Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

על המעבר מרכב מנהלים להוט האצ'


GTאי
שימו לב! השרשור הזה בן 1689 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שנים של קריאה כאן לימדה אותי שיש פער גדול בין נהגי ה"יש לי" לבין נהגי ה"אני רוצה אחד". כשנהגי ה"יש לי רושמים שהרכב די נוח ביום יום, לנהג של "אני רוצה אחד" זה אומר קפיצות בישבן כל היום, כשנהגי ה"אני רוצה אחד" מדברים על רכב מהיר זה משהו כמו 8 שניות ל-100 בזמן שנהגי ה"יש לי" חושבים שהם התכוונו לסוס ועגלה.

כאחד שבדיוק עשה את המעבר החלטתי לכתוב כאן רשמים ותובנות, אולי זה יעזור למישהו בעתיד, ואם לא אז סתם יצאה חפירה (אבל היי, אשתי לא מבינה מה אני רוצה אז חייב לשתף מישהו)

לפני כמה חודשים החלטתי שאני הולך להחליף את ה4A ואחרי 7 שנים במצטבר על AUDI (לפני כן 3A) הנחתי שאשר במשפחה. הרצון היה לעלות לרכב חזק יותר שייתן גם ערך מוסף של הנאה מנהיגה, משהוא על גבול הספורטיבי אבל לא ספורט טהור. עם תקציב של כ 250K לחדשה/משומשת עד שנתיים די מהר הרשימה התצמצמה ל-2 רכבים: A4 בגרסת הקוואטרו (252 כ"ס), ו- S3 משומשות כמובן. כיוון שאני משלם שווי שימוש תכננתי להתקין savetax אבל כשחבר מרשות המיסים הפנה אותי להחלטה האחרונה של העליון שבגדול סתמה את הגולל על הסיפור הזה. נשארתי עם אותו תקציב אך הפעם מחירו כחדש של הרכב צריך להיות סביב ה 250K בשביל לא לתרום יותר מדי למס הכנה.

הרחבתי את החיפושים בהתאם לדרישות הבאות:

 

  1. הרכב חייב להיות 5 דלתות – מסיע ילדים לבית ספר כל בוקר
  2. הרכב חייב להיות אוטומט בשל עמידה אין סופית בפקקים
  3. הרכב חייב להיות עם Interior סביר +, בכל זאת התרגלתי לAUDI
  4. מעדיף להימנע ממוביילאי.

 

בהתחלה הלכתי לכיוון של מנהלים חדשה/יד שניה בסגנון של ג'וליה או אינפניטי אך למרבה האכזבה מה שנכנס בתקציב היה חלש או לא מאובזר כלל. זה היה השלב שבו החלטתי לבחון את הרעיון ללכת על רכב ספורטיבי.

תמיד הייתי מהקטגוריה של "אני רוצה אחד", אף פעם לא העזתי לחצות את הגבול כי היה לי כל כך נח בפקק, החלטתי שהפעם אני חייב לנסות, לא ילך נחליף חזרה לרכב מנהלים.

מבין האפשרויות של האוטומטיות הגולייטה נפלה מהר כי היא נראית ומרגישה כמו רכב מ 2015 ,והמיני בגלל הגודל. די מהר התכנסתי לשלושת ה VAGיות (קופרה, גולף GTI ואוקטביה RS).

ביום שישי אחד הכרזתי בבית בקול רם שהיום הולכים לסוכנות לראות מכוניות. אשתי ששנים שומעת ממני את המשפט "את יכולה להחליט או להביע דעה על הכל, חוץ מעל הרכב שאני קונה" היתה בטוחה שנוסעים ל VW לראות את הטיגואן. הסבר קצר וחזרה על המשפט הקודם עלו לי בהבטחה שבקרוב נחליף לה את הפוקוס לג'יפון כלשהו. נו שוין.

במשולש סורק התחלתי בקופרה שבאופן אישי קצת קשה לי איתה מסיבות שקוראי הפורום לא אוהבים לקרוא, חוסר נחמדות בולט של נציג המכירות לספר אפילו איזה צבעים יש במלאי ותוספת של כ K 20 לדגם בלי מוביילאי תרמו להחלטה להמשיך לאולם הבא של סקודה. הRS הגלתה במלוא גדולתה (הפיזית) וכבחור גדול מידות מיד מצאתי את עצמי יושב בנוחות ברכב. ה Interior מגרד את הסביר + ולפחות לפי הנתונים היבשים היא היתה נראית אופציה טובה. במלאי היו לבן וכחול מירוצים – לא משהו שהיית לוקח הביתה. ממשיכים משם לאולם של פולקסוואגן לGTI הלבנה, במבט ראשון ושני היא נראתה לי הבחירה הנכונה אבל ישיבה קצרה בפנים וקולות של האישה על גודל תא המטען גרמו לי לתהיות האם היא פרקטית מספיק. החלטתי לעשות נסיעת מבחן בכל אחת ולהחליט בהמשך.

התחלתי ב GTI. חצי שעה שאני מרגיש את הרכב, וחצי שעה שבה הנהג המלווה של VW מראה לי מה הרכב יודע לעשות ואני לא. בסוף המבחן הבנתי שמבחינתי היא מספיק פרקטית אבל לא מספיק FUN ואם היא לא כזו אז הRS בטוח לא תהיה והיא ירדה מהפרק.

עברו פחות משבועיים וכבר היתה לי GTI חדשה בחניה.

 

לטובת אילו שחושבים על מעבר לסגנון של הוט האצ' ורוצים לשמוע סקירה ספורטיבית – את זה אשאיר למנוסים ממני, הם כבר אמרו שהיא מספיק טובה. אני יכול לספר לכם איך זה לחיות עם רכב כזה ביום יום אחרי שאתה רגיל למשהו אחר.

 

נוחות הנסיעה

האמת שב Daily זה לא תענוג כזה גדול. באמפרים מטלטלים אותך, מרגישים כל קשקוש על הכביש ובכלל נסיעה בעיר היא די סיוט. בכביש בין עירוני המצב משתפר אבל כאן רעשי הדרך (צמיגים כנראה) די מטרידים. מזל שמערכת השמע טובה.

לחיוב אני יכול לספר שמרגישים את הסוסים מתחת לרגל ימין, הנסיעה עוברת מהר יותר וכשאתה במוזה גם בכיף יותר. התראה על מהירות שהיתה לי ברכב הקודם צפצפה הרבה פחות, ובכבישים שאני עובר מדי יום אני מוצא את עצמי מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה בלי להרגיש.

 

מידות

למי שיעבור ממשפחתית זה לא ישנה הרבה, מי שירד כמוני מרכב גדול יותר ירגיש את ההבדל בנסיעות לסופ"ש או לקניות בסופר, אבל למעט ימים בודדים בשנה כל מה שצריך יכנס בתא המטען. גם לילדים מאחורה יש מספיק מקום.

 

מנוע

כל כך כיף שרצועת הכח זמינה כמעט מההתחלה. הילוך ראשון פחות שימוש (כנראה מכוון יותר לנהיגה ספורטיבית) והרכב מיד עובר להילוך שני, משם הכל חלק וזריז. במהירות של 70 קמ"ש אתה כבר בחמישי אם לא בא לך ללחוץ, ובכלל ההרגשה היא שתמיד הרכב נמצא בהילוך הנכון. אני מתייחס כמובן לשימוש היום יומי.

 

Interior

מה שפחות אהבתי:

 

  1. כשאתה מתיישב ברכב אתה לרגע מדמיין שאתה באיטליה במסע לוויה של המאפיה, הכל שחור מסביבך. בחייאת לא חשבתם על משהו עדין יותר?
  2. מראות הצד גורמות לך לפתח שריר צוואר, לא מעט פעמים חייבים להסיט מבט בגלל שטח מת גדול
  3. מחזיקי הכוסות מתאימים למידות S/M בלבד. למה לא כמו בכל רכב סביר לעשות אחד מהשניים גדול יותר לבקבוקים?

מה שאהבתי:

 

  1. באופן כללי הרוב מרגיש איכותי, עדין לא AUDI אבל לא פער יותר מדי גדול.
  2. מערכת שמע טובה מאוד בעיקר למי שהטויטרים חשובים לו יותר מהבאס, מניח שרוב הרוכשים של הרכב הספציפי הזה עונים על ההגדרה הזו.
  3. אחלה מושבים. בשביל הגודל שלי הם באקט אבל לממוצעי המידות הם יהיו נוחים ואוחזים במידה טובה. כיוונון חשמלי עם זכרונות זה בונוס גדול (אני, אשה, נהיגה ספורטיבית)
  4. מיזוג מעולה

 

מה חסר בה?

זה נראה כאילו מישהו ממש, אבל ממש רוצה שתרגיש היא לא מספיקה ותקנה את ה R. זה בא לידי ביטוי בצליל האנמי מדי, בתפריט המסך (אין אופציה למסך ספורטיבי) ובכלל משהו בחיות שלה במצב S לא נושך מספיק. היא באמת עושה הכל טוב אבל חסר הפלפל.

 

לשאלת השאלות האם המעבר היה כדאי? התשובה תצטרך לחכות להדרכה וימי מסלול שאני מתכנן בקרוב (ואז ברור מה תהיה התשובה), אבל למי שלא מחפש ימי מסלול אלא סתם FUN לדעתי המחיר לא שווה. במקומו הייתי מסתפק ברכב מהיר ולא ספורטיבי.

20190524_092845.jpg

Inked20190524_092917_LI1.jpg

עריכה אחרונה על ידי GTאי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סקירה יפה, והבחירה המושכלת של כל מי שפחות או יותר במצבך (בקרוב אצלי... למרות שבסכום הזה אני כנראה הייתי הולך על הסופרב L&K)

 

רק לי לא ברור איך משפט שהתחיל ב"בסוף המבחן הבנתי שמבחינתי היא מספיק פרקטית אבל לא מספיק FUN ואם היא לא כזו אז הRS בטוח לא תהיה והיא ירדה מהפרק",

 

הסתיים ב"עברו פחות משבועיים וכבר היתה לי GTI חדשה בחניה"

?

 

הבנתי שהrs בטוח לא תהיה, אבל גם הGTI לא, אז איך אחרי פחות משבועיים היא חנתה אצלך?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה, והבחירה המושכלת של כל מי שפחות או יותר במצבך (בקרוב אצלי... למרות שבסכום הזה אני כנראה הייתי הולך על הסופרב L&K)

 

רק לי לא ברור איך משפט שהתחיל ב"בסוף המבחן הבנתי שמבחינתי היא מספיק פרקטית אבל לא מספיק FUN ואם היא לא כזו אז הRS בטוח לא תהיה והיא ירדה מהפרק",

 

הסתיים ב"עברו פחות משבועיים וכבר היתה לי GTI חדשה בחניה"

?

 

הבנתי שהrs בטוח לא תהיה, אבל גם הGTI לא, אז איך אחרי פחות משבועיים היא חנתה אצלך?

 

נגמרו האפשרויות :lol: ה GTI נשארה האפשרות הטובה מכולם, גם אם עבורי היא לא מושלמת.

בחלק של FUN אני מתכנן לטפל בהמשך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה!

 

היא הרבה יותר כיפית מה-R. אולי פחות מהירה, אבל אין מה להשוות את ההנאה משתיהן. ה-R אנמית ומאכזבת.

 

שאלה - לא ממש הבנתי את הקטע עם הילוך ראשון ושני, אתה יכול להסביר?

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני הייתי מחפש רכב מהנה לנהיגה, וכסף לא היה הissue בגבולות הסביר, אני הייתי דווקא מחפש משהו בתצורת "ספורט סדאן", דוגמת לקסוס IS בגירסאות הגבוהות, קרוזרית מהירה ונוחה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקסוס IS מכונית נהדרת, אבל לקרוא לה מהנה לנהיגה זה חתיכת stretch. היא לא מיועדת לכך ולא הגיוני או הוגן לשפוט אותה לפי הקריטריון הזה.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, אחלה רכב - אבל כמו שאמרת, קצת משעמם.

לגבי הנוחות - היא באמת לא הדבר הכי נוח בעולם, אבל לא הרגשתי בעיה כלשהי ב 3000+ קמ שעשית עליה [חלקם בכבישים משובשים בהחלט].

כנראה שכשמגיעים מרכב מנהלים מפנק כמעט הכל פחות נוח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! אחלה רכב.

 

אני מתלבט אם לרכוש את ה-GTI בשנה הבאה, או בגדול כל רכב הוט-האץ אחר שימצא חן בעיני (אוטומטי בלבד בגלל הפקקים).

לצערי הרוב המכריע של נסיעותיי, הן בפקקי הענק של גוש דן וכאחד שאין באפשרותו לנסוע לעיתים תכופות לנס הרים בסופ"ש (ילדים קטנים) או למסלול, אינני רואה כיצד אוכל באמת להנות מרכב כזה, למעט זינוקים זריזים יותר פה ושם בעיקר בסופ"ש כשאין פקקים.. ;)

 

אשמח לשמוע את דעתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה!

 

שאלה - לא ממש הבנתי את הקטע עם הילוך ראשון ושני, אתה יכול להסביר?

 

באופן כללי כשאתה במצב רגיל היא נוטה להורדת הילכים, אתה מוצא תא עצמך ב 30 על הילוך 3 וב 50 על הילוך 5.

ספציפית בהילוך בראשון איך שאתה יוצא מהמקום (בנסיעה רגועה) ומגיע ל 10-12 קמ"ש במישור, או 7 קמ"ש בעליה (הסל"ד באזור 1,500) היא כבר מחליפה להילוך שני ואיתו היא מושכת לכיוון ה 2,200-2,500 סל"ד עד להחלפה הבאה. בפועל יוצא שהשימוש בהילוך הזה הוא לשניה בערך ואת התאוצה בפועל היא עושה בשני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, אחלה רכב - אבל כמו שאמרת, קצת משעמם.

לגבי הנוחות - היא באמת לא הדבר הכי נוח בעולם, אבל לא הרגשתי בעיה כלשהי ב 3000+ קמ שעשית עליה [חלקם בכבישים משובשים בהחלט].

כנראה שכשמגיעים מרכב מנהלים מפנק כמעט הכל פחות נוח

 

גם אם אני משווה אותה לטוסון שהיתה לי כרכב גישור לשבוע וחצי (מהשכרה) היא משמעותית יותר נוקשה.

ברור שהשוואה לרכב מנהלים מפנק לא הוגנת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! אחלה רכב.

 

אני מתלבט אם לרכוש את ה-GTI בשנה הבאה, או בגדול כל רכב הוט-האץ אחר שימצא חן בעיני (אוטומטי בלבד בגלל הפקקים).

לצערי הרוב המכריע של נסיעותיי, הן בפקקי הענק של גוש דן וכאחד שאין באפשרותו לנסוע לעיתים תכופות לנס הרים בסופ"ש (ילדים קטנים) או למסלול, אינני רואה כיצד אוכל באמת להנות מרכב כזה, למעט זינוקים זריזים יותר פה ושם בעיקר בסופ"ש כשאין פקקים.. ;)

 

אשמח לשמוע את דעתך.

 

לעניות דעתי לזינוק זריז יש אפשרויות לא פחות טובות בפחות כסף (מנועי 2.0-1.8 של VW עושים יופי של עובדה, או משומשות מרמות גבוהות יותר עם תאוצה מהירה, בשביל זה לא הייתי הולך לכיוון הספורטיבי. על עצמי אני יכול להעיד שאם לא היו לי כוונות להשתמש ברכב ליותר מתאוצות הייתי היום אומר בפה מלא שזה אולי רכב מגניב אבל מיותר לצרכים שלי ופחות טוב ביום יום.

 

באופן אישי אני בשל להדרכות, ימי מסלול ועוד כך שאחיזה, בלמים, דיפרנציאל מוגבל וכו' היו חשובים לי בקניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט די מבואס... נדיר לקרוא על בנאדם שקונה רכב חדש, בטח GTI, בא ואומר שבתכלס עד עכשיו זה לא היה שווה את זה. כולם, גם אלו שחושבים כמוך בלב שלהם, לפחות בהתחלה משדרים עד כמה הקנייה היתה מדהימה. סחתיין על הכנות.

 

רק שאלה, לא בקטע של לבאס עוד יותר אבל אתה אומר שרק ימי הדרכה ומסלול יצדיקו אולי את הרכב הזה, לא עדיף במקרה הזה שקונים רכב בשביל לנצל אותו במסלול כבר לקחת את אחד מהרכבים שמוצעים שם וגם להנות ממגוון גדול יותר וגם לחסוך כסף של קנייה?

 

מנקודת המבט שלי אם אין פאן מהרכב גם בנסיעות שגרתיות (ולא בפקקים כמובן, שם אף אחד לא נהנה אבל אם כל הנסיעות שלך הן תמיד ורק בפקקים אז תנחומיי) אז לא נראה לי יש בזה טעם, בשביל מסלול אפשר להשתמש כבר ברכבים המוצעים שם כשפעם ב מגיעים להשתולל שם, לא לקנות רכב פחות נוח ליום יום עם פשרות מסויימות שנעשו בו כדי שיהיה ספורטיבי ומהנה יותר (וב GTI שקנית הפשרות האלה יחסית קטנות ועדיין נשמע שהן משמעותיות עבורך) רק בשביל שהאספקט הזה לא ידבר אליך גם ברמה היום יומית (או לפחות השבועית בסופש״ים אם כל היום יום שלך זה פקקים)

 

בכל אופן תתחדש מהרכב ואני מאחל לך שבכל זאת תזכה להנות ולנצל אותו ושתחשוב שבדיעבד זו היתה קנייה מעולה שאתה שמח ממנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1689 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...