו יחיד או עיקרי גם לא למכורי דבר. קצת חבל בעיניי שהיא עולה כ-10K יותר מהלאון 190 (שלמרות נחיתות הספק עדיפה במומנט ובתיבה מהירה יותר, וגם חזקה יותר בישראל מבחינת מותג וסחירות), שכן השלדה שלה עדיפה, והיא מקורית יותר וגנרית פחות בעיניי.

 

כמו פעמים רבות בארץ, ובניגוד לאחותה הקרבית יותר, מכונית טובה מאד במחיר קצת מפוספס.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי הרכב פשוט סולידי מדי לקטגוריה. מי שמחפש משפחתית עם אקסטרה ביצועים יעדיף לרוב גם עוד קצת פוזה וייקנה ליאון 2.0 או סיוויק 1.5T. לסיוויק יש גם דגם ידני, לליאון יש גם 1.5 עם 150 כ"ס למי שיש קצת פחות ממון בכיסו. ומי שבכל זאת לא מחפש את הפוזה - יתקשה להצדיק תשלום של 12000+ עבור "העדר הפוזה". תוסיפו את עניין הסחירות, וביחד כנראה שמעטים האנשים שייקנו את הפיג'ו בגלל יתרון בנקודות שיש לה בפן כזה או אחר.

 

עריכה - בכל מקרה אנחנו חיים בימים טובים שבהם יש בארץ מבחר גדול של חמימות וספורטיביות מה שמאפשר בכלל לנהל לנהל את הדיון הזה. לא מובן מאליו :-P

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק איתי, הסיוויק ברחה לי מהמשוואה. מעניין יהיה לנסות אותה ולראות איך היא מתמודדת מול הפיג'ו, למרות הנחיתות הדי משמעותית בהספק ובמומנט.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1717 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...